ел.стъкла за bmw 520i цени и монтаж въпроси

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 635
Регистриран на: 17.03.2012
Местоположение: Обеля на три полета
Пол: Мъж
Кара: E34 tds, W140 400SE
Мечтае да кара: ГАЗ-24 Волга V8 ЗМЗ-511
Детайли за колата: Капаци, калници, врати, брони, таван и торба с бурми и чукачки след смяна на накладки

Re: ел.стъкла за bmw 520i цени и монтаж въпроси

Мнение от DLVasilev » 23 Авг 2012, 9:47

daddy_ написа:Докато обяснявахме на колегата, колко е скъпо и трудно той написа, че частите вече ги има. А досега сигурно вече си цъка джамовете от копчетата, а вие си спорете, докато се опитвате да обясните едно и също нещо :D

Нали знаеш, че в спора се ражда истината.
Ще продължиме спора като си набавя и аз комплект ел стъкла :mhihi:
Изображение
ATR-42/72

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1013
Регистриран на: 18.01.2009
Местоположение: София, ама съм от село
Пол: Мъж
Кара: 03'Е53 М62TUB44
Мечтае да кара: Е34 540/6 touring
Детайли за колата: Петица с много седмици

Re: ел.стъкла за bmw 520i цени и монтаж въпроси

Мнение от dan-dam » 23 Авг 2012, 10:13

DLVasilev написа:Нали знаеш, че в спора се ражда истината.

:yes:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6269
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: ел.стъкла за bmw 520i цени и монтаж въпроси

Мнение от zvetiko » 24 Авг 2012, 8:20

@2bar написа:човека нали иска професионално да го ориентирате?

професионално - взима се цялата инсталация от една кола с ел. джамове, барабар с модулите под седалката и се прехвърля на неговата. Това е професионално.

Другото.....релета, бушони, жици отляво и отдясно...аре нема нужда.


Адаш, за да бъде по този начин трябва да се вземе цялата инсталация- буксите за двата модула под седалките нямат необходимите пинове за версия с елстъкла. ;) Вариантите са или вземаш
необходимите букси от версия с елстъкла, режеш твоите и снаждаш твоята инсталация за модулите към новите букси или за да бъде истинско,без рязане, сменяш цялата инсталация.
И наистина се отваря сериозна диалема. ;) Кое е по-доброто- да накълцаш оргиналната съществуваща инсталация в името на едни елстъкла,стъклата да са леко модифицирани или пък да подмениш почти половината окабеляване. ;) При БМВ нещо малко да излезеш извън стандартното оборудване и разправията става голяма ;)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1300
Регистриран на: 30.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E34 524td лЕто господне '90-то
Мечтае да кара: по път без дупки

Re: ел.стъкла за bmw 520i цени и монтаж въпроси

Мнение от alchohol » 24 Авг 2012, 9:38

Добре е всичко да се направи със стандартното оборудване. Там всичко си е калибровано и синхронизирано. За другия вариант с рязане и насаждане има вероятност така желаната екстра от теб да се превърне в кошмар. А да не говорим, че "прожекцията" му може да започне и през зимата :paranoid:
Дизела е кат' копейка- дрънне, бръмне и офейка :driving: :driving: :driving:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6269
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: ел.стъкла за bmw 520i цени и монтаж въпроси

Мнение от zvetiko » 24 Авг 2012, 9:49

alchohol написа:Добре е всичко да се направи със стандартното оборудване. Там всичко си е калибровано и синхронизирано. За другия вариант с рязане и насаждане има вероятност така желаната екстра от теб да се превърне в кошмар. А да не говорим, че "прожекцията" му може да започне и през зимата :paranoid:


Това означава подмяна на почти цялото окабеляване на колата в купето и пак ще имаш няколко срязани неща и риска да имаш перфектни, оргинални стъкла, но нещо друго да не работи като хората. ;) Разбира се преди това трябва това окабеляване някой да го свали от друга кола,а освен сам да го направиш, друг едва ли ще се съгласи, което пък ограничава донорите. ;)Така, че се търси минималното зло- една полуоргинална система,срещу рязането на няколко други. ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2386
Регистриран на: 9.06.2005
Кара: 518
Мечтае да кара: БМВ с кожен салон

Re: ел.стъкла за bmw 520i цени и монтаж въпроси

Мнение от ЗАЯДЛИВ ЗМЕЙ » 24 Авг 2012, 10:00

15 години преди вас никой не е рязал кабели в тая кофтора . поялничето , термошлаух и си става перфект.
Изображение
М50B20 - Ни на баир ме радва , ни в завой ме плаши!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1198
Регистриран на: 12.09.2008
Местоположение: майна

Re: ел.стъкла за bmw 520i цени и монтаж въпроси

Мнение от @2bar » 24 Авг 2012, 10:24

ЗАЯДЛИВ ЗМЕЙ написа:15 години преди вас никой не е рязал кабели в тая кофтора . поялничето , термошлаух и си става перфект.


поне на моята никой не е рязал, не искам и да реже.

Инсталацията на стъклата е относително самостоятелна. Единствено трябва да се закачи към захранването. От задната седалка тръгва към А и Б колони и има още един сноп, който отива към бутоните по средата.

А буксите под задната седалка се разглобяват - няма нужда да се реже и снажда. Просто се добавят лиспващите кабели. Но истината е, че след като няма ел. джамове сигурно няма и вторият модул и става дълга и широка, сигурно и безмислена (освен ако колата не е много запазена и едиснтвеният й кусур са джамовете).

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2386
Регистриран на: 9.06.2005
Кара: 518
Мечтае да кара: БМВ с кожен салон

Re: ел.стъкла за bmw 520i цени и монтаж въпроси

Мнение от ЗАЯДЛИВ ЗМЕЙ » 24 Авг 2012, 10:39

@2bar написа:
ЗАЯДЛИВ ЗМЕЙ написа:15 години преди вас никой не е рязал кабели в тая кофтора . поялничето , термошлаух и си става перфект.


поне на моята никой не е рязал, не искам и да реже.

Инсталацията на стъклата е относително самостоятелна. Единствено трябва да се закачи към захранването. От задната седалка тръгва към А и Б колони и има още един сноп, който отива към бутоните по средата.

А буксите под задната седалка се разглобяват - няма нужда да се реже и снажда. Просто се добавят лиспващите кабели. Но истината е, че след като няма ел. джамове сигурно няма и вторият модул и става дълга и широка, сигурно и безмислена (освен ако колата не е много запазена и едиснтвеният й кусур са джамовете).


тя ел джамове предни като няма , ко ще о най запазената да е :) !

2 страниц се изписаха :) , аз съм виждал една форумна с правени стъкла е по голям ташак няма зад кората и след вратата..Ма да не се впускам в подробности.
Изображение
М50B20 - Ни на баир ме радва , ни в завой ме плаши!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1198
Регистриран на: 12.09.2008
Местоположение: майна

Re: ел.стъкла за bmw 520i цени и монтаж въпроси

Мнение от @2bar » 24 Авг 2012, 11:10

темата е почти като всички - горе - долу празни приказки през цялото време. или някой се събудил сутринта и му щракнало, че иска ел. джамове и бам още една безмислена тема. аре поне на края на 2ра страница да сложим нещо малко по - смислено.

ей така изглежда инсталацията на джамовете.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2386
Регистриран на: 9.06.2005
Кара: 518
Мечтае да кара: БМВ с кожен салон

Re: ел.стъкла за bmw 520i цени и монтаж въпроси

Мнение от ЗАЯДЛИВ ЗМЕЙ » 24 Авг 2012, 11:16

забрави да сложиш , буксите , :) , ножици , машинки , прекъсвачета , и т.н , че скоро ги разглабях всичките гимнастики и филма е чуден.

за мен е34 без ел стъкла вече не знам кво по опоскано може да е . тя мое и клима да няма :)
Изображение
М50B20 - Ни на баир ме радва , ни в завой ме плаши!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6269
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: ел.стъкла за bmw 520i цени и монтаж въпроси

Мнение от zvetiko » 25 Авг 2012, 8:09

@2bar написа:

поне на моята никой не е рязал, не искам и да реже.

Инсталацията на стъклата е относително самостоятелна. Единствено трябва да се закачи към захранването. От задната седалка тръгва към А и Б колони и има още един сноп, който отива към бутоните по средата.

А буксите под задната седалка се разглобяват - няма нужда да се реже и снажда. Просто се добавят лиспващите кабели. Но истината е, че след като няма ел. джамове сигурно няма и вторият модул и става дълга и широка, сигурно и безмислена (освен ако колата не е много запазена и едиснтвеният й кусур са джамовете).


От всяка врата тръгва сноп- общо 4 снопа, с конзолата на бутоните стават 5.Този сноп е общ с този за ЦЗ, за задните стъкла се добавя и окабеляването на бутоните на стъклата на вратите.Самата врата понякога е окабелена за елстъкла, понякога не.Ако не е ще трябва да мислиш какво ще правиш с кабелите за ЦЗ или да търсиш окабеляване включващо елстъкла и централно заключване.Буксите на модулите се вадят, но трябва да извадиш кабелните обувки от буксите от инсталация с елстъкла при това без да ги повредиш и наредиш към твоите букси.Модулите винаги са два- единият е с електрониката- това което се нарича комфорт модул, другият е блок с релета.Какво имат като възможности е тема на друг разговор.Да кажем ако имаш предни елстъкла, в модулите има всичко необходимо и за задните.Просто без рязане не може да се мине- ти избираш дали да режеш нещо оргинално в името на елстъклата или правиш някаква форма на тяхна инсталация, но не пипаш нищо останало.Лично не мен ми достави удоволствие да си я проектирам и направя сам, не е като оргиналната, но е с всички нейни функции и вече 3-та година работи перфектно.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 898
Регистриран на: 24.10.2007
Местоположение: София/Асеновград
Пол: Мъж
Кара: Е34 /Е39 дизел, Е46-автомат,Е60-530
Мечтае да кара: Да се разхожда пеша

Re: ел.стъкла за bmw 520i цени и монтаж въпроси

Мнение от Vasko » 26 Сеп 2012, 21:11

Колеги, и като стана въпрос за ел.стъкла аз имам следното питане :
Последният път като се прибирахме от морето на 9-ти септември в''голямото прибиране'' където от Карнобат до Петолъчката се влачихме 3 часа и тогава една мадама от лиготия изля кока кола върху бутоните за стъклата ,който са между предните две седалки. Уж после ги чистихме, защото бяха почнали да лепнат и аз даже си мислих,че ще стане късо и ще изгаснат. Нищо подобно не се случи, но тук от няколко дена забелязвам,че като натисна копчето за сваляне на предно дясно стъкло ,то не сработва веднага ,а след продължително задържане на натискането ...За вдигане -няма проблем. По принцип аз карам винаги на затворени стъкла-лятото на клима, а есента на обдухване ,защото не искам да влиза прахоляк в купето ,но от време на време си натискам ей-така за раздвижване стъклата за затваряне и отваряне. Някой може ли да ми обясни как се свалят тези ключове ,защото моите предположения са,че от кока-колата може пластинките да са зацапани искат чистене самите контактни пластинки под ключовете . Никога не ми се е случвало да ги свалям-изглеждат,че не се свалят -толкова плътни са.....
Предварително Ви благодаря за отговорите !
Яжте, пийте и си носете новите дрехи и си карайте количките ,че животът е крaтък ..

ентусиаст
Аватар
Мнения: 975
Регистриран на: 25.03.2010
Пол: Мъж
Кара: E34 М50B25
Мечтае да кара: E34 V12
Детайли за колата: 1995г.Е34 М50В25TU

Re: ел.стъкла за bmw 520i цени и монтаж въпроси

Мнение от BABHOMED » 30 Сеп 2012, 23:56

Аз имах същия проблем след заливане с кола и кафе точно върху централните копчета..Проблема се решава като разглобиш внимателно копчетата и ги почистиш от гняста старателно...
Гарван граче над безмълвното поле,души се лутат загубили надежда.Щитове и саби с предсмъртни вопли в тишината кънтят.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6269
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: ел.стъкла за bmw 520i цени и монтаж въпроси

Мнение от zvetiko » 01 Окт 2012, 18:49

sineok_pi4_ написа:Колеги, и като стана въпрос за ел.стъкла аз имам следното питане :
Последният път като се прибирахме от морето на 9-ти септември в''голямото прибиране'' където от Карнобат до Петолъчката се влачихме 3 часа и тогава една мадама от лиготия изля кока кола върху бутоните за стъклата ,който са между предните две седалки. Уж после ги чистихме, защото бяха почнали да лепнат и аз даже си мислих,че ще стане късо и ще изгаснат. Нищо подобно не се случи, но тук от няколко дена забелязвам,че като натисна копчето за сваляне на предно дясно стъкло ,то не сработва веднага ,а след продължително задържане на натискането ...За вдигане -няма проблем. По принцип аз карам винаги на затворени стъкла-лятото на клима, а есента на обдухване ,защото не искам да влиза прахоляк в купето ,но от време на време си натискам ей-така за раздвижване стъклата за затваряне и отваряне. Някой може ли да ми обясни как се свалят тези ключове ,защото моите предположения са,че от кока-колата може пластинките да са зацапани искат чистене самите контактни пластинки под ключовете . Никога не ми се е случвало да ги свалям-изглеждат,че не се свалят -толкова плътни са.....
Предварително Ви благодаря за отговорите !


Ваденето е лесно- дърпаш нагоре или буташ отдолу, разглобяването също- интуитивно е.

Изображение

Ето какво има вътре- доста е по-сложно от прости бутони. ;)

Изображение

Предишна

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook