помощ смяна на радиатора за парното Е36 седан
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
14 мнения
• Страница 1 от 1
помощ смяна на радиатора за парното Е36 седан
Колеги днес както си карам колата с джапанки и усещам леко пръскане на вода от тъблото върху педалите и сега маи ще търся начин как да сменя радиатора... бах..
Та въпроса ми е как се сменя радиатора за парното,сваля се таблото или под капака има начин да се достигне до него?
Та въпроса ми е как се сменя радиатора за парното,сваля се таблото или под капака има начин да се достигне до него?

- bijona
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 83
- Регистриран на: 23.04.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Обществен транспорт с билетче
- Мечтае да кара: Mustang Shelby GT500 от 1967г.
Re: помощ смяна на радиатора за парното Е36 седан
колега ако си карал на климатик е възмовно да е конденз това нещо но ако не си значи е от радиаторчето аз не съм сигурен но мисля ,че се сваля таблото.дано съм ти помогнал.Успех 

- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: помощ смяна на радиатора за парното Е36 седан
То ако има теч , не е от самия радиатор , ами от О-пръстените м/у тръбите и радиатора ....
Има начин да се сменят тези О-пръстени и без да се сваля таблото (лично съм пробвал ) , но е страшна "чекня" .... Преди време бях писал подробно в една тема кое как се сменя ...
Възможно е теча да е от О-пръстените м/у тръбите и самия радиатор , а е възможно и да е м/у тръбите и маркучите , които идват от клапаните на парното ...
Имаш да смениш общо 9 О-пръстена и проблема ще ти отпадне ...
Обяснявам подробно , понеже не мога да намеря другата тема в която бях писал .....
Значи ....
Първо имаш работа в двигателния отсег ...
Махаш кората под чистачките , махаш ламарината , която отделя двигателя от нишата на вентилатора на парното ....
Там ще видиш , че маркучите от клапаните на парното се вливат в една почти триъгълна пластмасова пластина . Освобождаваш скобите на маркучетата , които идват от клапаните и махаш маркучите от тази пластина. След това отвиваш болта , който притиска пластината към купето и изтегляш пластината към теб.... Ще видиш , че тази пластина има О-пръстени както от към страната на тръбите на парното , така и от горната и страна ( на самата пластина се сменят общо 6 -О-пръстена ...). След като си махнал пластмасовата пластина , вече нямаш работа в двигателния отсег и се преместваш в купето ...
Сваляш кората над педалите , сваляш централната конзола (може и без да я сваляш нея , но тогава хептен ще си изчепиш пръстите и е почти мисия невъзможна ...). След това м/у трите тръби ще видиш един болт , той притиска една метална пластина , която пък от своя страна притиска тръбите към радиаторчето на парното . Отвиваш този болт и изтегляш тръбите към тебе , леко и внимателно ... (имай на предвид , че може да потече вода , за това си приготви парцал... ) . Самите тръбички са блокирани от металната пластина и няма да могат да излязат напълно , за това ще трябва да монтираш О-пръстените на място (тоест не си мисли , че ще можеш да изкараш трите тръби на вън от купето и да си монтираш спокойно О-пръстените , пада яко нерви и чепене на пръсти .... Другия вариянт е да свалиш таблото и да си работиш спокойно , но лично според мен , не си заслужава да се сваля таблото ... , с малко повече усилия става и без да се свали то ... ). След като монтираш О-пръстените , просто прибутваш тръбите към радиаторчето и стягаш с болта , затваряш всичко по обратния ред ....
Отиваш в двигателния отсег и монтиаш и там О-пръстените , след което затваряш и си готов ...
Държа да подчертая , че трябва да спазиш последователността , която съм ти описал , защото ако първо монтираш О-пръстените от към двигателния отсег и стегнеш пластината , то тогава , няма да можеш да движиш тръбите вътре в купето .... За това ако я правиш тази манипулация , спази стриктно това , което съм ти написал .....
Това е ....
А това за конденза от към краката на шофьора е бош лаф ... Как ще има конденз от към краката на шофьора , като тръбната инсталация на климатика е от към краката на пасажера ... !
Бъди убеден , че щом си усетил да ти пръска на краката е именно от радиатора на парното (от тръбите) .
Има начин да се сменят тези О-пръстени и без да се сваля таблото (лично съм пробвал ) , но е страшна "чекня" .... Преди време бях писал подробно в една тема кое как се сменя ...
Възможно е теча да е от О-пръстените м/у тръбите и самия радиатор , а е възможно и да е м/у тръбите и маркучите , които идват от клапаните на парното ...
Имаш да смениш общо 9 О-пръстена и проблема ще ти отпадне ...
Обяснявам подробно , понеже не мога да намеря другата тема в която бях писал .....
Значи ....
Първо имаш работа в двигателния отсег ...
Махаш кората под чистачките , махаш ламарината , която отделя двигателя от нишата на вентилатора на парното ....
Там ще видиш , че маркучите от клапаните на парното се вливат в една почти триъгълна пластмасова пластина . Освобождаваш скобите на маркучетата , които идват от клапаните и махаш маркучите от тази пластина. След това отвиваш болта , който притиска пластината към купето и изтегляш пластината към теб.... Ще видиш , че тази пластина има О-пръстени както от към страната на тръбите на парното , така и от горната и страна ( на самата пластина се сменят общо 6 -О-пръстена ...). След като си махнал пластмасовата пластина , вече нямаш работа в двигателния отсег и се преместваш в купето ...
Сваляш кората над педалите , сваляш централната конзола (може и без да я сваляш нея , но тогава хептен ще си изчепиш пръстите и е почти мисия невъзможна ...). След това м/у трите тръби ще видиш един болт , той притиска една метална пластина , която пък от своя страна притиска тръбите към радиаторчето на парното . Отвиваш този болт и изтегляш тръбите към тебе , леко и внимателно ... (имай на предвид , че може да потече вода , за това си приготви парцал... ) . Самите тръбички са блокирани от металната пластина и няма да могат да излязат напълно , за това ще трябва да монтираш О-пръстените на място (тоест не си мисли , че ще можеш да изкараш трите тръби на вън от купето и да си монтираш спокойно О-пръстените , пада яко нерви и чепене на пръсти .... Другия вариянт е да свалиш таблото и да си работиш спокойно , но лично според мен , не си заслужава да се сваля таблото ... , с малко повече усилия става и без да се свали то ... ). След като монтираш О-пръстените , просто прибутваш тръбите към радиаторчето и стягаш с болта , затваряш всичко по обратния ред ....
Отиваш в двигателния отсег и монтиаш и там О-пръстените , след което затваряш и си готов ...
Държа да подчертая , че трябва да спазиш последователността , която съм ти описал , защото ако първо монтираш О-пръстените от към двигателния отсег и стегнеш пластината , то тогава , няма да можеш да движиш тръбите вътре в купето .... За това ако я правиш тази манипулация , спази стриктно това , което съм ти написал .....
Това е ....
А това за конденза от към краката на шофьора е бош лаф ... Как ще има конденз от към краката на шофьора , като тръбната инсталация на климатика е от към краката на пасажера ... !
Бъди убеден , че щом си усетил да ти пръска на краката е именно от радиатора на парното (от тръбите) .
Re: помощ смяна на радиатора за парното Е36 седан
И аз имах същия теч при педала на газта,но пробвах по лесния начин-налях в радиатора едно шишенце с течност за запушване на течове и вече две години си карам без никакви ядове.Марката беше WURTH или нещо такова.
Re: помощ смяна на радиатора за парното Е36 седан
евалата колега супер си
..........., колата е без клима и мисля че няма от какво друго да е ще пробвам да направя това което ми казваш.. ако успея ще направя и снимки


- mihal
- ентусиаст
-
- Мнения: 1318
- Регистриран на: 11.04.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i touring 2001/9
Re: помощ смяна на радиатора за парното Е36 седан
metodi80 написа:А това за конденза от към краката на шофьора е бош лаф ... Как ще има конденз от към краката на шофьора , като тръбната инсталация на климатика е от към краката на пасажера ... !
при мене беше така



Re: помощ смяна на радиатора за парното Е36 седан
metodi80 написа:То ако има теч , не е от самия радиатор , ами от О-пръстените м/у тръбите и радиатора ....
не знам как е при седаните, но аз сменях радиатор на компакт миналия месец - значи ако колата е без климатик и тръбата до радиаторчето е пласмасова, много по-добре е тройникът (който отива в моторния отсек) да не се откача от тръбата. Откача се тръбата от радиаторчето, от другата и страна се развиват болтчета които я придържат към купето и се избутва нагоре... и трябва много внимателно да се стяга после, щото и при двете връзки болта е посредата и като се напъне малко повече и ....трябва да се земат нови части!
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: помощ смяна на радиатора за парното Е36 седан
Denev написа:metodi80 написа:То ако има теч , не е от самия радиатор , ами от О-пръстените м/у тръбите и радиатора ....
не знам как е при седаните, но аз сменях радиатор на компакт миналия месец - значи ако колата е без климатик и тръбата до радиаторчето е пласмасова, много по-добре е тройникът (който отива в моторния отсек) да не се откача от тръбата. Откача се тръбата от радиаторчето, от другата и страна се развиват болтчета които я придържат към купето и се избутва нагоре... и трябва много внимателно да се стяга после, щото и при двете връзки болта е посредата и като се напъне малко повече и ....трябва да се земат нови части!
При седана тръбите са метални , пластината , която притиска тръбите към радиаторчето също е метална , единствено пластината , която притиска тръбите към купето е пластмасова .... Иначе не можах точно да разбера от поста ти какво си освободил и какво не си ,но при седана трябва тръбите да се освободят от двата края , за да може да се манипулират и да се движат , то иначе просто няма как ....
Re: помощ смяна на радиатора за парното Е36 седан
Евала колегамерси много за инфото направих всичко както ми каза,свалих радиатора наи-накрая,но понеже ненамерих радиатор няколко дни,навихка валеше докъто траеше тази процедура,а колата ми трябваше да я карам направих следната "българщина
" докъто намеря нов радиатор,3 дена карах колата без радиатора за парното,за целта двата маркуча които влизаха в радиатора просто ги саединих .
и така си карах,незнам дали добре съм постъпил ,но уви нямаше друг вариант
в последствие разбрах,че радиатора не бил типичен за бмв без клима,този го вграждали в някакъв вид дръгливи климатици допълнително вграждани в бмв.
тези двата маркуча ги свързах в последствие за да бачка колата

и така си карах,незнам дали добре съм постъпил ,но уви нямаше друг вариант
в последствие разбрах,че радиатора не бил типичен за бмв без клима,този го вграждали в някакъв вид дръгливи климатици допълнително вграждани в бмв.
тези двата маркуча ги свързах в последствие за да бачка колата
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Re: помощ смяна на радиатора за парното Е36 седан
та моя модел е с пластмасови тръби,въпреки,че не е купе явно и на седана слагат пластмасови тръби.
межди временно от О пръстените (кръглите гумени гарнитурки) също може да тече вода,аз като монтирах радиатора протече,след това сложих нови о пръстени затегнах с по голям шестограм и всичко беше ок.
Но наистина колега радиатора които купих беше от седан и тръбите беха метални прикрепени с метална пластина и един болт на нея
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Re: помощ смяна на радиатора за парното Е36 седан
Колега metodi80 без тебе незнам какво щях да правя...................
Вече доста бира ти дължа
Вече доста бира ти дължа


- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: помощ смяна на радиатора за парното Е36 седан
michi69 написа:Колега metodi80 без тебе незнам какво щях да правя...................
Вече доста бира ти дължа
Важното е че си отстранил повредата ...

М/у другото точно тази "операция" , която направи ти , ми е една от най -неприятните , щото е голям "чекнеж" ....
Re: помощ смяна на радиатора за парното Е36 седан
Здравейте! Значи проблема е там, че антифриза ми изти4а постоянно и то в големи количества, погледнах под стелката и беше мокро, но не то4но под радиатора ами малко по навътре
и въпроса ми е дали може да е от някъде другаде или ми е пукнат радиатора. И още един въпрос, колата ми трябва и свързах маркучите който влизат в купето става ли по този начин да се кара?Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- vld
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 12844
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: помощ смяна на радиатора за парното Е36 седан
Няма проблем да караш с вързани маркучи така просто изолираш парното и нямаш парно.
Свали радяторчето и го огледай, можеш да го надуеш с компересор за проба да видиш къде точно е спукано.
После сменяваш с друго и така.
Свали радяторчето и го огледай, можеш да го надуеш с компересор за проба да видиш къде точно е спукано.
После сменяваш с друго и така.

14 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани