БЕНЗИН vs. ДИЗЕЛ - истинските разходи? (+анкета)

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2085
Регистриран на: 4.09.2009
Местоположение: Kurvenland
Кара: баничарка с компресор

БЕНЗИН vs. ДИЗЕЛ - истинските разходи? (+анкета)

Мнение от da6ip » 03 Окт 2012, 21:02

С тази тема ще опитаме да изясним завинаги :mhihi: един болезнен въпрос...:
Кое е по-изгодно: дизеловият или бензиновият двигател?

За тази цел ще включа в една леко педантична таблица всички разходи по ремонти на двигателя плюс разходите за гориво за дадения пробег, и накрая ще сметнем колко излиза всичко това на изминат километър.

Моля всеки който има желание да напише следните данни за себе си, и ще ги включа в калкулацията:
Данни:
Автомобил: ........ (пример: 530д)
Пробег: ............. (пример: 60 хил. км)
Км от-до: .......... (пример: 120-180 хил.)
Всички разходи по ремонти и обслужване по ДВИГАТЕЛЯ за дадения пробег: ........ (пример: 3000 лв.)
Направени ремонти за тези пари: ...... (пример: всмукателен колектор, свещи, реле, демпферна шайба, термостати, ролки и ремъци)
Обслужване колко пъти включено в горната сума: ....... (пример: 3х)

За разход взимам средния разход в http://www.spritmonitor.de:
- За 535d той е 9.3 литра: (http://www.spritmonitor.de/de/uebersich ... model=535d)
- За 530xd LCI e 8.7 литра: (http://www.spritmonitor.de/de/uebersich ... odel=530xd)
- За 530dА той е 9.0 литра: (http://www.spritmonitor.de/de/uebersich ... odel=530dA)
- За 530dA без DPF ('03-'04) e 8.7 литра: (http://www.spritmonitor.de/de/uebersich ... model=530d)
- За 525d той е 7.8 литра (сигурно някои коли са с ръчна кутия): (http://www.spritmonitor.de/de/uebersich ... model=525d)
- За 530iA той е 11.4 литра: (http://www.spritmonitor.de/de/uebersich ... odel=530iA)
(+Е46 330d ръчна кутия е 7.3 литра: (http://www.spritmonitor.de/de/uebersich ... model=330d))
(+Е46 330d автоматик е 8.3 литра (http://www.spritmonitor.de/de/uebersich ... model=330d))

За цена на горивото в България за периода 2010-2012 съм приел:
- Дизел: 2.60 лв.
- Бензин: 2.50 лв.

Ето какво излезе с данните на включилите се колеги дотук.
Засега при дизелите разходът на километър включително ремонтите е също толкова висок (oколо 29 стотинки), колкото при бензините без ремонти. Но към момента сред дизелите няма почти нито едно сменено турбо или колектор - чакаме да отразим и тези случаи.
Важно е и къде се правят ремонтите - това е отразено в нов ред "Труд": Вариантите сa DIY (сам си я ремонтира), Сервиз (квартален) и Офиц.Серв., което естествено е официален сервиз.
За колегата "Е34" съм сложил стойността на частите на око с максимални отстъпки, без труд, защото той сподели че си прави ремонтите сам. За сметка на това колегата "Sandini" прави всичко в официален сервиз, затова там стойността на ремонтите е относително по-висока. При дизелите много от колегите си извършват ремонтите сами, затова те излизат доста изгодни като крайна цифра.

Diesel vs. Benzin v11.JPG

Ако някой има предложения за подобрения на калкулацията, моля да сподели и ако има мнозинство ще я променя. :yes:
Очаквам включване с данните на повече колеги. :driving:

EDIT 1: Не включвам никъде ремонт/смяна масло на скоростна кутия, понеже според мен това важи и за бензин и за дизел. Ако искате да ги включа - кажете. Ако някой забелязва грешка или неточност в данните му - да свирка..
ЕDIT 2: Таблицата е WIP! (work-in-progress) :mhihi:
ЕDIT 3: Вкарах типа скоростна кутия и конските сили - от тях се разбира дали колата е фейслифт или "малък фейслифт".
ЕDIT 4: Вкарах всички колеги дотук, Cocos-a е добре дошъл като навърти 50 хил. км. с Е60 и сподели реален житейски опит :lol:
ЕDIT 5: Kолегите с бензините... дайте едно рамо 8)
ЕDIT 6: Решете дали да включим разходите по автоматика!
ЕDIT 7: Вкарах нов ред със вида труд (DIY/Сервиз/Официален Сервиз), което е важно за стойността на ремонтите.
ЕDIT 8: Когато някой даде реално измерен разход за всички (или почти) изминати киломентри, го слагам него вместо официалния разход от сайта по-горе.
EDIT 9: Вкарах Ivel (сам е дал разход от под 8 литра за 430 хил км) и ъпдейтнах vgza.
EDIT 10: Ъпдейт на Sandini.
EDIT 11: Ъпдейт на bordo77, da6ip, включване на eventualno177.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Последна промяна da6ip на 31 Дек 2013, 15:28, променена общо 13 пъти
Space, pace and grace. www.more-to-come.com


Аватар
Мнения: 625
Регистриран на: 21.09.2007
Местоположение: по света и у вас
Кара: на изпарения
Мечтае да кара: Countach, Diablo, F40, 348, 355

Re: БЕНЗИН vs. ДИЗЕЛ - истинските разходи? (+анкета)

Мнение от xpl0d » 03 Окт 2012, 21:24

Ламбда сондата и тампоните не са редовни разходи. По-скоро инцидентно, в смисъл дошло му е времето сменяш, а не всяка година например.
А за тва, че километър пробег ви излиза еднакъв на бензинова и дизелова кола е нормално. Взели сте коли с малка разлика в разхода на гориво - 9 срещу 11 и нещо. Е като комбинираш икономичния дизел с по-скъпа поддръжка, и неикономичния бензин с по-евтината поддръжка и се уравновесяват нещата. А и средната цена на километър не се смята така. Слагаш цената на колата, когато си я купил, слагаш всички административни разходи - каско, граждански, данъци, винетки и т.н., слагаш разходи за гориво, слагаш разходи за ремонт, ако не си продал колата смяташ в момента за колко можеш да я продадеш, тва последното вече го вадиш от цялата сума и чак тогава делиш сумата на изминатите км. и гледаш кво се получава.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2085
Регистриран на: 4.09.2009
Местоположение: Kurvenland
Кара: баничарка с компресор

Re: БЕНЗИН vs. ДИЗЕЛ - истинските разходи? (+анкета)

Мнение от da6ip » 03 Окт 2012, 21:42

BMWPOWERRR_ACM написа:За разход гориво обаче не може да се слага само това с почти минималния градски, който ти си писал.

Toва не е градски разход - виж линка който съм сложил и ще разбереш. :yes:
Това е среден разход след хиляди километри пробег и 20 различни автомобила/шофьора в Германия, с техните горива и пътища.
Условията са еднакви за дизела и бензина, така че постигаме перфектно сравнение. А и нивото тук не е важно, а само разликата между двете.

xpl0d написа:Ламбда сондата и тампоните не са редовни разходи. По-скоро инцидентно, в смисъл дошло му е времето сменяш, а не всяка година например.

Може да има разлика в пробега на тези части при бензин и дизел, затова съм ги включил. Дизелът е по-тежък и с повече вибрации, затова може да се каже че по-бързо ще се наложи смяната на тампони. Иначе по твоята логика и турбото и ДПФ-а не са редовни разходи при дизела, и затова не трябва да ги включвам, така ли? :)

xpl0d написа:А и средната цена на километър не се смята така.

Знам как се смята общата средна цена на километър "по принцип". 8)
Тук изолираме само типа гориво и двигател, и изключваме останалите ефекти.
Прав си, че цената на автомобила също е различна - ако ми дадеш надеждни данни за загубата на стойност на дизелов и бензинов автомобил на година и 25 хил. км. примерно (Schwacke??) ще я включа и нея в цената на километър, за да прецизираме калкулацията. :yes:
Space, pace and grace. www.more-to-come.com

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1743
Регистриран на: 14.03.2010
Пол: Мъж
Кара: '16 550d

Re: БЕНЗИН vs. ДИЗЕЛ - истинските разходи? (+анкета)

Мнение от Emooo » 03 Окт 2012, 22:00

Мисля че трябва да се поясни че името на колегата е Е34 не модела на БМВ - модела е е60 530 бензин
Tool - Fear Inoculum

User
Аватар
Мнения: 4609
Регистриран на: 17.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330XD
Детайли за колата: the silent power

Re: БЕНЗИН vs. ДИЗЕЛ - истинските разходи? (+анкета)

Мнение от b00st » 03 Окт 2012, 22:02

Не преоткривате топлата вода. Дизела от тия модели може да спечели според мене само когато е нов от магазина и всичко ти е в гаранция, другия вариант е да е непретенциозна дизелова кола на 150 години.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2085
Регистриран на: 4.09.2009
Местоположение: Kurvenland
Кара: баничарка с компресор

Re: БЕНЗИН vs. ДИЗЕЛ - истинските разходи? (+анкета)

Мнение от da6ip » 03 Окт 2012, 22:08

b00st написа:Не преоткривате топлата вода. Дизела от тия модели може да спечели според мене само когато е нов от магазина и всичко ти е в гаранция, другия вариант е да е непретенциозна дизелова кола на 150 години.

Aми колега ако видиш цифрите горе, ще се изненадаш че със всичките си ремонти пак печели. За 530i oще не сме вкарали никакви разходи за ремонт.

А не искаме да преоткрием топлата вода, а да разберем в "реалния живот" и при (доста) употребявани автомобили кой двигател е по-изгоден. ;)
Space, pace and grace. www.more-to-come.com

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1743
Регистриран на: 14.03.2010
Пол: Мъж
Кара: '16 550d

Re: БЕНЗИН vs. ДИЗЕЛ - истинските разходи? (+анкета)

Мнение от Emooo » 03 Окт 2012, 22:15

525д от 108 до 120хил км

разхода го виж от сайта - при мене средно е 7.5
смяна на филтър картерни газове - към 100лв по спомен
масло двигател, филтри 300лв
минусов кабел на акумулатора 300лв
някаква манипулация по турбото 150лв- вероятно смяна на уплътнения
смяна на термостати към 200лв по спомен
смяна акумулатор 300лв
ремонт рейка - 40 лв - не питайте :)
имам една изгоряла подгревна свещ която не ми се занимава с нея но може да се сложи като цена.

Пеперудите и почистването на ЕГР са ми безплатни.
Tool - Fear Inoculum

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2085
Регистриран на: 4.09.2009
Местоположение: Kurvenland
Кара: баничарка с компресор

Re: БЕНЗИН vs. ДИЗЕЛ - истинските разходи? (+анкета)

Мнение от da6ip » 03 Окт 2012, 22:36

Emooo написа:525д от 108 до 120хил км

съжалявам ама този пробег не се събира в таблицата :mhihi:
пеперудите премахнати ли са или само почистени?
Space, pace and grace. www.more-to-come.com

Любимец на Кралицата
Аватар
Мнения: 4206
Регистриран на: 6.04.2008
Местоположение: Плевен
Пол: Мъж
Кара: F85 X5M , Race ///M GTR V10 S85
Мечтае да кара: M3 CSL

Re: БЕНЗИН vs. ДИЗЕЛ - истинските разходи? (+анкета)

Мнение от ///M_Martin » 03 Окт 2012, 23:04

Автомобил: 535д 272кс. 2007г
Пробег:225000км
Км:217000-225000
Смяна на масло+всички филтри+ф-р картерни-400+лв
Смяна една подгревна свещ-30лв
Профилактика на климатична система+пълнене на климатик-90лв.
Почистване на ЕГР,Колектори(чисто нови,сменени от предишният собственик)+премахване на пеперуди и почистване на кулер-0лв Сам съм го правил
Разход: 8.5 извънградско
13.5 градско

Купих си и TUNAP за почистване на ДПФ-а но се оказа че е подменен с чисто нов и сега препарата ми е за продаване-ако на някой му трябва да драсне едно ЛС ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1743
Регистриран на: 14.03.2010
Пол: Мъж
Кара: '16 550d

Re: БЕНЗИН vs. ДИЗЕЛ - истинските разходи? (+анкета)

Мнение от Emooo » 04 Окт 2012, 8:44

m.dimitrov1992 написа:единственото предимство на дизела пред бензина е по малкия разход на гориво който лесно може да бъде компенсиран с една газ,но пък дизела има в пъти по скъпа поддръжка и не държи толкова на извращения :mhihi:,нзн аз съм си фен на бензина и ни бих карал дизел

Един такъв мой познат като тебе с е36 ги говореше тези неща и го качихме на 535д с чип да го повозим на магистрала. После като слезе само викаше "Ебаси майката".

da6ip написа:пеперудите премахнати ли са или само почистени?


Махнати и сложени алуминиеви тапи за 150лв
Tool - Fear Inoculum


Аватар
Мнения: 635
Регистриран на: 20.02.2007
Местоположение: 1000,4000,6000
Пол: Мъж
Кара: автомобил
Мечтае да кара: два автомобила
Детайли за колата: купе,двигател,волан,гуми

Re: БЕНЗИН vs. ДИЗЕЛ - истинските разходи? (+анкета)

Мнение от jordanpar » 04 Окт 2012, 9:36

Emooo написа:ремонт рейка - 40 лв - не питайте :)
имам една изгоряла подгревна свещ която не ми се занимава с нея но може да се сложи като цена.


Е как няма да питаме за рейка 40 лева ремонта :mhihi: :mhihi: ,казвай.
За свещта си прав.по 28 лева бройката са прилично хубави,но хамалогията по смяната е голяма.
Иначе и аз съм съгласен че дизел си е най-добре нов автомобил,но първо че специално за БМВ по мои лични наблюдения тук в БГ една и съща модификация излиза с едни 25 % по-скъпо от Германия например.Лизинговите условия са шибани,както и лихвите.Пък и толкова кешовица в брой аз специално няма как да дам.На 30К километра и нагоре годишно съм за дизел,но ако за в бъдеще ще минавам по 10-15К предпочитам бенз.Даже бих минал на Е39 М,или друг с голяма кубатура.Пък и гледам все повече бмв се крадат доста доста лесно,а това са все фактори с които се съобразяваме у нас.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2085
Регистриран на: 4.09.2009
Местоположение: Kurvenland
Кара: баничарка с компресор

Re: БЕНЗИН vs. ДИЗЕЛ - истинските разходи? (+анкета)

Мнение от da6ip » 04 Окт 2012, 10:47

valio_style написа:не са сметнати свещите ремъците и ролките на бензиновата кола и според мен е добре да се сметне най-елементарното масло и филтри :yes:

Съгласен съм че е добре - чакаме колегата Е34 да се включи и да каже колко пари му е излязло всичко. :yes:
Space, pace and grace. www.more-to-come.com

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1063
Регистриран на: 13.01.2004
Местоположение: Бургас и София
Пол: Мъж
Кара: head turner и екзотики
Детайли за колата: .... `90 E30`08 E61 `08 Z4
ex `00 E39

Re: БЕНЗИН vs. ДИЗЕЛ - истинските разходи? (+анкета)

Мнение от Convertible » 04 Окт 2012, 10:53

мм много готина и интересна тема, най - после нещо интересно из форума.
ще следя с интерес.
даже не знам дали да не се включа с 39ката дет вика един колега по горе.
На 30К километра и нагоре годишно съм за дизел,но ако за в бъдеще ще минавам по 10-15К предпочитам бенз.Даже бих минал на Е39 М,или друг с голяма кубатура.

ма викам да не става страшно за дизелите :lol:
Изображение
"Всеки истински BMW ентусиаст рано или късно си купува Е30"
и печели награди с него

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2085
Регистриран на: 4.09.2009
Местоположение: Kurvenland
Кара: баничарка с компресор

Re: БЕНЗИН vs. ДИЗЕЛ - истинските разходи? (+анкета)

Мнение от da6ip » 04 Окт 2012, 10:54

Колеги хубава дискусия се заформи тук, ама дайте да съберем малко повече данни за "проучването" :wave: :mhihi:

Къде са колегите с многото скъпи ремонти по дизелите? badjoE60, aigner..? bossorange също е сменил доста неща? @ndro, fefe и sawion така и така ще е добре да влязат..
От бензиновия лагер също очакваме реален житейски опит с поддръжката на класическата баварка (6 цил. бензин) :bchug:
Space, pace and grace. www.more-to-come.com

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1780
Регистриран на: 29.10.2008
Местоположение: 100-те лица
Пол: Мъж
Кара: Е46 330d CBR 600RR
Мечтае да кара: F82 ,S1000RR

Re: БЕНЗИН vs. ДИЗЕЛ - истинските разходи? (+анкета)

Мнение от xerial » 04 Окт 2012, 13:08

Незнам дали е уместно да се включа и аз , но ще го направя пък преценете дали го включвате инфото :

Автомобил: Е46 330д ,ръчни скорости , 184к.с (колата е с Мап от около 10 000КМ)
Пробег: 63 000
Км от-до: 160 000 - 223000

Ремонти и обслужване:
1. Смяна Нова турбина = 2300лв
2. смяна Нова дюза = 480лв
3.почистване дюзи = 200лв
4.смяна клапан турбо = 180лв
5.смяна Нови реле + 6 свещи = 280лв
6. рециклиране на рейка - 300лв
7.биалетки и тампони стаб щанга х2 = 250лв
8. смяна масло + всички филтри (въздушен, горивен, маслен, поленов, картерни през смяна ) х 5 = 1750лв
9.смяна висящ лагер на кардана = 200лв
10. смяна датчик разпределителен вал - 204лв
11. смяна кормилни накрайници = 200лв
12. Летни гуми = 600лв
13. зимни = 980лв
14. поправка алтернатор = 50лв
15. Нов Дебитомер :mhihi: = 300лв

Ха сигурно има нещо друго, но това е най-фрапантното :mhihi:



П.п. браво за яката Тема! :bchug:
Изображение Изображение

Следваща

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook