глава от 325 на 324тд става ли?
Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори
50 мнения
• Страница 3 от 4 • 1, 2, 3, 4
- Berserker
- Потребител
-
- Мнения: 22
- Регистриран на: 24.03.2009
- Местоположение: София
- Кара: и самолети
Re: глава от 325 на 324тд става ли?
Здравейте,
А колега Златко, няма лоши чувства, а и мисленето действително е един много сложен процес и не е за всеки, а пък интелигентно вече ми звучи като висш пилотаж:)
Кажи моля това за впръскването на дюзите, предполагам че впръскват в горивната камера директно?
Не знам за тези бренери, в речника бренер го казват , че е лека бързо стреляща картечница, да не би бренер да е вид дюза която управлява количеството на горивото в зависимост от броя на впръскванията?
За запалването на свещите може би да използвам някаква електроника или на мястото на ГНП да монтирам делко от някой стар мотор т.е. нямам точна идея но струва ми се че това не е толкова проблемно нещо.
Колега Турбо, какво имате впредвид като няма да коментирате за по-дебела гарнитура?
Това Мегаскуит някакъв вид запалване ли е, марка или жаргон?- прощавайте за некомпетентността, ако е марка от къде може да се купи и на каква цена?
Мощност до 250 к.с. ми е съвсем достатъчна, целта ми е да карам колата примерно около 15 000км на година а не да я правя през повечето време а да я карам само примерно 1000км на година.
Благодаря за съвета за охлаждането на главата.
А колега Златко, няма лоши чувства, а и мисленето действително е един много сложен процес и не е за всеки, а пък интелигентно вече ми звучи като висш пилотаж:)
Кажи моля това за впръскването на дюзите, предполагам че впръскват в горивната камера директно?
Не знам за тези бренери, в речника бренер го казват , че е лека бързо стреляща картечница, да не би бренер да е вид дюза която управлява количеството на горивото в зависимост от броя на впръскванията?
За запалването на свещите може би да използвам някаква електроника или на мястото на ГНП да монтирам делко от някой стар мотор т.е. нямам точна идея но струва ми се че това не е толкова проблемно нещо.
Колега Турбо, какво имате впредвид като няма да коментирате за по-дебела гарнитура?
Това Мегаскуит някакъв вид запалване ли е, марка или жаргон?- прощавайте за некомпетентността, ако е марка от къде може да се купи и на каква цена?
Мощност до 250 к.с. ми е съвсем достатъчна, целта ми е да карам колата примерно около 15 000км на година а не да я правя през повечето време а да я карам само примерно 1000км на година.
Благодаря за съвета за охлаждането на главата.
- ТУРБО
- луд с палатка
-
- Мнения: 1159
- Регистриран на: 17.03.2007
- Местоположение: Sofia
- Кара: Хората да залягат
- Детайли за колата: кихащо кабрио
Re: глава от 325 на 324тд става ли?
Ами разреждането с много дебела гарнитура не е вариант,защото става калпава от самата дебелина.
Самата смяна на главата ще разреди двигателя,друг е въпроса с колко.Трябва да си го сметнеш,но преди да си сглобил долнището на мотора едва ли ще можеш,защото има доста голям избор от бутала и трябва да се пробва(избора е голям и винаги ще се намери по-грамотен и надежден начин за разреждането).Тук колегата doko може да ти помогне понеже явно има такова творение
.
Мегаскуир е вид електроника(една от най-евтините),но ако човека който ти я е правил не е спестявал от компоненти е надеждна(при мен 3г. нямам ядове)Най-важното е кой ще я настройва,защото има доста "майстори"мапери дето трошат моторите на хората и после електрониката била скапана!
Има време до тогава,ако все пак стигнеш до този момент ще те пратя при точния човек.
Делкото ти отпада с варианта Мегаскуирт запалване така,че при теб този вариант ще ти спести и други главоболия!
Препоръчвам ти да се насочиш към глава 731от 20-ка защото се намират сравнително лесно и са осезаемо по-евтини,ако разбира се нямаш излишна 885!
Самата смяна на главата ще разреди двигателя,друг е въпроса с колко.Трябва да си го сметнеш,но преди да си сглобил долнището на мотора едва ли ще можеш,защото има доста голям избор от бутала и трябва да се пробва(избора е голям и винаги ще се намери по-грамотен и надежден начин за разреждането).Тук колегата doko може да ти помогне понеже явно има такова творение

Мегаскуир е вид електроника(една от най-евтините),но ако човека който ти я е правил не е спестявал от компоненти е надеждна(при мен 3г. нямам ядове)Най-важното е кой ще я настройва,защото има доста "майстори"мапери дето трошат моторите на хората и после електрониката била скапана!
Има време до тогава,ако все пак стигнеш до този момент ще те пратя при точния човек.
Делкото ти отпада с варианта Мегаскуирт запалване така,че при теб този вариант ще ти спести и други главоболия!
Препоръчвам ти да се насочиш към глава 731от 20-ка защото се намират сравнително лесно и са осезаемо по-евтини,ако разбира се нямаш излишна 885!
- zlatk0_baretata
-
-
- Мнения: 19
- Регистриран на: 17.10.2012
- Местоположение: с. Искрец
- Пол: Мъж
- Кара: Фиат 126p
- Мечтае да кара: M пауар
Re: глава от 325 на 324тд става ли?
Колега Berserker,
Поинтересувайте се какво е "предкамерно горене".
Също така, информирайте се какво е "степен на сгъстяване" при различните видове агрегати и защо е различна при различните видове двигатели. Колегата doko неслучайно е ползвал бензинова глава и бутала за такъв вид гориво.
Иначе освен детонации, няма какво друго да очаквате. Колегата doko явно е стигнал до това заключение, породено от един друг факт - единственият смисъл да се запази дизеловия блок е, че не трябва да се пререгистрира мотора в КАТ.
Моят най-доброжелателен съвет е да охладите тунингистките си страсти и да карате колата с предназначеното за нея гориво. Ако все пак имате непреодолимо желание да карате мощен двигател с евтино алтернативно гориво, трябва да се съсредоточите върху идеята за бензинов мотор, допълнително турбиниран и върху съответните модификации относно горивна и запалителна система.
П.С. Мегаскуирт (често наричана Мегасмърт и то неслучайно) е афтермаркет система за управление на бензинови мотори. Не ви я препоръчвам.
Поинтересувайте се какво е "предкамерно горене".
Също така, информирайте се какво е "степен на сгъстяване" при различните видове агрегати и защо е различна при различните видове двигатели. Колегата doko неслучайно е ползвал бензинова глава и бутала за такъв вид гориво.
Иначе освен детонации, няма какво друго да очаквате. Колегата doko явно е стигнал до това заключение, породено от един друг факт - единственият смисъл да се запази дизеловия блок е, че не трябва да се пререгистрира мотора в КАТ.
Моят най-доброжелателен съвет е да охладите тунингистките си страсти и да карате колата с предназначеното за нея гориво. Ако все пак имате непреодолимо желание да карате мощен двигател с евтино алтернативно гориво, трябва да се съсредоточите върху идеята за бензинов мотор, допълнително турбиниран и върху съответните модификации относно горивна и запалителна система.
П.С. Мегаскуирт (често наричана Мегасмърт и то неслучайно) е афтермаркет система за управление на бензинови мотори. Не ви я препоръчвам.
- ТУРБО
- луд с палатка
-
- Мнения: 1159
- Регистриран на: 17.03.2007
- Местоположение: Sofia
- Кара: Хората да залягат
- Детайли за колата: кихащо кабрио
Re: глава от 325 на 324тд става ли?
zlatk0_baretata написа:
П.С. Мегаскуирт (често наричана Мегасмърт и то неслучайно) е афтермаркет система за управление на бензинови мотори. Не ви я препоръчвам.
Щом казваш!
Ти колко време си използвал Мегасмърт?
- zlatk0_baretata
-
-
- Мнения: 19
- Регистриран на: 17.10.2012
- Местоположение: с. Искрец
- Пол: Мъж
- Кара: Фиат 126p
- Мечтае да кара: M пауар
Re: глава от 325 на 324тд става ли?
ТУРБО написа:zlatk0_baretata написа:
П.С. Мегаскуирт (често наричана Мегасмърт и то неслучайно) е афтермаркет система за управление на бензинови мотори. Не ви я препоръчвам.
Щом казваш!
Ти колко време си използвал Мегасмърт?
Нито една секунда, след като видях как на една бегачка Мегасмъртта се ресетира в движение (по и досега необясними причини) и мотора си отиде за секунди, с всичките му скъпи карантии.
Мегасмъртта е манната нвбвсна за бедния роден тюнингист, това е безспорно. Положителното при нея е, че прави отчасти моторния спорт достъпен за родните петрол-хедс. Но това й е единствената положителна характеристика.
- ТУРБО
- луд с палатка
-
- Мнения: 1159
- Регистриран на: 17.03.2007
- Местоположение: Sofia
- Кара: Хората да залягат
- Детайли за колата: кихащо кабрио
Re: глава от 325 на 324тд става ли?
"На баща ми един приятел му бил казал,че братовчеда на леля му бил гледал как един човек ядял баничка с боза и било много хубаво"
След като нямаш лични впечатления по-добре не коментирай.
Ако имаш лични впечатления от някоя друга система-препоръчай нея!
Не е нижно да си на всяка "манджа меродия" и да се мислиш са най-големия всезнайко!
Вярно,не е от най-добрите електроники,но за мен си е надеждна.Повтарям,ако човека който я е правил не се е изциганил с компонентите монтирани в нея и този който я настройва също си знае работата.
Незнам кога се е случило това с твоята случка,но нещата се развиват постоянно и смея да твърдя,че последния фърмуер е доста прецизен и не отстъпва по нищо на електроники в ценови клас до 2000лв.
Които разбира се не са нещо космическо и тях ги е измислил някой!Просто са ги бутнали в лъскави кутиики и ги продават по магазините!
След като нямаш лични впечатления по-добре не коментирай.
Ако имаш лични впечатления от някоя друга система-препоръчай нея!
Не е нижно да си на всяка "манджа меродия" и да се мислиш са най-големия всезнайко!
Вярно,не е от най-добрите електроники,но за мен си е надеждна.Повтарям,ако човека който я е правил не се е изциганил с компонентите монтирани в нея и този който я настройва също си знае работата.
Незнам кога се е случило това с твоята случка,но нещата се развиват постоянно и смея да твърдя,че последния фърмуер е доста прецизен и не отстъпва по нищо на електроники в ценови клас до 2000лв.
Които разбира се не са нещо космическо и тях ги е измислил някой!Просто са ги бутнали в лъскави кутиики и ги продават по магазините!
- zlatk0_baretata
-
-
- Мнения: 19
- Регистриран на: 17.10.2012
- Местоположение: с. Искрец
- Пол: Мъж
- Кара: Фиат 126p
- Мечтае да кара: M пауар
Re: глава от 325 на 324тд става ли?
Колега Турбо,
Всеки сам си избира как точно да си бие жената.
Всеки сам си избира как точно да си бие жената.

- ТУРБО
- луд с палатка
-
- Мнения: 1159
- Регистриран на: 17.03.2007
- Местоположение: Sofia
- Кара: Хората да залягат
- Детайли за колата: кихащо кабрио
Re: глава от 325 на 324тд става ли?
zlatk0_baretata написа:Колега Турбо,
Всеки сам си избира как точно да си бие жената.


- Berserker
- Потребител
-
- Мнения: 22
- Регистриран на: 24.03.2009
- Местоположение: София
- Кара: и самолети
Re: глава от 325 на 324тд става ли?
Tочно така колеги не се препирайте,
Да не забравяме, че водим творчески диалог на една много важна тема: как от един дизелов мотор да направим един по-мощен, по-ефективен двигател на по-евтино гориво-метан и то на възможно най-ниската цена. Все пак живеем в БГ и ако имахме излишни пари аз лично бих си взел едно поршенце или може би едно фераренце а пък за да не се чудя излишно защо не и двете.Това за поршето и ферарито е за тези които пишат че тунинга не трябвало да бъде евтин.
По темата: степента на сгъстяване всъщност от термодинамична гледна точка мисля(струва ми се) , че не е толкова лошо нещо.
Въпросът е дали запалването чрез искра предизвиква по бързо горене от това при дизела. Проблемите/недостатъците при дизела всъщност идват от това ,че смесообразуването не е толкова качествено и от това че не се дозира прецизно гориво/въздух, т. е. налага се да сгъстяваме въздух за което отива работа/мощност , който въздух след това не се оползотворява за горене/работа.
Струва ми се че ще се стремя да запазя високата степен на сгъстяване при 324 е 22:1.При работа на дизелов двигател със метан там метана е до 70% а дизела 30%, струва ми се че тези 30% дизел ако станат метан няма да се промени нещо чак толкова драстично и затова се обнадеждавам.
Преди известно време се чуваше че във формула 1 впръсквали вода, някой знае ли нещо повече, водата забавя процеса на горене/детонация и в същото време увеличава многократно обема си.
Някой знае ли този двигател 324тд с каква горивна камера е сигурно някъде има подробно описание но не съм попадал.Предполагам че ако е с предкамерно смесообразуване това би намалило скороста на горене.
При ползването на метана за гориво проблемът със смесообразуването се решава тъй като метана си е газообразен и смесването започва далеч преди навлизането в цилиндрите.
Не знам какви са рисковете от самовъзпламеняване на гориво-въздушната смес още в смукателния колектор.
Да не забравяме, че водим творчески диалог на една много важна тема: как от един дизелов мотор да направим един по-мощен, по-ефективен двигател на по-евтино гориво-метан и то на възможно най-ниската цена. Все пак живеем в БГ и ако имахме излишни пари аз лично бих си взел едно поршенце или може би едно фераренце а пък за да не се чудя излишно защо не и двете.Това за поршето и ферарито е за тези които пишат че тунинга не трябвало да бъде евтин.
По темата: степента на сгъстяване всъщност от термодинамична гледна точка мисля(струва ми се) , че не е толкова лошо нещо.
Въпросът е дали запалването чрез искра предизвиква по бързо горене от това при дизела. Проблемите/недостатъците при дизела всъщност идват от това ,че смесообразуването не е толкова качествено и от това че не се дозира прецизно гориво/въздух, т. е. налага се да сгъстяваме въздух за което отива работа/мощност , който въздух след това не се оползотворява за горене/работа.
Струва ми се че ще се стремя да запазя високата степен на сгъстяване при 324 е 22:1.При работа на дизелов двигател със метан там метана е до 70% а дизела 30%, струва ми се че тези 30% дизел ако станат метан няма да се промени нещо чак толкова драстично и затова се обнадеждавам.
Преди известно време се чуваше че във формула 1 впръсквали вода, някой знае ли нещо повече, водата забавя процеса на горене/детонация и в същото време увеличава многократно обема си.
Някой знае ли този двигател 324тд с каква горивна камера е сигурно някъде има подробно описание но не съм попадал.Предполагам че ако е с предкамерно смесообразуване това би намалило скороста на горене.
При ползването на метана за гориво проблемът със смесообразуването се решава тъй като метана си е газообразен и смесването започва далеч преди навлизането в цилиндрите.
Не знам какви са рисковете от самовъзпламеняване на гориво-въздушната смес още в смукателния колектор.
- GEORGIEV
- Е30 Fanatic
-
- Мнения: 2057
- Регистриран на: 7.09.2005
- Местоположение: Севлиево
- Пол: Мъж
- Кара: от онея старите....
- Мечтае да кара: магазинска е30-ка
- zlatk0_baretata
-
-
- Мнения: 19
- Регистриран на: 17.10.2012
- Местоположение: с. Искрец
- Пол: Мъж
- Кара: Фиат 126p
- Мечтае да кара: M пауар
Re: глава от 325 на 324тд става ли?
Ако и след прочита на статията, дадена по-долу, имате още въпроси, колега, не се колебайте и за миг да ги зададете.
http://en.wikipedia.org/wiki/Indirect_injection
http://en.wikipedia.org/wiki/Indirect_injection
- Berserker
- Потребител
-
- Мнения: 22
- Регистриран на: 24.03.2009
- Местоположение: София
- Кара: и самолети
Re: глава от 325 на 324тд става ли?
Здравейте,
На път съм да си охладя тунингистските страсти, в неделя ходих да видя 324та оказа се че и чист дизел, 87г. и много запазена така че може би не би било добре да се правят някакви доработки а да си се кара оригинално, а и цената на този етап не ме устройва, просто бях с нагласата за нещо съвсем различно като кола и цена, а и човека не е съвсем сигурен че иска да я продава.
Продължавам да копам по въпроса за тази конверсия. Като че ли схванах идеята за предкамерното впръскване- позволява по малко налягане на впръскване, увеличаване на скоростта на горене/обороти, малко повече топлинни загуби, малко по голямо натоварване върху определена зона от челото на буталото. От прочетеното може би да си направя извод че този двигател 324тд е с предкамерно впръскване? Всъщност целта е да се получи максимално бърз горивен процес без експлозия. Ако се слага запалителна свещ на мястото на дюзата то искрата трябва да се поднесе(разсъждавам си) в самата горивна камера тъй като ако е в някаква ниша(предкамера) не би имало добра циркулация на горивовъздушна смес и от там вял горивен процес, ...но пък без детонации, накрая ще взема един какъвто и да е дизелов мотор от някоя морга и ще си направя експеримента, само с писане на компа няма да стане тая работа.
За немските инженери нищо лошо просто споделях какво съм прочел за дизеловите двигатели
На път съм да си охладя тунингистските страсти, в неделя ходих да видя 324та оказа се че и чист дизел, 87г. и много запазена така че може би не би било добре да се правят някакви доработки а да си се кара оригинално, а и цената на този етап не ме устройва, просто бях с нагласата за нещо съвсем различно като кола и цена, а и човека не е съвсем сигурен че иска да я продава.
Продължавам да копам по въпроса за тази конверсия. Като че ли схванах идеята за предкамерното впръскване- позволява по малко налягане на впръскване, увеличаване на скоростта на горене/обороти, малко повече топлинни загуби, малко по голямо натоварване върху определена зона от челото на буталото. От прочетеното може би да си направя извод че този двигател 324тд е с предкамерно впръскване? Всъщност целта е да се получи максимално бърз горивен процес без експлозия. Ако се слага запалителна свещ на мястото на дюзата то искрата трябва да се поднесе(разсъждавам си) в самата горивна камера тъй като ако е в някаква ниша(предкамера) не би имало добра циркулация на горивовъздушна смес и от там вял горивен процес, ...но пък без детонации, накрая ще взема един какъвто и да е дизелов мотор от някоя морга и ще си направя експеримента, само с писане на компа няма да стане тая работа.
За немските инженери нищо лошо просто споделях какво съм прочел за дизеловите двигатели
- Berserker
- Потребител
-
- Мнения: 22
- Регистриран на: 24.03.2009
- Местоположение: София
- Кара: и самолети
Re: глава от 325 на 324тд става ли?
Здравейте,
Консултирах се със специалист по ДВГ и алтернативни горива, действително казва, че степента на сгъстяване трябва да се намали в противен случай-детонации. При атмосферно пълнене максимум 12-13, при турбо наддув в зависимост от налягането на пълнене.
Каза че обикновенно , по лесно става конвертирането на дизели с директно впръскване, когато е с предкамерно се налагали повече конструктивни промени. Мощността нямало да се повиши драстично в сравнение от тази когато работи на дизел.
Даде ми и доста литература на руски ако някой се интересува ще я споделя.
Значи основната задача е как да намаля степента на сгъстяване, или как да турбинирам някой бензинов двигател или пък направо да се насоча към нещо което някой друг преди мен е направил...т.е. да си купя нещо готово ,като че ли има доста предложения.
Поздрави на всички и всичко добро!
Консултирах се със специалист по ДВГ и алтернативни горива, действително казва, че степента на сгъстяване трябва да се намали в противен случай-детонации. При атмосферно пълнене максимум 12-13, при турбо наддув в зависимост от налягането на пълнене.
Каза че обикновенно , по лесно става конвертирането на дизели с директно впръскване, когато е с предкамерно се налагали повече конструктивни промени. Мощността нямало да се повиши драстично в сравнение от тази когато работи на дизел.
Даде ми и доста литература на руски ако някой се интересува ще я споделя.
Значи основната задача е как да намаля степента на сгъстяване, или как да турбинирам някой бензинов двигател или пък направо да се насоча към нещо което някой друг преди мен е направил...т.е. да си купя нещо готово ,като че ли има доста предложения.
Поздрави на всички и всичко добро!
- KPETEH
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2276
- Регистриран на: 14.01.2005
- Местоположение: София Сити
- Пол: Мъж
- Кара: е30 м50б25
- Мечтае да кара: и да си свирка...
Re: глава от 325 на 324тд става ли?
Внимавай и с гражданската, че на 2.4 не е като на 1.6.
"Крайно мнение, породено от висше чувство на справедливост с цел заличаване на простите, тарикате и селяните, които погазват моралните ценности на народа..." "Винаги има време да станеш дебел..."
- Berserker
- Потребител
-
- Мнения: 22
- Регистриран на: 24.03.2009
- Местоположение: София
- Кара: и самолети
Re: глава от 325 на 324тд става ли?
Еее...аз съм си от село и на село,предпочитам селянките, но ще внимавам и с гражданките 

50 мнения
• Страница 3 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани