Датчик разпределителен вал

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 17
Регистриран на: 11.12.2011
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: BMW E36 320i

Датчик разпределителен вал

Мнение от G.Bozhilov » 15 Сеп 2012, 22:48

Колеги имам проблем с колата който се състой в следното(мотора ми е М52Б20) Карам си колата върви нормално в един момент колата предърпва и почва да върви като кола 1000 кубика (според мен влиза в авариен режим) карах я на диагностика излезе датчик разпределителен вал. И така смених го но проблема си остана ;( Къде да търся друг проблем според вас.

Старши спамър
Online
Аватар
Мнения: 1900
Регистриран на: 27.04.2010
Местоположение: Калининград
Пол: Мъж
Кара: Кон
Мечтае да кара: Волга
Детайли за колата: Лада 2105

Re: Датчик разпределителен вал

Мнение от Top Gun Maverick » 15 Сеп 2012, 23:22

Датчик колянов вал.
In God we trust, all others we track.
Само ПАТРИАРХ Кирил може да ме съди! :mhihi:
I feel the need, the need for speed.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1009
Регистриран на: 29.11.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: внимателно
Мечтае да кара: самолет

Re: Датчик разпределителен вал

Мнение от u`F`o » 16 Сеп 2012, 0:48

BMWPOWERRR_ACM написа:Датчик колянов вал.

:mhihi:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 142
Регистриран на: 22.05.2006
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: BMW X5 E53 4,4
Мечтае да кара: Всичко що е М

Re: Датчик разпределителен вал

Мнение от cool_ice » 16 Сеп 2012, 1:25

При мен беше така и наистина като смених датчика на коляновия вал всичко си дойде на мястото .
Изображение

Старши спамър
Online
Аватар
Мнения: 1900
Регистриран на: 27.04.2010
Местоположение: Калининград
Пол: Мъж
Кара: Кон
Мечтае да кара: Волга
Детайли за колата: Лада 2105

Re: Датчик разпределителен вал

Мнение от Top Gun Maverick » 16 Сеп 2012, 7:37

u`F`o написа:
BMWPOWERRR_ACM написа:Датчик колянов вал.

:mhihi:

Не виждам защо се смееш колега. Не говоря наизуст. От компа и без закачане толкова мога да кажа. Но колегата пита точно за такива мнения, ясно е, че трябва да се закачи...пак.
In God we trust, all others we track.
Само ПАТРИАРХ Кирил може да ме съди! :mhihi:
I feel the need, the need for speed.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 220
Регистриран на: 19.12.2007
Местоположение: пловдив
Пол: Мъж
Кара: e36 318i м40 R.I.P:( е36 320и м52
Мечтае да кара: x5 или е36 кабрио

Re: Датчик разпределителен вал

Мнение от lop_88 » 16 Сеп 2012, 9:22

Колега при мен пък е обратното и аз съм с м52б20 :banghead: колкото да е настъпвам тя си знае нейто и ускорява много бавно,но на моменти като предърпа и идва палъра за кратко :ok: .постоянно ми гърми дебитомерите и съм сменил 3 до сега за година и половина,а на диагностика нищо друго не излиза...Карал съм къде ли не в Пловдив"кастрол,немо-кар,наиси-кар,ником-ауто с бош диагностика са,при любака ли беше роската ли все ги бъркам нали са на едно място"и нищо...никой незнае защо така става... та за момента така си е карам около година,но ми къса джоба с големия разход :ranting: .
може всичко да е ,да ама не е бмв :)

Старши спамър
Online
Аватар
Мнения: 1900
Регистриран на: 27.04.2010
Местоположение: Калининград
Пол: Мъж
Кара: Кон
Мечтае да кара: Волга
Детайли за колата: Лада 2105

Re: Датчик разпределителен вал

Мнение от Top Gun Maverick » 16 Сеп 2012, 12:45

На газ ли си?
In God we trust, all others we track.
Само ПАТРИАРХ Кирил може да ме съди! :mhihi:
I feel the need, the need for speed.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 582
Регистриран на: 27.05.2008
Местоположение: Пазарджик/Пловдив
Кара: E36 Coupe & E46 Coupe

Re: Датчик разпределителен вал

Мнение от djkita » 16 Сеп 2012, 12:49

Вземете един друг датчик за колянов вал и пробвайте. Не е гаранция, че щом диагностика не го лови, то датчика е здрав. Има доста такива случай и е писано доста из форума за тях :) Според мен точно там е проблема!
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 640
Регистриран на: 24.12.2010
Местоположение: пловдив
Пол: Мъж
Кара: е36 320
Мечтае да кара: м3

Re: Датчик разпределителен вал

Мнение от bavar4o.70 » 16 Сеп 2012, 17:47

Да не си сложил китайски датчик?С такъв още веднага не чете сигналите-така стана с един колега.А при мен като укъсиха трите кабелчета на дат. на коляновия вал,мотора не запали,докато не ги изолирах с тиксо.Тези симптоми са на неработещ датчик разпр. вал. :yes: Ако не си изхвърлил оригиналния датчик,махни маншончето на буксата и ще видиш трите кабела без изолация и преплетени.Смени кабела и може да имаш късмет да е здрав.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 126
Регистриран на: 29.10.2011
Местоположение: Добрич
Пол: Мъж
Кара: 745d, 530d, 335d
Мечтае да кара: Су-35
Детайли за колата: - Е36 320i (SOLD)
- E46 330i BlackSapphire (stage 2) (SOLD)
- E46 330ci (SOLD)
- E46 330cd 400+ hp (SOLD)
- E65 745d 400+ hp
- E60 530d 300+ hp
- E92 335d (Stage 3)

Re: Датчик разпределителен вал

Мнение от MCPO » 16 Сеп 2012, 20:16

Колега имах същия проблем. Нямаше ме известно време, а докато бях тука колата си работеше нормално. След седмица качвам се и все едно друга кола и до днес нямам никакво обяснение как е станало. Колата не можеше да ускорява, придърпваше, като я настъпиш заглъхва. Направо главата ме заболя. В крайна сметка смених датчик разпределителен вал , ламбда сонда и нов ванос. След това колата започна да си върви без проблем. :)
"Силата не идва от физическия капацитет. Тя идва от неукротимата воля." - Ганди
BWM Team Dobrich Just Cavalli 

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 640
Регистриран на: 24.12.2010
Местоположение: пловдив
Пол: Мъж
Кара: е36 320
Мечтае да кара: м3

Re: Датчик разпределителен вал

Мнение от bavar4o.70 » 16 Сеп 2012, 21:43

А кое точно на ваноса смени?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 126
Регистриран на: 29.10.2011
Местоположение: Добрич
Пол: Мъж
Кара: 745d, 530d, 335d
Мечтае да кара: Су-35
Детайли за колата: - Е36 320i (SOLD)
- E46 330i BlackSapphire (stage 2) (SOLD)
- E46 330ci (SOLD)
- E46 330cd 400+ hp (SOLD)
- E65 745d 400+ hp
- E60 530d 300+ hp
- E92 335d (Stage 3)

Re: Датчик разпределителен вал

Мнение от MCPO » 16 Сеп 2012, 22:33

bavar4o.70 написа:А кое точно на ваноса смени?


Целия ванос. Взех го от един познат за 120 лв. Реших, че така е по-лесно отколкото да издирвам части които трудно се намират по отделно.
"Силата не идва от физическия капацитет. Тя идва от неукротимата воля." - Ганди
BWM Team Dobrich Just Cavalli 

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1361
Регистриран на: 13.06.2009
Пол: Мъж
Мечтае да кара: E38
Детайли за колата: Седан , 1993 , 1.6 I , М40

Re: Датчик разпределителен вал

Мнение от jakson » 17 Сеп 2012, 0:44

Какво им се разваля на тези датчици?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3876
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Re: Датчик разпределителен вал

Мнение от metodi80 » 17 Сеп 2012, 1:39

jakson написа:Какво им се разваля на тези датчици?


Съществуват три типа датчици за колянов вал - магнитни датчици, датчици с ефект на Хол , магнитно -резистивни датчици (последните два типа работят по подобен начин и генерират правоъгълни импулси )

- Магнитните датчици имат два извода , те са свързани към вътреша бубина , която улавя магнитното поле създадено от въртящия се маховик (или демпферна шайба) . Единия край на бубината отива към маса , а другия край отива към компютъра . Когато двигателя работи , тоест маховика (или демпферната шайба ) се върти се създава магнитно поле , то се улавя от бубината като се генерират импулси (близки до синусоидални , които имат определена амплитуда - най -често около 2 волта от пик до пик ) , тези импулси се подават към компютъра и в зависимост от тяханта честота и амплитуда се определя работата на двигателя. Този тип датчици освен с осцилоскоп, могат да бъдат премерени и с мултицет , тоест да се премери съпротивлението на бубината , което е в определени предписани граници. При тези датчици с времето е възможно бубината да се скапе ...

-Датчици на Хол и магнитно-резистивни датчици имат три извода и вътрешен транзистор. Единия от изводите отива на маса , друг е свързан към захранване -12 волта , а третия е сигналния проводник , който отива към компютъра . Формата на сигнала при тези датчици е правоъгълна . При тях не може да се премери съпртивление , тъй като няма компонент на който да му се мери съпртивлението ... Както казах въртре има едно транзисторче .... Именно то може да с скапе с времето (а при китайските датчици и без време :mhihi: ). Тестването на тези датчици (освен с осцилкосоп , който е най правилния и показателен метод ) става по няколко начина но те са дълги за обяснение и не винаги са достатъчно показателни (обикновено трябва да се прилагат едновременно , за да се стигне до извод) ...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1361
Регистриран на: 13.06.2009
Пол: Мъж
Мечтае да кара: E38
Детайли за колата: Седан , 1993 , 1.6 I , М40

Re: Датчик разпределителен вал

Мнение от jakson » 18 Сеп 2012, 1:00

metodi80 написа:
jakson написа:Какво им се разваля на тези датчици?


Съществуват три типа датчици за колянов вал - магнитни датчици, датчици с ефект на Хол , магнитно -резистивни датчици (последните два типа работят по подобен начин и генерират правоъгълни импулси )

- Магнитните датчици имат два извода , те са свързани към вътреша бубина , която улавя магнитното поле създадено от въртящия се маховик (или демпферна шайба) . Единия край на бубината отива към маса , а другия край отива към компютъра . Когато двигателя работи , тоест маховика (или демпферната шайба ) се върти се създава магнитно поле , то се улавя от бубината като се генерират импулси (близки до синусоидални , които имат определена амплитуда - най -често около 2 волта от пик до пик ) , тези импулси се подават към компютъра и в зависимост от тяханта честота и амплитуда се определя работата на двигателя. Този тип датчици освен с осцилоскоп, могат да бъдат премерени и с мултицет , тоест да се премери съпротивлението на бубината , което е в определени предписани граници. При тези датчици с времето е възможно бубината да се скапе ...

-Датчици на Хол и магнитно-резистивни датчици имат три извода и вътрешен транзистор. Единия от изводите отива на маса , друг е свързан към захранване -12 волта , а третия е сигналния проводник , който отива към компютъра . Формата на сигнала при тези датчици е правоъгълна . При тях не може да се премери съпртивление , тъй като няма компонент на който да му се мери съпртивлението ... Както казах въртре има едно транзисторче .... Именно то може да с скапе с времето (а при китайските датчици и без време :mhihi: ). Тестването на тези датчици (освен с осцилкосоп , който е най правилния и показателен метод ) става по няколко начина но те са дълги за обяснение и не винаги са достатъчно показателни (обикновено трябва да се прилагат едновременно , за да се стигне до извод) ...

Добре, ами тези датчици, които се слагат на дифа. и се водят "Speed Sensor" и по диагностиките често дават грешка, те не са ли точно от първия вид, магнитни?

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook