Колебание за нов двигател

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 47
Регистриран на: 24.08.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46 328ci

Колебание за нов двигател

Мнение от rottenwilde » 12 Сеп 2012, 19:06

Здравейте на всички, от известно време четя форума и общо взето се информирам по въпросите, които ме интересуват и искам да ви благодаря, за което. Така помагате на много хора, от които общо взето не всички разбират много (поне като мен), но имат сходни проблеми и поне разполагат с някакви решения в главите си ... : )). Та дойде време да се оплача и аз, потърсих из търсачката тема, близка до моята, но така и не намерих. Нека започнем по същество ... наскоро си купих BMW 318i 1991г. (m40) от познати, изгодно ми се видя, хората си водеха записки за всичко, което е сменено по колата, дадоха ми я с 8 нови гуми (4 летни с BBS джанти 15ки, ДОТ 2009г. и 4 зимни дот края на 2010г пак 15ки със лети зимни джанти от 5ца), документи от когато е внесена и регистрирана в България, Каско, Прегледи, щуротии ... абе всичко изглеждаше супер. Заслушах се в двигателя и честно казано много рядко се чува тракане(невероятно тихо) от двигателя, вероятно повдигачите. Колата стига прекъсвач на 4500-5000 оборота в движение, а на място понякога го удря пак около тези обороти, случвало се е да стига и до 6000 на място - вероятно вал ... Преди няколко дена ходих до пещера Леденика и на връщане, се спусках на места без спирачка, използвайки скоростите. След стръмните и остри завои, колата започна да изкава бяло-сив пушек от ауспуха. Погледнах антифриза - нямаше загуби и маркуча беше мек. Реших да поизчакам известно време, за да проверя маслото на какво ниво е. В последствие проверих маслото и беше изхабило за 160км около 100мл. Запалих колата и припушваше единствено когато потеглям, след което нямаше проблеми. Прибрах се без никакви проблеми. Забравих да вметна, че разхода, който ми даде колата, за 300+км общо е по-малко от 7.5 с климатик до половината път (160км г/д) и скорост около 90-100км/ч. Попрочетох из форума възможностите и единственото нещо, което отговаря на тези симптоми, може би е - сегменти + гумички. Тази седмица ще я закарам на диагностика, за да проверим възможностите за тези проблеми. Та сега изпаднах пред дилемата, ако ремонт + части излезе над 500лв дали няма да е по-добре да взема пак 1.8i, но с верига или 1.8is ? Колко г/д ще излезе да вкарам в кошарата новия двигател и дали би било по-доброто решение, защото моя М40 изглежда добре, по думи на приятели, занимаващи се с bmw-та от когато ги помня,мотора хич не е лош,а също и не видяхме никакви течове. Разхода на гориво хич не е лош за двигател с проблем ... Моля ви всички за съвет.
Благодаря предварително.
Поздрави!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Колебание за нов двигател

Мнение от Dirty M5 driveR » 12 Сеп 2012, 19:49

Мотора ако наистина харчи толкова масло изобщо не изглежда добре. Закарай я на майстор първо да й се постави някаква диагноза. Ако трябва да се прави основен ремонт първо нека ти кажат цена. Може и да не е толкова висока. Иначе друг мотор - мотори много, и не са скъпи, номера е да вземеш наистина добър, а не и на него да му правиш ремонт след някой друг месец. М42 си е далавера - върви добре, не харчи кой знае колко. Провери и за колко пари могат да ти го сменят. Не може да се даде точен отговор на въпроса ти. Всичко зависи кое колко пари ще излезе. От там вече правиш прости сметки кое те устройва и действаш. Не бързай, премисли нещата добре, за да останеш доволен накрая.

Потребител
Аватар
Мнения: 47
Регистриран на: 24.08.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46 328ci

Re: Колебание за нов двигател

Мнение от rottenwilde » 12 Сеп 2012, 22:24

Мерси за пълноценния отговор. Като направя диагностиката ще драсна за продължение на темата :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 250
Регистриран на: 9.05.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е38 725tds

Re: Колебание за нов двигател

Мнение от emo_ch » 12 Сеп 2012, 22:31

То хубаво ще вземеш нов двигател ама от къде да го знаеш и той в какво състояние ще е. Според мен трябва да видиш дали няма да се разминеш само с едни гумички, което няма да е много скъпо.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 435
Регистриран на: 22.02.2009
Пол: Мъж
Кара: BMW E30 316.BMW E46 320D
Мечтае да кара: BMW E30 M3

Re: Колебание за нов двигател

Мнение от georde123000 » 12 Сеп 2012, 22:38

м40-то не е лош мотор ако всичко му е на 6,според мен е по-добре да си направиш твоя двигател защото после ще знаеш че имаш нов ревизиран двигател,а когато земеш 2-ра рака не се знае дали няма да е по зле от твоя,евтиното излиза винаги по скъпо,моито м40 е на 300 000 кара се с 10на40 и нямям разход на масло,има по 12 компресия на цилиндрите като го отворихме хонинга си стоеше,на мен ми дава на дълго 6 на 100 със 16 джанти драгоман-плевен-драгоман без малко 500км с 3-ма човека с 80-90 разхода е 6,вече при 120 ми отива към 7,затова отворете твоя двигател е вижте какво му е състоянието и ако си заслужава една ревизия и забравяш поздрави :bchug:
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1013
Регистриран на: 18.01.2009
Местоположение: София, ама съм от село
Пол: Мъж
Кара: 03'Е53 М62TUB44
Мечтае да кара: Е34 540/6 touring
Детайли за колата: Петица с много седмици

Re: Колебание за нов двигател

Мнение от dan-dam » 12 Сеп 2012, 22:57

Сваляш капака на главата. Сваляш всички повдигачи и ги раздвижваш хубаво. Сменяваш гумичките и споделяш какво е положението. Всичко това може да стане без да сваляш вала и е най-бързо и евтино. Ако след тези интервенции продължават проблемите вече мисли за отваряне на мотора или за друг .

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 435
Регистриран на: 22.02.2009
Пол: Мъж
Кара: BMW E30 316.BMW E46 320D
Мечтае да кара: BMW E30 M3

Re: Колебание за нов двигател

Мнение от georde123000 » 12 Сеп 2012, 23:12

колега наи добре първо замери компресията да видиш какво ще отчете,след това свали капака на клапаните и виж състоянието на вала и кобилиците,също зависи и с какво масло караш пробваи с лики моли 10на40 МoS2 :yes:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1672
Регистриран на: 10.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Lexus GS430 07' , BMW Z4 2.5
Мечтае да кара: BMW M2

Re: Колебание за нов двигател

Мнение от ildivvy » 13 Сеп 2012, 16:25

През капачката за маслото не може ли да види какво е положението,поне най-отпред на разпр.вал? То и назад ще е същото.
Ex: 96' BMW318ti

Изображение


Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!

Вече съм фен на Марио Драги!

" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев

Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1013
Регистриран на: 18.01.2009
Местоположение: София, ама съм от село
Пол: Мъж
Кара: 03'Е53 М62TUB44
Мечтае да кара: Е34 540/6 touring
Детайли за колата: Петица с много седмици

Re: Колебание за нов двигател

Мнение от dan-dam » 13 Сеп 2012, 16:27

ildivvy написа:През капачката за маслото не може ли да види какво е положението,поне най-отпред на разпр.вал? То и назад ще е същото.

Не, защото има пластмасов капак. Номер 3 от схемата.
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 47
Регистриран на: 24.08.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46 328ci

Re: Колебание за нов двигател

Мнение от rottenwilde » 13 Сеп 2012, 17:39

Оставих колата за диагностика и евентуано утре ще са ясни причините.

Потребител
Аватар
Мнения: 47
Регистриран на: 24.08.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46 328ci

Re: Колебание за нов двигател

Мнение от rottenwilde » 16 Сеп 2012, 11:23

Оказа се демпферна шайба ... някой има ли идея дали от М42/М44 шайбите са идентични с тези на М40?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 435
Регистриран на: 22.02.2009
Пол: Мъж
Кара: BMW E30 316.BMW E46 320D
Мечтае да кара: BMW E30 M3

Re: Колебание за нов двигател

Мнение от georde123000 » 16 Сеп 2012, 12:14

м40 няма демпферна шайба :yes:
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 236
Регистриран на: 18.08.2007
Пол: Мъж

Re: Колебание за нов двигател

Мнение от Sea Eagle » 16 Сеп 2012, 17:03

А сега де?! ;)
До колко ги познаваш тези на които си оставил колата колега, да не се опитват да те мятат нещо?
Инъче мисля не си направил лош избор, ако не е разтракана М40-ката и проблема няма да ти излезе солено - спокойно можеш да си запазиш този двигател в колата. ( поне за сега де, ако по-нататък ти дойде друг акъл - можеш да го смениш. )


На цената на сериозен ремонт на М40 - да, можеш да се оборудваш М42/М44. Те вървят приятно, доказано здрави са, и с незначителна разлика в разхода спрямо М40/М43 (113кс/115к.с.) Казват М42 държи много на тормозене, аз лично бих избрал М44 по-нов е, и е 1.9
Но там вече на какво ще случиш както казаха колегите - има известен риск.
М43 е непритенциозен и "идиотоустойчив" двигател, с конструктивни подобрения спрямо М40 -не трака/не се разтраква + това е с верига което е не е за пренебрегване, но е доста по-слаб - 115к.с. (1.8 )

Потребител
Аватар
Мнения: 6
Регистриран на: 15.09.2012
Местоположение: Stara Zagora
Пол: Мъж
Кара: bmw e36

Re: Колебание за нов двигател

Мнение от kjaer » 17 Сеп 2012, 17:30

Препоръчвам М43 с веригата, издръжлив мотор е. Един съвет - Не слагай Газ. Знам разликата в парите, но аз предпочитам 1.6 бензин, пред 1.8 на газ. Успех с изборът. :driving:

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook