Епопеята на едно прегрято Е36 М42

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Епопеята на едно прегрято Е36 М42

Мнение от bum_bum » 22 Сеп 2012, 9:41

Ми той тва е направил :dunno:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 482
Регистриран на: 13.10.2011
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: е36 328/е46 330i/e46325i/е91 330xd+

Re: Епопеята на едно прегрято Е36 М42

Мнение от m.dimitrov1992 » 22 Сеп 2012, 15:21

ekcta3uto написа:
m.dimitrov1992 написа:Не се занимавай с виско ,сложи се ел перка, разликата е осезаема :yes:

Каква е разликата по-точно?


Във вървежа на колата е разликата, на 328-цата се усеща, а какво остава за 4 цилиндров мотор :yes:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 410
Регистриран на: 11.02.2010
Кара: E36 Compact M40B18 M-tech

Re: Епопеята на едно прегрято Е36 М42

Мнение от k-hristov » 22 Сеп 2012, 17:29

m.dimitrov1992 написа:
ekcta3uto написа:
m.dimitrov1992 написа:Не се занимавай с виско ,сложи се ел перка, разликата е осезаема :yes:

Каква е разликата по-точно?


Във вървежа на колата е разликата, на 328-цата се усеща, а какво остава за 4 цилиндров мотор :yes:

Колко коня ти сваля тая перка като махнеш виското?Ама реални коне, а не такива въображаеми.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 482
Регистриран на: 13.10.2011
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: е36 328/е46 330i/e46325i/е91 330xd+

Re: Епопеята на едно прегрято Е36 М42

Мнение от m.dimitrov1992 » 22 Сеп 2012, 18:09

За коне нямам представа качва или сваля (едвали ),но определено колата се държи по друг начин,такива са моите впечатления .Виското се сваля и слага за 5 мин, пробвай без перка да я покараш(ама не много 1-2 км ,да не я прегрееш :mhihi:) и после със перка.И после пиши :yes:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 410
Регистриран на: 11.02.2010
Кара: E36 Compact M40B18 M-tech

Re: Епопеята на едно прегрято Е36 М42

Мнение от k-hristov » 22 Сеп 2012, 20:04

m.dimitrov1992 написа:За коне нямам представа качва или сваля (едвали ),но определено колата се държи по друг начин,такива са моите впечатления .Виското се сваля и слага за 5 мин, пробвай без перка да я покараш(ама не много 1-2 км ,да не я прегрееш :mhihi:) и после със перка.И после пиши :yes:

Карал съм по всички различни начини, и разлика не видях кой знае каква.Ако си сипер 100 октанов бензин ще си компенсираш виското.

старши ентусиаст
Online
Аватар
Мнения: 1617
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: Епопеята на едно прегрято Е36 М42

Мнение от Jordana » 22 Сеп 2012, 21:32

За виското не знам колко коне сваля или дали се усеща но със сигурност ако температурата на мотора е неадекватна и на ръба на прегряването поради скапано виско например сравнена със нормално охладен двигател на 80 градуса разлика ще има осезаема :yes:
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: Епопеята на едно прегрято Е36 М42

Мнение от vladobate » 22 Сеп 2012, 22:15

Няма двигател който да работи на 80градуса по Целзий стига сте си ги измисляли. С виско и без има осезаема разлика ако говорим за каране лятото на жега относно натоварването на двг, не че кат се пусне ел. перката го натоварва по-малко ( поради натоварване в повече на алтернатора ) , но по-рядко се пуска в сравнение с постоянно зацепенота вискомуфа ( при горещо време ) . В такъв смисъл усещането за олекотяване работата на мотора е по-голямо. Само следях темата да видя кога колегата дето проповядваше че видиш ли кви глупости сме писали как ще захване безмислен спор :mhihi: . Личи си колко "смислени" заключения могат да се направят особено като колата ти е прегрявала 3 пъти, направо като мензис :mhihi: идва редовно и с постоянна честота .

старши ентусиаст
Online
Аватар
Мнения: 1617
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: Епопеята на едно прегрято Е36 М42

Мнение от Jordana » 22 Сеп 2012, 22:21

Въобще не са глупости .При форд V8 с такова умишлено задържане на по ниска температура се "печелят" около 30-40 к.с. бонус :idea:Така че бих приел твърдението на колегата за разлика в поведението на колата след премахване на виското.Влиянието на ниската температура е добре познато при мерене на дино :mhihi:
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: Епопеята на едно прегрято Е36 М42

Мнение от vladobate » 22 Сеп 2012, 22:37

Jordana написа:Въобще не са глупости .При форд V8 с такова умишлено задържане на по ниска температура се "печелят" около 30-40 к.с. бонус :idea:Така че бих приел твърдението на колегата за разлика в поведението на колата след премахване на виското.Влиянието на ниската температура е добре познато при мерене на дино :mhihi:

Ама нали се сещаш че кат си сложи виското няма да я поддържа тая температура от 80 градуса . Карайте по темата това беше идеята. И по-скоро съм забелязал че новите мотори работят на 100градуса и нагоре , а не да паднат на 70 примерно , че то така няма да станат драгстери ама разхода ще е доволно висок .

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 395
Регистриран на: 21.12.2009
Кара: М50+++

Re: Епопеята на едно прегрято Е36 М42

Мнение от Radoslav318i » 22 Сеп 2012, 22:55

Добре де тва виско дори и да не включва ли си товари, защото на мойта кола изобщо не съм го чувал, а на повечето 20-ки примерно работи почти постоянно :paranoid:
По принцип не псувам! Майкаму да ебаа , кара ми се ново BMW,. а не втора употреба!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 410
Регистриран на: 11.02.2010
Кара: E36 Compact M40B18 M-tech

Re: Епопеята на едно прегрято Е36 М42

Мнение от k-hristov » 22 Сеп 2012, 23:53

Radoslav318i написа:Добре де тва виско дори и да не включва ли си товари, защото на мойта кола изобщо не съм го чувал, а на повечето 20-ки примерно работи почти постоянно :paranoid:

Всичко НЕ включва и НЕ изключва.Вътре в този кръгъл елемент има вискозитетен силикон, който се втвърдява на определена температура, и той е разделен на 2 части от 1 биметална пластина.Когато се вдигне температурата до степен в която силикона почва да "работи", първо се загрява часта откъм двигателя, и след това чрез тази пластина загрява другата половина а тя от своя страна зацепва оста за която е закрепена пластмасовата перка.Процеса на охлаждане с виско перка (при правилно работеща) трае около 10-15 секунди при 1500 оборота (пробвано е с ново виско, с малко по-"твърд" силикон").За същото време и електрическата перка се справя с този проблем.Карам с М40, и разлика в мощността с виско и без виско не съм усетил.Който усеща, да си прегледа обстойно мотора.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Епопеята на едно прегрято Е36 М42

Мнение от Dirty M5 driveR » 24 Сеп 2012, 6:29

Вместо да се чудите с виско или ел. перка да каране, тия от вас които имат проблеми с прегряването да търсят причините. Щото охладителната система е съвкупност от доста елементи, и един не компенсира останалите.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Re: Епопеята на едно прегрято Е36 М42

Мнение от steeN » 24 Сеп 2012, 7:54

1-2 коня мисля и то на 328 някой го беше тествал.. пряко сили. в някакви филми влизате.
има смисъл на 6 цилиндровите да се махне, защото е супер близо до радиатора и ако се разхвърчи оставаш на пътя без радиатор.
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 410
Регистриран на: 11.02.2010
Кара: E36 Compact M40B18 M-tech

Re: Епопеята на едно прегрято Е36 М42

Мнение от k-hristov » 24 Сеп 2012, 22:50

steeN написа:1-2 коня мисля и то на 328 някой го беше тествал.. пряко сили. в някакви филми влизате.
има смисъл на 6 цилиндровите да се махне, защото е супер близо до радиатора и ако се разхвърчи оставаш на пътя без радиатор.

Как така ти се захвърча виското?За да се случи нещо такова трябва или лагера му да блокира или перката да се отскубе от виското, ако случайно някой майстор е забравил да я стегне.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Re: Епопеята на едно прегрято Е36 М42

Мнение от steeN » 26 Сеп 2012, 20:17

на мен не ми се е разхвърчало... всичко си е наред. дори не съм го махнал, но съм чел за такива истории. мисля, че става ако тампоните на двигателя ти са стари и опре в радиатора.
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”

ПредишнаСледваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook