За или против лекия маховик

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

За или против лекия маховик

За
66
69%
Против
29
31%
 
Общо гласове : 95
ентусиаст
Аватар
Мнения: 1001
Регистриран на: 24.08.2005
Местоположение: Sofia - Mladost
Кара: Е30 340!!!
Мечтае да кара: Е34 М5 - Е30 М3

За или против лекия маховик

Мнение от БаЯн » 01 Сеп 2012, 19:07

Здравейте колеги искам да направим една анкета и да видим кой какво мисли ЗА или Против лекия маховик на е36 и въобще като цяло , митове ли са това че колата губи Nm или истина ? :yes:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1862
Регистриран на: 20.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BigBlockV8
Мечтае да кара: бангия с предно
Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.

Re: За или против лекия маховик

Мнение от Nickelback » 01 Сеп 2012, 19:37

Според мен, ако основно ще караш на пистата и си с атмосферна кола, е добре да е с лек маховик. Ако е за ежедневно ползване - по-скоро не :dunno: Лекия маховик има смисъл на някоя малолитражна високооборотна пила, дето няма достатъчен брой цилиндри или турбо, че да има достатъчен момент от ниски обороти да развърта тежкия :yes:
Изображение Изображение

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1001
Регистриран на: 24.08.2005
Местоположение: Sofia - Mladost
Кара: Е30 340!!!
Мечтае да кара: Е34 М5 - Е30 М3

Re: За или против лекия маховик

Мнение от БаЯн » 01 Сеп 2012, 20:04

Да това е ясно питам принципно защото всеки има различно мнение и ми е най-интересно където повечето казват губило се въртящ момент т.е.Nm или не , губенето на момента за тях е че падат после по бързо оборотите ли това ли им е губеното , защото аз не мога да си обясня как се губят :roll: вече има 6 гласа и само едно мнение :mhihi:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: За или против лекия маховик

Мнение от Dirty M5 driveR » 01 Сеп 2012, 20:06

Определено да. Няма нищо по-хубаво от бързо развъртащ се мотор. Аз сега карам М50Б20 в е34 и си е мъка - това нещо трябва да е в 3500+ , че като му подадеш газ да усетиш, че тръгва (да ускорява е друг въпрос :mhihi: ). Вярно, че двигателчето е слабо, особено в това купе но... наистина няма никакъв респонс. За губенето на Nm съм го писал и преди - в пълния смисъл на понятието "въртящ момент" такъв не се губи. Но лекия маховик значи по-малка маса, която акумулира енергията от коляновия вал. По-малката маса значи, че инцерционния момент на маховика се намалява, и от там нататък е ясно какво значи това. Друг + е, че за да изръчкаш колата не е нужно да я вкарваш в червеното, защото и да смениш по-рано предавка следващата идва при обороти, в които мотора отново се върти добре. Единствения минус може би е евентуален по-поклатим празен ход, особено при пускане на климатика, но и това май не се случва често.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1862
Регистриран на: 20.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BigBlockV8
Мечтае да кара: бангия с предно
Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.

Re: За или против лекия маховик

Мнение от Nickelback » 01 Сеп 2012, 20:19

Чисто теоретично се губи инерчен момент. Което е и добре, и зле. Добре е, че двигателя бързо се развърта и достига по-бързо да оптималния работен диапазон. Лошото е, че съответно бързо излиза от него :roll: Въртящ момент няма как да се загуби понеже той се определя от сумарния натиск върху челата на буталата и това колко е "разпънат" коляновия вал.
Пример - караш на 5-та с 28-цата по равно с постоянна газ. Идва рязко нанагорнище. С тежък маховик по-трудно ще усетиш, че е дошло нанагорно. С лекия веднага ще ти се намали скоростта поради по-малкия му инерчен момент и ще трябва да компенсираш с подаване на повече газ. Ще си помислиш - "тая кола какъв въртящ момент имаше преди да сменя маховика, сега колко е зле, едно нанагорно не може да качи :banghead: ". Но това не е вярно - просто преди това е била по-инертна и външните сили не са и влияели така свирепо. Но пък съответно ще имаш много по-отзивчива кола :ok:

Dirty M5 driveR написа:Определено да. Няма нищо по-хубаво от бързо развъртащ се мотор...


Има по-хубаво - не толкова бързоразвъртащ се, но с мноооого Nm от ник'ви обороти :ok: Ама въпрос на предпочитания, разбира се ;)
Изображение Изображение

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2009
Регистриран на: 13.11.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
Мечтае да кара: зил 130

Re: За или против лекия маховик

Мнение от M10 » 01 Сеп 2012, 20:25

За нютоните няма какво да се напише след поста на Nickelback :)
Зависи какво разбираш под лек маховик - такъв от дърто М20 или екстремен дупчен/стърган/алуминиев... При мен на е30 с матор от е36 и маховик от м10 6кг освен че трябва повече газ при потегляне и скоростната кутия притраква :mhihi: не намирам нищо отрицателно... И с мощен мотор пак ще е по-добре, защото се подобрява респонса. Едно е да нариташ леко газта докато си на 2ра и да тръгне настрани, друго е да трябва да ритнеш 2 пъти съединителя със газ докрай да се събуди и тогава да тръгне ;)
тенденциите в автомобилостроенето се менят и от едно време насам БМВтата не се правят хулигански, а плавни - като намачкаш газта да не вземе да се засуче и да се пребиеш :mrgreen: като караш на дълъг път да върви гладко, да не се налага да подаваш газ на леко баирче, скоростите да влизат мазно :)
Според мен около 6кг е идеалното тегло за кола която се кара всеки ден, зависи кой какво го кефи :ok:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1001
Регистриран на: 24.08.2005
Местоположение: Sofia - Mladost
Кара: Е30 340!!!
Мечтае да кара: Е34 М5 - Е30 М3

Re: За или против лекия маховик

Мнение от БаЯн » 01 Сеп 2012, 20:30

Малко останаха хората които ще седнат да пишат и да обяснят нещо както трябва :) аз мисля че в горния пост Nickelback всичко бе описано много точно :yes:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: За или против лекия маховик

Мнение от Dirty M5 driveR » 01 Сеп 2012, 20:44

Истината е, че човек трябва да покара и двата вариянта и да прецени кой му допада повече. Nickelback е съвършено прав, че е въпрос на предпочитания. Аз обичам резкия и директен двигател, други обичат да усещат по-бавно идващата тяга. Иначе за това колко да е лек - и аз не говоря за маховици като перо от рода на 4кг. Лекия от М20 си е екстра, като се има предвид двойната тежест на стоков от М50 (че даже климатичната версия е към 14, което е още едно потвърждение за "устойчивостта" на по-голямото тегло при прилагане на сила, в случая товара от компресора на климатика).

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1617
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: За или против лекия маховик

Мнение от Jordana » 01 Сеп 2012, 20:56

Истината е че никакъв въртящ момент не се губи и си е един голям плюс при умерено олекотяване направено кадърно и както си трябва.Даже напротив - бих казал че се печели още малко въртящ момент заради по малката маса която трябва да развърта мотора.По добър респонс и лесно достигане на червената линия не виждам причина да не се направи. :yes:
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

Старши спамър
Аватар
Мнения: 1895
Регистриран на: 27.04.2010
Местоположение: Извън матрицата
Пол: Мъж
Кара: Кон
Мечтае да кара: Сърф
Детайли за колата: Немски кон

Re: За или против лекия маховик

Мнение от Top Gun Maverick » 01 Сеп 2012, 22:54

Аз пък съм против, НОООООО...много зависи за какво ти е колата. Общо взето ако ти трябва кола с олекотен маховик, то ще достигнеш до извода, че това е плюс. :mhihi:
Но всичко е субективно. Не мислете, че онези в заводите са някои алъци и ако бе толкова страхотно да си с по-лек маховик, те щяха да си правят труда да ги правят по-тежки. :yes:
Относно постът над мен, няма кадърно или некадърно. Всичко е физика и едното винаги е за сметка на другото. Ако не бе така, то всички коли щяха да са с олекотени маховици.
In God we trust, all others we track.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач. :mhihi:
I feel the need, the need for speed.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1617
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: За или против лекия маховик

Мнение от Jordana » 01 Сеп 2012, 23:26

BMWPOWERRR_ACM написа:Аз пък съм против, НОООООО...много зависи за какво ти е колата. Общо взето ако ти трябва кола с олекотен маховик, то ще достигнеш до извода, че това е плюс. :mhihi:
Но всичко е субективно. Не мислете, че онези в заводите са някои алъци и ако бе толкова страхотно да си с по-лек маховик, те щяха да си правят труда да ги правят по-тежки. :yes:
Относно постът над мен, няма кадърно или некадърно. Всичко е физика и едното винаги е за сметка на другото. Ако не бе така, то всички коли щяха да са с олекотени маховици.

Под "кадърно" олекотен имам предвид по скоро безопасно олекотен малко неточно се изразих.Онези в заводите не са балъци но тежкия маховик е компромисен вариант между бързо ускоряване и запазване на въртящия момент с по плавни преходи при променливи натоварвания.Така че ако търсиш екстремното няма какво да се притесняваш че ще приттреперва като включи климатика.Самия маховик не произвежда въртящ момент а служи за акумулиране на кинетичната енергия така че олекотяването е добър начин да живне малко мотора.
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

Старши спамър
Аватар
Мнения: 1895
Регистриран на: 27.04.2010
Местоположение: Извън матрицата
Пол: Мъж
Кара: Кон
Мечтае да кара: Сърф
Детайли за колата: Немски кон

Re: За или против лекия маховик

Мнение от Top Gun Maverick » 01 Сеп 2012, 23:31

Де да знам аз, все си мисля, че това си влияе като се развърти вече мотора и въпросното олекотяване започва по-скоро да пречи. Но ако е направено по-балансирано...абе пак опираме до нещата за какво ти е направена колата. Всичко е субективно.
In God we trust, all others we track.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач. :mhihi:
I feel the need, the need for speed.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1862
Регистриран на: 20.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BigBlockV8
Мечтае да кара: бангия с предно
Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.

Re: За или против лекия маховик

Мнение от Nickelback » 01 Сеп 2012, 23:47

БаЯн, доколкото си спомням искаше да я турбинираш... Според мен, ако това стане и сложиш лек маховик ще стане отвратителна за каране... Турбото, както се сещаш надува на високи обороти, а и с лек маховик като минеш 4000об. ще биеш само прекъсвачи на 1-ва и 2-ра... Ама това си е мое мнение, дано се включи някой с практически опит с лек маховик на турбо кола :dunno:
Изображение Изображение

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1617
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: За или против лекия маховик

Мнение от Jordana » 01 Сеп 2012, 23:55

Nickelback написа:БаЯн, доколкото си спомням искаше да я турбинираш... Според мен, ако това стане и сложиш лек маховик ще стане отвратителна за каране... Турбото, както се сещаш надува на високи обороти, а и с лек маховик като минеш 4000об. ще биеш само прекъсвачи на 1-ва и 2-ра... Ама това си е мое мнение, дано се включи някой с практически опит с лек маховик на турбо кола :dunno:

Ми ето включвам се :mhihi: Ако ще се слага турбо нормален едномасов маховик от м20 е напълно достатъчен.Иначе докато кажеш А и ще си на 7000 оборота .Обаче ако е демпферен бих го махнал иначе както каза колегата по горе много зависи за какво се прави колата.
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 384
Регистриран на: 4.05.2008
Местоположение: Търговище
Кара: Е36-325i Тurbo 605 Max Torque

Re: За или против лекия маховик

Мнение от kirilov/325i » 02 Сеп 2012, 0:09

Аз съм с маховик от м42 и съм доволен от колата ...в смисъл е приятна за каране.
Аз го сложих поради други причини,не съм гонил олекотяване...даже не знам колко кг. е разликата ;)
За атмосверен мотор ли питаш или за Турбо ?
Изображение.

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook