Демонтаж и монтаж на радиатор парно - DIY

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1057
Регистриран на: 11.12.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '99 E46 318i; '01 E53 3.0i

Демонтаж и монтаж на радиатор парно - DIY

Мнение от Joro_Paveto » 13 Дек 2012, 18:29

Поради проблем с парното ми се наложи да сваля радиаторчето на парното да го промия и да го монтирам пак. Проблемът с парното си остана, но решението ще го напиша накрая.
И така кратко въведение в проблемът. Преди 3 дни установих, че парното духа топло само при обороти над 2000 т.е. при по високо налягане на водата. Първото предположение беше въздух в системата, второ радиаторчето и трето клапаните за парното.
След като в системата нямаше въздух се наложи сваляне на радиаторчето.
Ползвах като помагало ръководството на Бентли, където всичко е описано много добре. Не всички приложени снимки са правени от мен. Слагал съм снимки взети от интернет, които са по-пълни и конкретни от мойте.
Първо се започва с премахването на шофьорската седалка, а даже препоръчвам и премахването на пасажерската. После се захващате с конзолата между седалките. За съжаление не снимах най-важното нещо, а именно свалянето на подлакътника. Затова пускам линк как се сваля подлакътника (снимките не са мой, но по-добре не мога да го обясня)
http://www.bimmerdiy.com/diy/e36armrestrem/
На средната конзола махате пепелниците и под тях има по две пластмасови винтчета. Внимавате да не им замажете главите, за целта ползвате отвертка или накрайник, който най-добре ляга в кръстата глава на винта.
Изображение
Премахвате бутона за аварийните и под него има винт, който държи средната конзола. При мен липсваше.
След това махате средната конзола и се насочвате към предната.
Тя се държи с една пластмасова гайка 10 отзад.
Тези два винта ги отвих, но май-нямаше нужда. Все пак ако се наложи ето снимки къде се намират.
Изображение
Изображение
Другите два винта, който трябва да се отвият се намират на централната конзола над бордовия компютър. Ето снимки това, което се вижда е кабелите за управлението на климатика.
Изображение
Тука винта се вижда в горния десен ъгъл на снимката, доста не на фокус.
Изображение
При мен това бяха всички винтове държащи централната конзола.
След това се маха кората в краката на шофьора. Тя се държи на три винта - два са горе под волана и еди отдолу в дясно. Не съм правил снимки, защото се виждат без проблем.
Откачате тази скоба
Изображение и я издърпвате към задната част на колата, за да излезне от оста около която се върти.
Премахвате и жълтата метална планка (в центъра на снимката) държи се на един винт и на една гайка и двете с размер 10.
Изображение
Следва премахването на жабката (мога да опиша махането на жабка на кола с два еъбега след 1994г.)
Имате два винта вътре в ъглите на духалките. Отваряте капак на жабката и имате два винта в горната част ( на една линия с ключалката) и два винта на страниците на жабката, както и два от долната стана на жабката.
Махате с отвертка подсветката на жабката и там има един винт 10. Благодарение на този винт се решава проблема с провисналата жабка при по-късните модели е36. Отново пускам снимки, които не са мой.
Изображение
Изображение
След това сваляте еъбега, който има. Еърбега има букса - оранжева, закачена на стойка за метална шина. Завъртате цялата букса обратно на часовника и я сваляте, после я откачате. Самия еърбег се държи на два големи болта и една гайка на подсилващата тръба.
Изображение
От този момент нататък не давайте на контакт, защото лампата на еърбега ще светне!!!
Махате и подсилващата ръба. Тя се държи на два болта в двата си края.
Следва развиването на 7-те винтчета, които държат капак на радиаторчето. Те са еврейски звезди. Ето къде се намират (снимката отново не е моя)
Изображение
Откачате буксите на двата датчика за температурата на двете ядра на радиатора. Самите датчика се подхващат с отвертка и се дърпат. Ето как изглежда датчика или сензора
Изображение
Оглеждате добре всички кабели и ги размествате, за да си направите път за капака на радиаторчето. Той се вади като се дръпва към купето и после се плъзга към пасажера, като се внимава да се повредят клапите за духалките в краката.
Изображение
Изображение
Откачате рамото движещо клапите, а после и самите клапи. С отвертка се избутват и се вадят от леглата.
Сега вече е ред на самото радиаторче. Връщате се в краката на шофьора, там ще видите три алуминиеви тръби влизащи в тялото на парното. Те са захванати чрез фланец за радиаторчето с три болта 8-ци.
Изображение
След това радиаторчето е свободно. Дърпате горния край към вас и после нагоре и го измъквате пак през пасажерската страна.
На трите тръби има гумени уплътнения. Ето номерата им: 64111374238 - 2 броя. 64118377824 - 1бр. Общо излизат към 10лв.
Промивката всеки я прави както намери за добре, аз пуснах вода под налягане.
Това е.
След монтажа на радиатора, обаче нищо не се промени. Парно на празен ход пак нямаше. Обезвъздуших пак и нищо. Свалих и клапаните на парното, защото мислех, че са задръстени. Клапаните бяха в отлично състояние и работеха както трябва. Ето тук вече се ошашках. Седнах да чета във форума и видях темата на двама колеги с подобен проблем, при които се оказва, че проблема идва от високо монтирани изпарители за АГУ. Отидох днес и пробвах да обезвъздуша през маркучите на изпарителя и пак нищо. Докато се ровех и чудех какво да правя осъзнах причината за целия проблем. Пипнах маркучите за изпарителя и те бяха много горещи, много по горещи от тези за парното. Т.е. водата през тях циркулираше без проблем, а не достигаше до парното.
Според ръководството на Stargas отопленито на изпарителя се монтира паралелно на парното. И аз така и го монтирах, обаче не отчетох една много важна подробност. Нашите коли са с електромагнитни клапани сечението през което минава водата за парното през тези клапани е около 10мм, а маркучите за изпарителя за 16мм. В следствие, на което водата и е по-лесно да циркулира през изпарителя - т.е. тя влиза в изпарителя минава през него и заминава в обратния кръг към двигателя. По този начин изпарителя отклонява може би 2/3 от дебита на водата и тя просто не достига до парното. Т.е. сам съм си резнал дебита към парното и сега мрънкам :mhihi: Тези дни ще вържа изпарителя на маркуча с водата към парното. т.е. водата ще влиза в изпарителя и ще излиза в посока към парното, а не както до сега обратно към двигателя. Успех на всички дано темата ви бъде полезна!
Лека нощ, добър ден, пак съм с моя...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3150
Регистриран на: 7.05.2007
Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
Пол: Мъж
Кара: видимо доволен
Мечтае да кара: само за удоволствие...
Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко

Re: Демонтаж и монтаж на радиатор парно - DIY

Мнение от ~Мишо~ » 13 Дек 2012, 19:56

Темата е за полезни ! :clap:
Само искам да добавя и аз неща които съм писал вече, а именно че изпарителя се връзва на мястото на подгрева, там щуцерите са с малък диаметър и не се получава описания от теб ефект. Не обърнах внимание с кой мотор си но:
Joro_Paveto написа: ... Тези дни ще вържа изпарителя на маркуча с водата към парното. т.е. водата ще влиза в изпарителя и ще излиза в посока към парното, а не както до сега обратно към двигателя...
по този начин също няма да има добро парно (аз мисля че ще е по-зле даже), но по-интересно е какво става лятото, когато се затворят ел. клапаните - помисли!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1993
Регистриран на: 12.09.2003
Местоположение: с.Градина/гр.Първомай
Пол: Мъж
Кара: 98' e36 318i
Мечтае да кара: e36 ///M3
Детайли за колата: M43B18

Re: Демонтаж и монтаж на радиатор парно - DIY

Мнение от BMWMHartge » 13 Дек 2012, 23:56

Аз тая процедура я правих скоро със смяната на радиторчето, но ти не сваляш таблото а как излиза радиаторчето като горната част на кутията го завтаря!! Тоест гората част на кутията която е хваната с няколко скоби и част от горните ел. клапани които отварят към средната духалка са хванати за горната и долната част от кутията. При мен докато не вдигнах горната част на кутията (капака и) нямаше как да излезе радиатора ако не я счупя и затова свалях таблото.
93' e36 320i coupe
98' e36 318i sedan

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2041
Регистриран на: 5.06.2003
Местоположение: Targovishte
Пол: Мъж
Кара: 1996 318i, 1987 318i M10B18
Мечтае да кара: E30 M3
Детайли за колата: 1996-та е36 318 М43В18, 2000-а Е36 компакт М43В19, 1987-ма Е30 М10В18 Л-джет

Re: Демонтаж и монтаж на радиатор парно - DIY

Мнение от michev » 14 Дек 2012, 0:46

Както и Мишо написа, при коли независимо дали с ел. клапани или механични кранчета на парното, връзването на изпарител там е погрешно.Наистина варианта на Мишо за хващане за към маркучите подгрева е най-удачен.Жива дивотия е и паралелното свързване, ако искате читаво парно, особено пък на кола с постоянна циркулация през радиатора на парното /както са повечето масови коли/.При тях е задължително последователно свързване, независимо изпарителя преди или след радиатора е. При паралелно свързване и леко или по-силно затлачен радиатор, вероятността да сте на студено или хладно е голяма, но дори и с нов радиатор ефикасността му пада.Водата е като тока - търси най-малкото съпротивление, а винаги в изпарителя отворите са по-големи /тоест поемат по-голям дебит/ в сравнение с фините тръбички на питата в радиаторчето, ако и да са много на брой.
only rear wheel drive

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2871
Регистриран на: 11.10.2006
Местоположение: Ruse
Пол: Мъж

Re: Демонтаж и монтаж на радиатор парно - DIY

Мнение от Le Transporteur » 14 Дек 2012, 20:54

Съгласен съм с разсъжденията на колегите, но ще спомена че когато се ползва магистралата за парното да захранва и изпарителя, се ползват две тетки, като магистралата е 20мм, а разклонението за изпарителя е 16мм. Така нещата не отиват толкова на зле.
Жоро, поздравления за образователната тема! :yes:
"Башак": ...еее БМВ караш, а ти е скъпо!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 928
Регистриран на: 6.03.2009
Местоположение: Шопско
Пол: Мъж
Кара: чайник

Re: Демонтаж и монтаж на радиатор парно - DIY

Мнение от sas_88 » 15 Дек 2012, 9:20

Връзвай изпарителя на подгрева на дросела,и си решаваш проблема. :yes:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1057
Регистриран на: 11.12.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '99 E46 318i; '01 E53 3.0i

Re: Демонтаж и монтаж на радиатор парно - DIY

Мнение от Joro_Paveto » 16 Дек 2012, 21:21

sas_88 написа:Връзвай изпарителя на подгрева на дросела,и си решаваш проблема. :yes:

Точно така и направих. Това дето го бях писал за връзване на изпарителя на маркуча на парното, го писах малко в стил "устата ми говори, а умът ми мълчи!"
Преди два дни вързах изпарителя към дросела, сега топлата вода стига доста по-бързо до него и по-бързо превключва на газ. Проблемът с парното почти изчезна, но все още не е така като ми се иска.
Четох и по чужди форуми - масов проблем в общи линии. В крайна сметка като направих една статистика - най-честото решение на проблема е промиване с обезвъздушаване на системата. Май няма точна формула за извършване на тази процедура. Аз съм спазвал процедури писани тук във форума, в бентли, от чуждестранни форуми и явно пак не съм изкарал целия въздух.
Хората са сменяли - термостати, водни помпи, клапани, маркучи, радиаторчета и т.х.
Някой препоръчват монтаж на допълнителна електрическа помпа преди клапаните за парното.
Към колегата, дето е разглобявал цялото табло - капака при мен се откачи и го дръпнах към купето, тогава опря в снопа кабели за аудиото и в подсилваща метална рамка под волана. Като изместих кабелите, капака имаше точно място колкото да излезне. Въобще не ми се е налагало да откачам скобите на дъното на кутията с въздуховодите. А капака не го повредих, излезна си цял.
Лека нощ, добър ден, пак съм с моя...

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook