проблем с оборотите

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори


Аватар
Мнения: 6
Регистриран на: 11.11.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 325i cabriolet
Мечтае да кара: Е34 М5, моторница, МИГ 29

проблем с оборотите

Мнение от public_owner » 12 Ное 2012, 1:16

Здравейте! Преди 2 седмици си купих БМВ Е36 325i кабрио М50B25 ванус. Замерих компресия - всичко е наред по 11,5-12 на всеки цилиндър даде, направих диагностика на системите и не даде никаква грешка също. Маслото заедно с масление и въздушния филтър са сменени също преди 10-тина дни. От вчера вечерта обаче в работна температура колата започна при празен ход да мърда оборотите ( днес го правеше когато си пожелае, но не постоянно! ) Проблема е следния: като съм с 50-60 или 80 km/h ( например ) и спирам на скорост оборотите са си наред и двигателя си работи безупречно, обаче като е на нулева ( на празен ход ) оборотите играят в диапозона от 100 до 2200. Все едно колата се дави и иска да загасне, но сама се форсира и след малко постепенно се укротява сама и се закрепва на 600 оборота в минута където трябва да си е, след това карто покарам няколко сфетофара и пак започва, но не го прави постоянно. Даже успя да загасне няколко пъти днес докато мърдаше така оборотите! Питах няколко човека но всеки си говори наизуст каквото му хрумне. Чух следните неща от различни хора: дебитомер, стъпков мотор, съединения покрай колектора, пробита гумичка някъде си можело да е, горивен филтър да съм сменил, свещите можели да са за чистене, дюзите също, некачествено гориво смесено с вода от бензиностанцията и за тва да съм сипел спирт да оправело и какво ли още не чух) затова си направих регистрация тук да чуя малко по компетентно мнениe!? Аз друго не мога да кажа, защото не разбирам - това е важно да го подчертая! Не искам да гадая като всички 'разбирачи' каквото ми дойде на ум! По-ясно проблема не мога да го опиша..... моля някой който кара такава кола с такъв двигател да казва какво знае защото в сервиза нямам да дам стотици левове за диагностики, прегледи и какво ли не и да ме лъжат за да ми вземат парите дето ги нямам и да ми сменят всички части и проблема да остане! По-добре да установя проблема предварително за да мога като отида на сервиз да кажа убедително какво имам за правене, защото иначе всеки ти се качва на главата!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2871
Регистриран на: 11.10.2006
Местоположение: Ruse
Пол: Мъж

Re: проблем с оборотите

Мнение от Le Transporteur » 12 Ное 2012, 12:57

Аз бих направил следното, свалям си стъпковия мотор, вадя ултразвуковата вана от кашона, до чертата Мелио, няколко цикъла по 5 минути, изплаквам :D , подсушавам и смазвам със спрей например.
Кажи като я запалиш студена как се държи, провери и за паразитен въздух.
"Башак": ...еее БМВ караш, а ти е скъпо!


Аватар
Мнения: 6
Регистриран на: 11.11.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 325i cabriolet
Мечтае да кара: Е34 М5, моторница, МИГ 29

Re: проблем с оборотите

Мнение от public_owner » 13 Ное 2012, 18:43

Предимно го прави като е в работна температура, днес я карах за кратко време няколко пъти студена без да успее да загрее добре и мърдането на оборотите е минимално. Закачиха я на компютър на обяд и излезнаха 5 грешки (докато колата е на контакт, без да е запалена) които само като ги видях бях убеден, че нещо компютъра има грешка, защото ако тия грешки са реални тая кола няма да може да запали даже и да върви.............. затова запалих колата и грешките се изчистиха. Това го прави за 2ри път с 5 грешки да даде от различни компютри в различен сервиз, само дето не помня дали бяха еднакви грешките. Еднаквото е че и 2та пъти ги даваше тия грешки само на контакт, а като се запали колата не дава никакви грешки абсолютно. Проблема така и не е установен какъв е, повечето мнения клонят към стъпков мотор но днес и автомонтьорите вдигаха ръце и казват, че не са сигурни, можело да е това, можело да е онова.... тоест пак дадох 20 лева за диагностика от която не разбрах абсолютно нищо, което може да ми е от полза. Даже излезна че аз разбирам повече, дето не знам нищо, защото човека който ми я закачи на компютър каза че сигурно е дебитомер, щом мърдали оборотите, а дебитомер 100% не е, защото просто като изключа буксичката дето е по пътя за въздушния филтър и колата пали и веднага гасне, паля пак и веднага гасне тоест дебитомер работи, значи не е от това. Както първоначално казах, няма смисъл от сервизи защото ще трябва да сменя всички части и проблема пак ще остане..... може би трябва да отида до мюнхен и да питам БМВ инженерите да ми я погледнат на място, другия вариант е да се изчисти тоя стъпков мотор както казваш колега, пък е видим какво ще стане тогава... Засега обмисляме да напръскаме с накакъв спрей вичките букси(незнам какъв спрей, в сервиза ще го направим тия дни) , че може и от там да е проблема.... :|

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6272
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: проблем с оборотите

Мнение от zvetiko » 14 Ное 2012, 17:50

Колега, ако искаш ми се обади да видя колата. ;)


Аватар
Мнения: 6
Регистриран на: 11.11.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 325i cabriolet
Мечтае да кара: Е34 М5, моторница, МИГ 29

Re: проблем с оборотите

Мнение от public_owner » 19 Ное 2012, 23:53

Благодаря на колегата zvetiko за прецизно свършената работа днес, стъпковия мотор е изчистен - беше доста зле, дроселовата клапа си беше наред, през гофрето минаваше паразитен въздух но е оправен със силикон, а и ще бъде сменен скоро направо с нов, обаче проблема си остана. Според колегата единственото което остава е ламбда сонда а и на компютъра излезе, че тя не работи, така че като я сменим ще ви информирам дали проблема е решен, а засега всичко си е така, оборотите на празен ход си играят както преди... междрувременно 1 познат ми каза, че то на всяко бмв му играели оборотите по този начин и че съм щял да свикна :paranoid: - да не съм се опитвал да го оправя този проблем защото винаги можело да си го има и да не го оправя :bang: :bang: :dummy: :dummy:
Надявам се, че след подмяната на тази ламбда, нещата ще се оправят, защото ако не е и от това вече трудно ще заспивам :paranoid:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6272
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: проблем с оборотите

Мнение от zvetiko » 20 Ное 2012, 14:46

public_owner написа:Благодаря на колегата zvetiko за прецизно свършената работа днес, стъпковия мотор е изчистен - беше доста зле, дроселовата клапа си беше наред, през гофрето минаваше паразитен въздух но е оправен със силикон, а и ще бъде сменен скоро направо с нов, обаче проблема си остана. Според колегата единственото което остава е ламбда сонда а и на компютъра излезе, че тя не работи, така че като я сменим ще ви информирам дали проблема е решен, а засега всичко си е така, оборотите на празен ход си играят както преди... междрувременно 1 познат ми каза, че то на всяко бмв му играели оборотите по този начин и че съм щял да свикна :paranoid: - да не съм се опитвал да го оправя този проблем защото винаги можело да си го има и да не го оправя :bang: :bang: :dummy: :dummy:
Надявам се, че след подмяната на тази ламбда, нещата ще се оправят, защото ако не е и от това вече трудно ще заспивам :paranoid:


Точно както играят твоите изобщо не е нормално- по принцип може леко да мръднат при включване на компресора на климатика, някакъв голям консуматор или при друго натоварване на двигателя, но веднага трябва да се стабилизират.
На гофрираният мъркуч, където са щуцерите за стъпковият мотор и вентилация на картерните газове имаше цепнатини по 1см и смучеше доста сериозно.
Клапата на стъпковото моторче беше много мръсна и задираше при въртене на ръка.
Датчика на дроселовата клапа работеше правилно, но ламбда сондата даваше някакви безумни стойности и е задължително за смяна. Ако и след това проблема продължи да го има остава единствено ЕКУ на двигателя. Наскоро при един колега с М40В16 точно това се оказа - и на него му играеха празните обороти, а всички датчици,въздухопроводи и стъпковият мотор бяха наред, след една седмица отказа да запали, при измерване се видя, че бобината няма управление от ДМЕ и след смяната му всичко се оправи.


Аватар
Мнения: 6
Регистриран на: 11.11.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 325i cabriolet
Мечтае да кара: Е34 М5, моторница, МИГ 29

Re: проблем с оборотите

Мнение от public_owner » 20 Ное 2012, 21:14

Пределно ясно ми е, че не е нормално - ако за мен лично това не беше проблем и не ми пречеше, нямаше да се опитвам да остраня проблема.... но мисълта ми е че на някой хора изглежда такива неща не им правят впечатление и си карат така..... аз също ще си карам така ако проблема не е и от ламбда сонда защото парите не си ги бера по дърветата, много сложно се получи с тези обороти работата. :banghead: :banghead: :banghead: :banghead: :banghead:


Аватар
Мнения: 6
Регистриран на: 11.11.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 325i cabriolet
Мечтае да кара: Е34 М5, моторница, МИГ 29

Re: проблем с оборотите

Мнение от public_owner » 20 Ное 2012, 21:39

Тази кола е карана само в Швейцария и като е дошла тук за точно няма и 6 месеца е почнало да й се разказва играта от прекрасното прескъпо руско гориво. Толко години да й няма нищо на колата и изведнъж всичките тези глупости! От къде знам че на колата й е нямало нищо? Ами то се личи по салона който е като нов, аз на Е36 по запазен салон не съм виждал освен в mobile.de на снимки, а си е оригиналния, даже кората на предния капак не е мръднала, а за кола на 17 години даже е нормално да е тръгнала. Отделно сервизната книжка е попълнена безупречно до идването на колата в България. Днес смених хидравлично масло и горивен филтър - стария е оригинален БМВ.... сигурно и маслото е било оригиналното защото беше доста отработено, може и да не е пипано никога, нямам представа на какви километри се сменя, че да подтвърдя за това но няма значение. Колата няма аларми и газови удреби които да бъгнат връзката че да не се получава диагностиката, значи е от тубата която е вързана, някой бай-ганьо си е свършил работата перфектно, както ти каза колега е резната някоя жичка и сега ходи търси в кое е проблема! аман от мизерии, яд ме е не за друго а затова че изпуснах няколко месеца тази кола да е карана от друг в Байганьостан а не само от мен.
Колега, искам само да ми кажеш ако не е тази ламбда, колко ще струва този компютър, 2-3 бона ли? :bang: просто информативно, защото забравих да те питам. И въобще какви са вариантите!? Нали казваш че само това можело да е, ако не е тази ламбда?

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12844
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: проблем с оборотите

Мнение от vld » 22 Ное 2012, 11:59

Колега не се шашкай чак толкова, купи си нова лабда сонда за твоята кола не някаква универсална, монтирай я и изчисти грешката.
После ако има проблем трябва да прегледат дюзите и регулатора на налягането, както и клапана за картерните газове.
Има много неща от които могат да играят оборотите, в повечето случаи е нещо дребно, но ако не го уцелиш от първия път е малко кофти.
Не е лошо да се направи диагностика с газ анализатор за да се види каква е сместа.
По принцип ако я откачиш ламбдата би трябвало да мине на фабричните таблици и да не клати оборотите, но пак не е много сигурно.
Ако колегата ти е правил диагностика и там е показало че ламбдата е заминала, сменявай я няма какво да го мислиш, и без друго с повредена ламбда сонда тая кола неможеш да я изхраниш.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6272
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: проблем с оборотите

Мнение от zvetiko » 22 Ное 2012, 13:58

Ето осцилограмата на ламбда сондата и според мен е задължително за смяна:

Изображение

Казах му да си търси втора ръка оргинална, която ще я закачим на осцилоскопа и ще разберем сътоянието и и дали да я вземе. За универсалните няма какво да коментираме- издържа малко, ако не е свързана както трябва не работи коректно- проводниците на ламбда сондата са с определено съпротивление и са екранирани.

С изваждане от буксата и пробвах, но нищо не се получи.

По отношение на ЕКУ на двигателя- колега, ще е по-евтино от сондата, може да го намериш между 50 и 100лв. ;) Ако се наложи ще си го купиш с парите, които щеше да дадеш за ревизия на стъпковото моторче, като преди това се свали смукателният колектор, както ми спомена, че са искали да направят някъде. ;)

Колега vld, този двигател няма клапан за вентилация на картерните газове, има два маркуча от капака на клапаните до пред и зад дроселовата клапа. За мен най-добрият вариант и каквото направих е да се запушат щуцерите им към смукателният колектор и големият маркуч да се пусне в атмосферата- така се премахва цялата мръсотия, която влиза в смукателният колектор и цапа всичко- колектор, дюзи, клапани,датчик за температура на въздуха, стъпково моторче, освен това маслените пари намаляват октановото число на бензина. На колегата му препоръчах ако този вариант го дразни да си сложи Oil catch tank.

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12844
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: проблем с оборотите

Мнение от vld » 22 Ное 2012, 17:05

:oops: да вярно е че няма.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 575
Регистриран на: 16.02.2009
Местоположение: София
Кара: BMW 318i, sedan, 11.97

Re: проблем с оборотите

Мнение от 00700 » 26 Ное 2012, 12:08

public_owner написа:Здравейте! Преди 2 седмици си купих БМВ Е36 325i кабрио М50B25 ванус. Замерих компресия - всичко е наред по 11,5-12 на всеки цилиндър даде, направих диагностика на системите и не даде никаква грешка също. Маслото заедно с масление и въздушния филтър са сменени също преди 10-тина дни. От вчера вечерта обаче в работна температура колата започна при празен ход да мърда оборотите ( днес го правеше когато си пожелае, но не постоянно! ) Проблема е следния: като съм с 50-60 или 80 km/h ( например ) и спирам на скорост оборотите са си наред и двигателя си работи безупречно, обаче като е на нулева ( на празен ход ) оборотите играят в диапозона от 100 до 2200. Все едно колата се дави и иска да загасне, но сама се форсира и след малко постепенно се укротява сама и се закрепва на 600 оборота в минута където трябва да си е, след това карто покарам няколко сфетофара и пак започва, но не го прави постоянно. Даже успя да загасне няколко пъти днес докато мърдаше така оборотите! Питах няколко човека но всеки си говори наизуст каквото му хрумне. Чух следните неща от различни хора: дебитомер, стъпков мотор, съединения покрай колектора, пробита гумичка някъде си можело да е, горивен филтър да съм сменил, свещите можели да са за чистене, дюзите също, некачествено гориво смесено с вода от бензиностанцията и за тва да съм сипел спирт да оправело и какво ли още не чух) затова си направих регистрация тук да чуя малко по компетентно мнениe!? Аз друго не мога да кажа, защото не разбирам - това е важно да го подчертая! Не искам да гадая като всички 'разбирачи' каквото ми дойде на ум! По-ясно проблема не мога да го опиша..... моля някой който кара такава кола с такъв двигател да казва какво знае защото в сервиза нямам да дам стотици левове за диагностики, прегледи и какво ли не и да ме лъжат за да ми вземат парите дето ги нямам и да ми сменят всички части и проблема да остане! По-добре да установя проблема предварително за да мога като отида на сервиз да кажа убедително какво имам за правене, защото иначе всеки ти се качва на главата!


Виж тази тема: viewtopic.php?t=126046
Изображение

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook