Проблем с охладителната система ?
Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори
			27 мнения
			 • Страница 1 от 2 • 1, 2
		
	
- Mr2faces
- кандидат ентусиаст
- 
				  
- Мнения: 123
- Регистриран на: 5.08.2006
- Местоположение: Ямбол
- Пол: Мъж
- Кара: e36 compact '97
Проблем с охладителната система ?
Проблема се състои в това, че пълня аз антифриз до линията на която пише Kalt, карам някой друг километър, вдигам капака гледам антифриза е почти на дъното на пластмасовото резервоарче. През цялото време наблюдавах таблото и колата не загря повече от нормалното. След това умувах малко и като истина мотора пак долях антифриз до чартата с надписчето "Студен". Затегнах капачката на радиатора и айде на шосето. По едно време гледам стрелката в !?ЧЕРВЕНОТО ДЕЛЕНИЕ!? Бия аз спирачки ( вече ошашавен на макс ), развивам капачката и от радиатора излезе около 300мл вода под налягане. Досега не ми се е случвало такова нещо, колата да има течност а да прегрява  Дайте съвет какво може да прави проблеми.
 Дайте съвет какво може да прави проблеми.
Поздрави.
			
		 Дайте съвет какво може да прави проблеми.
 Дайте съвет какво може да прави проблеми.
Поздрави.
- македонец
- младши ентусиаст
- 
				  
- Мнения: 467
- Регистриран на: 26.06.2005
- Местоположение: Скопйе, Македония
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i
когато ке доиде во червено одма пускай парното на топло и на 3ка, оти на изгаснан двигател темп на червено е много лошо. провери си термостатот, и надевам се дека не ти се е преебал гаскетот на главата или во найгорниот случай главата...
			
		- Mr2faces
- кандидат ентусиаст
- 
				  
- Мнения: 123
- Регистриран на: 5.08.2006
- Местоположение: Ямбол
- Пол: Мъж
- Кара: e36 compact '97
- ge_a
- Е30 IS Crasher
- 
				  
- Мнения: 2252
- Регистриран на: 13.12.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е30 М42Б18, E61 M54B25
Mr2faces написа:Това за парното не се бях сетил. Но искам да разбера каква е причината за прегряването.
Не си я обезвъздушул, затова в началото дърпа водата, после като ти е на средна температора ти я слага на средата, а като загре повече от разширението ти я изхвърля,щот загрява водата повече от необходимото, за да не пиша сега ползвай тъсачката да намериш как се обезвъздушава има теми писани по въпроса и успех

Най-обичам да вадим теловете на гумите !!!

		
Провери за течове човек. С неизправна охладителна система големи ядове можеш да береш. Вервай ми.   
 
На работещ двигател и отворен термостат, вдигни капака и много внимателно огледай и се ОСЛУШАЙ за издайническо цвърчене. Снощи ми демонстрираха в един сервиз откъде ми се е губела вода. Има на М10 една метална изчекната х*йовина, която свързва водната помпа с парното. В нея имах две дупчици колкото карфица. От тях, горе долу по 500-600 мл. вода за десетина дни изтичат. И познай обаче дали се вижда по някакъв начин!? Ми не! Щото от там водата излиза на пара повечето, и директно се изпарява. За момента ми ги запушиха с телоподаващо, ама сега ще търся частта да я сменям...
			 
 
На работещ двигател и отворен термостат, вдигни капака и много внимателно огледай и се ОСЛУШАЙ за издайническо цвърчене. Снощи ми демонстрираха в един сервиз откъде ми се е губела вода. Има на М10 една метална изчекната х*йовина, която свързва водната помпа с парното. В нея имах две дупчици колкото карфица. От тях, горе долу по 500-600 мл. вода за десетина дни изтичат. И познай обаче дали се вижда по някакъв начин!? Ми не! Щото от там водата излиза на пара повечето, и директно се изпарява. За момента ми ги запушиха с телоподаващо, ама сега ще търся частта да я сменям...

1.8 литра е чудесен обем. Не мога да разбера, защо продължават да произвеждат 0.5 литрови халби?!
		- Mr2faces
- кандидат ентусиаст
- 
				  
- Мнения: 123
- Регистриран на: 5.08.2006
- Местоположение: Ямбол
- Пол: Мъж
- Кара: e36 compact '97
Аааа не мамка му писна ми направо!!! Обезвъдушавам охладителната система, и след 20 минс работа на мотора на едно място гледам стрелката на предпоследното деление !? Не е в червеното но ... абе какво ви обяснявам знаете за какво става въпрос  Перката на радиатора се върти, нямам течове, проверих всички маркучи... нищо. Забелязох че както водата в радиатора си циркулира бавно, изведнъж се забърза (бях махнал капачката и наблюдавах) и тогава започна адското греене (това стана след 20-тата минута, до тогава стрелката си стои на средата). От какво може да е ?! А и също някой може ли да ми каже на кое деление требе да е стрелката през лятото за М40 ?
 Перката на радиатора се върти, нямам течове, проверих всички маркучи... нищо. Забелязох че както водата в радиатора си циркулира бавно, изведнъж се забърза (бях махнал капачката и наблюдавах) и тогава започна адското греене (това стана след 20-тата минута, до тогава стрелката си стои на средата). От какво може да е ?! А и също някой може ли да ми каже на кое деление требе да е стрелката през лятото за М40 ?
Благодаря!
			
		 Перката на радиатора се върти, нямам течове, проверих всички маркучи... нищо. Забелязох че както водата в радиатора си циркулира бавно, изведнъж се забърза (бях махнал капачката и наблюдавах) и тогава започна адското греене (това стана след 20-тата минута, до тогава стрелката си стои на средата). От какво може да е ?! А и също някой може ли да ми каже на кое деление требе да е стрелката през лятото за М40 ?
 Перката на радиатора се върти, нямам течове, проверих всички маркучи... нищо. Забелязох че както водата в радиатора си циркулира бавно, изведнъж се забърза (бях махнал капачката и наблюдавах) и тогава започна адското греене (това стана след 20-тата минута, до тогава стрелката си стои на средата). От какво може да е ?! А и също някой може ли да ми каже на кое деление требе да е стрелката през лятото за М40 ?
Благодаря!
- ivantchoG
- старши ентусиаст
- 
				  
- Мнения: 1956
- Регистриран на: 23.06.2004
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: 1985 BMW E30 M10B18
Няма лято, няма зима - ако термостат, помпа, радиатор, перка са читави стрелката трябва да е на едно и също място (зависи от термостата "12 и 1" или "12 без 1"). 
Най-лесна е пробата на виското, после термостат и т.н.
Ако на по-хладно време, или при движение без много застояване не загрява - първия "заподозрян" е виското. И не се залъгвай, че перката се върти. От значение е дали се върти с оборотите на мотора.
			Най-лесна е пробата на виското, после термостат и т.н.
Ако на по-хладно време, или при движение без много застояване не загрява - първия "заподозрян" е виското. И не се залъгвай, че перката се върти. От значение е дали се върти с оборотите на мотора.
Термостата отваря... изведнъж се забърза
и водата трябва да се охлади в радиатора. Ама при тебе не се охлажда! Или термостата не отваря достатъчно (по-малко вероятно), или виското не осигурява достатъчно студен въздух на радиатора (доста по-вероятно).и тогава започна адското греене ...
".....Ние, можещите, водени от незнаещите, вършим невъзможното за кефа на неблагодарните. И сме направили толкова много, с толкова малко, за толкова кратко време, че сме се квалифицирали да правим всичко от нищо....." К.Иречек, 13.12.1881
Бате Сашо - Пази имената!

		Бате Сашо - Пази имената!

- amd
- клавиатурен мунингист
- 
				  
- Мнения: 4174
- Регистриран на: 22.05.2004
- Местоположение: Видин
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i 1997
- Мечтае да кара: E36 323ti
Или радиатора е запушен отвътре (от корозия, боклуци във водата...), може също да са се набили мушици между ребрата на радиатора и перката да духа, но да не минава достатъчно силна струя между ребрата на радиатора. Иначе страхотно обяснение на проблема беше дадено, сега остава само и качествена диагностика на автомобила да се направи и би трябвало проблема да бъде решен.
			BMW only!
		- Mr2faces
- кандидат ентусиаст
- 
				  
- Мнения: 123
- Регистриран на: 5.08.2006
- Местоположение: Ямбол
- Пол: Мъж
- Кара: e36 compact '97
Какво ще рече точно "12 без 1... 12 и 1"? Стрелкичката да е на линиите преди и след централнта линия ли ?
			
		- Stanchev
- старши ентусиаст
- 
				  
- Мнения: 5014
- Регистриран на: 18.05.2005
- Местоположение: PB
- Пол: Мъж
- Кара: 7er
Mr2faces написа:Какво ще рече точно "12 без 1... 12 и 1"? Стрелкичката да е на линиите преди и след централнта линия ли ?
12 без 1 е 1мм преди средата, а 12 и 1 е 1мм след средата


- Mr2faces
- кандидат ентусиаст
- 
				  
- Мнения: 123
- Регистриран на: 5.08.2006
- Местоположение: Ямбол
- Пол: Мъж
- Кара: e36 compact '97
Днес си направих една разходка до Бакаджик ( на няколко км от Ямбол) и по пътя спирах да обезвъздушавам. Така работата сякаш се пооправи защото в движение стрелката стоеше на 12, 12 и 1. Като започнах да катеря върха (доста е стръмен пътя) температурата малко се вдигна, но не премина предпоследната чертичка. Спрях на върха и оставих колата да поработи малко без движение и гледам мина предпоследната стрелка! Потеглям и температурата след 1-2 минс пак си отиде до 12, 12 и 1!? Това нормално ли е ???
			
		- Митко Ганчев
- старши ентусиаст
- 
				  
- Мнения: 1802
- Регистриран на: 28.03.2006
- Местоположение: Люлин/Waiblingen
Някой беше писал как се проверява виско-съединителя на перката, мисля че трябваше на загряла кола да изключиш двигателя и като опиташ да завъртиш перката на ръка да не стане! Ако се завърти има проблем с виското, ма не съм сигурен потърси в търсачката как се прави точно:)
			
- Stanchev
- старши ентусиаст
- 
				  
- Мнения: 5014
- Регистриран на: 18.05.2005
- Местоположение: PB
- Пол: Мъж
- Кара: 7er
Колега виж нещо друго много важно,а именно работили ти парното(духа ли топло). И нека не забравяме отвори капачката на маслото и виж дали има бяло пехтииесто вещество. Така както описваш проблема не мисля е е от перката. Ако ти е наред всичко останало и само перката ти прави парчета, ще ти загрява в задръствания и на баир, на дълъг път с постоянна струя на въздуха си работи нормално(ако не пържиш колата). Провери тези неща и пиши пак.
			
		- Владо
- старши ентусиаст
- 
				  
- Мнения: 2381
- Регистриран на: 24.07.2006
- Местоположение: 02..., +3592...
- Пол: Мъж
- Кара: myCar 5.3. and iCar 3.9.
- Мечтае да кара: още по-бавно
- Детайли за колата: ...
 01" 525d m57
 04" X5 m57
 06" Liberty 2,8 CRD
Извади термостата и го свари в нещо стъклено. Гледай как и колко отваря. Има вероятност да не отваря напълно както описваш нещата. Дано да е това. И дано откриеш някой теч, защото загуба на течност хич не е добре.
			
		
			27 мнения
			 • Страница 1 от 2 • 1, 2
		
	
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани
 
	

 
