REST режим и проблем с парно

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3729
Регистриран на: 27.01.2010
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: Tesla Y

REST режим и проблем с парно

Мнение от adovet » 09 Дек 2012, 10:58

Колеги парното не ми работи както трябва. Имам подозрения, че проблема може и да е в електрическата помпа. Бихте ли споменали как работи REST режима. Интересува ме принципа на работа. Пробвах го вчера и първите 30-40 сек. духаше топло и после почна да намалява топлото и да става хладно. Проблема с парното е че не циркулира добре водата през радиатора за парното. Съмнявам се, че е запушен и си мисля, че може да имат връзка електрическия клапан и евентуално електрическата помпа. Някой запознат би ли споделил дали електрическата помпа има отношение към работата на парното по време на движение. Също така до колкото знам на диагностика би трябвало да излезе като грешка тази помпа ако не работи, но такава грешка няма.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1743
Регистриран на: 14.03.2010
Пол: Мъж
Кара: '16 550d

Re: REST режим и проблем с парно

Мнение от Emooo » 09 Дек 2012, 11:00

Днес ще го тествам моето и ще пиша.
Tool - Fear Inoculum

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3206
Регистриран на: 13.02.2008
Местоположение: София-център Антим 1 номер 61
Пол: Мъж
Кара: Всичко що е BMW , баничарки
Мечтае да кара: M1

Re: REST режим и проблем с парно

Мнение от laviatan » 09 Дек 2012, 11:09

Пробвах - в началото доста топло духа и после не толкова топло като в началото /но не хладно /. Аз вчера го тествах .
AUTO MOTOR PARTS GROUP LTD
Фирмата е специализирана за марката BMW .
ПОРЪЧКА НА ОЕМ ЧАСТИ ОТ БМВ ГРУП. ГОЛЯМА НАЛИЧНОСТ НА СКЛАД.
КАЧЕСТВО, КОРЕКТНОСТ, БЪРЗИНА - ВСИЧКО ЗА БМВ НА ЕДНО МЯСТО !

Обекти: Магазин и склад - София ул. Антим I 61 / склад ул. Антим I 63
ОБЯВИ В БМВ ФОРУМ : ЛИНК 1 / ЛИНК 2
Проверка история автомобил: http://www.automotorpartsgroup.bg/
Тел.: 0700 70 775
Facebook: https://www.facebook.com/AutoMotorPartsGroupLTD
E-mail: sales@automotorpartsgroup.bg
Понеделник - Петък от 9,30-17,30 часа / Събота от 10,00-14,00 часа


Аватар
Мнения: 635
Регистриран на: 20.02.2007
Местоположение: 1000,4000,6000
Пол: Мъж
Кара: автомобил
Мечтае да кара: два автомобила
Детайли за колата: купе,двигател,волан,гуми

Re: REST режим и проблем с парно

Мнение от jordanpar » 09 Дек 2012, 11:24

Използва се когато отсъстваш от колата по-къс период от време,да излезеш да си купиш цигари,вестник,докато зареждаш с гориво..........Връщайки се купето е все така затоплено.Да има електрическа помпа,но топлия въздух идва благодарение затопления двигател,така че на място с изключен двигател колкото повече време минава по-хладно си става.В движение на колата не виждам смисъл от употребата на тази функция.Може да се използва и програмируемо два пъти на ден,като се задава началното време .Но това хаби акумулатора доста.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3729
Регистриран на: 27.01.2010
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: Tesla Y

Re: REST режим и проблем с парно

Мнение от adovet » 09 Дек 2012, 12:36

jordanpar написа:Използва се когато отсъстваш от колата по-къс период от време,да излезеш да си купиш цигари,вестник,докато зареждаш с гориво..........Връщайки се купето е все така затоплено.Да има електрическа помпа,но топлия въздух идва благодарение затопления двигател,така че на място с изключен двигател колкото повече време минава по-хладно си става.В движение на колата не виждам смисъл от употребата на тази функция.Може да се използва и програмируемо два пъти на ден,като се задава началното време .Но това хаби акумулатора доста.

Koлега знам за какво се използва. Идеята ми беше да споделите дали подържа топъл въздух.


Аватар
Мнения: 635
Регистриран на: 20.02.2007
Местоположение: 1000,4000,6000
Пол: Мъж
Кара: автомобил
Мечтае да кара: два автомобила
Детайли за колата: купе,двигател,волан,гуми

Re: REST режим и проблем с парно

Мнение от jordanpar » 09 Дек 2012, 12:42

Това не е печка.Трябват си 5 минути да работи двигателя за да се усети топлото.И ако не работи съответно и въздуха си изстива.Кое е неясното?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3729
Регистриран на: 27.01.2010
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: Tesla Y

Re: REST режим и проблем с парно

Мнение от adovet » 09 Дек 2012, 12:43

jordanpar написа:Това не е печка.Трябват си 5 минути да работи двигателя за да се усети топлото.И ако не работи съответно и въздуха си изстива.Кое е неясното?

Нали идеята е като е загряла колата и спреш изключиш мотора и пуснеш rest да се включи електрическата помпа и тя да върти охлаждащата течност същевременно и вентилатора да работи и да духа топло.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1743
Регистриран на: 14.03.2010
Пол: Мъж
Кара: '16 550d

Re: REST режим и проблем с парно

Мнение от Emooo » 09 Дек 2012, 12:45

Значи според описанието на БМВ това копче работи при 2 условия: 1. Двигателя да е достигнал работна температура 2. Акумулатора да е зареден достатъчно.

Колата не бях я палил 1 седмица и карах малко градско спрях и тествах копчето но не проработи. Двигателя беше на 70 градуса температура. След това карах още 20мин спрях и отново пробвах този път проработи. Духаше около 2 мин топло точно пред предния прозорец и след 2 мин вече по-хладен въздух. Не мисля че може повече от 5-6 мин да поддържа добра температура.
Tool - Fear Inoculum


Аватар
Мнения: 635
Регистриран на: 20.02.2007
Местоположение: 1000,4000,6000
Пол: Мъж
Кара: автомобил
Мечтае да кара: два автомобила
Детайли за колата: купе,двигател,волан,гуми

Re: REST режим и проблем с парно

Мнение от jordanpar » 09 Дек 2012, 12:58

adovet написа:
jordanpar написа:Това не е печка.Трябват си 5 минути да работи двигателя за да се усети топлото.И ако не работи съответно и въздуха си изстива.Кое е неясното?

Нали идеята е като е загряла колата и спреш изключиш мотора и пуснеш rest да се включи електрическата помпа и тя да върти охлаждащата течност същевременно и вентилатора да работи и да духа топло.


Това не е печка бе,мен!!!!Използва топлото от работата на двигателя.То хубаво ел. помпа върти,ама кой подгрява ????Втори акумулатор ли ще трябва да слагаме само заради това?Ако в момента е -2 градуса и си влизаш в колата в гаража и след 100 метра слезеш на спирката да си купиш дъвки няма как да стане да чакаш топло от рест функцията!Емоо вече ме е изпреварил с допълненията.На мен като ми беше стария слаб акумулатор се включваше за секунди и спираше.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3729
Регистриран на: 27.01.2010
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: Tesla Y

Re: REST режим и проблем с парно

Мнение от adovet » 09 Дек 2012, 13:08

Добре а има ли представа някой дали електрическата помпа подпомага циркулацията на водата по време на работа на двигателя. Някъде бях чел че подпомагало циркулацията в малкия кръг или се лъжа, знам ли.


Аватар
Мнения: 635
Регистриран на: 20.02.2007
Местоположение: 1000,4000,6000
Пол: Мъж
Кара: автомобил
Мечтае да кара: два автомобила
Детайли за колата: купе,двигател,волан,гуми

Re: REST режим и проблем с парно

Мнение от jordanpar » 09 Дек 2012, 13:12

Аз съм чувал за доста дефектирали,а много хора не им обръщат внимание.Аз моята съм я чувал като работи ама това дали означава че работи правилно е друг въпрос.Хубаво щеше да е да има и друг електрически кръг който да върти маслото при угасен двигател,за мен лично е много по-полезно.Така и да си карал душманската спираш и си слизаш веднага.Така или иначе се преживява 3-5 минути ако избяга топлото.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3729
Регистриран на: 27.01.2010
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: Tesla Y

Re: REST режим и проблем с парно

Мнение от adovet » 09 Дек 2012, 13:13

а къде седи въпросната помпа?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1743
Регистриран на: 14.03.2010
Пол: Мъж
Кара: '16 550d

Re: REST режим и проблем с парно

Мнение от Emooo » 09 Дек 2012, 13:15

Аз друго си мислех дали при повреда на основната водна помпа, чрез РЕСТ би могло да охлаждаш двигателя чрез радиатора в купето.
Tool - Fear Inoculum

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 270
Регистриран на: 23.02.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 550d xdrive

Re: REST режим и проблем с парно

Мнение от petio » 09 Дек 2012, 14:54

Колеги в другата тема за парното вчера писах за тая помпа и парното. Тя работи и когато колата си работи и не си включвал нищо. Подпомага да бута гореща вода към вътрешния топлообменник (радиатора на парното). В режим REST работи само тя, като предизвиква циркулация на водата в отоплителната система през въпросния топлообменник. Когато тази топлина се изчерпа ще започне да духа по-хладно или най-вероятно ще спре, защото ще са минали 30 мин. Моят климатроник няма копче REST. Имам два други варианта за работа на вентилатора. С direct operation от менюто или при изгасена кола и изваден ключ врътвам копчето за вентилатора и то тръгва. В първия вариант от менюто само проветряваме колата като вкарваме въздух от вън, който в началото е топъл докато отнеме топлината от топлообменника през който преминава, но след 2 мин става доста студен, защото няма какво да топли топлообменника. Във втория вариант се включва и малката помпичка, която вкарва вода в него и действително топли нещо. Моята помпичка беше изгоряла и излиза на диагностика. Почти съм убеден на 100%, че не пускате режима по втория начин или ако имате копче REST. С indipendent ventilation няма да стане. Може лятото да вкарваме свеж въздух в купето. Пробвайте първо така (гасите и врткате копчето на вентилатора) и ако пак почва топло после става студено вече ходете на диагностика.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3729
Регистриран на: 27.01.2010
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: Tesla Y

Re: REST режим и проблем с парно

Мнение от adovet » 09 Дек 2012, 15:27

petio написа:Колеги в другата тема за парното вчера писах за тая помпа и парното. Тя работи и когато колата си работи и не си включвал нищо. Подпомага да бута гореща вода към вътрешния топлообменник (радиатора на парното). В режим REST работи само тя, като предизвиква циркулация на водата в отоплителната система през въпросния топлообменник. Когато тази топлина се изчерпа ще започне да духа по-хладно или най-вероятно ще спре, защото ще са минали 30 мин. Моят климатроник няма копче REST. Имам два други варианта за работа на вентилатора. С direct operation от менюто или при изгасена кола и изваден ключ врътвам копчето за вентилатора и то тръгва. В първия вариант от менюто само проветряваме колата като вкарваме въздух от вън, който в началото е топъл докато отнеме топлината от топлообменника през който преминава, но след 2 мин става доста студен, защото няма какво да топли топлообменника. Във втория вариант се включва и малката помпичка, която вкарва вода в него и действително топли нещо. Моята помпичка беше изгоряла и излиза на диагностика. Почти съм убеден на 100%, че не пускате режима по втория начин или ако имате копче REST. С indipendent ventilation няма да стане. Може лятото да вкарваме свеж въздух в купето. Пробвайте първо така (гасите и врткате копчето на вентилатора) и ако пак почва топло после става студено вече ходете на диагностика.

Колега мислиш ли, че е възможно ако не работи тази помпа да имам по горе описания проблем с парното.

Следваща

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook