диагностични кодове Е60-61

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 614
Регистриран на: 25.08.2012
Местоположение: Ямбол
Пол: Мъж
Кара: Е 61 530d

диагностични кодове Е60-61

Мнение от miroleskov » 09 Ное 2012, 20:02

колеги имам един въпрос за какво служи тази дроселова клапа преди ЕГР-а на 3литровия дизелак.Трябва ли да се движи с подаването на газ?навсякъде чета,че дизелите нямали дроселови клапи,а нашите имат :dunno:
примерно моята не се движи въобще....имам си грешка даже 2 и си мисля че това е дроселова клапа,но какво е нейното значение:гори повече ли,върви по малко ли,играят обороти ли,гасне по -трудно ли?
49Е7 throtte valve aculator и най-долу пише на немски електрически дефект(ЕЕPROM)
43D1(2621) throtte valve aculator,control най-долу пише Kurzshluss nach masse
error not occurred yet
едната от тях се изтри,но другата си седи
Винаги нощувай под върха,за да можеш да продължиш на горе, на сутринта.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1202
Регистриран на: 3.12.2011
Пол: Мъж
Кара: –ше Е60 530 d

Re: диагностични кодове Е60-61

Мнение от memorex » 09 Ное 2012, 22:03

Колега почисти ли ЕГРа ако не давай не е сложно има и DIY

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 614
Регистриран на: 25.08.2012
Местоположение: Ямбол
Пол: Мъж
Кара: Е 61 530d

Re: диагностични кодове Е60-61

Мнение от miroleskov » 10 Ное 2012, 1:47

а чистих го аз,но то за него изписва друга грешка тя се появява от време на време и тя
P 0401 exhaust recirculation flow insufficient detected
error not present now,but already stored тази е спорез мен за ЕГР
колеги никой ли не знае за тази дроселова клапа....а и идеята ми беше в тази тема,понеже няма такава във този подфорум, да я направим основна и всеки да може да хвърли едно око да си свери часовника.Знам,че има колеги знаещи и можещи тук и ще се радвам ако се включат с полезна информация и опит за всички(нали за това е форума?).Предполагам,че грешките на почти всички колеги тук са единтични или поне ще се окаже,че има такива редовни и ще е добре да се знаят.И аз като всички други можех да пусна една тема от рода на" проблем дроселова клапа" и с това да се свърши темата с 10 отговора за това направих заглавието по- обширно за да могат да се пускат самите кодове и решения за тях за да обменим опита си с конкретика.Смятам,че темата е добра и се надявам на подкрепа от "старите кучета" тук,които се борят да имат един читав автомобил в ръцете си....Благодаря
Винаги нощувай под върха,за да можеш да продължиш на горе, на сутринта.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1202
Регистриран на: 3.12.2011
Пол: Мъж
Кара: –ше Е60 530 d

Re: диагностични кодове Е60-61

Мнение от memorex » 10 Ное 2012, 9:56

The electronic throttle control also is involved in various controls including:

•Engine idle speed control
•Cruse control
•Traction control


Learning Function of Electric Throttle Valve Actuator
It is necessary to adapt the engine control unit and throttle valve in order to compensate for component tolerances. For this purpose, the emergency air setting (position of deactivated throttle valve) and the lower mechanical stop (throttle fully closed) are learnt independently in predefined test.

The return spring is also checked. Its task is to close the throttle valve in the event of fault.

Conditions

The following conditions must be fulfilled in order to be able to carry out the adaptation:

Battery voltage > 10 V

Engine speed < 32 rpm

Vehicle speed < 2 km/h

Intake air temperature > -10 °C

Engine temperature > -10 °C, < 142 °C

In addition, there must be no fault in the throttle potentiometer.

Adaptation procedure

The position of the throttle valve with no power applied is checked every time the ignition is turned to position 2. The throttle valve must be set at the emergency air setting in this position. At the emergency air setting the spring force keeps the throttle valve open by a defined gap in order to maintain sufficient air for emergency engine operation when the valve is switched off. A fault code is entered if the measured emergency air setting is outside the permissible range.

By opening the throttle valve and then switching it off, it is possible to check whether the return spring can return the throttle valve to the emergency air setting. There is also a defined fault code for this setting.

The lower mechanical stop must also be learned in order to prevent the valve moving against it during operation. A fault code is also entered if the measured lower mechanical stop is outside the permissible range.

If the conditions for adaptation are not fulfilled but adaptation was already carried out once successfully the adaptation procedure will be simply terminated without a fault code being entered. The values of the adaptation previously performed will apply.

If the conditions for adaptation are not fulfilled and adaptation has not yet been carried out successfully (e.g. replacement of engine control unit or throttle valve), the adaptation procedure will be terminated with corresponding fault code entry.

In all fault cases, only emergency operation of the engine is permitted as reliable operation of the throttle valve is not ensured.

Electric Throttle Valve Actuator
The corresponding position of the throttle valve is calculated in the engine control unit from the position of the accelerator pedal and other variables. The throttle valve is opened and closed electrically by the engine control unit.

Function

Two potentiometers register the current position of the throttle valve. The engine management controls the position by means of the electric drive until the current valve opening corresponds to the set position. Two potentiometers are used for safety reasons. The characteristic curves of the two potentiometers are contra-rotating. The engine control unit powers both potentiometers with an exact voltage of 5 V. This voltage source is also used to supply sensor 1 of the pedal position sensor or accelerator pedal module.

Throttle-valve potentiometer characteristics


•Sensor angle

•Output voltage

•Signal path of throttle-valve potentiometer 1

•Signal path of throttle-valve potentiometer 2

Monitoring the signal voltages

The engine control unit permanently monitors the two voltages of the potentiometers. The monitoring function checks whether the two signal voltages are within the permissible range and are plausuble in relation to one another. It also monitors whether there is a short circuit. The engine control unit can determine which of the two signal voltages is faultless based on the air mass signal.

If the engine control unit detects that the signal voltage of a potentiometer is defective, the maximum possible valve opening is limited to 20 degrees.

If the signal voltages of both potentiometers are detected as implausible, the activation of the throttle valve is switched off. Under these circumstances, it is no longer possible to determine the current position of the throttle valve and, consequently, the return spring closes the throttle valve.

Monitoring the throttle valve position

The engine control unit continuously checks whether the actual position corresponds to the set position of the throttle valve. thus making it possible to determine when a valve is sticking. In the case of fault, for safety reasons, the maximum possible engine speed is limited to 1300 rpm.

A stiff throttle valve that therefore moves only slowly is switched off and closed by the return spring. In this case, the maximum possible engine speed is limited to 1300 rpm by cutting out the fuel injection.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 614
Регистриран на: 25.08.2012
Местоположение: Ямбол
Пол: Мъж
Кара: Е 61 530d

Re: диагностични кодове Е60-61

Мнение от miroleskov » 10 Ное 2012, 13:46

Мерси колега,
до колкото разбирам тази клапа трябва да се движи с педала на газта и трябва да се адаптира.Моята седи постоянно отворена което ще рече, че е дефектирала.До колкото познавам работата на дизеловите двигатели(които ми знания клонят към 0)количеството гориво за впръскаване се изчислява на база постъпилия въздух в цилиндрите.....така ли е?Ако е така значи ли че постоянно отворена дроселова клапа ще пропуска повече въздух и от там ще имам повишен разход?Или нищо не съм разбрал. :dunno:
и друго което ми направи впечатление като четох за ЕГР в друг подфорум за Е39 - та там преди ЕГР нямат дроселова клапа защо е така? :dunno:
Винаги нощувай под върха,за да можеш да продължиш на горе, на сутринта.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1202
Регистриран на: 3.12.2011
Пол: Мъж
Кара: –ше Е60 530 d

Re: диагностични кодове Е60-61

Мнение от memorex » 10 Ное 2012, 21:30

Това е така колега защото при по-новите дизели където има ДПФ за процеса на регенерация е необходимо да се повиши температурата на изходящите газове .Това става като се намали притока на свеж въздух чрез притваряне на дросел клапата и се подаде от компютъра по голяма порция гориво.По този начин горивото доизгаря в изходящия колектор и респективно филтъра за твърди частици и температурата на газовете е неколкократно по-висока от обикновено

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 61
Регистриран на: 8.04.2007
Пол: Мъж

Re: диагностични кодове Е60-61

Мнение от DRAG_BG » 11 Ное 2012, 0:26

49Е7 - тази грешка ли ти остана след "триенето " ?
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 614
Регистриран на: 25.08.2012
Местоположение: Ямбол
Пол: Мъж
Кара: Е 61 530d

Re: диагностични кодове Е60-61

Мнение от miroleskov » 11 Ное 2012, 13:49

[quote="DRAG_BG"]49Е7 - тази грешка ли ти остана след "триенето " ?
да колега точно тази
Винаги нощувай под върха,за да можеш да продължиш на горе, на сутринта.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 61
Регистриран на: 8.04.2007
Пол: Мъж

Re: диагностични кодове Е60-61

Мнение от DRAG_BG » 11 Ное 2012, 14:23

като го стартираш през диагностиката (actuator test ) ,движи ли се ?
Нов мисля ,че беше около 580лв ,няма да се оправи с чистене .
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 614
Регистриран на: 25.08.2012
Местоположение: Ямбол
Пол: Мъж
Кара: Е 61 530d

Re: диагностични кодове Е60-61

Мнение от miroleskov » 11 Ное 2012, 20:26

DRAG_BG написа:като го стартираш през диагностиката (actuator test ) ,движи ли се ?
Нов мисля ,че беше около 580лв ,няма да се оправи с чистене .

Ами не знам с коя диагностика може да се провери?Аз имам инпа,но не и разбирам много,а и не съм забелязал да има такова меню.Ще проверя утре...Нов при дилър ли имаш предвид?
Винаги нощувай под върха,за да можеш да продължиш на горе, на сутринта.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 614
Регистриран на: 25.08.2012
Местоположение: Ямбол
Пол: Мъж
Кара: Е 61 530d

Re: диагностични кодове Е60-61

Мнение от miroleskov » 11 Ное 2012, 20:27

memorex написа:Това е така колега защото при по-новите дизели където има ДПФ за процеса на регенерация е необходимо да се повиши температурата на изходящите газове .Това става като се намали притока на свеж въздух чрез притваряне на дросел клапата и се подаде от компютъра по голяма порция гориво.По този начин горивото доизгаря в изходящия колектор и респективно филтъра за твърди частици и температурата на газовете е неколкократно по-висока от обикновено

Благодаря колега за полезната информация
Винаги нощувай под върха,за да можеш да продължиш на горе, на сутринта.

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook