Най-икономично карене, kak и какво да правиме
Модератори: ge_a, bravo, DrivinGGoD
- gulemetov
- Потребител
- Мнения: 35
- Регистриран на: 14.02.2010
- Местоположение: Amsterdam
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 520d, F10, 2010
- Мечтае да кара: Bavaria 45 cruiser
Най-икономично карене, kak и какво да правиме
Исками се да започна една тема за икономично каране , която повечето БМВ собственици биха презряли но все пак имайки предвид цените на горивата...
Ето моя "рекорд" :
4.4л / 100 км дизел БМВ 520d f10
Ето моя "рекорд" :
4.4л / 100 км дизел БМВ 520d f10
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Най-икономично карене, kak и какво да правиме
Ми... общо взето най-икономично каране се постига, когато се прилага най-малък товар върху двигателя. Без резки ускорения/доускорения и като цяло остри маневри. Извън града с максимално постоянна скорост. По баири надолу задължително на предавка (това и от други съображения). И не на последно място добра поддръжка на машината, защото и това се отразява пряко върху поведението й, респективно икономичността й.
- Nickelback
- старши ентусиаст
- Мнения: 1857
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8 и чат-пат SmallBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: ;)
Big: Hemi 370 cu. in.
Small: S62B50 с жокери
Re: Най-икономично карене, kak и какво да правиме
Дам, интересна тема :smile:
При градско шофиране, аз лично гледам да ускоря при тръгване по-бързичко, а после само да поддържам постоянна скорост, ако е възможно. Като казвам по-бързичко нямам в предвид "на прекъсвач" винаги. Например на 28-цата до 2500 оборота, педала на 25%. Нещо такова...
Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2
При градско шофиране, аз лично гледам да ускоря при тръгване по-бързичко, а после само да поддържам постоянна скорост, ако е възможно. Като казвам по-бързичко нямам в предвид "на прекъсвач" винаги. Например на 28-цата до 2500 оборота, педала на 25%. Нещо такова...
Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2
"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Най-икономично карене, kak и какво да правиме
Nickelback написа:При градско шофиране, аз лично гледам да ускоря при тръгване по-бързичко, а после само да поддържам постоянна скорост, ако е възможно. Като казвам по-бързичко нямам в предвид "на прекъсвач" винаги. Например на 28-цата до 2500 оборота, педала на 25%. Нещо такова...
Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2
Именно. Грешката на много шофьори е да държат колата в прекалено нисък диапазон от обороти, където двигателя не харчи оптимално добре. Ключа към постигане на ефективност е да намерим точния набор от обороти спрямо изискващото натоварване върху двигателя от пътните условия (ма как го обясних само ). Разходомерите ни могат много да помогнат и подскажат как да караме по-икономично.
- Nickelback
- старши ентусиаст
- Мнения: 1857
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8 и чат-пат SmallBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: ;)
Big: Hemi 370 cu. in.
Small: S62B50 с жокери
Re: Най-икономично карене, kak и какво да правиме
Да, от 6-7 година карам БМВ-та и за това време разходомера много ми е помогнал да се ориентирам как да карам колата икономично. Много приятели не вярват как съм постигнал определен разход, но бензиноколонката не лъже (уж)
"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
- Веселин|Василев
- М3 Пристрастен
- Мнения: 1272
- Регистриран на: 11.04.2007
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: E38 735i
Re: Най-икономично карене, kak и какво да правиме
Nickelback написа:При градско шофиране, аз лично гледам да ускоря при тръгване по-бързичко, а после само да поддържам постоянна скорост, ако е възможно.
+1
На М3-ката съм постигал 6.8 с 90 на 6-та (по-голямата част извънградско)
Живота е прекалено кратък за лоша музика, грозни жени, бавни коли и проблемни връзки!!!
- gulemetov
- Потребител
- Мнения: 35
- Регистриран на: 14.02.2010
- Местоположение: Amsterdam
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 520d, F10, 2010
- Мечтае да кара: Bavaria 45 cruiser
Re: Най-икономично карене, kak и какво да правиме
Много е радостен факта, че за темата има интерес. Моя опит с BMW f10 520d , е че най-икономичен ако крака не е на педала на газта изобщо. Наблюдавах доста дълго време и вече съм абсолютно сигурен, че колата консумира по-малко когато е вкл. круз контрол-а. Разликата е около 0,5л на 100км. Имам теорията, че комптъра резервира динамична мощност, когато не е на автопилот. Затова, когато съм на магистрала винаги я карам на круз контрол и с лостчето на волана регулирам скороста. В Германия сложен на 200км/ч иначе според ограничението. Ето днес нов личен "рекорд" на магистралата в Холандия А2 между Утрех и Амстердам - 4 човека в колата с куфари към 70кг. Нафта V-Power 1,53euro
От целия автопарк в къщи БМВ-то най-голямото излиза най-икономично. Интереснna програмка и сайт за следене на консумацията с Андроид / Apple е http://www.fuelly.com/driver/gulemetov
Някъде посредата на отсечката
и когато пристигнахме в Амстердам
и от днес по А4 между Хага и Амстердам
От целия автопарк в къщи БМВ-то най-голямото излиза най-икономично. Интереснna програмка и сайт за следене на консумацията с Андроид / Apple е http://www.fuelly.com/driver/gulemetov
Някъде посредата на отсечката
и когато пристигнахме в Амстердам
и от днес по А4 между Хага и Амстердам
- bum_bum
- старши ентусиаст
- Мнения: 12068
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Най-икономично карене, kak и какво да правиме
Тая М3-ка не е ли създадена за други цели
На тдс-а съм правил 4.2 извънградско с 2 човека, много багаж, псе и 17-ки. С малко и плавна газ и при всяко намаляване преценяваш отдалеч кога да пуснеш газта и да си караш на скорост така, че когато трябва да ускориш да си на точната предавка и с точните обороти. Карането без газ на скорост сваля драстично разхода.
На тдс-а съм правил 4.2 извънградско с 2 човека, много багаж, псе и 17-ки. С малко и плавна газ и при всяко намаляване преценяваш отдалеч кога да пуснеш газта и да си караш на скорост така, че когато трябва да ускориш да си на точната предавка и с точните обороти. Карането без газ на скорост сваля драстично разхода.
Re: Най-икономично карене, kak и какво да правиме
Кажете за автоматиците, че ми е интересно. Имам 330д Е90 и ми дърпа 13-14 градско и ме съсипва...сигурен съм че може доста по малко да ме гърчи...
Това с ускоряването на старт малко и после отпускането на педала за да качи предавка го правя и стрелката винаги пада на разхода на около 6 да кажем но разхода винаги си остава голям, сипвам 14л карам към 100-120км.
Това с ускоряването на старт малко и после отпускането на педала за да качи предавка го правя и стрелката винаги пада на разхода на около 6 да кажем но разхода винаги си остава голям, сипвам 14л карам към 100-120км.
- adovet
- старши ентусиаст
- Мнения: 3725
- Регистриран на: 27.01.2010
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: Tesla Y
Re: Най-икономично карене, kak и какво да правиме
BMW120 написа:Кажете за автоматиците, че ми е интересно. Имам 330д Е90 и ми дърпа 13-14 градско и ме съсипва...сигурен съм че може доста по малко да ме гърчи...
Това с ускоряването на старт малко и после отпускането на педала за да качи предавка го правя и стрелката винаги пада на разхода на около 6 да кажем но разхода винаги си остава голям, сипвам 14л карам към 100-120км.
То при автоматика колкото по малко го настъпваш на толкова по ниски обороти сменя предавките. Аз съм с 320 - 150к.с и средно ми дава 6,6 ама при каране Перник - Сф. всяка вечер и сутрин.
- gulemetov
- Потребител
- Мнения: 35
- Регистриран на: 14.02.2010
- Местоположение: Amsterdam
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 520d, F10, 2010
- Мечтае да кара: Bavaria 45 cruiser
Има ли някой наблюдение за неговата кола и прави ли смисъл ,
Отново по темата. От известно време имам спор с един колега, който твърди че ако караш с по-качествено гориво (premium fuel) в следствие на по-малкия разход на гориво спестяваш пари. Реших да провера твърдението, което звучи доста рекламно с практически тест. От почти празен резервоар напълних догоре V-Power Diesel. Цената на V-Power Diesel е 1,52euro на литър спрямо нормалния 1,44euro. Ako се вземе средния разход за f10 5,4 л/100км то сметката е 5,4*1.44=7.776 => 7.776/ 1,52 = 5,1л/100км за да има смисъл. Още не съм изразходил целия резервоар но според мене за сега няма разлика.
Има ли някой наблюдение за неговата кола и прави ли смисъл , от към пари, да се кара с premium горива?
Има ли някой наблюдение за неговата кола и прави ли смисъл , от към пари, да се кара с premium горива?
- Leon
- старши ентусиаст
- Мнения: 10482
- Регистриран на: 16.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 328i
Re: Най-икономично карене, kak и какво да правиме
При мен и на двете коли (една дизел и една бензин) няма разлика между обикновените и "премиум" горивата. Тестевах и на ЕКО икономичното гориво - за 500км никаква разлика с обикновения 95 на която и да е друга бензиностанция. Това засечено по колонка. При бензина съм усещал разлика само от 100 октанов випауър, но инвестицията в него да отида до работа не си струва. Пак лично мнение, в България "премиум" горивата са просто по-малко разредени обикновени такива. Ти обаче не си в България, та там може и да има някаква сметка...
Never mistake motion for action...
- BMW_M42
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 179
- Регистриран на: 14.06.2012
- Местоположение: ///БУРГАС
- Пол: Мъж
- Кара: Е 36
- Мечтае да кара: заварениа диф на заварена гас
Re: Най-икономично карене, kak и какво да правиме
ас лично ми отне не малко време да се науча да карам икономично
личния ми рекорд е36 м52б20 с права генерация и чип е 6/100 извънградско
е36 м42б18 с много студени стартове в града 11/100
а за темпомата познат с х5 ми е казвал че само така може да се постигне най добър разход
а за горивата
ЛУКОИЛ
бензин 95 - пълен боклук
бензин 98 - става ама не си заслужава
РОМПЕТРОЛ
бензин 95 - става
ПЕТРОЛ
бензин 95 - добър
бензин 96 - добър
ШЕЛ
бензин 95 - боклук
бензин В-повер 95 - най-добрия в България
(но последните няколко пъти беше фалшив не знам дали само на тая бензиностанция ли е така или е практика и другаде)
бензин В-повер реисинг 100
ЕКО
бензин 95 - много добър
бензин 100 - добър
гас - много добра
личния ми рекорд е36 м52б20 с права генерация и чип е 6/100 извънградско
е36 м42б18 с много студени стартове в града 11/100
а за темпомата познат с х5 ми е казвал че само така може да се постигне най добър разход
а за горивата
ЛУКОИЛ
бензин 95 - пълен боклук
бензин 98 - става ама не си заслужава
РОМПЕТРОЛ
бензин 95 - става
ПЕТРОЛ
бензин 95 - добър
бензин 96 - добър
ШЕЛ
бензин 95 - боклук
бензин В-повер 95 - най-добрия в България
(но последните няколко пъти беше фалшив не знам дали само на тая бензиностанция ли е така или е практика и другаде)
бензин В-повер реисинг 100
ЕКО
бензин 95 - много добър
бензин 100 - добър
гас - много добра
Кръвта е най-важното гориво! Инициатива на BMW Клуб България
- justboy
- Олдскул фен
- Мнения: 1142
- Регистриран на: 15.04.2008
- Местоположение: Техеран
- Пол: Мъж
- Кара: Строявайки пешеходците по тротоарит
- Мечтае да кара: E34 + s62 ]:)
Re: Най-икономично карене, kak и какво да правиме
С Е38 М62ТUB35 автоматик естествено, доста натоварена откъм екстри, качена на 17ки, с 3ма души в колата, съм правил 8/100, което за мен си е удивително, за такава тежка кола с 8 цилиндров двигател+автомат. Лятото вечерно време, от Добрич посока различни морски курорти, където трафика си е натоварен общо взето, ама се бях разлял на седалката буквално и ми беше едно лежерно такова, карал съм може би в диапазона 90-120. Разхода в града, когато ми натежее крака не ми се споменава
Автопилота може би е достатъчно икономичен на магистралата(макар че и там съм свалял разхода на по-нисък отколкото с автопилота), но в някакъв смесен режим на шофиране, например, магистрала + 1во, 2ро, 3то-класни пътища няма как с автопилота да ти дава по-нисък разход, тествано много-много-многократно. Друго важно е да предценяш ситуациите, да използваш максимално инерцията си при изпреварване, без резки маневри, всичко добре предценено и плавно, при по-продължителни спускания и други моменти, колата да се държи на скорост... и така : )
Автопилота може би е достатъчно икономичен на магистралата(макар че и там съм свалял разхода на по-нисък отколкото с автопилота), но в някакъв смесен режим на шофиране, например, магистрала + 1во, 2ро, 3то-класни пътища няма как с автопилота да ти дава по-нисък разход, тествано много-много-многократно. Друго важно е да предценяш ситуациите, да използваш максимално инерцията си при изпреварване, без резки маневри, всичко добре предценено и плавно, при по-продължителни спускания и други моменти, колата да се държи на скорост... и така : )
E34, E38
- acho.rs
- старши ентусиаст
- Мнения: 4869
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, F16 X6 30d
Re: Най-икономично карене, kak и какво да правиме
Лелее , колко съм изписал по тая тема в Е46 раздела
Горе-долу ми се припокрива мнението с това на колегите . Понякога обаче може да се пусне по инерция , защото 5та предавка на бенизновите БМВта много къса и бързо забавя хода . Това ако се цели абсолютна минимизация на разхода , защото на леки спускания при 140 км/ч с 3200+ оборота ми дава около 4/100 моментен и няма никакъв смисъл да изключвам от скорост за 1/100 моментен и там другите минуси .
Градско - 1ва до 3000 оборота (педал на 50%) - 2ра до 3000 оборота (пак на 50%) и от там на 4та с почти никакав натиск върху педала на газта - така за 5сек след потегляне , вече се движа със 60 км/ч при моментен разход 5-6/100 . (Това в случай че няма много коли пред мен които да ускоряват с календара на маите .)
И да - дори малко каране на моторна спирачка , рязко сваля средния разход .
Мен рекорда ми 5,9/100 Кнежа-Плевен-Кнежа , като има спускания и изкачвания , за тва го смятах в двете посоки . Отчсечката е 100 км , като около 20 км е градското (селското) само че е без трафик и само на едно място се спира .
Горе-долу ми се припокрива мнението с това на колегите . Понякога обаче може да се пусне по инерция , защото 5та предавка на бенизновите БМВта много къса и бързо забавя хода . Това ако се цели абсолютна минимизация на разхода , защото на леки спускания при 140 км/ч с 3200+ оборота ми дава около 4/100 моментен и няма никакъв смисъл да изключвам от скорост за 1/100 моментен и там другите минуси .
Градско - 1ва до 3000 оборота (педал на 50%) - 2ра до 3000 оборота (пак на 50%) и от там на 4та с почти никакав натиск върху педала на газта - така за 5сек след потегляне , вече се движа със 60 км/ч при моментен разход 5-6/100 . (Това в случай че няма много коли пред мен които да ускоряват с календара на маите .)
И да - дори малко каране на моторна спирачка , рязко сваля средния разход .
Мен рекорда ми 5,9/100 Кнежа-Плевен-Кнежа , като има спускания и изкачвания , за тва го смятах в двете посоки . Отчсечката е 100 км , като около 20 км е градското (селското) само че е без трафик и само на едно място се спира .
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани