BMW 728i (E38) Въпроси и отговори
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
53 мнения
• Страница 4 от 4 • 1, 2, 3, 4
- nikolayyyyyy
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 177
- Регистриран на: 25.06.2007
- Местоположение: бургас
- Пол: Мъж
- Кара: е34
Re: BMW 728i (E38) Въпроси и отговори
малко информация за е38
Добре известно е, че топлимузината на баварците попада в онзи елитен клуб модели, в който могат да си позволят да членуват малко производители. Това стеснява кръга на потенциалните купувачи на седмицата до хора с представителни нужди и най-вече колосален финансов потренциал, които рядко могат да бъдат заинтригувани от кола-втора ръка. От друга страна най-голямото BMW представлява несъмнен връх в съвременните технологии и инженерна мисъл, на фона на който цените в Западна Европа представляват истинско изкушение за българите с по-дебел портфейл. По данни на ADAC Е38 е сред най-качествените автомобили, произвеждани след 1994 г.
Колкото и близка да е до съвършенството германската лимузина обаче тя си остава човешко творение и като такова не е лишена от особености и капризи. Добре е бъдещият горд собственик на "седмицата" да знае за тях, за да си спести не само ядовете, а и значителни средства, без които поддръжката на подобна красавица така или иначе не минава.
Излишно е да се споменава, че както при всяка кола от върховия клас инженерните недомислици в E38 са почти изключени. Голямото BMW изобилства на сложни механизми, повечето от които водачът използва крайно рядко. Такава глезотия например са електрическите огледала. Те са удобни за паркирането на грамадата, но собственикът обикновено ги ползва един-два пъти и след като им се нарадва ги забравя. В резултат на това механиката им клеясва и блокира.
Много от модификациите разполагат с два съда за течност за чистачките. В единия се налива концентрат за миене на стъкла, а в другия - вода или незамръзващ разтвор. Много собственици не знаят това и се ядосват защо когато пуснат чистачките първите два маха са на сухо. В такъв случай е уместно да се потърси вторият съд, а най-добре е да се прочетат... инструкциите в упътването на производителя. Съвсем не е изключено в тях да се открият куп други неподозирани способности на колата.
Двигателите от Бавария отдавна са се превърнали в мит с възможностите и здравината си. По отношение на надеждността Е38 надминава дори легендарния си предшественик от 1987 г. Оплакванията от новата "седмица" са свързани най-вече с водната помпа, която при някои модели е изработена преимушествено от пластмаси и не издържа високи температурни натоварвания. Проблемът може да се задълбочи при шестцилиндровите мотори, при които повреда в помпата нерядко води до прегряване и изкривяване на главата. От средата на 1998 г. моделът 728i се оборудва с нова помпа и рисковете отпадат.
Голямата "баварка" е особено чувствителна към калпавия бензин. Лошото гориво рядко влияе на потентността на мотора, но лесно бастисва катализатора. Най-разумното решение е той просто да бъде демонтиран. Това обаче трябва да бъде сторено от опитен специалист, а най-добре във фирмен сервиз. Операцията е тънка и за оптимален резултат изисква препрограмиране на електронния команден блок.
Абсолютно недопустими са експерименти с маслото. Лошата смазка се отразява пагубно върху работата на двигателя и дори върху компресията му.
Повечето "седмици" са комплектовани с автоматични трансмисии, които са извънредно здрави и добре измислени. Правилната им експлоатация обаче си иска опит. Ако например колата пробоксува в сняг или кал, последното, което трябва да се прави, е да се даде газ до ламарината в позиция "D". Скоростната кутия вероятно ще мине през всички предавки без особено усилие, при това не само по веднъж, а резултатът от статичното рали може да бъде плачевен. Звучи смешно, но специалистите отново съветват да се прегледа книжката с упътването, където педантичните германци са описали почти всяка възможна ситуация от подобен род.
Както се полага на автомобил от висшия клас, окачването на "седмицата" е със сложна конструкция, която да осигури максимален комфорт на пътуващите. Здравината на възлите и детайлите носят чертите на всичко немско, но експлоатацията в родни условия е в състояние да съсипе и танк. Бъдещият собственик на BMW 7 трябва да се подготви за почти задължителна смяна на тампони, както отпред така и отзад. В най-добрия случай издържат до 70 000 км. Бързо се износват и накладките на спирачките. Известни са случаи, когато се налага смяната им след... 5 000 км.
"Седмицата" е буквално претъпкана с електроника. Още със завъртането на контактния ключ двайсетина компютъра започват да се "изясняват" един на друг и поверяването на електрическата система в ръцете на дилетант е чиста проба безразсъдство. Дори само един грешно свързан проводник е в състояние да обърка работата на целия автомобил. Единственото, за което собственикът може да се довери на неспециалист, е замяната на крушки на фаровете и то само ако не са ксенонови. Германският софтуер по принцип не е от най-безпроблемните и поради това са възможни невярни индикации на бордовия компютър. Фатални повреди са почти невъзможни, макар че както всичко при "седмицата" отстраняването им не е никак евтино.
Именно това прави иначе изумителната баварска лимузина твърде съмнителна от гледна точка на здравия финансов разум инвестиция.
В класа на суперлуксозните лимузини трудно може да се говори за наистина изгодна покупка. Въпреки че понякога се обезценяват в пъти по-бързо от представителите на други категории, возила от типа на BMW 7, Mercedes-Benz S-klasse или Audi A8 остават по-скъпи от 90% от новите коли дори когато вече са изживели първата си младост.
Цените на малкото модели в този елитен клас също се различават незначително. Така например употребявана между 5 и 7 години “седмица” струва почти толкова, колкото е усреднената стойност на 5 от съперниците є, продавани в Европа.
Другояче стои въпросът доколко всеки от тях пази цена по-добре или по-зле от останалите с течение на времето. Баварската лимузина определено има преимущество в това отношение и губи от стойността си по-малко от останалите.
Сравнена с всеки от тях поотделно, “седмицата” също показва отлични резултати, ако това изобщо е възможно при обезценка от над 70 процента за седем години експлоатация.
Подобно на повечето автомобили от луксозния клас много от употребяваните екземпляри BMW 7 на западноевропейският пазар са използвани за фирмени нужди. Това означава голям пробег за кратък период от време и съответно ниска цена на старо. Изкушеният от нея трябва да знае, че тя е само началото на тежка серия от инвестициии, от които покупката често е най-евтиното звено.
Добре известно е, че топлимузината на баварците попада в онзи елитен клуб модели, в който могат да си позволят да членуват малко производители. Това стеснява кръга на потенциалните купувачи на седмицата до хора с представителни нужди и най-вече колосален финансов потренциал, които рядко могат да бъдат заинтригувани от кола-втора ръка. От друга страна най-голямото BMW представлява несъмнен връх в съвременните технологии и инженерна мисъл, на фона на който цените в Западна Европа представляват истинско изкушение за българите с по-дебел портфейл. По данни на ADAC Е38 е сред най-качествените автомобили, произвеждани след 1994 г.
Колкото и близка да е до съвършенството германската лимузина обаче тя си остава човешко творение и като такова не е лишена от особености и капризи. Добре е бъдещият горд собственик на "седмицата" да знае за тях, за да си спести не само ядовете, а и значителни средства, без които поддръжката на подобна красавица така или иначе не минава.
Излишно е да се споменава, че както при всяка кола от върховия клас инженерните недомислици в E38 са почти изключени. Голямото BMW изобилства на сложни механизми, повечето от които водачът използва крайно рядко. Такава глезотия например са електрическите огледала. Те са удобни за паркирането на грамадата, но собственикът обикновено ги ползва един-два пъти и след като им се нарадва ги забравя. В резултат на това механиката им клеясва и блокира.
Много от модификациите разполагат с два съда за течност за чистачките. В единия се налива концентрат за миене на стъкла, а в другия - вода или незамръзващ разтвор. Много собственици не знаят това и се ядосват защо когато пуснат чистачките първите два маха са на сухо. В такъв случай е уместно да се потърси вторият съд, а най-добре е да се прочетат... инструкциите в упътването на производителя. Съвсем не е изключено в тях да се открият куп други неподозирани способности на колата.
Двигателите от Бавария отдавна са се превърнали в мит с възможностите и здравината си. По отношение на надеждността Е38 надминава дори легендарния си предшественик от 1987 г. Оплакванията от новата "седмица" са свързани най-вече с водната помпа, която при някои модели е изработена преимушествено от пластмаси и не издържа високи температурни натоварвания. Проблемът може да се задълбочи при шестцилиндровите мотори, при които повреда в помпата нерядко води до прегряване и изкривяване на главата. От средата на 1998 г. моделът 728i се оборудва с нова помпа и рисковете отпадат.
Голямата "баварка" е особено чувствителна към калпавия бензин. Лошото гориво рядко влияе на потентността на мотора, но лесно бастисва катализатора. Най-разумното решение е той просто да бъде демонтиран. Това обаче трябва да бъде сторено от опитен специалист, а най-добре във фирмен сервиз. Операцията е тънка и за оптимален резултат изисква препрограмиране на електронния команден блок.
Абсолютно недопустими са експерименти с маслото. Лошата смазка се отразява пагубно върху работата на двигателя и дори върху компресията му.
Повечето "седмици" са комплектовани с автоматични трансмисии, които са извънредно здрави и добре измислени. Правилната им експлоатация обаче си иска опит. Ако например колата пробоксува в сняг или кал, последното, което трябва да се прави, е да се даде газ до ламарината в позиция "D". Скоростната кутия вероятно ще мине през всички предавки без особено усилие, при това не само по веднъж, а резултатът от статичното рали може да бъде плачевен. Звучи смешно, но специалистите отново съветват да се прегледа книжката с упътването, където педантичните германци са описали почти всяка възможна ситуация от подобен род.
Както се полага на автомобил от висшия клас, окачването на "седмицата" е със сложна конструкция, която да осигури максимален комфорт на пътуващите. Здравината на възлите и детайлите носят чертите на всичко немско, но експлоатацията в родни условия е в състояние да съсипе и танк. Бъдещият собственик на BMW 7 трябва да се подготви за почти задължителна смяна на тампони, както отпред така и отзад. В най-добрия случай издържат до 70 000 км. Бързо се износват и накладките на спирачките. Известни са случаи, когато се налага смяната им след... 5 000 км.
"Седмицата" е буквално претъпкана с електроника. Още със завъртането на контактния ключ двайсетина компютъра започват да се "изясняват" един на друг и поверяването на електрическата система в ръцете на дилетант е чиста проба безразсъдство. Дори само един грешно свързан проводник е в състояние да обърка работата на целия автомобил. Единственото, за което собственикът може да се довери на неспециалист, е замяната на крушки на фаровете и то само ако не са ксенонови. Германският софтуер по принцип не е от най-безпроблемните и поради това са възможни невярни индикации на бордовия компютър. Фатални повреди са почти невъзможни, макар че както всичко при "седмицата" отстраняването им не е никак евтино.
Именно това прави иначе изумителната баварска лимузина твърде съмнителна от гледна точка на здравия финансов разум инвестиция.
В класа на суперлуксозните лимузини трудно може да се говори за наистина изгодна покупка. Въпреки че понякога се обезценяват в пъти по-бързо от представителите на други категории, возила от типа на BMW 7, Mercedes-Benz S-klasse или Audi A8 остават по-скъпи от 90% от новите коли дори когато вече са изживели първата си младост.
Цените на малкото модели в този елитен клас също се различават незначително. Така например употребявана между 5 и 7 години “седмица” струва почти толкова, колкото е усреднената стойност на 5 от съперниците є, продавани в Европа.
Другояче стои въпросът доколко всеки от тях пази цена по-добре или по-зле от останалите с течение на времето. Баварската лимузина определено има преимущество в това отношение и губи от стойността си по-малко от останалите.
Сравнена с всеки от тях поотделно, “седмицата” също показва отлични резултати, ако това изобщо е възможно при обезценка от над 70 процента за седем години експлоатация.
Подобно на повечето автомобили от луксозния клас много от употребяваните екземпляри BMW 7 на западноевропейският пазар са използвани за фирмени нужди. Това означава голям пробег за кратък период от време и съответно ниска цена на старо. Изкушеният от нея трябва да знае, че тя е само началото на тежка серия от инвестициии, от които покупката често е най-евтиното звено.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- RORO
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 722
- Регистриран на: 11.06.2006
- Местоположение: София бате центъра на....
- Пол: Мъж
- Кара: ше 30,38,39 вече само Гранд Чероки
- Мечтае да кара: Грейдер на Ибиза
Re: BMW 728i (E38) Въпроси и отговори
_65536_kb_sec_ написа:gh0sts написа:забравих да кажа, имам колега с 116и и ми каза че с 140км. по магистралата му папка 10л, точно толкова колкото 3.5 литров осмак на БМВ
Сипи им сипи, тва не знам кой му го е казал на българина че малкия мотор гори малко не ми е ясно...
Правилно!1993г.бях притежател на волга газ24 и на жигули/лада 1200s/ и двете бяха /гледани/жигулката под 9/100 градско не можах да я сваля,докато волгата7.5/100 засичано за бас!!!
Re: BMW 728i (E38) Въпроси и отговори
RASI написа:стига бе хора,не знам колко от вас са имали 740и но не си е работа всеки ден по 50лв бензин,говора за каране нали за това е колата а не както повечето да ходят до кафето и после малко харчи,да ама не,сега карам 728и и мога да кажа че си е перфектна колица вчера си доидох от гърция,разход на отиване 7.5 на връщане 9.0 но пот 140км/ч не съм падал,в града ми е 13 а 740-та в града 18-19-20 мисля че в този форум са малко хората които ще си позволят този разход,но в краина сметка вие си знаете наи добре,това е мое мнение
колега незнам каква 728 караш но този разход който казваш е абсурден и то с тази скорост. аз карам същата и това като расход съм го виждал само когато заноля борд ком. в движение на равен път. тогава се питам при 90-100км/ч колко ли ще ти даде. стига дайте малко по сериозно.
V & L
- RORO
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 722
- Регистриран на: 11.06.2006
- Местоположение: София бате центъра на....
- Пол: Мъж
- Кара: ше 30,38,39 вече само Гранд Чероки
- Мечтае да кара: Грейдер на Ибиза
Re: BMW 728i (E38) Въпроси и отговори
valess написа:RASI написа:стига бе хора,не знам колко от вас са имали 740и но не си е работа всеки ден по 50лв бензин,говора за каране нали за това е колата а не както повечето да ходят до кафето и после малко харчи,да ама не,сега карам 728и и мога да кажа че си е перфектна колица вчера си доидох от гърция,разход на отиване 7.5 на връщане 9.0 но пот 140км/ч не съм падал,в града ми е 13 а 740-та в града 18-19-20 мисля че в този форум са малко хората които ще си позволят този разход,но в краина сметка вие си знаете наи добре,това е мое мнение
колега незнам каква 728 караш но този разход който казваш е абсурден и то с тази скорост. аз карам същата и това като расход съм го виждал само когато заноля борд ком. в движение на равен път. тогава се питам при 90-100км/ч колко ли ще ти даде. стига дайте малко по сериозно.
Е ти какво си мислиш,и той тогава го е засичал този разход за който говори на равно с малко газ занулява и воала.И аз карам 728 ИА,с гуми 235/60/16 , Живея в кв."Надежда" работя в Костинброд всеки ден ходя с нея на работа под 12-13/100 не мога да я сваля.
- eleganc3
- Потребител
-
- Мнения: 25
- Регистриран на: 2.09.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 728i
Re: BMW 728i (E38) Въпроси и отговори
Колеги карам 728 (ГАЗ)(АВТОМАТИК) от около 2 месеца .Как ви се струва 18 на 100 газ (25 лева ) , като постоянно в задръствания всяка сутрин , вечер след 8 като се прибирам от работа и давам и газ по улиците.Карал съм досега доста коли от този разход по доволен няма ( голф 1.9 Тди 100км = 27 лева ) (citoren Xara = 10 = 29 лева ) и т..н да не изброявам мисълта ми е........................................................... АКО ИСКАШ ИКОНОМИЯ И УДОБСТВА КАРАЙ НА ГАЗ.
ЦЕНИ НА ГОРИВАТА В ЕВРОПА КЪМ 09.11.2012
Страна Бензин 95 Дизел Газ/LPG Към дата
България € 1.3300 € 1.3190 € 0.7080 09.11.2012
Сами си направете сравнение.
ЦЕНИ НА ГОРИВАТА В ЕВРОПА КЪМ 09.11.2012
Страна Бензин 95 Дизел Газ/LPG Към дата
България € 1.3300 € 1.3190 € 0.7080 09.11.2012
Сами си направете сравнение.

- Smoocki
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2073
- Регистриран на: 6.08.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 600 коня с умивна на лицето
- Мечтае да кара: всичко бързо на четири гуми
- Детайли за колата: Garrett 3582
Re: BMW 728i (E38) Въпроси и отговори
Бмв 728 с ръчни скорости и 18 цолови джанти в града сутрин в задръстванията от 7.30-8.30 и вечер 5.30-19 00
ми дава 14-15 газ като графиката на газ дава даже ,че е по-добра от тази на бензина
Инжекциона е Stag300 с изпарител Zavoli Zeta S дo 350 к.с.
ми дава 14-15 газ като графиката на газ дава даже ,че е по-добра от тази на бензина

Инжекциона е Stag300 с изпарител Zavoli Zeta S дo 350 к.с.

- chernobila
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 608
- Регистриран на: 10.06.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: мечтата на живота си
- Мечтае да кара: е38 с евтино гориво
Re: BMW 728i (E38) Въпроси и отговори
Добре е,че си взех 750 20/100 бензин ама като го газифицирам 

- JetSet
- Потребител
-
- Мнения: 10
- Регистриран на: 31.01.2013
- Местоположение: гр. София
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 528i + Santa Fe DM 3.3 V6
Re: BMW 728i (E38) Въпроси и отговори
Здравейте, колеги,
наравно с много други модели разглеждам и Е38 като мой бъдещ автомобил. Признавам, че гледам и по-нови, и значително по-скъпи варианти, но класическите концепции - за атмосферен двигател, класическа горивна система и всичко останало, доказано през годините, ме привличат все повече и повече. Разглеждам вариант 728i след фейслифт, автоматик, от Германия и съм готов да дам 4500-6500 евро (повече просто би граничело с фанатизъм) за автомобила. Гледам автомобили със сервизни документи, пробег около 150-250к километра. Идеята ми е колата, която купя да дойде тук и да получи от по-скъпите газови уредби - загледал съм се в Prins и да се кара много - над 40к км по предимно извънградски маршрути.
Защо този двигател - влюбен съм в 6-цилиндровите агрегати на БМВ, за простотии и без това има други коли. Най-лесен е за обслужване и достатъчно доказан през годините (по немските форуми има шестаци и осмаци с над 1/2 милион км пробег, с много доволни собственици).
Смятам, че повечето от вас ще одобрят подхода ми и ще сме си взаимно-полезни с опита си. През последните четох доста неща из форума, както из немските и английски източници. Често тук колегите споменават "скъпата поддръжка" на Е38. Моля собственици на колата да споделят какво е толкова скъпо? В момента карам лимузина среден клас '06 година с уж "евтина поддръжка" и комон рейл двигател, като евтиното е както следва - ГНП и инжектори -> с тарикатлъци и далавери, и доставки от Великобритания ок. 3000лв, съединител с маховик, най-евтиното до момента, отново с хитрини от Острова - 1550лв (без труд), турбини 500-1000лв и прочие, и прочие. Всичко това е валидно за всеки Пасат, Вектра, Инсигния, Мондео и всички останали "разумни" и "пестеливи" коли. Освен ремонта на автомата, който е доста надежден при BMW и някои полуабсурдни огромни ремонти, кое би струвало такива суми при Е38 и при какъв космически пробег би се наложило? Подчертавам, че изброените примери при "обикновените" коли важат на всеки 100-150 хил. км! Четейки постовете ви, колеги, не виждам нищо тревожно като цени или манипулации!
Колеги, не искам да пиша роман. Задавам ви няколко конкретни въпроса и чакам вашите отговори:
- При Е38 носачите нали не са алуминиеви - като при Е60, например? Кои са скъпите елементи там и при какъв пробег ги сменяте?
- Колко от вас са имали проблем с автомата и магическите 2500лв решават ли всички проблеми там?
- Има ли нещо друго, което трябва да се има предвид при избора и обслужването на автомобила?
- Има ли адекватен достъп до части от интернет, добри афтърмаркет части или ходите само при главорезите в представителните сервизи?
Колеги, моля да не ме съдите за въпросите ми. Имам нужните средства да поддържам и по-скъпи коли, но желая да имам пред входа здрава и класическа кола, но и да знам кога и как може да ми бръкне в джоба. Моля тези, които ще се изтъкнат като големи баровци - "щом караш БМВ, трябва да се бъркаш яко", също да се въздържат от коментари. Все пак говорим за стари автомобили.
Пожелавам ви успех и очаквам мненията ви!
наравно с много други модели разглеждам и Е38 като мой бъдещ автомобил. Признавам, че гледам и по-нови, и значително по-скъпи варианти, но класическите концепции - за атмосферен двигател, класическа горивна система и всичко останало, доказано през годините, ме привличат все повече и повече. Разглеждам вариант 728i след фейслифт, автоматик, от Германия и съм готов да дам 4500-6500 евро (повече просто би граничело с фанатизъм) за автомобила. Гледам автомобили със сервизни документи, пробег около 150-250к километра. Идеята ми е колата, която купя да дойде тук и да получи от по-скъпите газови уредби - загледал съм се в Prins и да се кара много - над 40к км по предимно извънградски маршрути.
Защо този двигател - влюбен съм в 6-цилиндровите агрегати на БМВ, за простотии и без това има други коли. Най-лесен е за обслужване и достатъчно доказан през годините (по немските форуми има шестаци и осмаци с над 1/2 милион км пробег, с много доволни собственици).
Смятам, че повечето от вас ще одобрят подхода ми и ще сме си взаимно-полезни с опита си. През последните четох доста неща из форума, както из немските и английски източници. Често тук колегите споменават "скъпата поддръжка" на Е38. Моля собственици на колата да споделят какво е толкова скъпо? В момента карам лимузина среден клас '06 година с уж "евтина поддръжка" и комон рейл двигател, като евтиното е както следва - ГНП и инжектори -> с тарикатлъци и далавери, и доставки от Великобритания ок. 3000лв, съединител с маховик, най-евтиното до момента, отново с хитрини от Острова - 1550лв (без труд), турбини 500-1000лв и прочие, и прочие. Всичко това е валидно за всеки Пасат, Вектра, Инсигния, Мондео и всички останали "разумни" и "пестеливи" коли. Освен ремонта на автомата, който е доста надежден при BMW и някои полуабсурдни огромни ремонти, кое би струвало такива суми при Е38 и при какъв космически пробег би се наложило? Подчертавам, че изброените примери при "обикновените" коли важат на всеки 100-150 хил. км! Четейки постовете ви, колеги, не виждам нищо тревожно като цени или манипулации!
Колеги, не искам да пиша роман. Задавам ви няколко конкретни въпроса и чакам вашите отговори:
- При Е38 носачите нали не са алуминиеви - като при Е60, например? Кои са скъпите елементи там и при какъв пробег ги сменяте?
- Колко от вас са имали проблем с автомата и магическите 2500лв решават ли всички проблеми там?
- Има ли нещо друго, което трябва да се има предвид при избора и обслужването на автомобила?
- Има ли адекватен достъп до части от интернет, добри афтърмаркет части или ходите само при главорезите в представителните сервизи?
Колеги, моля да не ме съдите за въпросите ми. Имам нужните средства да поддържам и по-скъпи коли, но желая да имам пред входа здрава и класическа кола, но и да знам кога и как може да ми бръкне в джоба. Моля тези, които ще се изтъкнат като големи баровци - "щом караш БМВ, трябва да се бъркаш яко", също да се въздържат от коментари. Все пак говорим за стари автомобили.
Пожелавам ви успех и очаквам мненията ви!
53 мнения
• Страница 4 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани