Проект 2013 - Е36 M50B25TU
Модератор: bum_bum
12 мнения
• Страница 1 от 1
- ArktisGrau
- Потребител
- Мнения: 6
- Регистриран на: 31.10.2012
- Местоположение: Мюнхен, Германия
- Пол: Мъж
- Кара: E36 M50
Проект 2013 - Е36 M50B25TU
Здравейте колеги! Знам, че темата е малко джунгла и има поне 20ина други такива . Нов съм във форума, а и не знаех от къде да започна.
Колата '94 Е36 Coupe M50B25TU, 3.45 отворен диф. Някога е имала 25% Шпер и е била автоматик.
FK окачване - доволно твърдо, 5мм. фланци отпред, Wiechers "разпънка" отпред.
"Нещо променено" по електрониката - върти до 7000rpm, но си мисля, че след 6000 нагоре няма никой.
До седмица-две вероятно ще се сдобия и с M3 тампони на амортисьорите + преден и заден стабилизатор.
По-нататък идват X-brace от Cabrio както и задна "разпънка" - Wiechers.
Събирам съвети, идеи и информация. Наи-вероятно проекта ще започне 2013, така че време има достатъчно.
За да няма сърдити, да не каже някой, че не знам какво искам: .
1. За Турбо/Компресор проект за съжаление няма достатъчно "време" (пари).
2. За Swap също или поне засега не.
3. Иска ми се Low Budget правена атмосферка - евридейка за улични изяви и от време на време карате.
4. Възможно по-малко електроника и ако може любимото ми Plug & Play.
5. Не на последно място пари. (За да останат и за TÜV и т.н.)
S50 Колектор + Ремап? Термо лента? S50/Dbilas/Schrick всмукатели? Валове - какви? Портвана глава? Лек маховик?
Short Shifter - кой точно? ATE дискове + накладки или Zimmermann? Дискове + апарати от Е46 330i?
Горе долу такива мисли ми минават през главата преди лягане...
Ще се радвам, да пишат и компетентни хора с опит и мерак. Надявам се да стане интерсна и да не отиде в коша.
Колата '94 Е36 Coupe M50B25TU, 3.45 отворен диф. Някога е имала 25% Шпер и е била автоматик.
FK окачване - доволно твърдо, 5мм. фланци отпред, Wiechers "разпънка" отпред.
"Нещо променено" по електрониката - върти до 7000rpm, но си мисля, че след 6000 нагоре няма никой.
До седмица-две вероятно ще се сдобия и с M3 тампони на амортисьорите + преден и заден стабилизатор.
По-нататък идват X-brace от Cabrio както и задна "разпънка" - Wiechers.
Събирам съвети, идеи и информация. Наи-вероятно проекта ще започне 2013, така че време има достатъчно.
За да няма сърдити, да не каже някой, че не знам какво искам: .
1. За Турбо/Компресор проект за съжаление няма достатъчно "време" (пари).
2. За Swap също или поне засега не.
3. Иска ми се Low Budget правена атмосферка - евридейка за улични изяви и от време на време карате.
4. Възможно по-малко електроника и ако може любимото ми Plug & Play.
5. Не на последно място пари. (За да останат и за TÜV и т.н.)
S50 Колектор + Ремап? Термо лента? S50/Dbilas/Schrick всмукатели? Валове - какви? Портвана глава? Лек маховик?
Short Shifter - кой точно? ATE дискове + накладки или Zimmermann? Дискове + апарати от Е46 330i?
Горе долу такива мисли ми минават през главата преди лягане...
Ще се радвам, да пишат и компетентни хора с опит и мерак. Надявам се да стане интерсна и да не отиде в коша.
- bmw325ci
- младши ентусиаст
- Мнения: 421
- Регистриран на: 12.04.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M50B25,M50B30,S50B30
- Мечтае да кара: M1 Procar
- Детайли за колата: 325i, E36 BTCC Replica, E36 M3
Re: Проект 2013 - Е36 M50B25TU
Седни и си сметни само първия ред от частите С50 колекори + Валове + Портване (ревизия) глава + Всмукатели и сам ще видиш че компресор или даже и някакъв турбо кит ще ти излезнат по евтини, а ще ти отнемат и по-малко време за събиране на части, това ти го казва човек който се е хванал на хорото с атмосферния тунинг
С50 колектори мин 500 лв
Валове от С50УС има във форума ако не се лъжа за 1200лв (предполагам 2 всмукателни вала по 240 градуса не се броят)
Глава ревизия и портване 300лв (ако е читава)
Всмукателен колектор от М-ка (не знам по колко вървят) или Dbilas 1000лв
Ремап както се спазарите или сам със една мега за 400лв.
само това са ти около 3500 лв и ако не бараш кубатурата което още ще оскъпи няма да изкараш повече от 230 понита
До 2013 имаш време да си мислиш и смяташ
П.С. Уточни си и за какво искаш да ползваш колата
С50 колектори мин 500 лв
Валове от С50УС има във форума ако не се лъжа за 1200лв (предполагам 2 всмукателни вала по 240 градуса не се броят)
Глава ревизия и портване 300лв (ако е читава)
Всмукателен колектор от М-ка (не знам по колко вървят) или Dbilas 1000лв
Ремап както се спазарите или сам със една мега за 400лв.
само това са ти около 3500 лв и ако не бараш кубатурата което още ще оскъпи няма да изкараш повече от 230 понита
До 2013 имаш време да си мислиш и смяташ
П.С. Уточни си и за какво искаш да ползваш колата
- shopaza
- младши ентусиаст
- Мнения: 504
- Регистриран на: 18.08.2008
- Местоположение: Хасково
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 M52B20 Touring E34 M50B25
Re: Проект 2013 - Е36 M50B25TU
Започни с една ревизия на мотора.После като е свалена каската портове и тнт валове аз си направих репрофил на смукателен без ванусов защото нямам ванос а понеже ти имаш си търси един смукателен вал от М54Б30 с леко модване пасва и за малко пари ще има що годе спортни валове Колектори от М-ка трудно изпадат и са много скъпи и по добре е да си вземеш едни от Ебай.Но съвета ми е че без ребилд на мотора няма смисъл да надграждаш повече нагоре
- ArktisGrau
- Потребител
- Мнения: 6
- Регистриран на: 31.10.2012
- Местоположение: Мюнхен, Германия
- Пол: Мъж
- Кара: E36 M50
Re: Проект 2013 - Е36 M50B25TU
Е, не ми се искаше да го казвам, ама явно ще се приложи вариянт 1 или 2.
Въпреки, че съм достатъчно твърдоглав, че да пробвам с едни валове, Ремап и олекотен маховик като за начало.
1. Какво точно се модва на вала, че не съм много наясно?
2. Колектори/само дросели се намират, но не са евтини. За съжаление от никъде не намирам рецепта за дроселите.
И за да няма Off...
Нови оригинални предни дискове + АТЕ Ceramic нагладки + АТЕ Super Blue Спирачна течност (По-висока точка на кипене).
Тампони на амортисьорите от Е36 М3 + Разпънката ще се монтират в скоро.
Ще гледам да пусна снимки от всички неща, които съм правил досега.
По немските форуми се говори, че е хубаво да се сложат подсилващи планки заради тампоните от Е36 М3.
Понеже се монтират наобратно и са ексцентрични, и един вид вибрацийте не се поемали равномерно)
Ето и линк: част No. 15
http://de.bmwfans.info/parts/catalog/Z3 ... ing_parts/
Някои има ли идеи дали има смисъл от такива планки?
Въпреки, че съм достатъчно твърдоглав, че да пробвам с едни валове, Ремап и олекотен маховик като за начало.
shopaza написа:търси един смукателен вал от М54Б30 с леко модване пасва Колектори от М-ка трудно изпадат и са много скъпи и по добре е да си вземеш едни от Ебай.
Но съвета ми е че без ребилд на мотора няма смисъл да надграждаш повече нагоре
1. Какво точно се модва на вала, че не съм много наясно?
2. Колектори/само дросели се намират, но не са евтини. За съжаление от никъде не намирам рецепта за дроселите.
И за да няма Off...
Нови оригинални предни дискове + АТЕ Ceramic нагладки + АТЕ Super Blue Спирачна течност (По-висока точка на кипене).
Тампони на амортисьорите от Е36 М3 + Разпънката ще се монтират в скоро.
Ще гледам да пусна снимки от всички неща, които съм правил досега.
По немските форуми се говори, че е хубаво да се сложат подсилващи планки заради тампоните от Е36 М3.
Понеже се монтират наобратно и са ексцентрични, и един вид вибрацийте не се поемали равномерно)
Ето и линк: част No. 15
http://de.bmwfans.info/parts/catalog/Z3 ... ing_parts/
Някои има ли идеи дали има смисъл от такива планки?
- bmw325ci
- младши ентусиаст
- Мнения: 421
- Регистриран на: 12.04.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M50B25,M50B30,S50B30
- Мечтае да кара: M1 Procar
- Детайли за колата: 325i, E36 BTCC Replica, E36 M3
- ArktisGrau
- Потребител
- Мнения: 6
- Регистриран на: 31.10.2012
- Местоположение: Мюнхен, Германия
- Пол: Мъж
- Кара: E36 M50
Re: Проект 2013 - Е36 M50B25TU
Е ти току що направо уби детето в мене...
Не съм предполагал, че ботуш на Е36 (или изобщто на BMW) би могъл така да ''цъфне'' като майска роза.
Значи плана е ясен: Слагат се планките и тампоните заедно, че не ми се рискува.
Тука пътищата са далеч по-добри от българските, но не са това което бяха преди години, ясно е.
Между другото гледам и задни тампони Meyle HD за E46 M3. Не са скъпи и се намират сравнително лесно.
Задната разпънка също, мисля и тя да е червената (стоманената) на Wiechers.
Давайте съвети за задните тампони.
Не съм предполагал, че ботуш на Е36 (или изобщто на BMW) би могъл така да ''цъфне'' като майска роза.
Значи плана е ясен: Слагат се планките и тампоните заедно, че не ми се рискува.
Тука пътищата са далеч по-добри от българските, но не са това което бяха преди години, ясно е.
Между другото гледам и задни тампони Meyle HD за E46 M3. Не са скъпи и се намират сравнително лесно.
Задната разпънка също, мисля и тя да е червената (стоманената) на Wiechers.
Давайте съвети за задните тампони.
- ArktisGrau
- Потребител
- Мнения: 6
- Регистриран на: 31.10.2012
- Местоположение: Мюнхен, Германия
- Пол: Мъж
- Кара: E36 M50
Re: Проект 2013 - Е36 M50B25TU
Такааа... айде и един мааалък Up от мене
От купуването на колата (08.2011) досега следните неща бяха поправени/сменени.
1. Махане - Tempomat + нова топка ск. лост
2. JVC К-DR512 (върши работа) + Unknown усилвател + Sub (също стават)
3. Смяна на М3 Replica oгледалата (Перниканска мечта) със заводски такива.
4. Лека ръжда по пода отдолу - леки заварки
5. Сменени тръбопроводи на Гориво и спирачна течност (бяха брутално изкъртени от пода )
6. Масло + маслен филтър = Mobil1 5w40 Hc + Mahle
7. Смяна охл. течност (зелена) + ремонт шофьрски прозорец (беше излязъл от едната релса)
8. Предни + задни накладки
9. SACHS Съединител/Лагер/Притискател
10. Предни + Задни тампони - Амортисьор
12. Биалетки + тампони на носачите
12. Алу. стойка/даржач (или квото и да е на български ) - също беше пропукана/счупена от едната страна.
13. Обслужващ ремък (беше пред скъсване ) + Горивен филтър Mahle
14. Hardy шайба/Sixshooter + висящ/среден лагер на кардана
15. Лагер на главина + Фланец (от 5 резби 3 бяха в гъ*а) Задни десни
16. Ново ориг. крайно гърне - Старото беше "тунинговано" и прекалено шумно, не ми даваха ТÜV.
17. Свещи (NGK) + Кабели (Beru)+ Бобини (Beru). Преди няколко месеца по едно време колата умираше в ниските и високите като стигне работна темп.
Беше й много зле, работеха не повече от 3/4 цилиндъра. Разход градско - под 16 не падаше
6 бр. чисто нови. Не са евтини. Които е под финансов стрес има и стари запазени, много по-евтини, само внимавайте.
18. 4х чисто нови зимни 15-ки Conti-та DOT ..11 които след това за няколко месеца изглеждаха тип Сликове след 10 рунда Nordschleife
19. FK Gewinde (жълто с резби - регулируема височина - наричайте си го както искате ) - доволно твърдо дори и в Мюнхен. А и колата не се накланя като параход.
Това са нещата допреди мин. месец
Между 74.4% и 85.5% от гореспоменатите ''ремонтчета'' щяха да бъдат избегнати, ако имах някой Луд (в добрия смисъл) с мене като си търсех кола.
Просто тогава не разбирах толкова, главата не ме слушаше, а и другите 3-4 оферти преди нея бяха добре напудрени тоалнетни тип "Финансова АНАЛизация".
Купени бяха следните части:
1. Maсло + маслен Филтър = Castrol Magnatec 5W40 Hc + Mahle
2. Разпънки Предна + Задна Ориг. Wiechers стоманени - не са тежки.
3. Предни (Lemforder за Е36 М3 - екстрентрични) + Задни (Meyle HD подсилени) тампони на амортисьорите
4. М Technik волан (370мм. мнооого по-удобен и практичен - стария беше Airbag-ов, 4 лъча 380мм. - отвратителен)
5. Нови ориг. предни дискове + АТЕ Ceramic накладки + АТЕ спирачна течност с по-висока точка на кипене. Усеща се разлика при нервно спиране от 180 примерно, както и при още по-нервно градско.
6. Черни мигачи Depo - предни и странични (много добро менте, много съм доволен ) + Phillips H1 крушки. Искаааам вече сини... ма са общо 110Е 4-те.
7. Черни Depo Angel Eyes - малко са изнасилени. Трябва да побългаря постата с тия скапани щипки.
8. 4х 16-ки зимни Good Year-ки на стоманени 16-ки от Е9х + тасове ''Перниканска мечта'' - ще ги сменям
Пускам снимки да няма сърдити Не са много, sorry.
P.S. Моля за коментари и съвети!
От купуването на колата (08.2011) досега следните неща бяха поправени/сменени.
1. Махане - Tempomat + нова топка ск. лост
2. JVC К-DR512 (върши работа) + Unknown усилвател + Sub (също стават)
3. Смяна на М3 Replica oгледалата (Перниканска мечта) със заводски такива.
4. Лека ръжда по пода отдолу - леки заварки
5. Сменени тръбопроводи на Гориво и спирачна течност (бяха брутално изкъртени от пода )
6. Масло + маслен филтър = Mobil1 5w40 Hc + Mahle
7. Смяна охл. течност (зелена) + ремонт шофьрски прозорец (беше излязъл от едната релса)
8. Предни + задни накладки
9. SACHS Съединител/Лагер/Притискател
10. Предни + Задни тампони - Амортисьор
12. Биалетки + тампони на носачите
12. Алу. стойка/даржач (или квото и да е на български ) - също беше пропукана/счупена от едната страна.
13. Обслужващ ремък (беше пред скъсване ) + Горивен филтър Mahle
14. Hardy шайба/Sixshooter + висящ/среден лагер на кардана
15. Лагер на главина + Фланец (от 5 резби 3 бяха в гъ*а) Задни десни
16. Ново ориг. крайно гърне - Старото беше "тунинговано" и прекалено шумно, не ми даваха ТÜV.
17. Свещи (NGK) + Кабели (Beru)+ Бобини (Beru). Преди няколко месеца по едно време колата умираше в ниските и високите като стигне работна темп.
Беше й много зле, работеха не повече от 3/4 цилиндъра. Разход градско - под 16 не падаше
6 бр. чисто нови. Не са евтини. Които е под финансов стрес има и стари запазени, много по-евтини, само внимавайте.
18. 4х чисто нови зимни 15-ки Conti-та DOT ..11 които след това за няколко месеца изглеждаха тип Сликове след 10 рунда Nordschleife
19. FK Gewinde (жълто с резби - регулируема височина - наричайте си го както искате ) - доволно твърдо дори и в Мюнхен. А и колата не се накланя като параход.
Това са нещата допреди мин. месец
Между 74.4% и 85.5% от гореспоменатите ''ремонтчета'' щяха да бъдат избегнати, ако имах някой Луд (в добрия смисъл) с мене като си търсех кола.
Просто тогава не разбирах толкова, главата не ме слушаше, а и другите 3-4 оферти преди нея бяха добре напудрени тоалнетни тип "Финансова АНАЛизация".
Купени бяха следните части:
1. Maсло + маслен Филтър = Castrol Magnatec 5W40 Hc + Mahle
2. Разпънки Предна + Задна Ориг. Wiechers стоманени - не са тежки.
3. Предни (Lemforder за Е36 М3 - екстрентрични) + Задни (Meyle HD подсилени) тампони на амортисьорите
4. М Technik волан (370мм. мнооого по-удобен и практичен - стария беше Airbag-ов, 4 лъча 380мм. - отвратителен)
5. Нови ориг. предни дискове + АТЕ Ceramic накладки + АТЕ спирачна течност с по-висока точка на кипене. Усеща се разлика при нервно спиране от 180 примерно, както и при още по-нервно градско.
6. Черни мигачи Depo - предни и странични (много добро менте, много съм доволен ) + Phillips H1 крушки. Искаааам вече сини... ма са общо 110Е 4-те.
7. Черни Depo Angel Eyes - малко са изнасилени. Трябва да побългаря постата с тия скапани щипки.
8. 4х 16-ки зимни Good Year-ки на стоманени 16-ки от Е9х + тасове ''Перниканска мечта'' - ще ги сменям
Пускам снимки да няма сърдити Не са много, sorry.
P.S. Моля за коментари и съвети!
- u`F`o
- ентусиаст
- Мнения: 1009
- Регистриран на: 29.11.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: внимателно
- Мечтае да кара: самолет
Re: Проект 2013 - Е36 M50B25TU
Аз тука освен поддръжка, никъв первърмънс не видях
Като изключим FK койловърите. Имат ли реглаж на твърдост, кембър плейтс? Кви пари им кихна? И как вървят парите по поддръжката в немция? До колкото знам е мега скъпня всяка услуга там...
Като изключим FK койловърите. Имат ли реглаж на твърдост, кембър плейтс? Кви пари им кихна? И как вървят парите по поддръжката в немция? До колкото знам е мега скъпня всяка услуга там...
- In_Memoriam
- ентусиаст
- Мнения: 1311
- Регистриран на: 9.07.2010
- Местоположение: София
- Кара: на 0.6
Re: Проект 2013 - Е36 M50B25TU
Като цяло си описал една нецялостна поддръжка като се изключат разпънките, окачването и още някои неща. Спирачките може би трябваше да вземеш от E46 330, но тогава минимума ти стават 17-ки джанти. Ако ще има перформънс подобрения започни с ревизия на главата. Оттам нататък всичко ти е бездънна яма за пари и ти си преценяваш докъде можеш да стигнеш.
- ArktisGrau
- Потребител
- Мнения: 6
- Регистриран на: 31.10.2012
- Местоположение: Мюнхен, Германия
- Пол: Мъж
- Кара: E36 M50
Re: Проект 2013 - Е36 M50B25TU
u`F`o написа:Аз тука освен поддръжка, никъв первърмънс не видях
Не си видял, щото още нема. + това за тебе ъпгрейди по окачване и т.н. не е ли също пърфомънс?
Ще има и по-сериозни неща през 2013-та, да се надяваме. Тепърва сега почвам и знаеш, че край нема,
Просто всичко върви мнооого бааавно и мудно. Не само заради цени. Хората тука (Бавария или поне Мюнхен) главно не се интересуват от точно такива неща.
А и някой нещо да знае, не ти казва, не ти помага. Засега всичко сам съм си правил, за пръв път, само с четене в нет-а и мерак.
u`F`o написа:Имат ли реглаж на твърдост, кембър плейтс? Кви пари им кихна?
Реглаж на твърдост - не. Camber Plates - да. 110Е на старо. Бяха за 2 месеца на една друга 25-ца, преди да получи "тежки контузни рани".
u`F`o написа:И как вървят парите по поддръжката в немция? До колкото знам е мега скъпня всяка услуга там...
Чак мега скъпня не е. Частите не са ана**о скъпи както си мислех.
Ремонтите са като работа доста по-скъпи естествено и достъпа до части не е толкова голям, освен в нет-а.
Разбира се, винаги можеш да отидеш в някой официален представител или whateva и да излезеш с лабилна психика.
Ако ти трябва и в цифри можем да говорим.
In_Memoriam написа:Като цяло си описал една нецялостна поддръжка
Защо нецялостна? От тогава насам други важни и наложителни неща няма.
In_Memoriam написа:Спирачките може би трябваше да вземеш от E46 330, но тогава минимума ти стават 17-ки джанти.
Врътката със спирачките от 330-ка я знам. Само дето доооста повече пари (които сега ги нямам) щеше да ми излезе. Горе долу като от М-ка, за да стане както аз искам.
А до там има още доста време. Ще видим дали ще я прайм просто 25-ца палава ежедневка или некой Swap. M54, S50, S38 и т.н.
Иначе за главата и бездънната яма си прав.
Сега първо тая тема я забравете за няколко месеца. Като има нещо ново, пак ще изкочи.
И весели празници от мене!
Re: Проект 2013 - Е36 M50B25TU
bmw325ci написа:..... или Dbilas 1000лв
Колега кажи къде продават за 1000 лв., че да напазарувам за коледа
- ArktisGrau
- Потребител
- Мнения: 6
- Регистриран на: 31.10.2012
- Местоположение: Мюнхен, Германия
- Пол: Мъж
- Кара: E36 M50
Re: Проект 2013 - Е36 M50B25TU
Момчета, проект няма да има. Преди няколко седмици един ми влезна централно.
Пълно е нагли селяци, които дори не се и опитват да спрат!
Админите/Модераторите, моля трийте темата.
Няма смисъл да поствам нищо вече. Явно ще ползвам профила само за четене.
Пълно е нагли селяци, които дори не се и опитват да спрат!
Админите/Модераторите, моля трийте темата.
Няма смисъл да поствам нищо вече. Явно ще ползвам профила само за четене.
12 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани