Колко важна е изпускателната система?
Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори
8 мнения
• Страница 1 от 1
Колко важна е изпускателната система?
Вчера си смених гърнето. Това на колата (купих си я с него) беше неква абсолютна чекия (извинявам се за израза) - 2-3 пъти по-малко, с по-малки тръби и прочие. Понеже е известно, че размерът на самото гърне влияе само на шумозаглушаването, а проходимостта на газовете зависи от диаметъра на тръбите (и филтрите), които минават през него, аз не обръщах много-много внимание, защото разликата в диаметрите беше (поне според мен тогава) несъществена - около 1 см разлика в обиколките на тръбите, в сравнение с оригиналното.
Бимата даже след 2000-2100 оборота започваше да "свири" все едно че излита изтребител и като се успокоих, че не е от турбото, а от гърнето, в началото този звук ме кефеше, но...
След чипосването, черния дим при сритване на педала на газта рязко се увеличи. Тогава знаещи хора ме успокоиха, че това е нормално явление след чипосване. Да, ама на мен не ми харесваше тая работа, защото карам и друг турбо-дизел автомобил, също чипосан, а па не пуши така! Явно това изделие дето аз го имах за гърне, спираше потока на газовете, от което се получаваха доста неприятни инфекции като излишно и неадекватно натоварване на турбото, липса на достатъчно налягане и въздух (оттук и пушилката, щото нафтата идва в повече!), педерасткото "подсвиркване" при ускорение, "задъхване" при изрязване на високи обороти и превключване на по-горна предавка (обратно връщане на газовете към турбото вследствие на недостатъчната пропускливост на гърнето, от което се създава обратна компресия в тръбите) и ред други простотии, за които даже не ми се мисли.
Та накрая се ядосах, отидох в Крафт да им дам некой и друг лев, и сложих истинското гърне (а старата чекия с голем кеф бих я изхвърлил, ама съм я обещал за харизване) и бирата стана друга
Ефектите от гореописаната процедура:
1. Дори при зверско ритане на газта не пуши и на една трета от това дето беше
2. Бега та ша се скине
(усеща се осезаема разлика във вървежа преди/сега)
3. Не свири и не подсвирква (иначе на некой млад дихател може и да му харесва звука, ама на мене вече не, писна ми отдавна от това фиууууу!)
4. Дърпа яко при превключване от по-ниска на по-висока предавка, турбото поема идеално, няма задъхвания, няма пет лева
5. Намаля нивото на шума (което е много радостно, тя и преди не беше шумна, ама сега направо не се чува)
6. Намаляха и вибрациите в купето
Винаги съм знаел, че изпускателната система е много важна, но вече нямам никакви съмнения, че при БМВ нещо или се прави като хората, или по-добре колата да се продава на някой дето може да я поддържа. Още ме е яд, че карах толкова време с неква измишльотина, дето този преди мен я е слагал (нещастник!) та да спести 20-30 лева сигурно, селянина! И да му подсвирква сигурно!
Завършвам със заключението, че никога не трябва да се подценява даден проблем, колкото и незначителен да изглежда на пръв поглед, това от една страна, а от друга страна - при БМВ формулата майстор-булгарикос или т.н. "побългаряване" е изключително вредна, не на място, а понякога и опасна.
Бимата даже след 2000-2100 оборота започваше да "свири" все едно че излита изтребител и като се успокоих, че не е от турбото, а от гърнето, в началото този звук ме кефеше, но...

След чипосването, черния дим при сритване на педала на газта рязко се увеличи. Тогава знаещи хора ме успокоиха, че това е нормално явление след чипосване. Да, ама на мен не ми харесваше тая работа, защото карам и друг турбо-дизел автомобил, също чипосан, а па не пуши така! Явно това изделие дето аз го имах за гърне, спираше потока на газовете, от което се получаваха доста неприятни инфекции като излишно и неадекватно натоварване на турбото, липса на достатъчно налягане и въздух (оттук и пушилката, щото нафтата идва в повече!), педерасткото "подсвиркване" при ускорение, "задъхване" при изрязване на високи обороти и превключване на по-горна предавка (обратно връщане на газовете към турбото вследствие на недостатъчната пропускливост на гърнето, от което се създава обратна компресия в тръбите) и ред други простотии, за които даже не ми се мисли.
Та накрая се ядосах, отидох в Крафт да им дам некой и друг лев, и сложих истинското гърне (а старата чекия с голем кеф бих я изхвърлил, ама съм я обещал за харизване) и бирата стана друга

Ефектите от гореописаната процедура:
1. Дори при зверско ритане на газта не пуши и на една трета от това дето беше
2. Бега та ша се скине

3. Не свири и не подсвирква (иначе на некой млад дихател може и да му харесва звука, ама на мене вече не, писна ми отдавна от това фиууууу!)
4. Дърпа яко при превключване от по-ниска на по-висока предавка, турбото поема идеално, няма задъхвания, няма пет лева
5. Намаля нивото на шума (което е много радостно, тя и преди не беше шумна, ама сега направо не се чува)
6. Намаляха и вибрациите в купето
Винаги съм знаел, че изпускателната система е много важна, но вече нямам никакви съмнения, че при БМВ нещо или се прави като хората, или по-добре колата да се продава на някой дето може да я поддържа. Още ме е яд, че карах толкова време с неква измишльотина, дето този преди мен я е слагал (нещастник!) та да спести 20-30 лева сигурно, селянина! И да му подсвирква сигурно!
Завършвам със заключението, че никога не трябва да се подценява даден проблем, колкото и незначителен да изглежда на пръв поглед, това от една страна, а от друга страна - при БМВ формулата майстор-булгарикос или т.н. "побългаряване" е изключително вредна, не на място, а понякога и опасна.
Тунинго мъ кефи и изпълва душата ми с тиха радост, умиление и неизкореним апломб!
Разработва се нов форум! www.bimmer-bg.com
Разработва се нов форум! www.bimmer-bg.com
Re: Колко важна е изпускателната система?
Къде ти сложиха читавото гърне-че и аз съм за там?kam_tod написа:...
Живеи така,все едно,че утре ще умреш,защото накрая със сигурност ще се окажеш прав./Рей Чарлз/
- ///M Power
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4217
- Регистриран на: 21.11.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: си Е65-цата.
кое гърне точно смени?...аз имах подобни проблеми(не точно де )....с изпусквателната система от М40-ката,бая по-малка от тази на М42-ката...та менеше обороти,даваше се като подам газ и други такива...сега е вече друга бира




"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
- Mario Andretti
- Mario Andretti
- Nucl3arDru1D
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2317
- Регистриран на: 16.12.2003
- Местоположение: СОФИЯ
- Пол: Мъж
- Кара: е30, е36, e39
- Мечтае да кара: ///M
- Детайли за колата: Nuclear Touring
и аз смених в Крафт последното гърне и съм доволен
е, не е ремус, но за моята Баба Яга става
честито и да не го разпаднеш бързо


честито и да не го разпаднеш бързо

Гърнето го бях взел от един приятел, та само за смяната отидох в Крафт - Драгалевци.
Смених задното гърне, предното е добре.
Имаше и две скъсани тампончета, които хващат тръбите между двете гърнета посредством една планка към скоростната кутия, за да не се предават вибрации към генерацията и турбото, така че ги смених и тях.
За тампончетата ми взеха 2х5=10 лв., за труд ми взеха 25 лева, като това включваше демонтаж на старото гърне (бая зор видеха), изправяне на планката с тампончетата (обикновено тези тампончета се късат при удар по ауспусната система и от това се изкривява и планката), монтаж на тампончетата, монтаж на "новото" гърне плюс изработка на скоба към него за закрепване към съществуващия тампон, като ми повториха и няколко заварки върху "новото" гърне. Мисля, че хората работят добре и не са скъпчии.
Иначе гърнето при тях струва 70 лв.
Смених задното гърне, предното е добре.
Имаше и две скъсани тампончета, които хващат тръбите между двете гърнета посредством една планка към скоростната кутия, за да не се предават вибрации към генерацията и турбото, така че ги смених и тях.
За тампончетата ми взеха 2х5=10 лв., за труд ми взеха 25 лева, като това включваше демонтаж на старото гърне (бая зор видеха), изправяне на планката с тампончетата (обикновено тези тампончета се късат при удар по ауспусната система и от това се изкривява и планката), монтаж на тампончетата, монтаж на "новото" гърне плюс изработка на скоба към него за закрепване към съществуващия тампон, като ми повториха и няколко заварки върху "новото" гърне. Мисля, че хората работят добре и не са скъпчии.
Иначе гърнето при тях струва 70 лв.
Тунинго мъ кефи и изпълва душата ми с тиха радост, умиление и неизкореним апломб!
Разработва се нов форум! www.bimmer-bg.com
Разработва се нов форум! www.bimmer-bg.com
- Nucl3arDru1D
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2317
- Регистриран на: 16.12.2003
- Местоположение: СОФИЯ
- Пол: Мъж
- Кара: е30, е36, e39
- Мечтае да кара: ///M
- Детайли за колата: Nuclear Touring
аз мисля, че са ни еднакви - с две входящи и две изходящи треъби, на мен ми излезе малко повече, ако не се лъжа, иначе пак с тампончета, рязане, телоподаващо и исках старите накрайници да ми сложат отново. алуинизирано е уж, ама ще го видим
аз в Дружбенския Крафт сменях хардуера, има там един от нашите е - с качена петица и ги разбира нещата и работи с желание

аз в Дружбенския Крафт сменях хардуера, има там един от нашите е - с качена петица и ги разбира нещата и работи с желание

И мойто е алуминизирано.
По принцип в realoem ги дават, че са еднакви гърнетата.
Имам лошо мнение за дружбенския Крафт, надуват цени, и сигурно и затова на теб ти е излязло по-скъпо.
По принцип в realoem ги дават, че са еднакви гърнетата.
Имам лошо мнение за дружбенския Крафт, надуват цени, и сигурно и затова на теб ти е излязло по-скъпо.
Тунинго мъ кефи и изпълва душата ми с тиха радост, умиление и неизкореним апломб!
Разработва се нов форум! www.bimmer-bg.com
Разработва се нов форум! www.bimmer-bg.com
8 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани