"Скърцащ" ремък.

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1671
Регистриран на: 10.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Lexus GS430 07' , BMW Z4 2.5
Мечтае да кара: BMW M2

"Скърцащ" ремък.

Мнение от ildivvy » 01 Сеп 2012, 7:34

Здравейте момчета!Проблема ми е следния: Когато запаля колата,първите 1-2 минути,пистовия ремък ми "прискърцва".След това,явно се позатопля от въртенето и спира да "скърца".Първо си помислих,че ремъка е кофти и купих нов.Съвсем скоро проблема се появи пак.Реших,че са ролките (паразитната и на авт.обтегач).Смених ги.Без резултат!Реших,че са лагерите на алтернатора.Тогава с баща ми решихме да намокрим леко задната,гладка страна на ремъка,за да разберем дали е от него или от някъде другаде."Скърцането" изчезна.Т.е. проблема е в ремъка и неговото обтягане явно.Взех втори ремък,проблема ми остана.Тук във форума четох,че и други колеги са си патили от това и имало "стари" ремъци (като материал),които скърцали.Трябвало и задната им страна да е на "точици",за да не прави така.Купих трети ремък от колегата с частите от форума.Проблема остана!Реших,че явно автоматичния обтегач е за смяна.Купих нов пак от колегата с частите от форума и снощи го смених.Проблема за съжаление пак остана!Като обобщение: имам 3 бр. ремъци на различни производители (размера е многократно проверен 6РК1660 и не е объркан),сменени ролки (паразитна и на авт.обтегач) и ново амотрисьорче на самия обтегач!Въпреки това,запаля ли двигатела,първите една-две минути ми "прискърцва",което страшно ме дразни!Искам да отбележа,че всъщност ремъка си е опънат и нямам проблеми със зареждането или охлаждането (въртене на водна помпа и "виско")!Всички агрегати на ремъка (алтернатор,хидравлика,водна помпа) се въртят с абсолютна лекота и нямат луфтове или кривини.Никакво странично биене или каквото и да е!Казвайте,какво да правя!Дайте някакви предположения.Последното,което мога да пробвам е да сложа малко по-къс ремък.Така може би ще се обтегне още малко.Сега имам чувството,че с този размер,авт.обтегач не е много свит/притиснат.

П.П. Някой колега от Пловдив или региона (или другаде) с Е46 1.8 или 2.0 (N42 двигател) или 1-серия,ако имат стар и свален ремък (размера му е 6РК1640) и не му трябва,ще се радвам да го взема за проба.Имаме и колеги със сервизи,ако могат да помогнат с някой стар ремък с близък и по-малък размер (от други марки коли Ауди,Ситроен,Пежо,Сеат т.н. имат подобни),колкото за пробата,ще почерпя,разбира се!
Ex: 96' BMW318ti

Изображение


Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!

Вече съм фен на Марио Драги!

" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев

Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1671
Регистриран на: 10.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Lexus GS430 07' , BMW Z4 2.5
Мечтае да кара: BMW M2

Re: "Скърцащ" ремък.

Мнение от ildivvy » 01 Сеп 2012, 10:24

"Това обтяжно амортисьорче не е достатъчно за оптимално натягане на ремъка. Самите ролки са два вида. Когато е монтиран алтернатор, който може да измества положението си, т.е. да натяга и отпуска ремъка, горната ролка е обикновена, статична. При другия тип алтернатори, които се захващат неподвижно, горната ролка е с малко по-голям диаметър и е с монтирана втулка, разположена ексцентрично на ролката. По този начин ролката може да измества положението си, респективно да обтяга и да отпуска ремъка. Иначе функцията на обтяжното амортисьорче е при бързо развъртане и намаляване на оборотите на двигателя да обира луфта, създаден от центробежните сили."

Това го прочетох в една от темите за пистовите ремъци.Моята ролка е от тези с "ексцентричните втулки",но според мен не може да се дообтяга от там.Поне така ми изглежда.Има едно "зъбче",което трябва да легне в една "дупчица".Т.е. монтира се само по един начин!
Ex: 96' BMW318ti

Изображение


Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!

Вече съм фен на Марио Драги!

" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев

Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 338
Регистриран на: 27.07.2010
Пол: Мъж
Кара: лимузина

Re: "Скърцащ" ремък.

Мнение от bat_gosho » 01 Сеп 2012, 12:41

И при мен прискърцва,въпреки че е чисто нов.Малко ВД40 и се решава проблема :mrgreen:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1671
Регистриран на: 10.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Lexus GS430 07' , BMW Z4 2.5
Мечтае да кара: BMW M2

Re: "Скърцащ" ремък.

Мнение от ildivvy » 01 Сеп 2012, 13:30

Това сериозно ли е?Тази повърхност не трябва ли да е суха?Знам,че има някакви спреьове за ремъци,но дали ще помогне?!?
Ex: 96' BMW318ti

Изображение


Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!

Вече съм фен на Марио Драги!

" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев

Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 186
Регистриран на: 24.04.2006

Re: "Скърцащ" ремък.

Мнение от clikk » 01 Сеп 2012, 13:43

и при мен скърцаше и след третия ремък, смених ролки, ремък в Дару кар и сега нищо не скърца
а сега, де?

Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 338
Регистриран на: 27.07.2010
Пол: Мъж
Кара: лимузина

Re: "Скърцащ" ремък.

Мнение от bat_gosho » 01 Сеп 2012, 15:49

като купуваме китайски/турски ремъци е така колега :mhihi: другия вариант ти е Дару както каза колегата ;)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1249
Регистриран на: 17.07.2005
Местоположение: София, Божурище
Пол: Мъж
Кара: X3 28i / А4 3.0i quattro
Мечтае да кара: настрани

Re: "Скърцащ" ремък.

Мнение от maxpower » 02 Сеп 2012, 10:39

Гърба на ремъка гладък ли ти е или грапав? Аз също сменях няколко ремъка - и все уж маркови купувах - Бош, Оптибелт- обаче задната част на ремъка беше винаги гладка. Слагам ги карат по 1-2 месеца и почват да скърцат на празен ход :banghead: .Най накрая си купих оригинален с щампа на БМВ, пак Оптибелт, само че на този гърба му е грапав и това беше, вече забравих, че имам пистов ремък.
A sleeper (car) - is a car that has high performance and an unassuming exterior.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1671
Регистриран на: 10.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Lexus GS430 07' , BMW Z4 2.5
Мечтае да кара: BMW M2

Re: "Скърцащ" ремък.

Мнение от ildivvy » 02 Сеп 2012, 21:19

На "гейтс-а" и на "дайко-то" са гладки,а на "контитех-а" е с мънички точици,като релефно е.
Ex: 96' BMW318ti

Изображение


Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!

Вече съм фен на Марио Драги!

" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев

Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1671
Регистриран на: 10.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Lexus GS430 07' , BMW Z4 2.5
Мечтае да кара: BMW M2

Re: "Скърцащ" ремък.

Мнение от ildivvy » 04 Сеп 2012, 11:25

Да направя малко "ъпдейт" на ситуацията.Премерих разстоянието между ролките (паразитната и на авт.обтегач) с ремък и без ремък.Разликата е около 7-8мм.Т.е. с толкова се свива амортисьорчето,когато сложим ремъка от изцяло разпънато положение.Сравних дължините на трите ремъка с еднакви размери.Двата излезнаха наистина равни на дължина,но "гейтс"-а беше по-къс с "една дебелина на ремъка" (около 3мм мисля).Сложих него.В интерес на истината,с него май е най-добре."Прискърцването" е най-слабо и само на място в първите 1-2 минути.Когато подам леко "газ" почти напълно изчезва,за разлика от другите два.Мисля все по-убедено да пробвам с някой макар и по-стар,но по-къс ремък.Според мен има доста резерви в работния диапазон на авт.обтегач и няма да са проблем 2-3см (или по-малко) по-къс ремък (авт,обтегач ще се "събере" почти на половина,няма да е в крайно положение в никакъв случай).

П.П. Знам,че за доста от колегите това не е проблем,още повече че скърцането изчезва напълно малко след като потегля,но мен ме дразни.Стана ми и доста интересно,каква ще излезе причината!
Ex: 96' BMW318ti

Изображение


Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!

Вече съм фен на Марио Драги!

" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев

Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1671
Регистриран на: 10.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Lexus GS430 07' , BMW Z4 2.5
Мечтае да кара: BMW M2

Re: "Скърцащ" ремък.

Мнение от ildivvy » 21 Яну 2013, 15:18

Здравейте!Ще си самодопълня темата за да е полезна за всеки,който я прочете.Ремъка е сменен с 6РК1650.По-къс не влиза!След смяната всичко си дойде на мястото!Обтегача,поне според мен вече работи в средата на диапазона си и всичко е нормално.

П.П. Продавам чисто нов ремък (не слаган) "Дайко" 6РК1660 (за всички 4-цилиндрови,бензинови модели М43,М42,М44),както и авт.обтегач пак за тях.Ще пусна и "връзка" към темата в "Продава": viewtopic.php?f=134&t=325943
Последна промяна ildivvy на 22 Яну 2013, 16:47, променена общо 1 път
Ex: 96' BMW318ti

Изображение


Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!

Вече съм фен на Марио Драги!

" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев

Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 210
Регистриран на: 16.12.2010
Кара: e36

Re: "Скърцащ" ремък.

Мнение от BManqkW » 22 Яну 2013, 13:29

ildivvy написа:Здравейте!Ще си самодопълня темата за да е полезна за всеки,който я прочете.Ремъка е сменен с 6РК1650.По-къс не влиза!След смяната всичко си дойде на мястото!Обтегача,поне според мен вече работи в средата на диапазона си и всичко е нормално.

П.П. Продавам чисто нов ремък (не слаган) "Дайко" 6РК1660 (за всички 4-цилиндрови,бензинови модели М43,М42,М44),както и авт.обтегач пак за тях.Ще пусна и "връзка" към темата в "Продава".


Зависи от двигателя, моя е M43 и е с 6PK1733 ама защото няма амортисьор, а с ролка. :roll:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1671
Регистриран на: 10.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Lexus GS430 07' , BMW Z4 2.5
Мечтае да кара: BMW M2

Re: "Скърцащ" ремък.

Мнение от ildivvy » 22 Яну 2013, 16:51

Ами може да има два вида!Всъщност ролката е закрепена на една подвижна част/рамо,което всъщност се обтяга чрез автоматичния обтегач (т.н. амортисьорче).Доколкото знам с по-дългия ремък са колите с климатик и един ремък.По-често срещания вариант е с два отделни ремъка.Т.е. "климата" е сама на отделен ремък.
Ex: 96' BMW318ti

Изображение


Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!

Вече съм фен на Марио Драги!

" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев

Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook