Колебание за нов двигател
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
14 мнения
• Страница 1 от 1
- rottenwilde
- Потребител
-
- Мнения: 47
- Регистриран на: 24.08.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 328ci
Колебание за нов двигател
Здравейте на всички, от известно време четя форума и общо взето се информирам по въпросите, които ме интересуват и искам да ви благодаря, за което. Така помагате на много хора, от които общо взето не всички разбират много (поне като мен), но имат сходни проблеми и поне разполагат с някакви решения в главите си ... : )). Та дойде време да се оплача и аз, потърсих из търсачката тема, близка до моята, но така и не намерих. Нека започнем по същество ... наскоро си купих BMW 318i 1991г. (m40) от познати, изгодно ми се видя, хората си водеха записки за всичко, което е сменено по колата, дадоха ми я с 8 нови гуми (4 летни с BBS джанти 15ки, ДОТ 2009г. и 4 зимни дот края на 2010г пак 15ки със лети зимни джанти от 5ца), документи от когато е внесена и регистрирана в България, Каско, Прегледи, щуротии ... абе всичко изглеждаше супер. Заслушах се в двигателя и честно казано много рядко се чува тракане(невероятно тихо) от двигателя, вероятно повдигачите. Колата стига прекъсвач на 4500-5000 оборота в движение, а на място понякога го удря пак около тези обороти, случвало се е да стига и до 6000 на място - вероятно вал ... Преди няколко дена ходих до пещера Леденика и на връщане, се спусках на места без спирачка, използвайки скоростите. След стръмните и остри завои, колата започна да изкава бяло-сив пушек от ауспуха. Погледнах антифриза - нямаше загуби и маркуча беше мек. Реших да поизчакам известно време, за да проверя маслото на какво ниво е. В последствие проверих маслото и беше изхабило за 160км около 100мл. Запалих колата и припушваше единствено когато потеглям, след което нямаше проблеми. Прибрах се без никакви проблеми. Забравих да вметна, че разхода, който ми даде колата, за 300+км общо е по-малко от 7.5 с климатик до половината път (160км г/д) и скорост около 90-100км/ч. Попрочетох из форума възможностите и единственото нещо, което отговаря на тези симптоми, може би е - сегменти + гумички. Тази седмица ще я закарам на диагностика, за да проверим възможностите за тези проблеми. Та сега изпаднах пред дилемата, ако ремонт + части излезе над 500лв дали няма да е по-добре да взема пак 1.8i, но с верига или 1.8is ? Колко г/д ще излезе да вкарам в кошарата новия двигател и дали би било по-доброто решение, защото моя М40 изглежда добре, по думи на приятели, занимаващи се с bmw-та от когато ги помня,мотора хич не е лош,а също и не видяхме никакви течове. Разхода на гориво хич не е лош за двигател с проблем ... Моля ви всички за съвет.
Благодаря предварително.
Поздрави!
Благодаря предварително.
Поздрави!
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Колебание за нов двигател
Мотора ако наистина харчи толкова масло изобщо не изглежда добре. Закарай я на майстор първо да й се постави някаква диагноза. Ако трябва да се прави основен ремонт първо нека ти кажат цена. Може и да не е толкова висока. Иначе друг мотор - мотори много, и не са скъпи, номера е да вземеш наистина добър, а не и на него да му правиш ремонт след някой друг месец. М42 си е далавера - върви добре, не харчи кой знае колко. Провери и за колко пари могат да ти го сменят. Не може да се даде точен отговор на въпроса ти. Всичко зависи кое колко пари ще излезе. От там вече правиш прости сметки кое те устройва и действаш. Не бързай, премисли нещата добре, за да останеш доволен накрая.
- rottenwilde
- Потребител
-
- Мнения: 47
- Регистриран на: 24.08.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 328ci
Re: Колебание за нов двигател
Мерси за пълноценния отговор. Като направя диагностиката ще драсна за продължение на темата 

- emo_ch
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 250
- Регистриран на: 9.05.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е38 725tds
Re: Колебание за нов двигател
То хубаво ще вземеш нов двигател ама от къде да го знаеш и той в какво състояние ще е. Според мен трябва да видиш дали няма да се разминеш само с едни гумички, което няма да е много скъпо.
- georde123000
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 435
- Регистриран на: 22.02.2009
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E30 316.BMW E46 320D
- Мечтае да кара: BMW E30 M3
Re: Колебание за нов двигател
м40-то не е лош мотор ако всичко му е на 6,според мен е по-добре да си направиш твоя двигател защото после ще знаеш че имаш нов ревизиран двигател,а когато земеш 2-ра рака не се знае дали няма да е по зле от твоя,евтиното излиза винаги по скъпо,моито м40 е на 300 000 кара се с 10на40 и нямям разход на масло,има по 12 компресия на цилиндрите като го отворихме хонинга си стоеше,на мен ми дава на дълго 6 на 100 със 16 джанти драгоман-плевен-драгоман без малко 500км с 3-ма човека с 80-90 разхода е 6,вече при 120 ми отива към 7,затова отворете твоя двигател е вижте какво му е състоянието и ако си заслужава една ревизия и забравяш поздрави 

- dan-dam
- ентусиаст
-
- Мнения: 1013
- Регистриран на: 18.01.2009
- Местоположение: София, ама съм от село
- Пол: Мъж
- Кара: 03'Е53 М62TUB44
- Мечтае да кара: Е34 540/6 touring
- Детайли за колата: Петица с много седмици
Re: Колебание за нов двигател
Сваляш капака на главата. Сваляш всички повдигачи и ги раздвижваш хубаво. Сменяваш гумичките и споделяш какво е положението. Всичко това може да стане без да сваляш вала и е най-бързо и евтино. Ако след тези интервенции продължават проблемите вече мисли за отваряне на мотора или за друг .
- georde123000
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 435
- Регистриран на: 22.02.2009
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E30 316.BMW E46 320D
- Мечтае да кара: BMW E30 M3
Re: Колебание за нов двигател
колега наи добре първо замери компресията да видиш какво ще отчете,след това свали капака на клапаните и виж състоянието на вала и кобилиците,също зависи и с какво масло караш пробваи с лики моли 10на40 МoS2 

- ildivvy
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1672
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Lexus GS430 07' , BMW Z4 2.5
- Мечтае да кара: BMW M2
Re: Колебание за нов двигател
През капачката за маслото не може ли да види какво е положението,поне най-отпред на разпр.вал? То и назад ще е същото.
Ex: 96' BMW318ti

Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!

Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!
- dan-dam
- ентусиаст
-
- Мнения: 1013
- Регистриран на: 18.01.2009
- Местоположение: София, ама съм от село
- Пол: Мъж
- Кара: 03'Е53 М62TUB44
- Мечтае да кара: Е34 540/6 touring
- Детайли за колата: Петица с много седмици
Re: Колебание за нов двигател
ildivvy написа:През капачката за маслото не може ли да види какво е положението,поне най-отпред на разпр.вал? То и назад ще е същото.
Не, защото има пластмасов капак. Номер 3 от схемата.

- rottenwilde
- Потребител
-
- Мнения: 47
- Регистриран на: 24.08.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 328ci
Re: Колебание за нов двигател
Оставих колата за диагностика и евентуано утре ще са ясни причините.
- rottenwilde
- Потребител
-
- Мнения: 47
- Регистриран на: 24.08.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 328ci
Re: Колебание за нов двигател
Оказа се демпферна шайба ... някой има ли идея дали от М42/М44 шайбите са идентични с тези на М40?
- georde123000
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 435
- Регистриран на: 22.02.2009
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E30 316.BMW E46 320D
- Мечтае да кара: BMW E30 M3
Re: Колебание за нов двигател
А сега де?!
До колко ги познаваш тези на които си оставил колата колега, да не се опитват да те мятат нещо?
Инъче мисля не си направил лош избор, ако не е разтракана М40-ката и проблема няма да ти излезе солено - спокойно можеш да си запазиш този двигател в колата. ( поне за сега де, ако по-нататък ти дойде друг акъл - можеш да го смениш. )
На цената на сериозен ремонт на М40 - да, можеш да се оборудваш М42/М44. Те вървят приятно, доказано здрави са, и с незначителна разлика в разхода спрямо М40/М43 (113кс/115к.с.) Казват М42 държи много на тормозене, аз лично бих избрал М44 по-нов е, и е 1.9
Но там вече на какво ще случиш както казаха колегите - има известен риск.
М43 е непритенциозен и "идиотоустойчив" двигател, с конструктивни подобрения спрямо М40 -не трака/не се разтраква + това е с верига което е не е за пренебрегване, но е доста по-слаб - 115к.с. (1.8 )

До колко ги познаваш тези на които си оставил колата колега, да не се опитват да те мятат нещо?
Инъче мисля не си направил лош избор, ако не е разтракана М40-ката и проблема няма да ти излезе солено - спокойно можеш да си запазиш този двигател в колата. ( поне за сега де, ако по-нататък ти дойде друг акъл - можеш да го смениш. )
На цената на сериозен ремонт на М40 - да, можеш да се оборудваш М42/М44. Те вървят приятно, доказано здрави са, и с незначителна разлика в разхода спрямо М40/М43 (113кс/115к.с.) Казват М42 държи много на тормозене, аз лично бих избрал М44 по-нов е, и е 1.9
Но там вече на какво ще случиш както казаха колегите - има известен риск.
М43 е непритенциозен и "идиотоустойчив" двигател, с конструктивни подобрения спрямо М40 -не трака/не се разтраква + това е с верига което е не е за пренебрегване, но е доста по-слаб - 115к.с. (1.8 )
- kjaer
- Потребител
-
- Мнения: 6
- Регистриран на: 15.09.2012
- Местоположение: Stara Zagora
- Пол: Мъж
- Кара: bmw e36
Re: Колебание за нов двигател
Препоръчвам М43 с веригата, издръжлив мотор е. Един съвет - Не слагай Газ. Знам разликата в парите, но аз предпочитам 1.6 бензин, пред 1.8 на газ. Успех с изборът. 

14 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани