Въпрос за ремонт на М/// броня предна.
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
13 мнения
• Страница 1 от 1
- Dream_BMW
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 658
- Регистриран на: 25.04.2008
- Местоположение: Малко в страни от цивилизацията.
- Пол: Мъж
- Кара: E46 330i седан .03
- Мечтае да кара: Това което има
- Детайли за колата: Черна.
Въпрос за ремонт на М/// броня предна.
Колеги някой може ли да ми помогне с идея как да си ремонтирам предната броня.По-специално ме интересува какъв вид е пластмасата,за да се сдобия със същя тип,та да я използвам за следния метод на залепване. Накрая на пукнатината се прави дупка с 3мм бургия, така ще спре да се цепи. Ще ни трябва пистолет за гореш въздух, ама от добрите с градуси и накрайник с малък отвор. Трябва и същия материал, от който е нашата броня- има го от вътрешната страна на бронята- таблица с вида на пластмасата. Правим лентички с дебелина и ширина, в зависимост от големината на щетата, те трябва да са от същия материал. Различните видове пластмаси се обработват с различни градуси. Варират от 250 до 400 градуса.
Най- общо казано, залепването се състои в това:
-изчистваме боята от повредения участък;
- подаваме лентичката към бронята, и в същото време се нагряват и двете.
Залепва се така и от вътрешната страна на бронята.
Уточнявам,че никъде по бронята си не намирам таблица за вида пластмаса.
Най- общо казано, залепването се състои в това:
-изчистваме боята от повредения участък;
- подаваме лентичката към бронята, и в същото време се нагряват и двете.
Залепва се така и от вътрешната страна на бронята.
Уточнявам,че никъде по бронята си не намирам таблица за вида пластмаса.
- sas_88
- ентусиаст
-
- Мнения: 928
- Регистриран на: 6.03.2009
- Местоположение: Шопско
- Пол: Мъж
- Кара: чайник
Re: Въпрос за ремонт на М/// броня предна.
Нема да стане така както си го намислил,от вътрешната страна на бронята трябва да разтопиш с горелка и да сложиш метална мрежичка за да има какво да ги държи тея детайли.А пластмаса си намираш от друга счупена броня.
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Въпрос за ремонт на М/// броня предна.
http://www.youtube.com/watch?v=wosqImEdzLY Тука от 4-тата минута почват да правят бронята. Не съм спец, но ми се вижда повече от ефектичен начина.
- Dream_BMW
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 658
- Регистриран на: 25.04.2008
- Местоположение: Малко в страни от цивилизацията.
- Пол: Мъж
- Кара: E46 330i седан .03
- Мечтае да кара: Това което има
- Детайли за колата: Черна.
Re: Въпрос за ремонт на М/// броня предна.
sas_88 написа:Нема да стане така както си го намислил,от вътрешната страна на бронята трябва да разтопиш с горелка и да сложиш метална мрежичка за да има какво да ги държи тея детайли.А пластмаса си намираш от друга счупена броня.
Проблема ми е,че не ми се намира друга такава счупена.
- Dream_BMW
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 658
- Регистриран на: 25.04.2008
- Местоположение: Малко в страни от цивилизацията.
- Пол: Мъж
- Кара: E46 330i седан .03
- Мечтае да кара: Това което има
- Детайли за колата: Черна.
Re: Въпрос за ремонт на М/// броня предна.
Dirty M5 driveR написа:http://www.youtube.com/watch?v=wosqImEdzLY Тука от 4-тата минута почват да правят бронята. Не съм спец, но ми се вижда повече от ефектичен начина.
Много ми харесва идеята и вероятно ще я пробвам,но имам нужда от помощ какъв материал да използвам,епоксидната смола дали ще направи нужната спойка ми е дерзанието.
- Sasho.85
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 404
- Регистриран на: 5.06.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: Escort XR3i със задно; Е38 750
- Мечтае да кара: E34 М5
Re: Въпрос за ремонт на М/// броня предна.
Материала на бронята ти се води PP-EPDM. Продават се такива електроди. Около 0,70лв е бройката им. Разтапя се на 280 градуса. Лепиш само с тях и после заглаждаш с кит за пластмаса. Няма нужда от мрежи и дупки.
- Dream_BMW
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 658
- Регистриран на: 25.04.2008
- Местоположение: Малко в страни от цивилизацията.
- Пол: Мъж
- Кара: E46 330i седан .03
- Мечтае да кара: Това което има
- Детайли за колата: Черна.
Re: Въпрос за ремонт на М/// броня предна.
Sasho.85 написа:Материала на бронята ти се води PP-EPDM. Продават се такива електроди. Около 0,70лв е бройката им. Разтапя се на 280 градуса. Лепиш само с тях и после заглаждаш с кит за пластмаса. Няма нужда от мрежи и дупки.
Ето такава информация търсех.Само не ми е ясно с какъв уред става заварката.Ще потърся из нета инфо,но все пак няма да крия,че ми е тъмна индия.
Re: Въпрос за ремонт на М/// броня предна.
Пробвай с пистолет за топъл въздух. С негова помощ залепихме бронята на един приятел и не е мръднала. Така трябва да го направиш, че "заварката" да е в по-ниска точна спрямо самата бронята, за да можеш да изравиш в с кит. Самоче колкото се може по малко кит.
- BMWACSCHNITZER
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 580
- Регистриран на: 5.10.2006
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: '97 328i cabrio
- Мечтае да кара: E24 M6
Re: Въпрос за ремонт на М/// броня предна.
No0k написа:Пробвай с пистолет за топъл въздух. С негова помощ залепихме бронята на един приятел и не е мръднала. Така трябва да го направиш, че "заварката" да е в по-ниска точна спрямо самата бронята, за да можеш да изравиш в с кит. Самоче колкото се може по малко кит.
Колега,даже и заварката да стърчи отгоре не е проблем да се шлайфа за да се отнеме ненужния материал и тогава да се китосва.Ще стане като нова


- Dream_BMW
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 658
- Регистриран на: 25.04.2008
- Местоположение: Малко в страни от цивилизацията.
- Пол: Мъж
- Кара: E46 330i седан .03
- Мечтае да кара: Това което има
- Детайли за колата: Черна.
Re: Въпрос за ремонт на М/// броня предна.
Mного съм ви благодарен момчета,че се отзовахте на молбата ми за помощ.Благодарение на вас вече имам идея как да действам.Ще ви информирам какво е станало,когато я направя.
- waterboy
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 248
- Регистриран на: 30.09.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e38 735i
- Мечтае да кара: вана
- Детайли за колата: M62
Re: Въпрос за ремонт на М/// броня предна.
Колеги ще попитам в темата на колегата да не отварям нова. Интересува М броня от АБС пластмаса има ли вариант през зимата да се счупи при каране в с снега? БЕЗ удар някъде или в нещо просто докато карам, давам пример : валяло е много сняг и има големи коловози и предната броня в случая е като снегорин "пори снега"
Мога ли да я счупя така ?

- Dream_BMW
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 658
- Регистриран на: 25.04.2008
- Местоположение: Малко в страни от цивилизацията.
- Пол: Мъж
- Кара: E46 330i седан .03
- Мечтае да кара: Това което има
- Детайли за колата: Черна.
Re: Въпрос за ремонт на М/// броня предна.
waterboy написа:Колеги ще попитам в темата на колегата да не отварям нова. Интересува М броня от АБС пластмаса има ли вариант през зимата да се счупи при каране в с снега? БЕЗ удар някъде или в нещо просто докато карам, давам пример : валяло е много сняг и има големи коловози и предната броня в случая е като снегорин "пори снега"Мога ли да я счупя така ?
Колега здравей от мен.Значи моята M/// броня си е ABS пластмаса,не гарантирам че е оригинална,защото не знам какви са белезите на оигиналните а я взех втора ръка от кола англичанка,но ми се наложи да я правя точно защото я натиснах през зимата.Натиснах я отдоло и цялата се счупи в средата,та чак липсващо парче имаше.Счупи се сякаш е от стъкло а не от пластмаса.А сега в топлото се огъва достатъчно та да поеме много по-сериозно натискане от това което и се случи през зимата.Така че няма гаранция,че няма да се пропука или счупи ако я натиснеш в снега и тя се деформира под натиска му.Особенно ако е в една точка този натиск.
- Dream_BMW
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 658
- Регистриран на: 25.04.2008
- Местоположение: Малко в страни от цивилизацията.
- Пол: Мъж
- Кара: E46 330i седан .03
- Мечтае да кара: Това което има
- Детайли за колата: Черна.
Re: Въпрос за ремонт на М/// броня предна.
Тъй като смятам,че който отвори тема за проблем и след това го реши,особенно ако е с помоща на форума е редно да се сподели какво се е получило и как,аз също ще споделя.
Приключих с ремонта и боядисването на счупената ми броня и резулата е задоволителен,макар че можеше и по-добре.
Получи се с пистолета за горещ въздух и пръчиците ABS пластмаса плюс алуминиева мрежичка,с която се сдобих от един магазин за автобояджийски материали.За пистолета ви е нужен накрайник който да прави въздушния поток с малка площ.
Пукнатините в края ги дупнах с 2 или 2,2 мм бургия,отвътре(от невидимата страна на детайла) им зачистих ръбовете с макетно ножче,за да поемат повече от новия материал ,който ще нанесем разтопен.След това нанасяме разтопената пластмаса в пукнатините,като съвета ми е когато се нагрява повърхността да не се задържа продължително пистолета ,защото започват да се получават доста деформации и после доста дебел слой кит за пластмаса трябва,за да се скрият а е нежелателно.Пръчицата трябва да се нагрее с пистолета още преди да сме нагрели повърхността,защото ако го правим едновременно,докато се стопи пръчицата,залепваната повърхност се деформира прекалено.При залепването притискаме и парченце алуминиева мрежичка или друга подходяща.След като обработваната повърхност изстине,на лицевата страна на детайла нанасяме кит за пластмаса и след втвърдяването му изтриваме с шкурка 180 и след това ако има ниски незапълнени части китваме отново,после пак с шкурка 180 грубо и с 240 финно,обезмасляваме,пръскаме с грунд за пластмаса,изчакваме 15-20 мин и после шприц кит(филер) две ръце и след като хубаво изсъхне(поне ден-два време при темп над 20 градуса)трием с водна шкурка 500 грубо и 1000 фино,измиваме ,подсушаваме,обезмасляваме и сме готови за боядисване. Шприц кита да е с втвърдител и еластификатор поне 20 %,за да сме по-сигурни че при следващо натискане на бронята няма да имаме напуквания в боята.В лака при боядисването също не се пропуска еластификатора,но пропорцията каква е в магазина за бои ще ви кажат.
Дано съм полезен на някой който има или ще има подобен проблем,който ще решава сам.
Приключих с ремонта и боядисването на счупената ми броня и резулата е задоволителен,макар че можеше и по-добре.
Получи се с пистолета за горещ въздух и пръчиците ABS пластмаса плюс алуминиева мрежичка,с която се сдобих от един магазин за автобояджийски материали.За пистолета ви е нужен накрайник който да прави въздушния поток с малка площ.
Пукнатините в края ги дупнах с 2 или 2,2 мм бургия,отвътре(от невидимата страна на детайла) им зачистих ръбовете с макетно ножче,за да поемат повече от новия материал ,който ще нанесем разтопен.След това нанасяме разтопената пластмаса в пукнатините,като съвета ми е когато се нагрява повърхността да не се задържа продължително пистолета ,защото започват да се получават доста деформации и после доста дебел слой кит за пластмаса трябва,за да се скрият а е нежелателно.Пръчицата трябва да се нагрее с пистолета още преди да сме нагрели повърхността,защото ако го правим едновременно,докато се стопи пръчицата,залепваната повърхност се деформира прекалено.При залепването притискаме и парченце алуминиева мрежичка или друга подходяща.След като обработваната повърхност изстине,на лицевата страна на детайла нанасяме кит за пластмаса и след втвърдяването му изтриваме с шкурка 180 и след това ако има ниски незапълнени части китваме отново,после пак с шкурка 180 грубо и с 240 финно,обезмасляваме,пръскаме с грунд за пластмаса,изчакваме 15-20 мин и после шприц кит(филер) две ръце и след като хубаво изсъхне(поне ден-два време при темп над 20 градуса)трием с водна шкурка 500 грубо и 1000 фино,измиваме ,подсушаваме,обезмасляваме и сме готови за боядисване. Шприц кита да е с втвърдител и еластификатор поне 20 %,за да сме по-сигурни че при следващо натискане на бронята няма да имаме напуквания в боята.В лака при боядисването също не се пропуска еластификатора,но пропорцията каква е в магазина за бои ще ви кажат.
Дано съм полезен на някой който има или ще има подобен проблем,който ще решава сам.
13 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани