Как да узаконим новомонтиран мотор - инструкции

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 328
Регистриран на: 31.07.2007
Местоположение: Атомната столица.
Пол: Мъж
Кара: внимателно.
Мечтае да кара: сАмоЛеТ

Re: Как да узаконим новомонтиран мотор - инструкции

Мнение от Димитър Димитров » 26 Сеп 2012, 23:03

raduslaf написа:
bum_bum написа:Интересно четиво. Имам обаче едно чудене. Примерно купувам си мотор от англичанка, който е гаранционно сменен заради никасила. В резултат новия блок няма номер. Мястото за номера е празни и никога не е имало такъв. Кво правим тогава :dunno:

Рискуваш да го издухаш.И не защото е незаконно, а защото, когато в КАТ се сблъскат с някакъв необичаен и нестандартен случай, различен от обикновените ежедневни такива, просто не знаят какво да правят.Категорично се убедих в това.Така, че - я минеш, я не.Зависи дали ги кефиш :mhihi:



Издухваш го на 100%, най добре според мен е да се дадат още 100лв, на продавача да регистрира колата и след това да я бракува,
като се вземе документ в който е описано че мотора ще се ползва в друга кола.
Ако не може да регистрира колата да се оправя - мотори има колкото искаш.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1617
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: Как да узаконим новомонтиран мотор - инструкции

Мнение от Jordana » 26 Сеп 2012, 23:08

Е като няма номер двигателя какво ? Тея в кат да не им набиват номера на такива мотори? Човека като си има редовни документи и няма в тях номер двигателя също си е без номер реално не виждам какво могат да направят тия в кат .Освен да търкат ако искат и с шкурка и телчета за тенджери като няма набит номер това е- няма.
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 901
Регистриран на: 13.12.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: f30 340i xdrive MPPSK | e36 316i

Re: Как да узаконим новомонтиран мотор - инструкции

Мнение от raduslaf » 26 Сеп 2012, 23:12

Димитър Димитров написа:продавача да регистрира колата и след това да я бракува,
като се вземе документ в който е описано че мотора ще се ползва в друга кола.
Ако не може да регистрира колата да се оправя - мотори има колкото искаш.

Пропуснал съм да спомена, че в КАТ първоначално ми направиха проблем за това.Казаха, че колата донор първо трябва да се регистрира в България, след което да се бракува и чак тогава собственикът имал право да я разпродава на части.Другият вариант е да се представи документ, че колата е бракувана още в Англия и в България е вкарана вече бракувана.Така и не разбрах какво стана, че не взеха предвид това условие.Май не бяха много сигуни, че е така.Друго, за което се сещам е, че в новия ми талон колата все още се води 318ис.Явно няма как със смяна на мотор само, моделът да стане на 328и по талон.Чудя се какво ще стане следващия път като ме спрат и ми отворят капака.Ще трябва да се обяснявам и да показвам големия талон, в който е записана кубатурата и номера на мотора и ще трябва да сравняват или да звънят в КАТ за справка.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 901
Регистриран на: 13.12.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: f30 340i xdrive MPPSK | e36 316i

Re: Как да узаконим новомонтиран мотор - инструкции

Мнение от raduslaf » 26 Сеп 2012, 23:19

Jordana написа:Е като няма номер двигателя какво ? Тея в кат да не им набиват номера на такива мотори? Човека като си има редовни документи и няма в тях номер двигателя също си е без номер реално не виждам какво могат да направят тия в кат .Освен да търкат ако искат и с шкурка и телчета за тенджери като няма набит номер това е- няма.

Да, но тук ще възникне въпросът "защо е така?" и след като едва ли някой ще може да даде смислен отговор на тоя въпрос измежду тях, твърде вероятно е да не те пуснат поради незнание какво да се прави.Както казах, когато се появи случай, който дори минимално да се отколни от стандартните за тях случаи, настъпва големият хаос.

User
Аватар
Мнения: 4609
Регистриран на: 17.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330XD
Детайли за колата: the silent power

Re: Как да узаконим новомонтиран мотор - инструкции

Мнение от b00st » 26 Сеп 2012, 23:39

raduslaf написа:Чудя се какво ще стане следващия път като ме спрат и ми отворят капака.Ще трябва да се обяснявам и да показвам големия талон, в който е записана кубатурата и номера на мотора и ще трябва да сравняват или да звънят в КАТ за справка.

Тва си е техен проблем.
Иначе тия разправии си имат 1 положителна страна - данъка.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 901
Регистриран на: 13.12.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: f30 340i xdrive MPPSK | e36 316i

Re: Как да узаконим новомонтиран мотор - инструкции

Мнение от raduslaf » 26 Сеп 2012, 23:42

b00st написа:Тва си е техен проблем.
Иначе тия разправии си имат 1 положителна страна - данъка.

То ясно, че си е техен, ама и мой ще стане, докато се изяснят нещата.Какво имаш предвид за положителната страна с данъка?Той става по-голям сега.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3743
Регистриран на: 24.02.2009

Re: Как да узаконим новомонтиран мотор - инструкции

Мнение от Делян » 26 Сеп 2012, 23:44

Най-хубавото е, че не могат да ти конфискуват колата след наглед най-обикновена проверка от КАТ(доста такива случаи има напоследък). По границите също се правят проверки и за несъответствие на мотор и купе, колата отново се прибира+куп разправии(мой познат го е ял тоя)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 901
Регистриран на: 13.12.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: f30 340i xdrive MPPSK | e36 316i

Re: Как да узаконим новомонтиран мотор - инструкции

Мнение от raduslaf » 27 Сеп 2012, 0:12

Dpy написа:Най-хубавото е, че не могат да ти конфискуват колата след наглед най-обикновена проверка от КАТ(доста такива случаи има напоследък). По границите също се правят проверки и за несъответствие на мотор и купе, колата отново се прибира+куп разправии(мой познат го е ял тоя)

Сега още повече се замислям, че, ако не нося големия талон винаги с мен и ме спрат за такава проверка, просто няма да имам с какво да докажа, че колата е регистрирана с тоя мотор.В малкия пише само 318ис, а в големия разликата е кубатурата и номера на мотора.

User
Аватар
Мнения: 4609
Регистриран на: 17.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330XD
Детайли за колата: the silent power

Re: Как да узаконим новомонтиран мотор - инструкции

Мнение от b00st » 27 Сеп 2012, 0:20

Като те спрат с тоя въпрос им казваш да си направят справка в КАТ по уоки токито и да се **** в ****. Ако искаш си носи копие от талона ама тва е смешно :mhihi:

Потребител
Аватар
Мнения: 8
Регистриран на: 28.10.2007
Местоположение: Ямбол

Re: Как да узаконим новомонтиран мотор - инструкции

Мнение от na4ko » 04 Окт 2012, 16:30

Здравейте на всички, мога да споделя малко и от моя опит със смяната на мотора: Имам познат в КАТ Ямбол и се разговорих с него какво ще ми е небходимо документално защото съм намислил да си сменям мотора на колата, а той ми отговаря: "Ако ще сменяш 4 с 6 цилиндров задължително е да минеш технотест( каквато Одисея е имал колегата), а ако ще си оставаш на 4-ри цилиндров ми донеси фактура за закупен цилиндров блок и договор за него (ако е от морга(и най-добре да е от))"
Та разликата освен в номера на блока е и в неговият код, например: на М40 е 184Е1(мисля) а на М42 184S1.
Моят съвет е всеки който иска да премине например от 2.0 към 2.8 та дори и към 3.2 М-мотора, но да говори първо с някоя БАТКА от КАТ и да му каже примерно "спуках блока" каква е процедурата и т.н.
Надявам се да съм бил полезен. :driving:

Поздрави!
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1850
Регистриран на: 25.09.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: G20, F82

Re: Как да узаконим новомонтиран мотор - инструкции

Мнение от Bexim » 05 Окт 2012, 16:15

Хм, много интересна тема!

Има и друг момент - от 6 на 6 цилиндъра, спират те на улицата - как ще докажат, че си сменил двигателя като в никой от документите, които си длъжен да носиш, не е упоменат номера му?

И аз чух, че конфискували, ама на какво основание?... Могат да те хванат само от 4 на 6 цилиндъра - другото е на база догадки и е малко странно... Не че не живеем в най-абсурдната държава... :censored:

ПП БумБум, според мен, по-скоро ще измислят нещо да ни спрат от движение, отколкото да приемат двигателя за резервна част... И може би са прави... Всеки почна да си прави, каквото си иска.. :angel:
FREE SPIRIT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 362
Регистриран на: 28.10.2008

Re: Как да узаконим новомонтиран мотор - инструкции

Мнение от HowDouWantit » 05 Окт 2012, 16:32

Те нямат файда да почнат да ни спират от движение в сравнение със това да конфискуват автомобила и да ни пръскат от актове. Един приятел изгоря така ... ,глобите са от 1000 до 7000 лв..
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 901
Регистриран на: 13.12.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: f30 340i xdrive MPPSK | e36 316i

Re: Как да узаконим новомонтиран мотор - инструкции

Мнение от raduslaf » 05 Окт 2012, 16:39

Bexim написа:И аз чух, че конфискували, ама на какво основание?... Могат да те хванат само от 4 на 6 цилиндъра - другото е на база догадки и е малко странно... Не че не живеем в най-абсурдната държава... :censored:

Могат да те хванат с какъвто и мотор да си, ако не е узаконен. Просто те спират, отваряш капака, правят си справката в КАТ, оказва се, че номерата са различни и...кофти. Конфискацията е възможна, ако не можеш да докажеш произход на монтирания в твоята кола мотор при проверката.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1850
Регистриран на: 25.09.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: G20, F82

Re: Как да узаконим новомонтиран мотор - инструкции

Мнение от Bexim » 05 Окт 2012, 17:41

Имат си начини.. Как виждат номера, аз веднъж се гъзурчих и не можах да го намеря :mhihi:

Мен веднъж един полицай ме спря и вика, що караш са тази двайска, мислиш ли да слагаш 2.5 нещо?
Аз казвам:
- Е, не е ли незаконно?
- Дреме ти, слагай, карай, плъзгай :mrgreen:
Просто беше фен, жив и здрав да е!
FREE SPIRIT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT

ентусиаст
Аватар
Мнения: 901
Регистриран на: 13.12.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: f30 340i xdrive MPPSK | e36 316i

Re: Как да узаконим новомонтиран мотор - инструкции

Мнение от raduslaf » 05 Окт 2012, 17:45

Bexim написа:Имат си начини.. Как виждат номера, аз веднъж се гъзурчих и не можах да го намеря :mhihi:

Мен веднъж един полицай ме спря и вика, що караш са тази двайска, мислиш ли да слагаш 2.5 нещо?
Аз казвам:
- Е, не е ли незаконно?
- Дреме ти, слагай, карай, плъзгай :mrgreen:
Просто беше фен, жив и здрав да е!

Простотията полицейска е пословична.Но както и да е - да не разводняваме темата :)

ПредишнаСледваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook