Място на "кихалка" при АГУ

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 229
Регистриран на: 24.09.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 3 литра.. компот

Място на "кихалка" при АГУ

Мнение от edimen » 05 Ное 2012, 18:16

Здравейте колеги, днес имах макъл инцидент с колата. Първо ще опиша колата имам 318ti с m42 и обикновена АГУ Landi Renzo, което е монтирано в Италия. По принцип колата работи доста добре на газ има сила и във високите и разхода е добър 12-13/100. АГУ-то има ламбда контрол, също като паля, пали на бензин автоматично. Колата понякога тюфка/гърми но само при опит за запалване, никога когато двигателя работи или върви. До сега най-сериозното, което се е случвало е да се извади някой маркуч но днес ми скъса направо гофрата, доста грубо. Мисля си, че гърми при палене понеже преди това съм карал на газ и след това като пали е на бензин и нещо меша горивата и "бум". Също проблем е, че не мога да обърна на газ докато колата не е позагряла до към 70 градуса, просто на свободна предавка при ниските гасне. Мисля си да правя конверсия към пълно ГИ, но като чета за проблемите няма да има много смисъл особено, че ще сложа нещо от ранга на фобос. Преди да прибегна към ГИ, мисля, че съм длъжен да пробвам с кихалка. Та въпроса ми е къде трябва да се сложи тази кихалка и каква кихалка да взема?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 278
Регистриран на: 2.04.2011
Пол: Мъж

Re: Място на "кихалка" при АГУ

Мнение от PREDATOR_318is » 05 Ное 2012, 20:35

Колега със същия мотор съм и преди да сменя АГУ-то с ГИ кихалката ми беше веднага след дебитомера.
Въпрехи кихалката проблеми ще имаш винаги с АГУ.
Минах на ГИ (електрониката е ФОБОС) разликата е ограмна и си заслужава, ако имаш вазможност го прави без да се замисляш.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 506
Регистриран на: 1.06.2010
Местоположение: София/Русе
Пол: Мъж

Re: Място на "кихалка" при АГУ

Мнение от rhase » 05 Ное 2012, 21:38

Аз се чудя как е възможно да не сложат кихалка при монтирането. Сигурен ли си че нямаш? "Колата понякога тюфка/гърми но само при опит за запалване" - това тюфкане/гърмене трябва точно от кихалката да се чува иначе мисля че ще плюе маркуч всеки път. Най-често този на стъпковото моторче, знам от опит :mhihi: Другия вариянт е да ти е лабав някой от маркучите и от там да кихва, въпреки че не мога да си представя да работи добре ако от някъде дърпа въздух. Иди при добри газаджии да ти сложат кихалка (моята също е веднага след дебитомера) след това да ти направят един реглаж, но търси газаджии дето имат газ-анализатор, че заради такива дето на ухо настройват и аз сменях гофре. Преди да отидеш смени свещите и кабелите по възможност (ако скоро не си го направил). ГИ винаги е по-добре от обикновена газова, ако имаш възможност не се замисляй. :bchug:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 229
Регистриран на: 24.09.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 3 литра.. компот

Re: Място на "кихалка" при АГУ

Мнение от edimen » 06 Ное 2012, 0:43

Мерси за инфото утре ще си монтирам кихалката и се надявам, вече да няма скъсани маркучи, също ще взема и мембраните на изпарителя да сменя, че не знам кога са сменяни за последно. Иначе да колега маркучетата се вадеха главно това при стъпковото. При мен оборотите поиграват и на бензин при ниски, дори и след като почистих стъпковото моторче, ще я кача колата на диагностика скоро ;)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 229
Регистриран на: 24.09.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 3 литра.. компот

Re: Място на "кихалка" при АГУ

Мнение от edimen » 06 Ное 2012, 21:57

Ще може ли някой да даде снимки как е монтирана тази кихалка, защото при мен след дебитомера не може да стане. Смисъл, че става твърде дълго и кутията с филтера опира в казанчето на радиатора, а на страни няма как да го завъртя. Двата варианта за които се сещам в момента са конусен въздушен филтер или да се реже кутията за въздушния филтър и после да се презалепи.

Потребител
Аватар
Мнения: 19
Регистриран на: 9.01.2011
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: BMW е90

Re: Място на "кихалка" при АГУ

Мнение от apostolakis » 07 Ное 2012, 11:26

Ако всичко ти е наред по двигателя не ттрябват кихалки.на този мотор му слагаш свешти
Njk bkr6ek и забравяш за гарменето поне 15000 км.махни скобите на маркучите покрай стъпковия мотор и това е.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 506
Регистриран на: 1.06.2010
Местоположение: София/Русе
Пол: Мъж

Re: Място на "кихалка" при АГУ

Мнение от rhase » 07 Ное 2012, 11:46

apostolakis написа:Ако всичко ти е наред по двигателя не ттрябват кихалки.на този мотор му слагаш свешти
Njk bkr6ek и забравяш за гарменето поне 15000 км.махни скобите на маркучите покрай стъпковия мотор и това е.

Не съм абсолютно съгласен. Нали за това ги правят тези кихалки, ако случайно нещо си замине да предпазват дебитомера и мотора. Свещите понякога заминават по-бързо, понякога по бавно. Скобите остави поне на тези маркучи на самия стъпков че трудно се бърка да ги вкарваш пак. При мен най-често изплюва маркуча от стъпковото към колектора.
До колегата с въпроса за монтирането на кихалката: Да, трябва да измислиш начин за преместване на дебитомера напред. Има кихалки, които са в един корпус със смесителната плочка, но не мисля че те са вариянт за нашите машинки. И аз отначало бях със спортен филтър, но според мен въобще не е вариянт той. Цяло лято под капака ми беше нова година (и реглажа ми не беше наред де :kuku: ) Аз преправих капака на кутията на оригиналния филтър, по късно ще кача снимки ако искаш. Дано съм помогнал :bchug:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 229
Регистриран на: 24.09.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 3 литра.. компот

Re: Място на "кихалка" при АГУ

Мнение от edimen » 07 Ное 2012, 12:33

да колега ако качиш снимки ще е супер :) Иначе аз да сложа кихалка да не ми скъса отново маркуча, че вчера дадох 45лв за нов, ще излезе соленко ако се случи няколко пъти. Иначе тези гърмения стават доста рядко и само при палене, малко е трудно да се установи от къде идва проблема, като имаш и на предвид, че колата пали автоматично на бензин. Варианта ми е като спирам всеки път преди да изгася колата да обръщам не бензин, че при палене да не меша бензин/газ. Това гърмене се получава при по-кратки спирания и паления на колата, примерно с до 30-40мин престой, постои ли колата изгасена поне около час до сега съм нямал гърмене.
BTW Преди малко видях, че има и дупка около 2см в диаметър на кутията за въздушния филтър, отстрани на долната част, като я гледам раната е стара не е от както колата е при мен. Възможно ли е от там като досмуква повечко въздух и да гърми?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 506
Регистриран на: 1.06.2010
Местоположение: София/Русе
Пол: Мъж

Re: Място на "кихалка" при АГУ

Мнение от rhase » 07 Ное 2012, 12:52

edimen написа:да колега ако качиш снимки ще е супер :) Иначе аз да сложа кихалка да не ми скъса отново маркуча, че вчера дадох 45лв за нов, ще излезе соленко ако се случи няколко пъти. Иначе тези гърмения стават доста рядко и само при палене, малко е трудно да се установи от къде идва проблема, като имаш и на предвид, че колата пали автоматично на бензин. Варианта ми е като спирам всеки път преди да изгася колата да обръщам не бензин, че при палене да не меша бензин/газ. Това гърмене се получава при по-кратки спирания и паления на колата, примерно с до 30-40мин престой, постои ли колата изгасена поне около час до сега съм нямал гърмене.
BTW Преди малко видях, че има и дупка около 2см в диаметър на кутията за въздушния филтър, отстрани на долната част, като я гледам раната е стара не е от както колата е при мен. Възможно ли е от там като досмуква повечко въздух и да гърми?

Как гърми при палене, след като пали на бензин :dunno: да не би да пуска и газ и бензин едновременно и от там да идва проблема? Отиди да ти прегледат инсталацията на газовото хубаво. Като изгасиш мотора около колата мирише ли на газ много. Това гърмене може да е от останал газ в колекторите и като запалиш вакума ги засмуква, поне аз така мисля :dunno:
Щом палиш на бензин, колата сама ли обръща на газ? При определена температура ли обръща или само над определени обороти, независимо от температурата? Или е смесено и от двата вариянта - което всъщност май е най добре - примерно ,когато температурата на водата/антифриза стане над 40 градуса, при следващото повишаване на оборотите над 1500 колата обръща на газ.
Дупката в кутията на филтъра, според мен не можа да е причина за гърмежи. И моята има дупка, дори мисля че е заводска, не личи да е пробивана после. Като искаш запуши я, но не мисля че ще ти реши проблема колега.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 229
Регистриран на: 24.09.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 3 литра.. компот

Re: Място на "кихалка" при АГУ

Мнение от edimen » 07 Ное 2012, 13:44

Дупката не е стокова, а е от счупване. Иначе да при определени обороти прехвърля на газ на ~2200. Не съм сигурен обаче дали газовата не следи и температурата, защото като обърна на газ докато е студена я няма в ниските на свободна предавка(гасне) и като натисна педала на газта има малко закъснение при поемане, като загрее споменатите проблеми отпадат. Като купих колата намирисваше на газ(тогава и не работеше добре колата на газ в ниските), но след регулирането миризма на газ няма. Аз също си мисля, че има останала газ по колекторите и от там да гърми. Иначе за свещите, знам че са сменявани лятото. Така при мен процедурата на палене на колата е следната - (студен мотор)паля колата > карам я на бензин > загрява > обръщам на газ и карам> налага се да спра за 15 мин(копчето си седи на газ)> паля колата и пали на бензин или гръмва > ако си запали нормално на място, вдигам на 2500 оборота и си обръща на газ и си карам/ ако не запали нормално, намествам маркучето на стъпковото или купувам гофриран маркуч :mhihi: Надявам се стана ясно как се получава проблема и защо искам да сложа кихалката.

ПП Имам и два въпроса да кажем да сложа спортен конусен филтер, на газ няма ли доста да се вдигне разхода(повече въздух повече отвито кранче) и как точно ще стане номера да закача планката на газта на този филтер?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3150
Регистриран на: 7.05.2007
Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
Пол: Мъж
Кара: видимо доволен
Мечтае да кара: само за удоволствие...
Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко

Re: Място на "кихалка" при АГУ

Мнение от ~Мишо~ » 07 Ное 2012, 22:56

rhase написа:
apostolakis написа:Ако всичко ти е наред по двигателя не ттрябват кихалки.на този мотор му слагаш свешти
Njk bkr6ek и забравяш за гарменето поне 15000 км.махни скобите на маркучите покрай стъпковия мотор и това е.

Не съм абсолютно съгласен. Нали за това ги правят тези кихалки, ако случайно нещо си замине да предпазват дебитомера и мотора. Свещите понякога заминават по-бързо, понякога по бавно. Скобите остави поне на тези маркучи на самия стъпков че трудно се бърка да ги вкарваш пак. При мен най-често изплюва маркуча от стъпковото към колектора.
До колегата с въпроса за монтирането на кихалката: Да, трябва да измислиш начин за преместване на дебитомера напред. Има кихалки, които са в един корпус със смесителната плочка, но не мисля че те са вариянт за нашите машинки. И аз отначало бях със спортен филтър, но според мен въобще не е вариянт той. Цяло лято под капака ми беше нова година (и реглажа ми не беше наред де :kuku: ) Аз преправих капака на кутията на оригиналния филтър, по късно ще кача снимки ако искаш. Дано съм помогнал :bchug:

А аз съм напълно съгласен, още повече че от години карам така. :D

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 506
Регистриран на: 1.06.2010
Местоположение: София/Русе
Пол: Мъж

Re: Място на "кихалка" при АГУ

Мнение от rhase » 08 Ное 2012, 0:01

''А аз съм напълно съгласен, още повече че от години карам така. " - Да, това си е въпрос на избор. Не исках да задължавам никой с мнението си :bchug:
"ПП Имам и два въпроса да кажем да сложа спортен конусен филтер, на газ няма ли доста да се вдигне разхода(повече въздух повече отвито кранче) и как точно ще стане номера да закача планката на газта на този филтер?" - За вдигането на разхода не съм сигурен. При мен падна с малко над 1л, след като върнах оригиналния филтър, но заедно с това минах и реглаж на ново, затова не знам кое е било повече от значение (най-вероятно и двете). Адаптера на филтъра се продава където се продават и самите филтри, а плочката при мен беше непосредствено след него...след това дебитомера и т.н.
Подкрепям колегата който спомена за свещите, както и за филтъра. Просто зависи колко се кара колата и в кой град най-вече. Моята като си я карам в Русе значително по-бавно се зацапваше филтъра в сравнение със София :driving:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 243
Регистриран на: 1.12.2011
Пол: Мъж
Кара: кво му падне...
Мечтае да кара: М6 G-power

Re: Място на "кихалка" при АГУ

Мнение от jorko7120 » 08 Ное 2012, 1:00

Колеги и на мен ми предстои да слагам кихалка след като веднъж сцепи гофрето почти на две, по късно и новото сцепи и сега е с старото побългарено с здрав конец и як силикон :mhihi: . Очаквам решение на проблема "как аджеба да я завреме тая кихалка" .
За Хелуин
Flash написа:Децата в Перник, като почукат на вратата на някой, вместо "номер или лакомство", казват "ракия или бой". :mhihi:


Изображение

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook