Какви могат да бъда последствията при слагането на чип?
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
Re: Какви могат да бъда последствията при слагането на чип?
Този резерв е предвиден да издържи двигателя за кратко време в екстрмни условия а не да работи постоянно в условия които дори не са точно дефинирани камо ли тествани, за да се знае как се отразяват на различните агрегати на мотора
- bera
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 624
- Регистриран на: 1.07.2008
- Местоположение: Papenburg-Germany
- Пол: Мъж
- Кара: 525tds
Re: Какви могат да бъда последствията при слагането на чип?
Добре ,колеги.
Тунинг експертите нали казват ,че за да ти сложат чип трябва съединителя да ти е здрав и турбото да е читаво.
Какво друго би се скапало ,което не е било пред скапване?!
Тунинг експертите нали казват ,че за да ти сложат чип трябва съединителя да ти е здрав и турбото да е читаво.
Какво друго би се скапало ,което не е било пред скапване?!
- nightdriver
- ентусиаст
-
- Мнения: 1163
- Регистриран на: 5.07.2008
- Местоположение: banlieu parisienne
- Пол: Мъж
- Кара: 530da turing
Re: Какви могат да бъда последствията при слагането на чип?
tsb_bg написа:Този резерв е предвиден да издържи двигателя за кратко време в екстрмни условия а не да работи постоянно в условия които дори не са точно дефинирани камо ли тествани, за да се знае как се отразяват на различните агрегати на мотора
...ти сигурен ли си в това което писа или просто ей така ... , можеш ли да го подкрепиш с документация , защото аз продължавам да твърдя , че резерва е за икономия и екология
Re: Какви могат да бъда последствията при слагането на чип?
nightdriver написа:...ти сигурен ли си в това което писа или просто ей така ... , можеш ли да го подкрепиш с документация , защото аз продължавам да твърдя , че резерва е за икономия и екология
1. Ако си направиш труда да провериш какво съм писал до сега във форума мисля, че няма да питаш дали съм го писал "ей така"
2. Освен това изглежда аз трябва да "си подкрепя написаното с документация" а ти просто "продължаваш да твърдиш" ...
Аз за това не се заигравам с такива въпроси, но като съм почнал ...
Бензиновия и дизеловия двигател освен, че са "с вътрешно горене" нямат нищо общо помежду си от гледна точка на процесите и натоварванията на които са подложени породени от естеството на изгаряне на горивната смес.
При бензиновия двигател горивната смес се запалва от външно устройство (запалителна свещ) и там се търси плавно горене и липса на детонации при изгаряне на горивото.
При дизеловите двигатели горивата смес се самозапалва при предварително създадени условия (налягане) и там процесите протичат взривообразно (не е възможно да се влияе върху скоростта на процеса)
Поради тези особености процента на презапасяване при бензиновите и дизеловите двигатели е различен и то в пъти в полза на дизела а освен това тези проценти са различни за различните агрегати и детайли на двигателя. Общото и в двата случае е, че презапасяването е възможно минимално и в разумните граници!
При производството на който и да е автомобил се държи сметка за всеки грам метал, всеки сантиметър кабел, всяко съпротивлвние, диод или дори рапидка вложени в производството защото цената им се умножава по стотици хиляди, дори и милиони бройки.
По същите причини от задвижващите агрегати като двигател, скоростна кутия, диференциал се изцежда максимума, защото загубите от това презапасяване се умножава по стотици хиляди, а на производителя (в случая BMW) последната му грижа е дали след 15 години Пенчо от Долно Нанагорно ще кара колата като 2-ри или5-ти собственик и ще я чипосва (и какво ще се случи с колата при такава интервенция).
Това презапасяване се прави с цел, ако Ханс от Мюнхен си кара новата кола като файтонджия тя да издържи трите години гаранция и лизинг и той да си купи друга, защото BMW печели от Ханс, а не от Пенчо и ако колата му е скъпа (неразумно презапасена от всякъде) той ще си купи друга марка - МВ например...
Освен това след проектирането на двигателя и като се докара до момента "да запали" сумати и мотори се съсипват в лаборатории с тестове на стенд, а после и на съответнте шасита за които са предназначени докато се намери "златната среда" при които да работят
Пак казвам - темата е обширна, но аз спирам до тук, а всеки да си преценява за себе си
PS
И да не забравя да те питам:
Ти сигурен ли си в това което твърдиш, че резерва е за икономия и екология или просто ей така ... , можеш ли да го подкрепиш с документация???
- nightdriver
- ентусиаст
-
- Мнения: 1163
- Регистриран на: 5.07.2008
- Местоположение: banlieu parisienne
- Пол: Мъж
- Кара: 530da turing
Re: Какви могат да бъда последствията при слагането на чип?
...това са теории , как тогава от 3.0 д с еднаква кубатура се вадят най- различни мощности и се стига до 286коня !
ами с промяна на софтуера , турбото , даже и с прибавяне на второ , но кубатурата остава същата ! не вярвам да се слагат сегменти и лагери от космическа сплав при по-мощните версии . Разликата е , че мощноста е вдигната заводски , а аз прибягвам до услугите на тунерите !
значи тази кубатура издържа на завишаване на въртящ момент и мощност , а дали ще е завишена от завода или от тунера ми е през ...
ами с промяна на софтуера , турбото , даже и с прибавяне на второ , но кубатурата остава същата ! не вярвам да се слагат сегменти и лагери от космическа сплав при по-мощните версии . Разликата е , че мощноста е вдигната заводски , а аз прибягвам до услугите на тунерите !
значи тази кубатура издържа на завишаване на въртящ момент и мощност , а дали ще е завишена от завода или от тунера ми е през ...
Re: Какви могат да бъда последствията при слагането на чип?
nightdriver написа:...това са теории , как тогава от 3.0 д с еднаква кубатура се вадят най- различни мощности и се стига до 286коня !
ами с промяна на софтуера , турбото , даже и с прибавяне на второ , но кубатурата остава същата !
Ами нали точно това говоря, че този софтуер вкарва двигателя в работни режими за които той не е изчислен и ако въобще има такива запаси те са за кратки екстремни натоварвания
nightdriver написа: .... Разликата е , че мощноста е вдигната заводски , а аз прибягвам до услугите на тунерите !
Разликата е, че когато производителя декларира постигната мощност и други параметри при определени условия (кубатура, обороти, използвано гориво, начин на пълнене ....) той гарантира, че всички части по двигателя са изчислени и ще работят при тези условия, а тунера има задачата да достигне определени показатели без да го интересува какво става с двигателя. Дори и да иска тунера няма ресурса на производителя да направи съответните тестове и със сигурност не познава в детайли двигателя който е тръгнал "подобрява" както този който го е конструирал.
nightdriver написа:... тази кубатура издържа на завишаване на въртящ момент и мощност...
Кубатурата не издържа нищо

Това което трябва да издържи са основни части на двигателя като валове, лагери, бутални болтове ... и стигнеш до вериги и обтегачи, че и по-натам. Освен това те трябва да издържат не като при рали или F1 две състезания, а достатъчно дълго време, за да можеш да си караш колата а не да питаш "BMW ли са боклуци или аз съм карък..." като в една скорошна тема от "Извън Темата"
nightdriver написа:... а дали ще е завишена от завода или от тунера ми е през ...
И накрая изявлението, че ти е "през..." дали мощността и въртящия момент излизат от фабричен двигател или са напомпани от тунера е достатъчно красноречиво за познанията и разбиранията ти ....
PS
Аз май се разсеях и не видях отговори ли дали си сигурен в това което твърдиш или си пишеш просто ей така ... , можеш ли да го подкрепиш с документация???
- Elesar74
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2284
- Регистриран на: 10.04.2008
- Пол: Мъж
- Кара: Долното
- Детайли за колата: Toyota Yaris D4D 2015.
Re: Какви могат да бъда последствията при слагането на чип?
Колеги, няма нужда от дрязги, нещата са си просто логични. Дълбоко се съмнявам, че кой и да е тунер има всеобхватните познания за проектната мощност и издръжливост на железата под капака на множеството модели и марки коли. То ако беше само софтуер.... Поради тази причина и аз не слагам чипа, за който съвсем истински дадох 250 евра, доста над някои оферти тук. Ето за справка: http://racechip.de/. Със сигурност германските другари са по-напред си мисля, ама това нещо си ми стои за украса. Говорих с един тайландец преди време, за тоя чип и той си купил. Турил го на Е90 и ръчкал яко колата на магистралата около 40-50 км. Беше възхитен. Ама утре ако на него му измяука нещо на новата кола, му е през оная работя, ще я ремонтира или ще вземе друга, а аз ще треба да се гръмна сигурно?
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.
- nightdriver
- ентусиаст
-
- Мнения: 1163
- Регистриран на: 5.07.2008
- Местоположение: banlieu parisienne
- Пол: Мъж
- Кара: 530da turing
Re: Какви могат да бъда последствията при слагането на чип?
Аз черпя данни от личен опит , опита на мои познати с програмирани автомобили , чужди форуми и документацията , която водещи тунингфирми предоставят на клиентите се и гаранцията , която предлагат и им гласувам доверие !
за момента не съм разочаровам , но счупя ли двигател по вина на чипа , веднага ще уведомя форума !
за момента не съм разочаровам , но счупя ли двигател по вина на чипа , веднага ще уведомя форума !
- Ivo_Borisov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3602
- Регистриран на: 10.09.2008
- Местоположение: Смолян
- Кара: E39 530D
Re: Какви могат да бъда последствията при слагането на чип?
Добре колеги какво точно ще се случи ,кое точно ще се съкрати в живота на мотора, кое ще се износи по бързо в мотора в резултат на чипа. За турбото е ясно че малко ще му се съкрати живота. Но то се надува с малко, мисля че около 0.2 при мен, а и без това не е натоварено заводски на 100%. Малко се вдига и горивото, малко помпата се регулира и това е според мен. Ако не съм състезателен тип и си карам спокойно и просто се кефя на по-високия въртящ момент, без да пържа двигателя какво точно може да се износи по бързо?

- anzak
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2753
- Регистриран на: 16.08.2008
- Местоположение: Бургас
- Кара: F07 535D
- Мечтае да кара: SL500
Re: Какви могат да бъда последствията при слагането на чип?
Ivo_Borisov написа:Добре колеги какво точно ще се случи ,кое точно ще се съкрати в живота на мотора, кое ще се износи по бързо в мотора в резултат на чипа. За турбото е ясно че малко ще му се съкрати живота. Но то се надува с малко, мисля че около 0.2 при мен, а и без това не е натоварено заводски на 100%. Малко се вдига и горивото, малко помпата се регулира и това е според мен. Ако не съм състезателен тип и си карам спокойно и просто се кефя на по-високия въртящ момент, без да пържа двигателя какво точно може да се износи по бързо?
повече гориво повече надув = по силни детонации в цилиндъра по голямо натоварване на коляновия вал на буталата на лагерите по голямо налягане в горивната камера ... всичко това съкращава ресурса на мотора ....
Барай шишарката Минкеее ....
- nightdriver
- ентусиаст
-
- Мнения: 1163
- Регистриран на: 5.07.2008
- Местоположение: banlieu parisienne
- Пол: Мъж
- Кара: 530da turing
Re: Какви могат да бъда последствията при слагането на чип?
La gamme HARTGE pour la série 3 (E46) Berline et Coupé
MOTEUR
HT TTC 19%
12 30 0204 G Augmentation de puissance 1 336,13 EUR 1 589,99 EUR
par modification de cartographie *
pour 330d et 330Cd (sur base de 150 kW / 204 cv)
178 kW (242 cv) à 4000 tr/min. 502 Nm à 1500 tr/min.
12 20 0150 G Augmentation de puissance 1 336,13 EUR 1 589,99 EUR
par modification de cartographie *
pour 320d et 320Cd (sur base de 110 kW / 150 cv)
127 kW (173 cv) à 4000 tr/min. 396 Nm à 2000 tr/min.
...тука виждаме цените на НАRTGE за увеличаване на мощността , официалния тунинг на бмв , който не е нищо повече от едно репрограмиране ! Мислите ли , че прави нещо повече от другите фирми ? Той също използва заводския резерв на мотора ! Не се споменава за смяна на части по мотора или скорости ! Явно резерва на този мотор е много по-значителен отколкото си мислят някои хора ...
MOTEUR
HT TTC 19%
12 30 0204 G Augmentation de puissance 1 336,13 EUR 1 589,99 EUR
par modification de cartographie *
pour 330d et 330Cd (sur base de 150 kW / 204 cv)
178 kW (242 cv) à 4000 tr/min. 502 Nm à 1500 tr/min.
12 20 0150 G Augmentation de puissance 1 336,13 EUR 1 589,99 EUR
par modification de cartographie *
pour 320d et 320Cd (sur base de 110 kW / 150 cv)
127 kW (173 cv) à 4000 tr/min. 396 Nm à 2000 tr/min.
...тука виждаме цените на НАRTGE за увеличаване на мощността , официалния тунинг на бмв , който не е нищо повече от едно репрограмиране ! Мислите ли , че прави нещо повече от другите фирми ? Той също използва заводския резерв на мотора ! Не се споменава за смяна на части по мотора или скорости ! Явно резерва на този мотор е много по-значителен отколкото си мислят някои хора ...
- 520_i
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 327
- Регистриран на: 20.11.2007
- Местоположение: Пазарджик
- Пол: Мъж
- Кара: е39 525
Re: Какви могат да бъда последствията при слагането на чип?
Според мен чипа при TDS-а не натоварва турбото! То е с мехнично управление, след като нагнети до настроеното му налягане, байпасният клапан отвара и то си държи това налягане независимо от оборотите. Няма как да го накараш да надува повече с чипа!
- Rz0n3
- Потребител
-
- Мнения: 2
- Регистриран на: 30.07.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 540i
Re: Какви могат да бъда последствията при слагането на чип?
Може ли да попитам само един въпрос? Имам БМВ 1999/12 540иА двоен ванос 286 кобилки - на нея може ли да се сложи чип и какво би трябвало да ме притеснява при слагането му? Благодаря предварително - нов съм но й се кефя много.
Re: Какви могат да бъда последствията при слагането на чип?
Rz0n3 написа:Може ли да попитам само един въпрос? Имам БМВ 1999/12 540иА двоен ванос 286 кобилки - на нея може ли да се сложи чип и какво би трябвало да ме притеснява при слагането му? Благодаря предварително - нов съм но й се кефя много.
Чипа има мног повече резултат при турбо коли , а твойта си има достатъчно да й се наслаждаваш и без чип. С една дума няма да си доволен след 2-3 дена каране с чипа ще си очаквал повече .... може би ... относително е доколкото някой може да предположи с достатъчна точност какво очакваш. Това пък да се говори че не се натоварвало турбото( в отговор на мнението на по-горния колега ) при чипосване граничи с безсмислие. Да може би няма да се увеличи максималния надув и максималните обороти на развъртане ( макар че е желателно и всеки тунер го изисква ако искате добри резултати ) ама не може да се пренебрегва увеличената температура ( поради повечето изгорели газове ) и увеличения усукващ момент върху остта на турбинката поради повечето изгорели газове и съответно по-ранното развъртане на турбината което е всъщност по-голямо ускорение и т.н.
- gentata
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1658
- Регистриран на: 4.11.2009
- Местоположение: Край морето
- Пол: Мъж
- Кара: седнал
- Детайли за колата: Правиланта 39-ка
Re: Какви могат да бъда последствията при слагането на чип?
Rz0n3 написа:Може ли да попитам само един въпрос? Имам БМВ 1999/12 540иА двоен ванос 286 кобилки - на нея може ли да се сложи чип и какво би трябвало да ме притеснява при слагането му? Благодаря предварително - нов съм но й се кефя много.
Ваноса е единичен на всукателните клапани изпускателните нямат


Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани