Изчезва газта

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 83
Регистриран на: 24.03.2008
Местоположение: Sofiq

Изчезва газта

Мнение от jmps » 26 Сеп 2012, 16:56

Здр колеги търсих из форума,но ненамерих решение на проблеме.. Става вапрос 2.5 тдс принципно веригата ми е за смяна ако има значение де..
проблема е следния след като запаля тръгна и понякое време като спра , след натискане на педала на газта няма никаква реакция.. след което трагвам на полусъединител на първа и като вдигне малко оборотите газта се появява, прави впечатление ,че губи газта ако падне под 1000 оборота..


Аватар
Мнения: 2747
Регистриран на: 5.07.2006
Кара: E34

Re: Изчезва газта

Мнение от ivan. » 26 Сеп 2012, 17:05

Изображение
by ''kompleksa''

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 503
Регистриран на: 25.05.2010
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж

Re: Изчезва газта

Мнение от No0k » 26 Сеп 2012, 17:20

Колега, виж потенциометъра. Намира се на самия педал на газта, като свалиш кората под волана ще го видиш.
Номер 10
http://static.bmwfans.info/images/epc/NDgyNl9w.png

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 83
Регистриран на: 24.03.2008
Местоположение: Sofiq

Re: Изчезва газта

Мнение от jmps » 26 Сеп 2012, 17:40


Моя проблем е малко по-различен аз като изключа от предавка и оборотите паднат под 1000 педала изчезва...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 83
Регистриран на: 24.03.2008
Местоположение: Sofiq

Re: Изчезва газта

Мнение от jmps » 26 Сеп 2012, 17:41

No0k написа:Колега, виж потенциометъра. Намира се на самия педал на газта, като свалиш кората под волана ще го видиш.
Номер 10
http://static.bmwfans.info/images/epc/NDgyNl9w.png

Само да ме опатиш какво даму гледам ??? Ако той неработи няма ли да изкочи при диагностика ?? Щото сам правил такава и всичко е ок..

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: Изчезва газта

Мнение от vladobate » 26 Сеп 2012, 18:50

Само как тръгваш на полусъединител без да имаш работещ педал на газта, дори и да го направи което е нормално като как ще се дигнат оборотите та да зацепи след това педала има нещо объркващо в обяснението ако може малко по-ясно или по друг начин изказано. Иначе като ти са я чели гориво и предварение на ГНП гледаха ли и докато тръгваше на полусъединител що не ти я четоха на живи данни да се види какво покават ако изскочи зайчето да го хванете за гушата. Ако под диагностика имаш предвид че са я закачили да четат евентуално записани грешки грешно си си дал парите. Да се проверят настройки на ГНП на гориво може да е малко знайш ли , профилактика или най-просто смяна на тоз горивен филтър да е правена , има ли досттъчно мощност колата или е малко поумряла ( така да се каже ) . Такива неща като за начало тъй или иначе е мало посна информацията от твоя страна в какво състояние е била колата преди или така си я взе наскоро . Напръскай със спрей за почистване на ел.контакти буксата на педала на газта и тая дето излиза от ГНП и след изсъхване сглоби и давай .

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1415
Регистриран на: 5.06.2008

Re: Изчезва газта

Мнение от Peter Angelov » 26 Сеп 2012, 19:24

vladobate написа:Само как тръгваш на полусъединител без да имаш работещ педал на газта, дори и да го направи което е нормално като как ще се дигнат оборотите та да зацепи след това педала има нещо объркващо в обяснението ако може малко по-ясно или по друг начин изказано. Иначе като ти са я чели гориво и предварение на ГНП гледаха ли и докато тръгваше на полусъединител що не ти я четоха на живи данни да се види какво покават ако изскочи зайчето да го хванете за гушата. Ако под диагностика имаш предвид че са я закачили да четат евентуално записани грешки грешно си си дал парите. Да се проверят настройки на ГНП на гориво може да е малко знайш ли , профилактика или най-просто смяна на тоз горивен филтър да е правена , има ли досттъчно мощност колата или е малко поумряла ( така да се каже ) . Такива неща като за начало тъй или иначе е мало посна информацията от твоя страна в какво състояние е била колата преди или така си я взе наскоро . Напръскай със спрей за почистване на ел.контакти буксата на педала на газта и тая дето излиза от ГНП и след изсъхване сглоби и давай .


Здрасти, някой може ли да каже на какви стойности трябва да е ГНП то и разбирасе количество гориво? И къде е оптималното положение на помпата дане прецакаме нея! На живи данни и в движение кои стойности се гледат най вече? Имали някой диаграма на стойностите на МАП сензора и как се мери?

Благодаря

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: Изчезва газта

Мнение от vladobate » 26 Сеп 2012, 20:54

На ГНП се правят две настройки на количество гориво и на момент на впръскване. Момента на впръскване ( говорим когато помпата е качена на колата иначе в дизелов сервиз си знаят как да настройват на гориво поне де ) се наглася с индикаторен часовник и приспособление ( опипвач , аз така му викам вид дълбокомер се получава ) монтирано на мястото между изхода на ГНП към дщзите точно по средата има болт-запушалка . Поставя се тоз часовник и си има схема по която се прави замерването и данни отчитани на индикаторния часовник които трябва да се получат за нова верига и такава след 20000км които данни са упоменати и в ТИС ето: http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?2/20/25 . Имаше някъде данните за показанията и в тема тука и в аутодата ( може би ) . С диагностичен софтуер се четат живи данни и се бута плочката докато се достигнат фабричните , но 5 примерно е нормално , може и повече ( повече гориво по-малка стойност трябва да се отчита ) зависи и колко може да понесе вече износената плочка на ГНП. Но мое мнение е че за тия дъртюги всеки собственик трябва да си прецени какво желае като поведение на колата естествено правейки избор или по-скоро компромис между вървеж и разход и отчитайки това в какво техническо здраве се намират отделните агрегати и най-вече турбинката. Има ли живот в турбото ( ако се развърта наистина на 2200-2300оборота ) може да се пусне малко повече гориво като това не би трябвало да повлияе много на разхода . Ако турбината си е заминаваща , а те са много издръжливи макар и остарели и развъртат на около 2700 и нагоре обороти мисля повече гориво би довело до доволно пушлявене и повече неоправдан разход . За мапа имам тема >МАП сензор< с информация и даже клипчета със замерване в рреално време и натоварване какво показва работещ мап. Иначе има две стоности на празен ход ( липса на буст от турбото ) и на максимално натоварване ( когато се отваря предпазния клапан на турбината на 1.1 бара за тдс) . Мери се с волтметър потенциална разлика(напрежение ) .

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1415
Регистриран на: 5.06.2008

Re: Изчезва газта

Мнение от Peter Angelov » 26 Сеп 2012, 21:23

В момента имам някъв странен проблем, дано го реша :D Иначе турбинката ми се развърта на около 1800 оборота та чак до 3000-3200 оборота. Моята плочка е настроена на 7, преди беше на
5-4 някъде и незнам що я сложих там :roll: не пуше грам, вървеше доста добре дори и така, а сега сме умрели, нещо е болна...
Смятам да върна плочката и чип да сложа.... но първо да видя що така умря...

Благодаря ти много за изчерпателния отговор... :bchug:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: Изчезва газта

Мнение от vladobate » 26 Сеп 2012, 22:25

Peter Angelov написа:В момента имам някъв странен проблем, дано го реша :D Иначе турбинката ми се развърта на около 1800 оборота та чак до 3000-3200 оборота. Моята плочка е настроена на 7, преди беше на
5-4 някъде и незнам що я сложих там :roll: не пуше грам, вървеше доста добре дори и така, а сега сме умрели, нещо е болна...
Смятам да върна плочката и чип да сложа.... но първо да видя що така умря...

Благодаря ти много за изчерпателния отговор... :bchug:

Стокова турбина на тдс особено в комбинация с толкоз малко гориво няма как дори имагинерно да ти се развърти на толкоз обороти ( 1800) . Аз с това развъртане имам предвид почти максимален буст , а не кога уж я чуваш или усещаш че може би попоема ама дори и това усещане не може да го има . Просто тая турбина с толкоз малко нафта и без чип няма си ги характеристиките да го направи по рождение освен ако не е боцната няква малка ама ще буа тая кола на ниските още яко а след тия упоменати 3200оборота ( които не мисля са тези при които ще умре турбината тя си държи здраво почти до края ) ще е умряла лисица по-умряла от заклано агне по Гергьовден и ще харчи прилично доста. На 7 което мисля е и заводската настройка ( тук във форума съм го чел ) е нормално да е умреличка , бутни я на 4.5 и тогава мисли за чипове . Аз имам манометър и виждам кога достига буст турбината затова споменавам конкретни обороти пък и по спецификации си го дават макс. въртящ момент на 2200оборота на двг което значи че турбината се е развъртяла яростно иначе и на празен ход тя пак се върти и на 1200об. пак се върти и то доста и тогава почват разни звуци и свирукания показател за старост .

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1415
Регистриран на: 5.06.2008

Re: Изчезва газта

Мнение от Peter Angelov » 26 Сеп 2012, 22:42

vladobate написа:
Peter Angelov написа:В момента имам някъв странен проблем, дано го реша :D Иначе турбинката ми се развърта на около 1800 оборота та чак до 3000-3200 оборота. Моята плочка е настроена на 7, преди беше на
5-4 някъде и незнам що я сложих там :roll: не пуше грам, вървеше доста добре дори и така, а сега сме умрели, нещо е болна...
Смятам да върна плочката и чип да сложа.... но първо да видя що така умря...

Благодаря ти много за изчерпателния отговор... :bchug:

Стокова турбина на тдс особено в комбинация с толкоз малко гориво няма как дори имагинерно да ти се развърти на толкоз обороти ( 1800) . Аз с това развъртане имам предвид почти максимален буст , а не кога уж я чуваш или усещаш че може би попоема ама дори и това усещане не може да го има . Просто тая турбина с толкоз малко нафта и без чип няма си ги характеристиките да го направи по рождение освен ако не е боцната няква малка ама ще буа тая кола на ниските още яко а след тия упоменати 3200оборота ( които не мисля са тези при които ще умре турбината тя си държи здраво почти до края ) ще е умряла лисица по-умряла от заклано агне по Гергьовден и ще харчи прилично доста. На 7 което мисля е и заводската настройка ( тук във форума съм го чел ) е нормално да е умреличка , бутни я на 4.5 и тогава мисли за чипове . Аз имам манометър и виждам кога достига буст турбината затова споменавам конкретни обороти пък и по спецификации си го дават макс. въртящ момент на 2200оборота на двг което значи че турбината се е развъртяла яростно иначе и на празен ход тя пак се върти и на 1200об. пак се върти и то доста и тогава почват разни звуци и свирукания показател за старост .


Дам така си е за тези обороти които говоря че почвам да я чувам :yes: Да това 7 е на заводски настройки :yes: Но не знам тук с Ванката коментираме що е умряла от няколко дена но няма време от бач да се хвана да я гледам :(
Нема никой много е мудна, най вече на баир и в ниските. Над 110-120 км. бива. То че стои по 2 месеца в гаража и не се кара на изключена батерия е другото, макар че пали на раз, нема да тресе,пуши или квото и да е друго.
Колата е чук без каквито и грижи по нея! Нещо дребно става но ще видим.. За разхода и това е верно повече гори...
Ще гледам МАП, термодатчик, маркучи, последно чистих кулера имаше 20 гр. масло в него, ще видя скобите по маркучите ще си подготвя после поредната порция хубави неща за смяна..
Това за чипа, къде трябва се внимава? Че чувам разни проблеми от баране на самото ГНП и т.н.
Не ми е проблем всичко да сменя, то тоя мотор толкова приятни цени има че не ме бърка..Е днес гледах повечето неща просто повече от това надолу нема на къде. Хмм гледах и за нов МАП обаче незнам защо го дават някъв дет не е за мен :roll: Моя е една малка кутийка черна с една букса, пък тоя по голям, букса, маркуч сас некви метални накрайници и се хваща с болт кам МАПА. Гледам по VIN...

http://bmwfans.info/parts/catalog/E34/S ... ts_diesel/ Еее го на, нема нищо общо с моя. Аз съм с помпата от Е39 и с новата плочка...Тоя МАП съм го
виждал точно на твоята кола преди да я земеш и пробвахме с МАП като моя и не върви...
http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/S ... ts_diesel/ ето го в Е39 моя...

Другия месец съм при теб на семинар... :bchug:


Аватар
Мнения: 2747
Регистриран на: 5.07.2006
Кара: E34

Re: Изчезва газта

Мнение от ivan. » 27 Сеп 2012, 8:58

Изображение
Това за Мап-а...

педала на газта спира да реагира от:
-луфт в оста на плочката;
-дефект в графитните писти;
-много намалено гориво(обаче в този случай няма да може да потегли колата);
-гняс;
-реостата са го написали вече колегите;
Изображение
by ''kompleksa''

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Re: Изчезва газта

Мнение от Zubcho » 28 Сеп 2012, 10:00

Peter Angelov написа:
vladobate написа:
Peter Angelov написа:В момента имам някъв странен проблем, дано го реша :D Иначе турбинката ми се развърта на около 1800 оборота та чак до 3000-3200 оборота. Моята плочка е настроена на 7, преди беше на
5-4 някъде и незнам що я сложих там :roll: не пуше грам, вървеше доста добре дори и така, а сега сме умрели, нещо е болна...
Смятам да върна плочката и чип да сложа.... но първо да видя що така умря...

Благодаря ти много за изчерпателния отговор... :bchug:

Стокова турбина на тдс особено в комбинация с толкоз малко гориво няма как дори имагинерно да ти се развърти на толкоз обороти ( 1800) . Аз с това развъртане имам предвид почти максимален буст , а не кога уж я чуваш или усещаш че може би попоема ама дори и това усещане не може да го има . Просто тая турбина с толкоз малко нафта и без чип няма си ги характеристиките да го направи по рождение освен ако не е боцната няква малка ама ще буа тая кола на ниските още яко а след тия упоменати 3200оборота ( които не мисля са тези при които ще умре турбината тя си държи здраво почти до края ) ще е умряла лисица по-умряла от заклано агне по Гергьовден и ще харчи прилично доста. На 7 което мисля е и заводската настройка ( тук във форума съм го чел ) е нормално да е умреличка , бутни я на 4.5 и тогава мисли за чипове . Аз имам манометър и виждам кога достига буст турбината затова споменавам конкретни обороти пък и по спецификации си го дават макс. въртящ момент на 2200оборота на двг което значи че турбината се е развъртяла яростно иначе и на празен ход тя пак се върти и на 1200об. пак се върти и то доста и тогава почват разни звуци и свирукания показател за старост .


Дам така си е за тези обороти които говоря че почвам да я чувам :yes: Да това 7 е на заводски настройки :yes: Но не знам тук с Ванката коментираме що е умряла от няколко дена но няма време от бач да се хвана да я гледам :(
Нема никой много е мудна, най вече на баир и в ниските. Над 110-120 км. бива. То че стои по 2 месеца в гаража и не се кара на изключена батерия е другото, макар че пали на раз, нема да тресе,пуши или квото и да е друго.
Колата е чук без каквито и грижи по нея! Нещо дребно става но ще видим.. За разхода и това е верно повече гори...
Ще гледам МАП, термодатчик, маркучи, последно чистих кулера имаше 20 гр. масло в него, ще видя скобите по маркучите ще си подготвя после поредната порция хубави неща за смяна..
Това за чипа, къде трябва се внимава? Че чувам разни проблеми от баране на самото ГНП и т.н.
Не ми е проблем всичко да сменя, то тоя мотор толкова приятни цени има че не ме бърка..Е днес гледах повечето неща просто повече от това надолу нема на къде. Хмм гледах и за нов МАП обаче незнам защо го дават някъв дет не е за мен :roll: Моя е една малка кутийка черна с една букса, пък тоя по голям, букса, маркуч сас некви метални накрайници и се хваща с болт кам МАПА. Гледам по VIN...

http://bmwfans.info/parts/catalog/E34/S ... ts_diesel/ Еее го на, нема нищо общо с моя. Аз съм с помпата от Е39 и с новата плочка...Тоя МАП съм го
виждал точно на твоята кола преди да я земеш и пробвахме с МАП като моя и не върви...
http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/S ... ts_diesel/ ето го в Е39 моя...

Другия месец съм при теб на семинар... :bchug:


Шефе,

по твоя проблем аз го хапнах същия по едно време. Маркучлето на МАП-а под колектора се беше цепнало и не се виждаше. След като го дръпнах се доцепи. А интересното беше, че на манометъра в колата си показваше, че има налягане, понеже той е закачен на тройник точно на този маркуч идващ от колектора към МАП. Смених маркучлето и всичко се оправи и колата тръгна. Препоръчвам ти да си вземеш маркуч за обратна нафта с външната оплетка. Шанса да се нацепи бързо е по-малък.

Другото което ми се случи, беше нестегната скоба на маркуча от турбото към вх. колектор. Целия маркуч изпусна и тогава вече колата спря. Даваш газ и тя не иска да тръгне, а отзад беше Кремиковци. :mhihi:
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?


Аватар
Мнения: 2747
Регистриран на: 5.07.2006
Кара: E34

Re: Изчезва газта

Мнение от ivan. » 28 Сеп 2012, 14:50

Само за протокола...Иво твоят тдс ще е единственият, с не достигащо налягане до мап сензора и в следствие на това е почнал да пуши!
Изображение
by ''kompleksa''

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: Изчезва газта

Мнение от vladobate » 28 Сеп 2012, 16:54

Няма да е единствената пушеща . Горивото се смята от ЕКУ не само по данни от мапа .

Следваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook