Дългото лято взима своя дан...
Модератор: Общи модератори
73 мнения
• Страница 4 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: Дългото лято взима своя дан...
и аз никога не съм имал проблеми с мокри дискове в интерес на истината. само един път след автомивка след като ги накиснах с вода, защото пръсках доста около тях. и то беше само в първоначалния момент като я местех от мивката. карал съм и във вода, която стига до половината на гумите и пак спираше идеално. имаше големи наводнения 2007 година в софия помните, а и не само. на мен ми харесва да карам когато вали. за мен... абсолютна легенда. възможно е да го бъркате с аквапланинг според мен, което е коренно различно нещо.
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- The only easy day was yesterday.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- The only easy day was yesterday.
- (bubsa)
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2104
- Регистриран на: 17.01.2009
- Местоположение: София-Коньовица
- Пол: Мъж
- Кара: F10
Re: Дългото лято взима своя дан...
Gqbriel написа:(bubsa) написа:Човек или не четеш или не разбираш какво четеш!За опита ти си личи от това колко си компетентен![]()
Никой не ти казва да "припомпваш АБС-а"Просто като минеш през голяма локва е добре да натиснеш спирачките за да изсушиш дисковете или барабаните,за да не се стига до неприятни изненади ако ти потрябва да спреш аварийно!
Дваша една ситуация,а колко съм компетентен няма как да знаеш ,тъй като не се познаваме..хубаво е да говорим не в частни случаи-в които може да си прав! голяма локва е едно,в колко такива 30см локви влизаш на извън градски път?
Както и да ,темата е за друго,нямам намерение да се карам и да водя някакъв безсмислен спор,още по-малко типично за форума да се почват,коментари на хора един срещу друг без да се познават-което е малко безсмислено и ненужно
Братле ти първи нападна Кроки колко опит имал

Няма повече да задълбавам(мога да ти дам примери)но за мене казаното от Кроки е правилно.Попитай стари шофери по въпроса и ще видиш какво ще ти кажат.И ако имаш възможност покарай някоя ладичка или нещо друго по-старо и виж как ще спре след минаване през вода с и без "изсушаване"
А при тежкотоварните се усеща още по добре.
- Gqbriel
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6156
- Регистриран на: 14.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби
- Мечтае да кара: Нещо с S мотор
- Детайли за колата: N52B25
Re: Дългото лято взима своя дан...
(bubsa) написа:Gqbriel написа:(bubsa) написа:Човек или не четеш или не разбираш какво четеш!За опита ти си личи от това колко си компетентен![]()
Никой не ти казва да "припомпваш АБС-а"Просто като минеш през голяма локва е добре да натиснеш спирачките за да изсушиш дисковете или барабаните,за да не се стига до неприятни изненади ако ти потрябва да спреш аварийно!
Дваша една ситуация,а колко съм компетентен няма как да знаеш ,тъй като не се познаваме..хубаво е да говорим не в частни случаи-в които може да си прав! голяма локва е едно,в колко такива 30см локви влизаш на извън градски път?
Както и да ,темата е за друго,нямам намерение да се карам и да водя някакъв безсмислен спор,още по-малко типично за форума да се почват,коментари на хора един срещу друг без да се познават-което е малко безсмислено и ненужно
Братле ти първи нападна Кроки колко опит ималНе се засягай.
Няма повече да задълбавам(мога да ти дам примери)но за мене казаното от Кроки е правилно.Попитай стари шофери по въпроса и ще видиш какво ще ти кажат.И ако имаш възможност покарай някоя ладичка или нещо друго по-старо и виж как ще спре след минаване през вода с и без "изсушаване"
А при тежкотоварните се усеща още по добре.
Чакай сега лада имам



А ти казах и по-напред ,хора които карат повече от 2 оси са за уважение


bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма.
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5
Re: Дългото лято взима своя дан...
прочетете си книжките с инструкции за колата, там пише след автомивка да се спре 1 път по-рязко, за да изсъхнат дисковете
каква е разликата с минаването през локва? аз не мисля, че има такава
каква е разликата с минаването през локва? аз не мисля, че има такава
АДМИНИТЕ ДА МЕ БАННАТ ПЕРМАНЕНТНО!!!
Re: Дългото лято взима своя дан...
как я виждате тая работа, още след първото спиране диска вече ПАРИ
та, там как се мокри не знам
колите с барабанни спирачки имат проблем с водата, защото там температурите са по-ниски и тирещата повръхност е затворена, но така или иначе те са рядкост
та, там как се мокри не знам

колите с барабанни спирачки имат проблем с водата, защото там температурите са по-ниски и тирещата повръхност е затворена, но така или иначе те са рядкост
No bling at the Ring
Re: Дългото лято взима своя дан...
BadAngel написа:как я виждате тая работа, още след първото спиране диска вече ПАРИ
та, там как се мокри не знам
колите с барабанни спирачки имат проблем с водата, защото там температурите са по-ниски и тирещата повръхност е затворена, но така или иначе те са рядкост
Как ще са рядкост като базовите модели на дачия излизат с барабани отзад чисто нови 2012 година ;-)
Re: Дългото лято взима своя дан...
Вчера, 1-ви декември, пресякох бул. Константин Величков, като идвах от бул. Сливница и точно пред The Corner (фитнес, пицария, бар) по средата на булеварда на трамвайните релси стоеше сива Е46-ца купе с челен удар, та даже и вратата на водача имаше сериозни щети (доколкото видях).
Ужас, ужас, ужас...
Ужас, ужас, ужас...
Re: Дългото лято взима своя дан...
K.Laloff написа:Вчера, 1-ви декември, пресякох бул. Константин Величков, като идвах от бул. Сливница и точно пред The Corner (фитнес, пицария, бар) по средата на булеварда на трамвайните релси стоеше сива Е46-ца купе с челен удар, та даже и вратата на водача имаше сериозни щети (доколкото видях).
Ужас, ужас, ужас...
е те тея със сивите Е46тици са най-опасни
АДМИНИТЕ ДА МЕ БАННАТ ПЕРМАНЕНТНО!!!
- Владо
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2381
- Регистриран на: 24.07.2006
- Местоположение: 02..., +3592...
- Пол: Мъж
- Кара: myCar 5.3. and iCar 3.9.
- Мечтае да кара: още по-бавно
- Детайли за колата: ...
01" 525d m57
04" X5 m57
06" Liberty 2,8 CRD
Re: Дългото лято взима своя дан...
колкото и да го мисля, единствено възможната причина за цялата работа са първите капки дъжд, които вдигат и прахта от настилката... ефектът е все едно карате на лед... след като се омокри добре пътят, вече не е толкова хлъзгаво...
всичко това е характерно за лятото и есента повече, но топлия южен вятър през нощта срещу четвъртък спомогна за този ефект, изненадал доста хора...
безаварийно
всичко това е характерно за лятото и есента повече, но топлия южен вятър през нощта срещу четвъртък спомогна за този ефект, изненадал доста хора...
безаварийно

Re: Дългото лято взима своя дан...
BadAngel написа:как я виждате тая работа, още след първото спиране диска вече ПАРИ
та, там как се мокри не знам
колите с барабанни спирачки имат проблем с водата, защото там температурите са по-ниски и тирещата повръхност е затворена, но така или иначе те са рядкост
Аз съм с дискови и отпред и отзад, и при минаване през дълбока локва (говорим за такава която е поне до половината на гумата) след излизането почти няма спирачно усилие. Трябват ми няколко натискания след това че да почна пак да спирам нормално. Първия път когато ми се случи това явление преди години, за малко да се ударя в друга кола, и от тогава вече имам едно наум.
- Gqbriel
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6156
- Регистриран на: 14.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби
- Мечтае да кара: Нещо с S мотор
- Детайли за колата: N52B25
Re: Дългото лято взима своя дан...
blackgod написа:BadAngel написа:как я виждате тая работа, още след първото спиране диска вече ПАРИ
та, там как се мокри не знам
колите с барабанни спирачки имат проблем с водата, защото там температурите са по-ниски и тирещата повръхност е затворена, но така или иначе те са рядкост
Аз съм с дискови и отпред и отзад, и при минаване през дълбока локва (говорим за такава която е поне до половината на гумата) след излизането почти няма спирачно усилие. Трябват ми няколко натискания след това че да почна пак да спирам нормално. Първия път когато ми се случи това явление преди години, за малко да се ударя в друга кола, и от тогава вече имам едно наум.
Едни перфорирани дискове и проблема се отстранява
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма.
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5
- Е.Димитров
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1627
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: София/Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: F
- Мечтае да кара: Самолет
Re: Дългото лято взима своя дан...
Хайде да допълня темата с прясна информация от вчера.
Карам по магистралата ,вали пороен дъжд освен това пред мен мина един нисан GTR и създаде ощо по-голяма мъгла от дъжд на прах така да се каже,не бях натискал спирачките от поне вече 20-30 километра,а скоростта ми беше 120-130 км/ч.
В един момент нисана наби спирачки,защото,както забелязах между мъглата от дъжд,някакъв тир е решил да изпреварва,това вече се случва след 16-17 часа,когато вече е тъмно,набивам спирачките и...получавам онова усещане,когато взе едно очакваш с цялата си същност асансьор да спре на някой етаж,обаче той продължава за следващият,за части от секундата,която в съзнанието ми продължи дълго...абе с 2 думи щех да се усера както казват по някой географски ширини.
С две думи успях да спра,после се получаваха и други "интересни" ситуации,не натискаш спирачки около 5-7 километра и колата като натиснеш по рязко,все едно само едното или другото колело хващат,тоест занаса на една или друга страна.
Всичко това мокрене на дисковете се получава от въздуховодите,дето са в предната престилка и спомагат за охлаждане на дисковете и в проливен дъжд ги мокрят обилно,това е за онези дето обясняваха че не влизат в дълбоки локви.
Иначе да не излезнат сега едни скептици и да обясняват за колата,автомобила е произведен 2011 година,на 38 к реални километра е и всичко е ново по него,освен това е със всички екстри за модела!
Карам по магистралата ,вали пороен дъжд освен това пред мен мина един нисан GTR и създаде ощо по-голяма мъгла от дъжд на прах така да се каже,не бях натискал спирачките от поне вече 20-30 километра,а скоростта ми беше 120-130 км/ч.
В един момент нисана наби спирачки,защото,както забелязах между мъглата от дъжд,някакъв тир е решил да изпреварва,това вече се случва след 16-17 часа,когато вече е тъмно,набивам спирачките и...получавам онова усещане,когато взе едно очакваш с цялата си същност асансьор да спре на някой етаж,обаче той продължава за следващият,за части от секундата,която в съзнанието ми продължи дълго...абе с 2 думи щех да се усера както казват по някой географски ширини.
С две думи успях да спра,после се получаваха и други "интересни" ситуации,не натискаш спирачки около 5-7 километра и колата като натиснеш по рязко,все едно само едното или другото колело хващат,тоест занаса на една или друга страна.
Всичко това мокрене на дисковете се получава от въздуховодите,дето са в предната престилка и спомагат за охлаждане на дисковете и в проливен дъжд ги мокрят обилно,това е за онези дето обясняваха че не влизат в дълбоки локви.
Иначе да не излезнат сега едни скептици и да обясняват за колата,автомобила е произведен 2011 година,на 38 к реални километра е и всичко е ново по него,освен това е със всички екстри за модела!
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: Дългото лято взима своя дан...
тука ги пишете някакви все едно за първи път карате в дъжд 
това със занасянето (особено на кола с абс) може да стане само
1. неизправна спирачна система, различно налягане на гумите, крива предница (тва е най-вероятното)
2. аквапланинг

това със занасянето (особено на кола с абс) може да стане само
1. неизправна спирачна система, различно налягане на гумите, крива предница (тва е най-вероятното)
2. аквапланинг
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- The only easy day was yesterday.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- The only easy day was yesterday.
- Е.Димитров
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1627
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: София/Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: F
- Мечтае да кара: Самолет
Re: Дългото лято взима своя дан...
steeN написа:тука ги пишете някакви все едно за първи път карате в дъжд
това със занасянето (особено на кола с абс) може да стане само
1. неизправна спирачна система, различно налягане на гумите, крива предница (тва е най-вероятното)
2. аквапланинг
Ако е във връзка с моят коментар и лекото отиване на една страна при натискане на спирачки,мисля че бях пределно ясен че става въпрос за влизане и мокрене обилно на диска,където се получава че когато натиснеш спирачка,по-сухият диск спира по бързо от по-мокрият.
На спортните автомобили,но и на доста други,дисковете са с дупки и всякакви бразди поради не само тази причина.
- _galio_
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 140
- Регистриран на: 15.12.2010
- Пол: Мъж
- Кара: ///M43
- Мечтае да кара: в изтребителната авиация
- Детайли за колата: компот в сливов цвят
Re: Дългото лято взима своя дан...
Е.Димитров написа:steeN написа:2. аквапланинг
Ако е във връзка с моят коментар и лекото отиване на една страна при натискане на спирачки,мисля че бях пределно ясен че става въпрос за влизане и мокрене обилно на диска,където се получава че когато натиснеш спирачка,по-сухият диск спира по бързо от по-мокрият.
а дали не е верно аквапланинг от хубавите ни пътища? по немско съм държал 130-140 км/ч в порой. и нито колата е била нестабилна, нито ми е поднасяла. тогава и АБС-а работеше. тук и с 90 км/ч ме е шубе да карам на мокро.
лошите шофери отиват в ада ... добрите - докъдето им стигне бензинът
73 мнения
• Страница 4 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани