Волана тресе при спиране и вибрира в движение.
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
27 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- grudev
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 440
- Регистриран на: 25.12.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E90 M-Sport
- Детайли за колата: 320D sapphire black
Волана тресе при спиране и вибрира в движение.
Здравейте колеги за пореден път,
Тъй, смених всичко по моята 318 М40 Б18 независиомо колко е дърта стигнах до следния проблем.
Колата е с чисто нови предни и задни двойни дискове и накладки, леко криви джанти и луфт в рейката. При каране волана лекичко вибрира, което го отдавам на джантите. Но, при спиране (в диапазона 30-80км/ч) тресе волана и педалчето на спирачката леко вибрира. АКо натисна рязко спирачката не тресе, също и ако съвсем плавно я спирам. Защо се получава това тресене и къде да търся решение на проблема? Ясно е, че не е от дисковете, защото са нови. По ходовата част всичко е сменено, каквото се сетите - ново е.
Вариянтите според мен:
1. Луфта в рейката, която тропа през неразвности и дори поскръцва.
2. Всичко е от гумите и джантите.
3. Криви главини.
4. Нерегулиран преден или заден мост.
6. Все пак криви дискове.
Какво мислите? Искам по колата всичко да е наред и това тресене ме влудява.
Тъй, смених всичко по моята 318 М40 Б18 независиомо колко е дърта стигнах до следния проблем.
Колата е с чисто нови предни и задни двойни дискове и накладки, леко криви джанти и луфт в рейката. При каране волана лекичко вибрира, което го отдавам на джантите. Но, при спиране (в диапазона 30-80км/ч) тресе волана и педалчето на спирачката леко вибрира. АКо натисна рязко спирачката не тресе, също и ако съвсем плавно я спирам. Защо се получава това тресене и къде да търся решение на проблема? Ясно е, че не е от дисковете, защото са нови. По ходовата част всичко е сменено, каквото се сетите - ново е.
Вариянтите според мен:
1. Луфта в рейката, която тропа през неразвности и дори поскръцва.
2. Всичко е от гумите и джантите.
3. Криви главини.
4. Нерегулиран преден или заден мост.
6. Все пак криви дискове.
Какво мислите? Искам по колата всичко да е наред и това тресене ме влудява.
Drift machine ....
- krasi2bmw
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 617
- Регистриран на: 10.11.2010
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 325 dizel
Re: Волана тресе при спиране и вибрира в движение.
Колега , ако е от джанти и гуму трябва да го прави постоянно , за мен това са дискове нищо че са нови . Зависи от кьде си ги купил на днешно време почти на всякьде продават / оригинални / китайски части. 

- grudev
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 440
- Регистриран на: 25.12.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E90 M-Sport
- Детайли за колата: 320D sapphire black
Re: Волана тресе при спиране и вибрира в движение.
krasi2bmw написа:Колега , ако е от джанти и гуму трябва да го прави постоянно , за мен това са дискове нищо че са нови . Зависи от кьде си ги купил на днешно време почти на всякьде продават / оригинални / китайски части.
Имам доверие на лавиатан

Drift machine ....
- vld
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 12843
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: Волана тресе при спиране и вибрира в движение.
Има вариант да е от недобре почистена главина при монтажа на диска.

- Zlatiyan_Genchev
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 507
- Регистриран на: 11.10.2010
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 M52B20 TU
- Мечтае да кара: Е39 M5
Re: Волана тресе при спиране и вибрира в движение.
Аз имам сходен проблем.Волана започва да ми тресе при скорост между 90 и 110 км/h .При по малка въобще го няма , при по-висока от указана намалява драстично ,прави го единствено в този диапазон? Криви джанти ли да са?
- Nickelback
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1862
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.
Re: Волана тресе при спиране и вибрира в движение.
Хм, и при мен го има леко (само при спиране)... Това при положение, че съм с абсолютно подменена и ревизирана спирачна система на 3-4 месеца... Тъкмо като сложи новите спирачки и нямаше подобно нещо, появи се преди около месец. Джантите са идеално прави и балансирани. Още и аз незнам от какво, но подозирам тампоните на носачите, които са се поразкривили
Скоро ще разбера дали е от това 


"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
- Cosworth
- ентусиаст
-
- Мнения: 1278
- Регистриран на: 25.02.2005
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: Е30 и Е36 и Е90,Е93
- Мечтае да кара: Турбо кола със задно
- Детайли за колата: Е30 318iS RennAuto
Re: Волана тресе при спиране и вибрира в движение.
grudev написа:Здравейте колеги за пореден път,
Тъй, смених всичко по моята 318 М40 Б18 независиомо колко е дърта стигнах до следния проблем.
Колата е с чисто нови предни и задни двойни дискове и накладки, леко криви джанти и луфт в рейката. При каране волана лекичко вибрира, което го отдавам на джантите. Но, при спиране (в диапазона 30-80км/ч) тресе волана и педалчето на спирачката леко вибрира. АКо натисна рязко спирачката не тресе, също и ако съвсем плавно я спирам. Защо се получава това тресене и къде да търся решение на проблема? Ясно е, че не е от дисковете, защото са нови. По ходовата част всичко е сменено, каквото се сетите - ново е.
Вариянтите според мен:
1. Луфта в рейката, която тропа през неразвности и дори поскръцва.
2. Всичко е от гумите и джантите.
3. Криви главини.
4. Нерегулиран преден или заден мост.
6. Все пак криви дискове.
Какво мислите? Искам по колата всичко да е наред и това тресене ме влудява.
Проверете си и гумите не са чисто нови !!! Това от криви дискове няма как да е !!!
При положение че имаш крива джанта тя създава някакво странично движение което ти отваря този проблем ОТ ТАМ насетне луфта който го имаш не здържа достатъчно вибрацията че да не я усещаш след като натиснеш по сериозно спирачката силите които действат върху гумите са няколко пъти по-големи от тези при леко натиснати когато се появява вибрацията(щом дори при леко натиснат педал няма вибрация, отпиши дисковете като проблем)
Смени си предните тампони на носачите с плътни и да видим дали ще го прави това(ако сега си с такива, свеждам нещата до луфта в рейката и гумите плЮс джантите) след това има и други неща но щом всичко е сменяно няма какво друго освен тези спорен мен, възможно е и биалетките предните също да са причина..
- BMW_M42
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 179
- Регистриран на: 14.06.2012
- Местоположение: ///БУРГАС
- Пол: Мъж
- Кара: Е 36
- Мечтае да кара: заварениа диф на заварена гас
Re: Волана тресе при спиране и вибрира в движение.
криви джанти баце
ако имаш възможност вземи от приател
две предни джантури и
може и да вратнеш предни задни
хептен ко нема вариянти
да видиш дали е от там
ако имаш възможност вземи от приател
две предни джантури и

може и да вратнеш предни задни
хептен ко нема вариянти
да видиш дали е от там
Кръвта е най-важното гориво! Инициатива на BMW Клуб България
- grudev
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 440
- Регистриран на: 25.12.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E90 M-Sport
- Детайли за колата: 320D sapphire black
Re: Волана тресе при спиране и вибрира в движение.
Cosworth написа:grudev написа:Здравейте колеги за пореден път,
Тъй, смених всичко по моята 318 М40 Б18 независиомо колко е дърта стигнах до следния проблем.
Колата е с чисто нови предни и задни двойни дискове и накладки, леко криви джанти и луфт в рейката. При каране волана лекичко вибрира, което го отдавам на джантите. Но, при спиране (в диапазона 30-80км/ч) тресе волана и педалчето на спирачката леко вибрира. АКо натисна рязко спирачката не тресе, също и ако съвсем плавно я спирам. Защо се получава това тресене и къде да търся решение на проблема? Ясно е, че не е от дисковете, защото са нови. По ходовата част всичко е сменено, каквото се сетите - ново е.
Вариянтите според мен:
1. Луфта в рейката, която тропа през неразвности и дори поскръцва.
2. Всичко е от гумите и джантите.
3. Криви главини.
4. Нерегулиран преден или заден мост.
6. Все пак криви дискове.
Какво мислите? Искам по колата всичко да е наред и това тресене ме влудява.
Проверете си и гумите не са чисто нови !!! Това от криви дискове няма как да е !!!
При положение че имаш крива джанта тя създава някакво странично движение което ти отваря този проблем ОТ ТАМ насетне луфта който го имаш не здържа достатъчно вибрацията че да не я усещаш след като натиснеш по сериозно спирачката силите които действат върху гумите са няколко пъти по-големи от тези при леко натиснати когато се появява вибрацията(щом дори при леко натиснат педал няма вибрация, отпиши дисковете като проблем)
Смени си предните тампони на носачите с плътни и да видим дали ще го прави това(ако сега си с такива, свеждам нещата до луфта в рейката и гумите плЮс джантите) след това има и други неща но щом всичко е сменяно няма какво друго освен тези спорен мен, възможно е и биалетките предните също да са причина..
Значи гуми, джанти и рейка.... Логично.Относн о гуми и джанти ще реша проблема като захладнее и сложа стоманените 16-ки със зимните гуми.
Drift machine ....
- grudev
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 440
- Регистриран на: 25.12.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E90 M-Sport
- Детайли за колата: 320D sapphire black
Re: Волана тресе при спиране и вибрира в движение.
Днес прегледаха рейката и казаха, че е много зле. Точно по средата има голям луфт и чука. Гребена бил износен. Само за информация, при рециклиране сменя ли се този гребен ? Какво ще ме посъветвате за рейка, нова, втора употреба или рециклиране ?
Drift machine ....
Re: Волана тресе при спиране и вибрира в движение.
Така да излея и аз моята мъка,надявам се в подходящата тема ! Проблема е следния : Много силно и отчетливо биене на волана при спиране,както и спиране на пресекулки при плавно натискане на спирачките при почти нулева скорост ! Дотук нищо кой знае различно от проблемите които са описали колегите,но.............!
Сменени части по предното окачване :
1.Чисто нови вентилирани дискове АТЕ + накладки
2.Чисто нови амортисьори Монро рефлекс
3.Чисто нови гуми на чисто нови джанти стоманени 15-ки с баланс по 7-8гр. на джанта !
4.Чисто нови вътрешни и външни накрайници
5.Чисто нови оригинални шарнири и гумени плътни тампони
6.Сменени перфектни главини заедно с шенкелите,без грам кривина и нулева корозия + нови лагери ! Сменени поради силна корозия на старите !
7.Спирачни апарати в перфектно състояние,без абсолютно никаква ръжда и с перфектни гумени уплътнения !
8.Рейката е с нулев луфт,но с лек теч !
9.Единия датчик на АБС-а е заминал ! Но индикатора на таблото не свети,другия е надежден !
И след всичко това резултата е направо мъчение !!!
Колата е комби 1.8 бензин 97г.
И тъй като старите дискове бяха плътни,решавам да сложа плътни.Слагам чисто нови Брембо,заедно с накладки на същата фирма.Резултата трагедия ! Веднага си казвам че дисковете най вероятно са някакво тежко китайско менте,и набивам едни нови 300-400лв.за въпросното вентилирано АТЕ,заедно с накладки и естествено сменям и апаратите с по голямата шейна за да станат по дебелите вентилирани дискове ! Резултата..............същата трагедия !!! От биене на волана чак ми изгоря клаксона(най вероятно се прецака лентовия кабел от вибрациите).Тотален кошмар ! Следват главини с лагери и шенкели.Главините и шенкелите ми ги даде колега от форума за което още веднъж му благодаря за перфектното им състояние,лагерите съм ги купувал чисто нови.Съмнението падна върху тях защото моите бяха силно корозирали и предположих че челата са им криви и диска не ляга плътно и може да мятат ! Отново никаква промяна ! На стенд минавах два пъти и двата пъти резултата беше отличен,всичко по предницата чук !!!!! Започвам силно да се усъмнявам дали и това АТЕ не е някакъв китайски тотален боклук,но в две идентични съвпадения не ми се иска все още да повярвам ! Вече наистина не знам какво да направя и какво от тия чисто нови части да сменя с .......нови ! Гледаха я всякакви майстори и всички до един вдигат рамене и гледат смутено ! Днес ми направи впечатление че спирачната течност от бистра бяла е станала жълта като олио,нямам идея от какво може да е така ! Някой ако може да помага че ми иде да я засиля в някой язовир !!!

Сменени части по предното окачване :
1.Чисто нови вентилирани дискове АТЕ + накладки
2.Чисто нови амортисьори Монро рефлекс
3.Чисто нови гуми на чисто нови джанти стоманени 15-ки с баланс по 7-8гр. на джанта !
4.Чисто нови вътрешни и външни накрайници
5.Чисто нови оригинални шарнири и гумени плътни тампони
6.Сменени перфектни главини заедно с шенкелите,без грам кривина и нулева корозия + нови лагери ! Сменени поради силна корозия на старите !
7.Спирачни апарати в перфектно състояние,без абсолютно никаква ръжда и с перфектни гумени уплътнения !
8.Рейката е с нулев луфт,но с лек теч !
9.Единия датчик на АБС-а е заминал ! Но индикатора на таблото не свети,другия е надежден !
И след всичко това резултата е направо мъчение !!!
Колата е комби 1.8 бензин 97г.
И тъй като старите дискове бяха плътни,решавам да сложа плътни.Слагам чисто нови Брембо,заедно с накладки на същата фирма.Резултата трагедия ! Веднага си казвам че дисковете най вероятно са някакво тежко китайско менте,и набивам едни нови 300-400лв.за въпросното вентилирано АТЕ,заедно с накладки и естествено сменям и апаратите с по голямата шейна за да станат по дебелите вентилирани дискове ! Резултата..............същата трагедия !!! От биене на волана чак ми изгоря клаксона(най вероятно се прецака лентовия кабел от вибрациите).Тотален кошмар ! Следват главини с лагери и шенкели.Главините и шенкелите ми ги даде колега от форума за което още веднъж му благодаря за перфектното им състояние,лагерите съм ги купувал чисто нови.Съмнението падна върху тях защото моите бяха силно корозирали и предположих че челата са им криви и диска не ляга плътно и може да мятат ! Отново никаква промяна ! На стенд минавах два пъти и двата пъти резултата беше отличен,всичко по предницата чук !!!!! Започвам силно да се усъмнявам дали и това АТЕ не е някакъв китайски тотален боклук,но в две идентични съвпадения не ми се иска все още да повярвам ! Вече наистина не знам какво да направя и какво от тия чисто нови части да сменя с .......нови ! Гледаха я всякакви майстори и всички до един вдигат рамене и гледат смутено ! Днес ми направи впечатление че спирачната течност от бистра бяла е станала жълта като олио,нямам идея от какво може да е така ! Някой ако може да помага че ми иде да я засиля в някой язовир !!!



- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Волана тресе при спиране и вибрира в движение.
Един познат ми разправя за абсолютно същия случай, само че не на БМВ. Човекът сменил 3 пъти дискове с накладки и биенето остава. Накрая тоя моя го завел в един сервиз за баланс на карданни валове и прочие и тия като чули какъв е проблема ведната заключили - криви главини. При проверката се оказало точно това. Така че потърсете сервиз или фирма, която може да фиксира дадения прибор и на място да каже дали главините са криви или не.
- Haddess
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 779
- Регистриран на: 10.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 413
- Мечтае да кара: 628CSI
Re: Волана тресе при спиране и вибрира в движение.
На първо време си виж шарнирите и кормилните накраиници и изключи тях като проблем. Тогава вече мисли за лагер главини, криви шенкели и кормилна рейка.
Sent from my 6037Y using Tapatalk
Sent from my 6037Y using Tapatalk

Re: Волана тресе при спиране и вибрира в движение.
Haddess написа:На първо време си виж шарнирите и кормилните накраиници и изключи тях като проблем. Тогава вече мисли за лагер главини, криви шенкели и кормилна рейка.
Sent from my 6037Y using Tapatalk
Колега всичко това което изброяваш е сменено с чисто ново,написал съм го в първия пост ! Вътрешни,външни накрайници,шарнири плътни тампони + нови главини с лагери !
Re: Волана тресе при спиране и вибрира в движение.
Същият случай и при мен. Всичко е здраво отдолу проверено без никакви проблеми, и когато беше вторият голям сняг колата не се караше и беше покрита на преспа за 4-5 дни. Почистих я, извадих я и след почти достигане на работна температура установих биене-клатушкане на волана отчетливо в диапазон 30-50км и само при спиране. Под и над тази скорост едвам се усеща, да не кажа че го няма. Не се и усеща при висока скорост, при рязко спиране, а е отчетливо при плавно натискане на педала на спирачката. Педалът на спирачката не вибрира и не прави да други аномалии.
Тази дни ще врътна джантите но ме съмнява да е от тях. Колата върви по права линия на струна. Няма как и тогава да съм награл спирачките подобаващо и рязко да съм ги охладил в някоя локва или нахвърлян сняг
Тази дни ще врътна джантите но ме съмнява да е от тях. Колата върви по права линия на струна. Няма как и тогава да съм награл спирачките подобаващо и рязко да съм ги охладил в някоя локва или нахвърлян сняг

Мъжът струва точно толкова,
колкото неговата дадена дума.
колкото неговата дадена дума.
27 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани