Въпрос за 4х4 на е53
Модератор: Технически модератори
22 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- milenchouuu
- Потребител
-
- Мнения: 12
- Регистриран на: 20.04.2012
- Пол: Мъж
Въпрос за 4х4 на е53
Здравейте искам да ви попитам как работи 4х4 системата на джипката. Пробвах и вдигнах едното задно колело, като очаквах като дам газ да падне от крика защото предното ще изтегли но уви не иска върти се само задното колело което е във въздуха. След това направих същото упражнение и с предното колело и ефекта беше същия. Ако някой знае каде е проблема нека да помага.
- stankata777
- ентусиаст
-
- Мнения: 1223
- Регистриран на: 9.02.2009
- Пол: Мъж
- Кара: Е71 30д
- Мечтае да кара: Ф06
- Детайли за колата: AW/Bl/8sp/M steering wh/paddles/
Re: Въпрос за 4х4 на е53
Не си написал коя година е джипката...Доколкото съм запознат Е53 до 2004 са с перманентно 4х4 в съотношение 38/62,от 2004г моделите са с Х драйв(вариативно 4х4).
gone,but not forgotten:
E36 grey
E90 monaco blue
E36 grey
E90 monaco blue
- Borymeckata
- ентусиаст
-
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: Въпрос за 4х4 на е53
Мисля си - дори предното предаване по някаква причина да не работи, нали DCS трябва задейства спирачката на вдигнатото (въртящо се) колело и да прехвърли въртящия момент от дифа към другото, което е на земята? Ако при едно вдигнато (боксуващо) колело колата спира - проблемът е доста сериозен, според мен. Може да е свързано с датчиците на ABS-а. Във всеки случай, аз бих започнал с една сериозна диагностика на колата.
Трябва да бъдем по-снизходителни, никой не е направил джип от първия път... Американците се мъчат от 60 години и пак вижте Чероки-то на какво прилича.
Трябва да бъдем по-снизходителни, никой не е направил джип от първия път... Американците се мъчат от 60 години и пак вижте Чероки-то на какво прилича.
Excellent! Steven is my name!
- milenchouuu
- Потребител
-
- Мнения: 12
- Регистриран на: 20.04.2012
- Пол: Мъж
Re: Въпрос за 4х4 на е53
Ами незнам каде да отида да я прегледат. Годината на производство е 2000-2002г. На диагностиката не показва грешки на абс датчиците.
- anzak
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2753
- Регистриран на: 16.08.2008
- Местоположение: Бургас
- Кара: F07 535D
- Мечтае да кара: SL500
Re: Въпрос за 4х4 на е53
Като цяло Х5 Е53 модела си е шосеен джип и няма блокажи на диференциалите така че колегата да не се учудва едното колело за забуксува ли оставаш там ДСЦ-то натяга спирачния апарат на буксуващото колело но това не може да замести блокажа при фейсовите модели с Х драйв е по различно положението моторчето което на раздатката разпределя мощноста в съотношение 40/60 като при нужда 100% от мощноста може да се предаде 100 на единия мост
Барай шишарката Минкеее ....
- msi200
- ентусиаст
-
- Мнения: 1024
- Регистриран на: 8.11.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: X5+M2
Re: Въпрос за 4х4 на е53
Това поведение е много странно. Ако е вдигнато само едното задно колело, колата трябва да усети, че буксува и да прехвърли мощност към предния мост. В смисъл и да няма никакъв блокаж на задния мост, пак би трябвало да слезе от крика. Описаното по-горе означава, че ако едната гума попадне на лед и колата е дотам, ама ме съмнява да е така проектирано.
I love the sound of V8 in the morning...
- anzak
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2753
- Регистриран на: 16.08.2008
- Местоположение: Бургас
- Кара: F07 535D
- Мечтае да кара: SL500
Re: Въпрос за 4х4 на е53
не е странно колега нормално е за кола без блокажи в нормално състояние с 4 гуми на асфалта има разпределения 38/62% това за модела преди фейса при една гума буксуваща както е имитирал колегата това съотношение се променя точно затова в блокажа на централния диференциал при един буксуващ мост да предаде мощноста на мотора на този със сцепление това се опитва да направи ДСЦ-то чрез натягане на спирачния апарат на буксуващото колело
Барай шишарката Минкеее ....
- Borymeckata
- ентусиаст
-
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: Въпрос за 4х4 на е53
Аз изобщо не схващам - за какви "блокажи" говори Колегата? Къде точно се намира тоя "централен диф" в Х5? И защо задействане на спирачката на боксуващото колело да не може да замести "блокажа" на осевия диф, дето го няма? Колега, да не си гледал някоя G-класа?
Excellent! Steven is my name!
- milenchouuu
- Потребител
-
- Мнения: 12
- Регистриран на: 20.04.2012
- Пол: Мъж
Re: Въпрос за 4х4 на е53
Преди малко пробвах на един приятел на неговата джипка и стана както казвате вие колата падна от крика. То се вижда как колелото което е във въздуха го спира апарата и почва да върти предното.
- msi200
- ентусиаст
-
- Мнения: 1024
- Регистриран на: 8.11.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: X5+M2
Re: Въпрос за 4х4 на е53
Значи, ако правилно съм разбрал, това е от първите х5-ци, и ако пак правилно съм разбрал, във всеки един момент отиваше мощност и към 4-те гуми, като съотношението е фиксирано 38/62? Е как тогава няма да падне от крика веднага, ако е вдигната само 1 задна гума, като винаги отиват 38 процента напред? Даже и цял мост да е вдигнат, пак трябва да слезе от крика.
I love the sound of V8 in the morning...
- anzak
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2753
- Регистриран на: 16.08.2008
- Местоположение: Бургас
- Кара: F07 535D
- Мечтае да кара: SL500
Re: Въпрос за 4х4 на е53
Borymeckata написа:Аз изобщо не схващам - за какви "блокажи" говори Колегата? Къде точно се намира тоя "централен диф" в Х5? И защо задействане на спирачката на боксуващото колело да не може да замести "блокажа" на осевия диф, дето го няма? Колега, да не си гледал някоя G-класа?
някъде да съм споменал че Х5 има блокажи или централен диф ............. а по въпроса ако можеше чрез спирачката да се замени механичното блокиране на диференциала то Х5 щеше да върви оф роуд 1 към 1 с Г класата която споменаваш http://www.awdwiki.com/en/all+wheel+dri ... heel_drive прочети за all wheel drive особено последните редове
Барай шишарката Минкеее ....
- Borymeckata
- ентусиаст
-
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: Въпрос за 4х4 на е53
anzak написа:не е странно колега нормално е за кола без блокажи в нормално състояние с 4 гуми на асфалта има разпределения 38/62% това за модела преди фейса при една гума буксуваща както е имитирал колегата това съотношение се променя точно затова в блокажа на централния диференциал при един буксуващ мост да предаде мощноста на мотора на този със сцепление това се опитва да направи ДСЦ-то чрез натягане на спирачния апарат на буксуващото колело
Тук прочетох за централен диф, но може да не съм разбрал правилно мисълта ти, Колега. Благодаря за линка, ще прочета материала с интерес.
msi200 написа:Значи, ако правилно съм разбрал, това е от първите х5-ци, и ако пак правилно съм разбрал, във всеки един момент отиваше мощност и към 4-те гуми, като съотношението е фиксирано 38/62? Е как тогава няма да падне от крика веднага, ако е вдигната само 1 задна гума, като винаги отиват 38 процента напред? Даже и цял мост да е вдигнат, пак трябва да слезе от крика.
Именно, затова предполагам някакъв механичен проблем, който не се хваща при диагностиката. Аз бих вдигнал колата на подемник и бих завъртял преднния кардан. Ако се върти свободно и предава въртенето към предните колела - работата отива към разглобяване на раздатъчната кутия.
Excellent! Steven is my name!
- msi200
- ентусиаст
-
- Мнения: 1024
- Регистриран на: 8.11.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: X5+M2
Re: Въпрос за 4х4 на е53
Не е съвсем по темата, но това с блокирането чрез спирачка на практика не върши работа при кофти условия. Миналата зима забелязах, че колата автоматично спира тази функция, ако буксуваш повечко. Предполагам се опитва да пази спирачките или нещо подобно. Иначе за нормално придвижване става.
Относно истинските блокажи, не мисля, че имат място в кола като Х5; а пък М версията си има умен "шпер" отзад.
Относно истинските блокажи, не мисля, че имат място в кола като Х5; а пък М версията си има умен "шпер" отзад.
I love the sound of V8 in the morning...
Re: Въпрос за 4х4 на е53
Понеже и аз не съм много наясно ще си позволя да попитам дали и при мен има проблем: Вдигнах джипа на подемник и включих на 1 скорост и пуснах съединителя. Завъртяха и 4те колела, но след като 3ма човека хванаха всеки по една гума и продължи да се върти само гумата, която не е хваната от никой. Дали има повреда или примерно ако бях подал газ щяха ли да се завъртят и другите гуми? След като я свалихме от подемника вдигнахме задна лява гума с крик "крокодил" и колата тръгваше и местеше крика.
Автомобила е Х5 2001г. 3,0i с ръчни скорости.
ПС. И още един може би малко глупав въпрос, но тези които са преди фейс лифта означава ли, че не са с XDrive?
Автомобила е Х5 2001г. 3,0i с ръчни скорости.
ПС. И още един може би малко глупав въпрос, но тези които са преди фейс лифта означава ли, че не са с XDrive?
Или водиш, или следваш, или ми се махаш от пътя!
- LABRISS
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 136
- Регистриран на: 22.03.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW
- Мечтае да кара: 3.0 CSi
Re: Въпрос за 4х4 на е53
Papy_m написа:Понеже и аз не съм много наясно ще си позволя да попитам дали и при мен има проблем: Вдигнах джипа на подемник и включих на 1 скорост и пуснах съединителя. Завъртяха и 4те колела, но след като 3ма човека хванаха всеки по една гума и продължи да се върти само гумата, която не е хваната от никой. Дали има повреда или примерно ако бях подал газ щяха ли да се завъртят и другите гуми? След като я свалихме от подемника вдигнахме задна лява гума с крик "крокодил" и колата тръгваше и местеше крика.
Автомобила е Х5 2001г. 3,0i с ръчни скорости.
ПС. И още един може би малко глупав въпрос, но тези които са преди фейс лифта означава ли, че не са с XDrive?
X-Drive -а е само за фейслифтови от края на 2003та година.Дотогава си има перманентно 4х4 в съотношение 32/68 в полза на задния мост и намеса на DSC системата със спирачно усилие към колелото което губи сцепление/превърта.
The only thing to FEAR is running put of BEER!
22 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани