Дайте съвет относно INPA/EDIABAS
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- dragonfly74
- Потребител
-
- Мнения: 36
- Регистриран на: 7.12.2009
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: Е60 530 d
- Мечтае да кара: E60 535d
- Детайли за колата: M optic + chip
Дайте съвет относно INPA/EDIABAS
Здравейте колеги.Имам проблем с диагностиката на моята кола 530 d 07.2003 M57TU(260+hp).Купих си кабел за диагностика от Sklad66.Към него ми предоставиха и INPA/EDIABAS. Инсталирах софтуера по описанието приложено към него. Софтуера и кабела би трябвало да работят, тъй като ги изпробвах на едно E46 330d и при него нямаше проблем,всичко си вървеше.При мен обаче нещата нещо не се получават и не мога да се ориентира къде е проблема.Включвам кабела,пускам програмата, давам на контакт, успявам да вляза в менюто на моя двигател,чета и трия грешки и т.н. Когато вляза в STATUS и избера F3 ми излизат моментните стойности за волтаж,обороти,температура и т.н.Би трябвало като запаля колата да започне да ми отчита живи данни.Да ама не . В момента в който запаля програмата изписва EDIABAS-Error ApiCheckJobStatus: Error #20 IFH-0010:DATATRANSMISSION TO CONTROLUNIT DISTURBED Api job error or no such result !. И до там .До колкото прочетох за тази грешка има два варианта:
Reason 1: When using the EDIC card, the error message is issued when executing theIDENT job.
Solution 1: Changes must be made in the file “XEDICC.ini” in the "...\Ediabas\Bin" directory.There, the parameters set for high-speed must be commented out and theparameters for low-speed must be enabled
Това го проверих в моя ini файл пише следното:
[InterfacePara]
; highspeed
Interface=1;
Presc=0x01;
SJW=0x01;
TSEG1=0x08;
TSEG2=0x07;
; lowspeed
;Interface=2;
;Presc=0x0A;
;SJW=0x02;
;TSEG1=0x05;
;TSEG2=0x02;
Което според мен трябва да е така
Втората причина за грешката е:
Reason 2: A SGBD is loaded in the Tool Set when the diagnosis protocol UDS is beingused. You use the interface OMITEC but the connector isn’t stressed by thevoltage (no blue blinking).
Solution 2: Connect the OMITEC wit the vehicle. The OMITEC connector has to be stressedby the voltage (blue blinking). If the connector can’t be stressed by the voltageand You want to load the SGBD yet, You will use the simulation mode. You canactivate the simulation mode e.g. with the menue „configuration -> EDIABAS“.Notice, if you want to use the simulation mode, a simulation file for the interfacewill have to exist in the simulation path
Ей тука вече ме загубиха нямам идея как да го "стресирам" тоя кабел.
Та въпроса ми е ако някой се е сблъсквал с подобен проблем моля да даде някакъв съвет.
Reason 1: When using the EDIC card, the error message is issued when executing theIDENT job.
Solution 1: Changes must be made in the file “XEDICC.ini” in the "...\Ediabas\Bin" directory.There, the parameters set for high-speed must be commented out and theparameters for low-speed must be enabled
Това го проверих в моя ini файл пише следното:
[InterfacePara]
; highspeed
Interface=1;
Presc=0x01;
SJW=0x01;
TSEG1=0x08;
TSEG2=0x07;
; lowspeed
;Interface=2;
;Presc=0x0A;
;SJW=0x02;
;TSEG1=0x05;
;TSEG2=0x02;
Което според мен трябва да е така
Втората причина за грешката е:
Reason 2: A SGBD is loaded in the Tool Set when the diagnosis protocol UDS is beingused. You use the interface OMITEC but the connector isn’t stressed by thevoltage (no blue blinking).
Solution 2: Connect the OMITEC wit the vehicle. The OMITEC connector has to be stressedby the voltage (blue blinking). If the connector can’t be stressed by the voltageand You want to load the SGBD yet, You will use the simulation mode. You canactivate the simulation mode e.g. with the menue „configuration -> EDIABAS“.Notice, if you want to use the simulation mode, a simulation file for the interfacewill have to exist in the simulation path
Ей тука вече ме загубиха нямам идея как да го "стресирам" тоя кабел.
Та въпроса ми е ако някой се е сблъсквал с подобен проблем моля да даде някакъв съвет.
- mad_presley
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4438
- Регистриран на: 5.02.2008
- Местоположение: Варна
- Кара: E39 M5
Re: Дайте съвет относно INPA/EDIABAS
A ти кой точно кабел купи от склада, BMW K+DCAN за 120лв или BMW OBD за 70лв?
- dragonfly74
- Потребител
-
- Мнения: 36
- Регистриран на: 7.12.2009
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: Е60 530 d
- Мечтае да кара: E60 535d
- Детайли за колата: M optic + chip
Re: Дайте съвет относно INPA/EDIABAS
Кабела е: Интерфейс (кабел) BMW OBD - USB порт от 70лв. и според описанието трябва да става.
Според теб може да е от кабела така ли? При това положение възможно ли е за това да ми дава грешки в IBS сензора glow control unit и alternator казва ми че съм нямал връзка с DDE модула
Според теб може да е от кабела така ли? При това положение възможно ли е за това да ми дава грешки в IBS сензора glow control unit и alternator казва ми че съм нямал връзка с DDE модула
- mad_presley
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4438
- Регистриран на: 5.02.2008
- Местоположение: Варна
- Кара: E39 M5
Re: Дайте съвет относно INPA/EDIABAS
Този кабел не става за Е60 (става за диагностика на 1-2 модула). За Е60/Е61....и останалите след 2005г. ти трябва BMW K+DCAN и всичко ще е точно.
- dragonfly74
- Потребител
-
- Мнения: 36
- Регистриран на: 7.12.2009
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: Е60 530 d
- Мечтае да кара: E60 535d
- Детайли за колата: M optic + chip
Re: Дайте съвет относно INPA/EDIABAS
Значи фирмата е дала грешно описание на продукта си.Благодаря за съвета.Бях започнал да изпадам в някакви филми с тоя DDE модул. Обаче щом кабела не става ще го сменя.Някакъв съвет от къде да си купя за да е сигурна работата?
- MadChicken
- Legendary
-
- Мнения: 1233
- Регистриран на: 12.09.2007
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: G30 530iX LCI, F25 30iX
Re: Дайте съвет относно INPA/EDIABAS
Преди да обвиняваш/сменяш кабела си изтегли и инсталирай последните драйвери за кабела от: http://www.ftdichip.com/Drivers/CDM/CDM20824_Setup.exe
Рестартирай, после с включен кабел отиди в Control Panel на Windows, избери си COM порта на кабела, дай му Port Settings -> Advanced и промени Latency Timer да е 1 а не 16 както е по подразбиране.
Почти напълно съм убеден че ще имаш да черпиш после
С този кабел се работи по коли до фейслифта, когато става D-CAN потокола и иска другия кабел вече.
Рестартирай, после с включен кабел отиди в Control Panel на Windows, избери си COM порта на кабела, дай му Port Settings -> Advanced и промени Latency Timer да е 1 а не 16 както е по подразбиране.
Почти напълно съм убеден че ще имаш да черпиш после

С този кабел се работи по коли до фейслифта, когато става D-CAN потокола и иска другия кабел вече.
Only dead fish follow the stream...
- dragonfly74
- Потребител
-
- Мнения: 36
- Регистриран на: 7.12.2009
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: Е60 530 d
- Мечтае да кара: E60 535d
- Детайли за колата: M optic + chip
Re: Дайте съвет относно INPA/EDIABAS
MadChicken написа:Преди да обвиняваш/сменяш кабела си изтегли и инсталирай последните драйвери за кабела от: http://www.ftdichip.com/Drivers/CDM/CDM20824_Setup.exe
Рестартирай, после с включен кабел отиди в Control Panel на Windows, избери си COM порта на кабела, дай му Port Settings -> Advanced и промени Latency Timer да е 1 а не 16 както е по подразбиране.
Почти напълно съм убеден че ще имаш да черпиш после![]()
С този кабел се работи по коли до фейслифта, когато става D-CAN потокола и иска другия кабел вече.
Не обвинявам а констатирам. Ако си чел внимателно в първия ми пост съм казал че съм изпълнил всичко по описания начин, включително и това за COM порта.През последните 7 дни правих какви ли не карамболи,сменях драйвери,инсталирах на ново,пробвах различни уиндоуси и лаптопи и резултата беше един и същ НЕ ВЪРВИ на Е60 на Е46 върви.
- mad_presley
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4438
- Регистриран на: 5.02.2008
- Местоположение: Варна
- Кара: E39 M5
Re: Дайте съвет относно INPA/EDIABAS
Няма какво да правиш и да ъпдейтваш, просто няма да стане нито за коли преди, нито за след фейса. Всички Е60 са по D-CAN и не става с интерфейс за К.
С кабела, който имаш, можеш да закачаш Е39, Е38, Е46, Х5 и Х3 - нищо повече. Както казах по-горе, можеш да влизаш само в някои модули на Е60 и нищо повече, така че описанието е...почти вярно.
Всичко това ти го казвам от личен опит, пробвал съм това което @MadChicken казва и какви ли не други чалъмчета, ама не става. В момента въпреки че влизаш в някои модули, не можеш да ги коираш с NCS.
С кабела, който имаш, можеш да закачаш Е39, Е38, Е46, Х5 и Х3 - нищо повече. Както казах по-горе, можеш да влизаш само в някои модули на Е60 и нищо повече, така че описанието е...почти вярно.
Всичко това ти го казвам от личен опит, пробвал съм това което @MadChicken казва и какви ли не други чалъмчета, ама не става. В момента въпреки че влизаш в някои модули, не можеш да ги коираш с NCS.
- dragonfly74
- Потребител
-
- Мнения: 36
- Регистриран на: 7.12.2009
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: Е60 530 d
- Мечтае да кара: E60 535d
- Детайли за колата: M optic + chip
Re: Дайте съвет относно INPA/EDIABAS
Разбрах те от първия път. Вече пуснах мейл на склада да питам дали не могат да ми го сменят
- MadChicken
- Legendary
-
- Мнения: 1233
- Регистриран на: 12.09.2007
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: G30 530iX LCI, F25 30iX
Re: Дайте съвет относно INPA/EDIABAS
Не съм съгласен, че всички Е60 са D-CAN, по-скоро от 03.2007г. насам и освен ако не са сменили типа кабел който продават, с такъв който преди струваше 80лв. съм правил ВСИЧКО - кодиране И програмиране на не една Е60-ка и Е90-ка все преди фейса. Всякакви модули, включително и такива само с MOST връзка. Стария кабел, за който говоря беше прозрачно светло син и в момента е собственост на друг колега от подфорума. Сега ако са почнали да продават някакъв боклук е друга тема и не говори добре за тях ...
Only dead fish follow the stream...
Re: Дайте съвет относно INPA/EDIABAS
Аз също мисля че скъпия кабел е за е60 след фейслифта.
Tool - Fear Inoculum
- mad_presley
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4438
- Регистриран на: 5.02.2008
- Местоположение: Варна
- Кара: E39 M5
Re: Дайте съвет относно INPA/EDIABAS
@MadChicken, какво си кодирал в Е60 с KKL интерфейса? Питам, защото аз също съм пробвал, вадя FSW-PSW фала, правя нужните промени, но не ги записва в колата. Също така, чете и трие грешки в M57D** например, но живи данни не дава. Това със същия кабел от склада.
- sslavov
- Потребител
-
- Мнения: 21
- Регистриран на: 20.02.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E61 530D, C4 Grand Picaso, Galant
Re: Дайте съвет относно INPA/EDIABAS
530д/2005а - аз съм с кабела за 70 лв и с него мога да чета всички модули, да чистя грешки, да кодирам всички...та не е там проблема. Обаче и аз като колегата като запаля колата и убива връзката. Ще опитам с това за high speed/low speed.
impossible is nothing
- ///M_Martin
- Любимец на Кралицата
-
- Мнения: 4206
- Регистриран на: 6.04.2008
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: F85 X5M , Race ///M GTR V10 S85
- Мечтае да кара: M3 CSL
Re: Дайте съвет относно INPA/EDIABAS
mad_presley написа:Този кабел не става за Е60 (става за диагностика на 1-2 модула). За Е60/Е61....и останалите след 2005г. ти трябва BMW K+DCAN и всичко ще е точно.
аз съм с такъв кабел и работи на Е60 явно проблема е другаде,потърси драйвърите
- mad_presley
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4438
- Регистриран на: 5.02.2008
- Местоположение: Варна
- Кара: E39 M5
Re: Дайте съвет относно INPA/EDIABAS
Б@си, само аз ли не подкарах всички функции с този кабел на Е60 
Всъщност, моя беше преправен VAG-KKL кабел, но колегата от sklad66 предлага същите.

Всъщност, моя беше преправен VAG-KKL кабел, но колегата от sklad66 предлага същите.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани