Проблем с разходомер
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
11 мнения
• Страница 1 от 1
- svilgg
- ентусиаст
-
- Мнения: 956
- Регистриран на: 17.11.2007
- Местоположение: Pyce
- Пол: Мъж
- Кара: 97' E36 m43b18 sedan
- Мечтае да кара: E34
Проблем с разходомер
Да , използвах търсачката но проблем точно като моя не открих.
Днес си свалях таблото за да размърдам една крушка от осветлението му че ту работеше ту не и след като закачих таблото стрелката на разходомера не отива на повече от 20л
Пак го махнах пак го закачих , все така
Правих тест на таблото , пак стига до 20л.
При движение не отчита вярно.
Акумулатора ли да разкача , как да го рестартирам това нещо ,че явно се е объркало нещо.
м43б18 '97г.
Днес си свалях таблото за да размърдам една крушка от осветлението му че ту работеше ту не и след като закачих таблото стрелката на разходомера не отива на повече от 20л
Пак го махнах пак го закачих , все така
Правих тест на таблото , пак стига до 20л.
При движение не отчита вярно.
Акумулатора ли да разкача , как да го рестартирам това нещо ,че явно се е объркало нещо.
м43б18 '97г.
- b00st
- User
-
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: Проблем с разходомер
Махни едната клема след като я закачиш и дадеш на контакт трябва стрелката на разходомера да се премести.
- svilgg
- ентусиаст
-
- Мнения: 956
- Регистриран на: 17.11.2007
- Местоположение: Pyce
- Пол: Мъж
- Кара: 97' E36 m43b18 sedan
- Мечтае да кара: E34
Re: Проблем с разходомер
b00st написа:Махни едната клема след като я закачиш и дадеш на контакт трябва стрелката на разходомера да се премести.
утре ще пробвам дано се оправи ,че не е нормално
- svilgg
- ентусиаст
-
- Мнения: 956
- Регистриран на: 17.11.2007
- Местоположение: Pyce
- Пол: Мъж
- Кара: 97' E36 m43b18 sedan
- Мечтае да кара: E34
- b00st
- User
-
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: Проблем с разходомер
Значи таблото 

Re: Проблем с разходомер
здр колега .имах идентичен проблем , първо разходомера се пр...ба след извесно време цялото табло стана като цвето музика ,така че и аз залагам на ново табло
BMW не е страст , BMW е диагноза !
- svilgg
- ентусиаст
-
- Мнения: 956
- Регистриран на: 17.11.2007
- Местоположение: Pyce
- Пол: Мъж
- Кара: 97' E36 m43b18 sedan
- Мечтае да кара: E34
Re: Проблем с разходомер
не бе сигурен съм че трябва да го накарам да се рестартира по някъв начин за да заеме началн позиция там дето трябва , въпроса е как... търся сега по американските форуми дано открия нещо
- svilgg
- ентусиаст
-
- Мнения: 956
- Регистриран на: 17.11.2007
- Местоположение: Pyce
- Пол: Мъж
- Кара: 97' E36 m43b18 sedan
- Мечтае да кара: E34
Re: Проблем с разходомер
инфото което успявам да намеря е това.тук се касае за е30 но проблема е индентичен
The fuel consumption gauge is not linked to vacuum, as what might be assumed by many people.
Fuel rate is computed by the DME (being a '89 320i yours will have Motronic) and sent to the OBC if equipped and fuel econometer, if equipped. Not all E30s came with econometers, namely the 316, 316s, and 316i cars.
Faults that could affect the econometer readings, which in your case is either 0L/100km or 30L/100km (in MPG readings that would be ∞MPG or 0 MPG) could be:
•A faulty DME.
•Faulty Service Indicator board.
•Faulty Service Indicator batteries.
Should the gauge fail to function alltogether, then the problem could be all or some of the above, plus:
•Cracked or damaged cluster main board.
•Damaged gauge servomotor.
•Damaged gauge wiring from motor to main board.
•Faulty wiring from DME to cluster.
tgipierced, CHECK ENGINE faults won't affect the econometer. CHECK ENGINE faults are listed below:
• Throttle Position Sensor
• Coolant Temperature Sensor
• Intake Leaks, or more specifically, Unmetered Air Intake
• Oxygen Sensor
None of which affect the econometer readings, since the fuel rate is calculated directly from injector pulse-time/duty cycle.
Good thing BMW made econometers, especially in Europe. Price of gasoline alone is well over 7.50/gallon. Be happy the average USA price is less than half that.
davidk0, here's what you should do.
• Check for vaccum leaks. Use an aerosol can of petroluem distillate product, like WD40, PB Blaster, TriFlow, etc. Listen for leaks around common areas, like the intake bellows from the AFM to the intake manifold, valve cover gasket, throttle body gasket, injector o-rings. Listen for hissing, should you suspect an area spray the zone lightly with the areosol product. Should the engine pick up the revs, then that should be your problem. AFM boot is a very common problem, most are shot by 250,000km/155k miles.
• Take apart the cluster. (gotta finish that cluster article >.<) (PM me with the photos, I'll post them up for you) Inspect the Service Indicator board for corrosion, cracks, etc. Inspect the batteries for corrosion. Use a volt-ohm meter to check the battery voltage. (1.2v is good for NiCd AAs, 2.8 or higher for Li-MnO2 batteries).
Should those fail, try replacing the ECU. Should have plenty of E30s in Belgium
(PM me photos, I'll post them up for you since you can't do that yet. Because I'm doing a cluster Article, that also means I'd love to see other things...)
The fuel consumption gauge is not linked to vacuum, as what might be assumed by many people.
Fuel rate is computed by the DME (being a '89 320i yours will have Motronic) and sent to the OBC if equipped and fuel econometer, if equipped. Not all E30s came with econometers, namely the 316, 316s, and 316i cars.
Faults that could affect the econometer readings, which in your case is either 0L/100km or 30L/100km (in MPG readings that would be ∞MPG or 0 MPG) could be:
•A faulty DME.
•Faulty Service Indicator board.
•Faulty Service Indicator batteries.
Should the gauge fail to function alltogether, then the problem could be all or some of the above, plus:
•Cracked or damaged cluster main board.
•Damaged gauge servomotor.
•Damaged gauge wiring from motor to main board.
•Faulty wiring from DME to cluster.
tgipierced, CHECK ENGINE faults won't affect the econometer. CHECK ENGINE faults are listed below:
• Throttle Position Sensor
• Coolant Temperature Sensor
• Intake Leaks, or more specifically, Unmetered Air Intake
• Oxygen Sensor
None of which affect the econometer readings, since the fuel rate is calculated directly from injector pulse-time/duty cycle.
Good thing BMW made econometers, especially in Europe. Price of gasoline alone is well over 7.50/gallon. Be happy the average USA price is less than half that.
davidk0, here's what you should do.
• Check for vaccum leaks. Use an aerosol can of petroluem distillate product, like WD40, PB Blaster, TriFlow, etc. Listen for leaks around common areas, like the intake bellows from the AFM to the intake manifold, valve cover gasket, throttle body gasket, injector o-rings. Listen for hissing, should you suspect an area spray the zone lightly with the areosol product. Should the engine pick up the revs, then that should be your problem. AFM boot is a very common problem, most are shot by 250,000km/155k miles.
• Take apart the cluster. (gotta finish that cluster article >.<) (PM me with the photos, I'll post them up for you) Inspect the Service Indicator board for corrosion, cracks, etc. Inspect the batteries for corrosion. Use a volt-ohm meter to check the battery voltage. (1.2v is good for NiCd AAs, 2.8 or higher for Li-MnO2 batteries).
Should those fail, try replacing the ECU. Should have plenty of E30s in Belgium
(PM me photos, I'll post them up for you since you can't do that yet. Because I'm doing a cluster Article, that also means I'd love to see other things...)
- svilgg
- ентусиаст
-
- Мнения: 956
- Регистриран на: 17.11.2007
- Местоположение: Pyce
- Пол: Мъж
- Кара: 97' E36 m43b18 sedan
- Мечтае да кара: E34
Re: Проблем с разходомер
вече след десетки опити и след десетки разкачания и закачания на акумулатор , табло и тнт , стрелката вече стига до максимум 10л.
започвам да си мисля вече че трябва да се рестартира това което командва тая стрелка.
ЕКУ-то ли е ?
започвам да си мисля вече че трябва да се рестартира това което командва тая стрелка.
ЕКУ-то ли е ?
- b00st
- User
-
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: Проблем с разходомер
Казах ти щом при теста на таблото стрелката не ти мърда повече от тая позиция проблема ти съвсем логично не е в ECU-то. Екуто няма какво да рестартираш, като откачиш клемата просто губи паметта за сместа и си ги прави наново в следващите 5-10км. Проблема ти е в таблото или по-точно в моторчето за разходомера най-вероятно. Ако го разглобиш ще видиш за кое става въпрос едни сиви неща са.
- svilgg
- ентусиаст
-
- Мнения: 956
- Регистриран на: 17.11.2007
- Местоположение: Pyce
- Пол: Мъж
- Кара: 97' E36 m43b18 sedan
- Мечтае да кара: E34
Re: Проблем с разходомер
b00st написа:Казах ти щом при теста на таблото стрелката не ти мърда повече от тая позиция проблема ти съвсем логично не е в ECU-то. Екуто няма какво да рестартираш, като откачиш клемата просто губи паметта за сместа и си ги прави наново в следващите 5-10км. Проблема ти е в таблото или по-точно в моторчето за разходомера най-вероятно. Ако го разглобиш ще видиш за кое става въпрос едни сиви неща са.
ок ясно , но защо при всяко разкачане на акумулатора и губи представа къде е начална позиция
11 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани