Диагностика, кодиране и програмиране
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
- bmw.serviz
-
-
- Мнения: 9
- Регистриран на: 30.12.2011
Re: Диагностика, кодиране и програмиране
julandroid написа:В момента, при новите БМВ-та все още ли е възможно да се превърта километража или най-накрая са измислили нещо за да се спре с тази порнография? Ако някой има впечатления с моделите от последните години? Изобщо може ли да се разчита..
Километрите не карат колата, ако е поддържана добре ще кара. А това за връщането......



- Dimitroff
- Фен на тройките
-
- Мнения: 6397
- Регистриран на: 21.02.2007
- Местоположение: СА,Х
- Пол: Мъж
- Кара: Колите да палят и работят!
- Мечтае да кара: ;)
- Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)
Re: Диагностика, кодиране и програмиране
bmw.serviz написа:julandroid написа:В момента, при новите БМВ-та все още ли е възможно да се превърта километража или най-накрая са измислили нещо за да се спре с тази порнография? Ако някой има впечатления с моделите от последните години? Изобщо може ли да се разчита..
Километрите не карат колата, ако е поддържана добре ще кара. А това за връщането......![]()
Не само че може ами е елементарно на новите коли. Но ако са ползвали само оторизирани сервизи.... е там е проблема по VIN и му ядеш лайната
Искаш ли да пробваш колко е елементарно на кола след средата на 2007 година...особено пък от марката

- bmw.serviz
-
-
- Мнения: 9
- Регистриран на: 30.12.2011
Re: Диагностика, кодиране и програмиране
Няма нужда да пробвам направил съм поне 20-30 такива. Тук не говоря за OBD букса. Става с програматор, сваля се таблото, махат се стрлките ..... вадиш 35-ката. Ако е от весия V6 не се тире и иска нова (30лв.) саля се инфото. Пишат се новите километри на 35-ката. Споява се на ново, ресетва се CAS модула.... като трябва да се извядят няколко бушона.....
. Това става за 30 мин
:smoke


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- Next
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1618
- Регистриран на: 1.10.2008
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E90 330D
- Мечтае да кара: ///M power
- Детайли за колата: BMW - Bought My Wife
- dido0o```
- ентусиаст
-
- Мнения: 994
- Регистриран на: 3.05.2011
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: F10 530d 245
Re: Диагностика, кодиране и програмиране
Next написа:Колеги кажете как да подкарам този нцс експерт това ми изкарва и не знам на къде.
Имаш чист НЦС, който най-вероятно няма да можеш да подкараш (трябват ти допълнителни профили, но аз лично след като ги сложиш пак не ми работеше) Помоли някой да ти прати програмата или потърси в нета. Аз не мога в момента да ти я пратя, защото нямам достъп до компютъра ми. Успех

- pazokolarov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2287
- Регистриран на: 26.01.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320dA 525xd
Re: Диагностика, кодиране и програмиране
pazokolarov написа:Наумил съм си да активирам гонга да издава всички предупредителни сигнали вместо пиезо-пищялката (да се доближим малко към 5-ата серия).
Гонга е сложен вече, свързан е и с таблото. Абе всичко както му се полага, без Т2 конектора.
За тази цел във файла на таблото трябва да се променят наколко опции от "piezo" на "gong":
WARN_MEDIUM_ZUENDSCHL - предупреждение за оставен ключ на волана (ако е активирана в Car/Key Memory с DIS, а може и с експерта)
gong
piezo
WARN_MEDIUM_AUSSENTEMP - предупреждение за заледяване
gong
piezo
WARN_MEDIUM_PARKBREMSE - предупреждение за активирана ръчна спирачка
gong
piezo
Въпросът ми е:
Е ли достаъчно променянето само на тези опции или е необходимо да се пипа и в файлове и на други модули освен в таблото?
Има налични още няколко опции, които не знам за какво точно се отнасят:
RUECKWAERTSGANG_WARN_MED
gong
piezo
WARN_MEDIUM_RDKS
gong
piezo
WARN_MEDIUM_LIMIT
gong
piezo
WARN_MEDIUM_TOG
gong
piezo
На някой владеещ експерта да му се пие биричка?

Студена биричка?

Запотена като калугерка в стриптийз бар?

Ледено удоволствие? Хората сБира?

За трезвеници - приемам и оферта на ЛС.

Хаде бе момци! Ударете едно рамо PLS!!!
- Next
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1618
- Регистриран на: 1.10.2008
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E90 330D
- Мечтае да кара: ///M power
- Детайли за колата: BMW - Bought My Wife
Re: Диагностика, кодиране и програмиране
Намерих в нета един ама е по куц и от този. Някой да даде линк поне да не правя празни опити.
- mitrax
- ентусиаст
-
- Мнения: 902
- Регистриран на: 26.10.2008
- Местоположение: ДУПНИЦА Скрапинг
- Пол: Мъж
- Кара: coupe e36 m42 , цоупе е46 325ci
- Мечтае да кара: ///M
Re: Диагностика, кодиране и програмиране
и аз се глася да го нападам тоя НЦС , ама .... виж дали това ще ти е полезно
в това ръководство се казва , че трябва фистър профил
в експерт мод , няма ли да се получи същото ? Какво определят тея профили 
в това ръководство се казва , че трябва фистър профил


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

- dido0o```
- ентусиаст
-
- Мнения: 994
- Регистриран на: 3.05.2011
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: F10 530d 245
Re: Диагностика, кодиране и програмиране
mitrax написа:и аз се глася да го нападам тоя НЦС , ама .... виж дали това ще ти е полезно
в това ръководство се казва , че трябва фистър профилв експерт мод , няма ли да се получи същото ? Какво определят тея профили
Revtor's профил също върши работа.
- Next
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1618
- Регистриран на: 1.10.2008
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E90 330D
- Мечтае да кара: ///M power
- Детайли за колата: BMW - Bought My Wife
Re: Диагностика, кодиране и програмиране
По този начин ли се програмира както е показано в пдф файла ?
- dido0o```
- ентусиаст
-
- Мнения: 994
- Регистриран на: 3.05.2011
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: F10 530d 245
Re: Диагностика, кодиране и програмиране
Next написа:По този начин ли се програмира както е показано в пдф файла ?
Да но на моя НЦС в началото зареждам Expert профила, а 2рия път Revtor's.
- julandroid
- Потребител
-
- Мнения: 6
- Регистриран на: 2.06.2012
Re: Диагностика, кодиране и програмиране
Зачудих се отново по въпроса за превъртнаето на километража - каква е причината това реално да е възможно (дори на новите автомобили) и защо производителя не е взел мерки?!
Най-грубият вариант - би бил, разпояване на mcu/епром чипа и наливане на нови данни изкопирани от аналогичен чип в нов чип.
От много време на mcu има read/write fuse, което предотвратява четенето и записа на нови данни. Производителите също така могат да поръчат напълно къстъм чипве за тази работа, които не се продават свободно в търговската мрежа и няма как всеки сополанко да си купи такъв чип и да го препрограмира. Да не говорим, че има и много механизми с криптиране (с private/public key) така, че да направи практически невъзможно превъртането на километража или най-малкото да се направи история (списък) с всички превъртания, но никога не да можеш да премахнеш старите и те да са видими в случай, че искаш да ги прочетеш.
Една легална причина поради която може да искаш да превърташ километража е в завода, след като направят всички тестове на даденият автомобил и той показва да речем 2км още на стенда в завода, но производителя би искал да покаже на клиента 0.00км.
На предишният автомобил (не е БМВ) там винаги имаш 2 стойности - видимата на километража (актуална) и една която е записана в памета и тя сочи истинските километри. Трябва да смениш ECU за да смениш и тази стойност.
До там ли кляка и най-добрата защита? Сменяш ECU-то с някое от катастрофирал автомобил на 20к километра и ето ти "нов" автомобил с "РЕАЛНИ" 20К км
Най-грубият вариант - би бил, разпояване на mcu/епром чипа и наливане на нови данни изкопирани от аналогичен чип в нов чип.
От много време на mcu има read/write fuse, което предотвратява четенето и записа на нови данни. Производителите също така могат да поръчат напълно къстъм чипве за тази работа, които не се продават свободно в търговската мрежа и няма как всеки сополанко да си купи такъв чип и да го препрограмира. Да не говорим, че има и много механизми с криптиране (с private/public key) така, че да направи практически невъзможно превъртането на километража или най-малкото да се направи история (списък) с всички превъртания, но никога не да можеш да премахнеш старите и те да са видими в случай, че искаш да ги прочетеш.
Една легална причина поради която може да искаш да превърташ километража е в завода, след като направят всички тестове на даденият автомобил и той показва да речем 2км още на стенда в завода, но производителя би искал да покаже на клиента 0.00км.
На предишният автомобил (не е БМВ) там винаги имаш 2 стойности - видимата на километража (актуална) и една която е записана в памета и тя сочи истинските километри. Трябва да смениш ECU за да смениш и тази стойност.
До там ли кляка и най-добрата защита? Сменяш ECU-то с някое от катастрофирал автомобил на 20к километра и ето ти "нов" автомобил с "РЕАЛНИ" 20К км

- sttekata
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 131
- Регистриран на: 19.09.2011
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 216i Gran Tourer 109hp, 05.2019
- Мечтае да кара: Only BMW
Re: Диагностика, кодиране и програмиране
Здрасти ,
Вчера пред един магазин видях една е46-ца , на която при отваряне на багажник или врата и се включваха габаритите.
Супер много ми хареса и затова искам да попитам това програмира ли се или се прави допълнително окабеляване габарити към плафон?
Благодаря предварително!
Вчера пред един магазин видях една е46-ца , на която при отваряне на багажник или врата и се включваха габаритите.
Супер много ми хареса и затова искам да попитам това програмира ли се или се прави допълнително окабеляване габарити към плафон?
Благодаря предварително!
- oci
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3949
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '12 BMW F10
- Мечтае да кара: самолет
Re: Диагностика, кодиране и програмиране
sttekata написа:Здрасти ,
Вчера пред един магазин видях една е46-ца , на която при отваряне на багажник или врата и се включваха габаритите.
Супер много ми хареса и затова искам да попитам това програмира ли се или се прави допълнително окабеляване габарити към плафон?
Благодаря предварително!
Кабели и релета и сигнала се хваща от блафоните

- IvaN66
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 252
- Регистриран на: 3.03.2008
- Местоположение: Стара Загора
- Кара: Е46 2.0d 99'
Re: Диагностика, кодиране и програмиране
Имам проблем с активация на дневните светлини.Ползвам DIS.Всичко е нормално,докато трябва да се запазят настройките.Влизам си в менюто set vehicle и нищо не се случва.Изключвам контакт и пак включвам.Не може да изпрати новите настройки към модула.Някакви идеи?Май и друг колега има същия проблем...
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани