Поддръжка на BMW E60/E61

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори


Аватар
Мнения: 635
Регистриран на: 20.02.2007
Местоположение: 1000,4000,6000
Пол: Мъж
Кара: автомобил
Мечтае да кара: два автомобила
Детайли за колата: купе,двигател,волан,гуми

Re: Поддръжка на BMW E60/E61

Мнение от jordanpar » 14 Ное 2012, 16:23

Това си е твоя преценка.За мен това се нарича един вид рентабилност,не кръчмарски сметки.Аз казах вече,да плащам само за хартиите,стикерите и данъците на една каляска толкова,колкото за горивото за цялата година за мен е тъпо.

пс Преди да взема Е60 една година въртях едни оборотни колици за в градско каране,за извънградски почивки,пътувания,на планина,море ползвах рентакар-и леки автомобили и джипове и то все до 4-5 годишни.Повярвайте ми наемането им за тази година е струвало по-малко отколкото да карам Е60 10 000 километра с всичките му такси и масрафи.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1223
Регистриран на: 9.02.2009
Пол: Мъж
Кара: Е71 30д
Мечтае да кара: Ф06
Детайли за колата: AW/Bl/8sp/M steering wh/paddles/

Re: Поддръжка на BMW E60/E61

Мнение от stankata777 » 14 Ное 2012, 18:44

jordanpar написа:фефе е абсолютно прав.Ако повечето си взимате кола за имидж,някои си и пътуваме доста с тях и търсим и други качества.Но Е60 е ввсичко друго но не и средностатистическо за поддържане.Няма да си повтарям думите,че май пак в тази тема писах,но за около 22 месеца средно по около 900 лева се върти разхвърляна по равно сумата за този автомобил /530д/ при мен.Аз какво да направя че имам закръглено 54К километра вече само на нея,два пъти дискове и три пъти накладки сменям,някое и друго подобрение,гуми,джанти....


Чета и невярвам на очите си :idea: 900лв на месец за поддръжка заедно с данъците?три пъти накладки и два пъти дискове за 54к км? :idea: Е60 ли е толкова "качествено" или причината е някъде другаде(в км,лошо поддръжка от предишен собственик,алтернативни части....).Сравнявам с предишния ми автомобил - Е90 закупена на 39к км от първи собственик за 36к лв и продадена за 22к лв на 74к км.Равносметка за 2г9мес,каско -4.6,ГО-0.5,летни гуми-1.2,веднъж пр.накладки в БМВ-0.5,веднъж масло в БМВ-0.6,рециклиране турбо при Рашо-1.2(крайно недоволен от сервиза му),смяна антифриз,гор.филтър,картерни газове(всичко БМВ)-0.2=8.8/33месеца=266лв на месец,с овехтяването=690лв на месец.Сега с нов Е71,за 1 год. поддръжка=0лв/месец,с каско+ГО+данък=360лв/месец
gone,but not forgotten:
E36 grey
E90 monaco blue

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1743
Регистриран на: 14.03.2010
Пол: Мъж
Кара: '16 550d

Re: Поддръжка на BMW E60/E61

Мнение от Emooo » 14 Ное 2012, 19:21

jordanpar написа:За мен това се нарича един вид рентабилност,не кръчмарски сметки.

Ако само рентабилноста ти е критерии би трябвало да караш Дачия. Карането на премиум автомобил си е набутване отвсякъде единственото което получаваш в замяна на този разход е повече кеф - не виждам защо карането малко километри на година да ми дава по-малко кеф.

Даже бих поспорил с тебе, че ти се набутваш много повече от мене като караш повече километри. На мен няма да ми се налага да сменям толкова често дискове, накладки, гуми и т.н и т.н. Неразбирам как карането на много километри някак усмисля е60. Да статичните разходи като винетки и каско са ясни но те ще подобни ако бях си купил ново Рено за 30к например.

Моята сметка е че ако карах ново Рено разходите ми щяха да са същите като е60. Малкото каране на е60 ми излиза като разход колкото малко каране на ново Рено. Не смятам, че трябва да си купя 10 годишен френски кош само, защото карам малко
Последна промяна Emooo на 14 Ное 2012, 19:33, променена общо 3 пъти
Tool - Fear Inoculum

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 270
Регистриран на: 23.02.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 550d xdrive

Re: Поддръжка на BMW E60/E61

Мнение от petio » 14 Ное 2012, 19:23

Колеги, ще се включа в темата с една съпоставка при разходите за подържане на средностатистически автомобил Skoda Octavia Scout 4х4, която 2007г купих нова. Струваше 52к лева, което има функция към каското. Карах я стабилно, като на година правих по около 50к км с пауза от една година когато се роди малката и беше по кротко. Когато я продадох беше на 185к км. Оригинално джантите и гумите на тази кола са 17" 225/50/17. Ще коментирам периода след изтичане на гаранцията. Смяна на масло и всички филтри Castrol Edge 5w40 и читави филтри с труд 350лв. Маслото все пак е 4л. С удължен сервизен интервал го сменях през около 20 000км. По компютър е до 22 000км като си го променяше сама. Колкото повече газирам по магистралите толкова по - бързо падаше. Кола 2,0 дизел на WAG издържа 185 000 км при българската действителност със смяна на масла и филтри с такъв сервизен интервал, така, че БМВ-то може да си ги кара тези 30 000км с едно масло без проблем. Даже е почти два пъти повече маслото в картера. Да отбележа,че при продажбата нямаше никакви забележки и работеше така както я купих. През 30 -40к км сменявах тампоните на носачите. 250 лв на смяна. На 120х смених някакви датчици по ауспуха за 300лв. Имах ДПФ филтър и никога не ми е светкал, нито съм го чистил. Шарнирите до последно бяха като нови. Не съм пипал нищо по задния мост. Смених оригиналните накладки на 140к км задните и на 170к предните. Дискове не съм сменял. Онзи ден смяната на масло и филтри на БМВ-то ми излезе около 850лв, но само маслото от Дару е 340лв., а филтър на картерните газове на Шкодата не съм сменял. Не знаех и да има. Не съм сменял термостати, не съм пипал рейка, и т.н. Онова беше кола дето да те придвижва от т. А до т.Б. Е60 е машина, която ти доставя удоволствие при въпросното транспортиране и ти вкарва един "гъдел". Е този гъдел го има и при ремонтите, но пълно щастие няма. Само не мога да си обясня как последната дупка на кавала на WAG може да направи такъв железен автомобил а от БМВ така се лигавят. Та по Е60 май всичко е консуматив. Има един "феномен", който според мен обяснява състоянието на Е60 (както и на другите от марката) втора ръка. Той се състои в това, че БМВ от край време е супер апетитен автомобил за всички с малко бензин в кръвта. И като седнат само газззззззззз. И си мислят, че карат самолет. А това е комфортен автомобил с нужда да бъде обгрижван. Бизнес клас. Повечето даже не са и бързи коли. Всеки Голф или Астра ги скъсва. Ама всички от нашите се пробват. Ето в това пробване е проблема в турбини, скоростни кутии и т.н. Този кораб е направен за возене и удоволствие от шофирането, не за надбягване по скапаните ни улици. Няма бегачка 2т. Но всички асоциират БМВ със скорост. Ама тази скорост е за да караш с 200км/ч по аутобана и магистралата, а не 200м със 100км/ч от светофар до светофар. Леки закачки разбира се повишават тонуса, но масово се кара само на страни с вратите. Малко се поулях и избягах от това, което бях тръгнал да обяснявам за сравнението. Моля да ме извините за излиянията, но ежедневно виждам прекалено много хора от "феноменалните". Мисля, че ако автомобила се вкара в ред и се подържа съвестно и регулярно може да изкара и 500 000км без проблем. Надявам се моята красавица да не ме разочарова. Първоначалното изваждане съм го предвидил.
За смисъла на темата каско 1400 Шкода - 2000 БМВ, гуми еднакви, масло съизмеримо като разход, филтри също. Тампоните по носачите и те, стига да карат известно време. Салона на Шкодата се беше позахабил, но качеството на материалите е несравнимо.
По мое мнение Шкодата е железен автомобил. Използвам я само като опит. В никакъв случай не могат да бъдат дирекетно сравнявани. БМВ е класи по добро, стига да се подържа.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1743
Регистриран на: 14.03.2010
Пол: Мъж
Кара: '16 550d

Re: Поддръжка на BMW E60/E61

Мнение от Emooo » 14 Ное 2012, 19:29

petio, колкото и да подържаш едно е60 рейката си занинава след 80к, термостати на 3-4 години, разни датчици и т.н. Причината да е толкова чупливо е60 е че БМВ винаги са пионери с новите технологии и сложността на изработка на автомобила го прави лесно чуплив. Шкода от друга страна залагат на изпитана технология (да не кажа стара) което преди това е работила и подобрявана 10 години. Гледам сега Опел Астра я рекламират със завиващи фарове. БМВ има завиващи фарове още от 2003 (ако не и преди това на 7миците) това са 10 години - после ще кажат ама на Астрата не се чупят завиващите фарове - ами нормално като HELLA произвежда такива от 10 години и за 10 години сигурно са се научили да ги правят нечупливи.
Tool - Fear Inoculum

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1409
Регистриран на: 8.03.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F90 M5C

Re: Поддръжка на BMW E60/E61

Мнение от Cinder » 14 Ное 2012, 20:41

Абе чак толкова чупливи не са тея коли, айде стига... Моята е на 86,000км и над 6 години вече. Колата е карана на 19ки предимно, от тази година и на 20ки, със спортното окачване. Рейката ми не е мръднала, по окачването не съм сменял абсолютно нищо. Термостати също не съм сменял. Единственото което съм сменял, са ключалка на волана и една полуоска. Това е...
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 229
Регистриран на: 21.11.2011
Кара: BMW 535D

Re: Поддръжка на BMW E60/E61

Мнение от Ivel » 14 Ное 2012, 22:44

Как пък реши ,че точно след 80000 заминава рейката ? Мойта още не ми е правила проблем . И не подценявай шкода. Предишната ми кола беше супърб от 2008 ,точно като излезе новият модел и още ми е мъчно за фаровете ,които бяха 100 пъти по-добри от на е60 преди фейса и скоростната кутия с два съединителя ,която превключваше доста по -бързо.А и има други интересни неща ,като чадър в задната врата тип ролс ройс ,както и соларен панел на покрива и т.н.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2085
Регистриран на: 4.09.2009
Местоположение: Kurvenland
Кара: баничарка с компресор

Re: Поддръжка на BMW E60/E61

Мнение от da6ip » 14 Ное 2012, 22:51

не знам кое е чупливо и кое не, само знам че отпред пак нещо тропа, и вече не съм сигурен какво може да е че почти всичко там е сменено :mhihi:... освен това един или май всъщност два лагера свирят... и другата седмица я вкарвам в бокса, отварям портфейла и искам да излезе оттам без да тропа и без да свири, само да ръмжи :lol:
и това е след като лятото изкочи една демпферна шайба, та покрай нея още един скромен набор от неща се смениха превантивно :lol:

но въпреки всичко, за мен лично, 1. удоволствието си струва парите, и 2. на 190 хил.км., с предимно градско в последните 50 хил., при 1.9 тона кола по тези дупки, смятам за абсолютно нормално някои неща тук и там да почнат си заминават :bchug:

ПС1. Шкодите са здрави, комфортни, удобни и балансирани автомобили, страшно пригодни по дефиниция за нашите условия, и аз лично ги харесвам повече от Фолксваген, Сеат, Опел или Форд.
ПС2. Рейката зависи страшно много от градско или не, размер гуми, рънфлет или не, и качество на настилка. При мен "замина", т.е. тропаше, на 180 хил., като можеше още доста да се кара, просто ме дразнеше. Не смятам че на 80 хил. заминава.
Space, pace and grace. www.more-to-come.com

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 192
Регистриран на: 9.10.2010
Пол: Мъж
Кара: 530i E60
Мечтае да кара: М6

Re: Поддръжка на BMW E60/E61

Мнение от Rennfahrer » 05 Дек 2012, 17:33

Здравейте, колеги,

относно поддръжката, мисля, че трябва да правим разлика между дизел и бензин. Някой от по-опитните участници в този форум беше писал, че след 100 000 км поддръжката на дизела била от 2 до 4 пъти по-скъпа от същия бензинов двигател. Вярно ли е това?

Ако не си правя пълно каско, а само против кражба примерно, няма ли да мога да мина с 200-300 лв месечно разходи за поддръжка, без горивото имам предвид? Какво смятате?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 485
Регистриран на: 26.09.2009
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: BMW 530 XD

Re: Поддръжка на BMW E60/E61

Мнение от bordo_77 » 05 Дек 2012, 22:52

Е60 непременно и това си е то :lol: . Пич, ти явно си по млад и си обладан от еуфория. Лошо няма, но преди всичко бъди разумен. Може да ти струва и по малко на месец, може и повече, може и без пари ако спиш в е60-та и караш на банички, така няма да плащаш каско и ток в къщи. Не можеш обаче да караш е60, а да плащаш като за поддръжка на Шевролет калос, повярвай. Нищо лично, не се обиждай ;) .

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 192
Регистриран на: 9.10.2010
Пол: Мъж
Кара: 530i E60
Мечтае да кара: М6

Re: Поддръжка на BMW E60/E61

Мнение от Rennfahrer » 06 Дек 2012, 12:12

Ами млад-млад, колко да съм млад, на 27 съм, правя към 2 бона на месец. Мислех си, че мога да си позволя такава кола, но като ви слушам тука всичките, излиза, че трябва да си милионер, едва ли не, да караш 8-9 годишна кола, пък било то и Е60. :dunno:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 185
Регистриран на: 14.02.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: N52B25

Re: Поддръжка на BMW E60/E61

Мнение от AmW » 06 Дек 2012, 13:27

Чак милионер не, но и според мен (макар да не карам Е60) 2к лв на месец ми се струват малко за поддръжката на такава кола.
Предполагам 2000лв стигат но пък както каза колега в една от темите... колата се превръща в основнен разход... да работиш за да караш Е60...
Наскоро се предвижваш с А6 3.0 quattro... супер кола, бърза, стабилна и тн. но за един ден извънградско каране заминаха 330лв за нафта... мога да си ги позволя но проблема е, че не искам, предпочитам да прекарам уикенд с жената в някой спа хотел или нещо от този сорт за тези пари.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 99
Регистриран на: 24.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е60 530d

Re: Поддръжка на BMW E60/E61

Мнение от Herdim » 06 Дек 2012, 13:59

Rennfahrer написа:Ами млад-млад, колко да съм млад, на 27 съм, правя към 2 бона на месец. Мислех си, че мога да си позволя такава кола, но като ви слушам тука всичките, излиза, че трябва да си милионер, едва ли не, да караш 8-9 годишна кола, пък било то и Е60. :dunno:


Дали някой е на 25, 35 и т.н е все едно, това по никакъв начин не му пречи да кара Е60. Разходите по колата са много относителни, не трябва да си милионер, за да караш 8-9 годишна кола, но една такава е вече на възраст :mhihi:, в която могат да се появят доста неща за смяна или ремонт. Има достатъчно информация в този раздел, за да си направиш сметка, кое и колко струва.

Определено, не мисля че 200-300 лв на месец ще са ти достатъчни за каско + ГО + данък и разни много необходими "консумативи", или поне няма да са достатъчни през първата година. Има много неща, които просто е разумно да смениш от самото начало, за да знаеш в какво състояние ти е колата в следващите 20-30к километри.

- Първоначало обслужване дизел/бензин - разгледай има доста пресни теми с актуални цени
- Дискове и спирачки
- Препоръчително е да смениш и маслото на автоматика - 500-600 лв минимум
- Нови зимни/летни гуми - 1200-2000 лв за един комплект
- Нов акумулатор - 300-500 лв
- Каско + ГО+ Данък ~ 2000лв

Това си е един минимум, при положение че нямаш нищо сериозно за ремонт, което малко или много зависи от това на каква кола ще попаднеш. И всичко това е при положение, че имаш ХХк лева в наличност и си купиш и колата и останалите неща без лизинги/потребителски кредити и т.н

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1223
Регистриран на: 9.02.2009
Пол: Мъж
Кара: Е71 30д
Мечтае да кара: Ф06
Детайли за колата: AW/Bl/8sp/M steering wh/paddles/

Re: Поддръжка на BMW E60/E61

Мнение от stankata777 » 06 Дек 2012, 14:54

Rennfahrer написа:Ами млад-млад, колко да съм млад, на 27 съм, правя към 2 бона на месец. Мислех си, че мога да си позволя такава кола, но като ви слушам тука всичките, излиза, че трябва да си милионер, едва ли не, да караш 8-9 годишна кола, пък било то и Е60. :dunno:


Грешка!!Колегите се опитват да ти обяснят,че не можеш с трици да поддържаш премиум автомобил на над 7-8год-от типа на 5/7серия,А6/8,ЕС класа и т.н.Толкова високотехнологични дизелови автомобили,със смешно нисък разход на фона на конските сили и общото тегло,си искат своето за поддръжка.Ако попаднеш на читав и добре гледан екземпляр,няма да можеш да и се нарадваш,но ако вземеш някоя гробница,негативните емоции от скъпите ремонти ще те накарят да намразиш марката... С две думи, поддръжката на дизелова автомат 5(2003-5)на над 300к км ще бъде над 5-10 пъти по-скъпа от бензиново Е46(99-04) ръчка(каквато имаш в момента) при идентичен пробег от над 300к км,примерно...
То ако беше иначе,малцина щяха да си купуват нови автомобили!
gone,but not forgotten:
E36 grey
E90 monaco blue

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 192
Регистриран на: 9.10.2010
Пол: Мъж
Кара: 530i E60
Мечтае да кара: М6

Re: Поддръжка на BMW E60/E61

Мнение от Rennfahrer » 06 Дек 2012, 17:11

Разбрах Ви, но Вие явно не ме разбирате. Аз не искам дизел, искам бензиново Е60, но успяхте да ме откажете де :D Колкото повече чета, толкова повече се разубеждавам... Ама е39-ката просто ми изглежда стара... офф голяма дилема :|

ПредишнаСледваща

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook