Проблем с динамо
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
17 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- Salis
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 82
- Регистриран на: 3.11.2008
- Местоположение: Сандански
- Пол: Мъж
- Кара: 95`` m52b20
- Мечтае да кара: м52б20 stroke engine, coming soon....
Проблем с динамо
Имам проблем с динамото, При даване на контакт лампата за акомолатора свети много слабо. Колата пали и стойностите при замерване са 11.8 на място и при подаване на гас пак същите. Динамото е със сменени лагери и колектор. Четките си сложих старите понеже бяха над половината. Ремонтирах го защото имаше шум от лагерите. Динамото е на 5000км след ремонта. Зареждаше 14 волта след ремонта, преди това не съм има проблеми със зареждането. Когато колата работи лампата си свети много слабо.
Поздрави.
Поздрави.
- plradev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2377
- Регистриран на: 10.04.2008
- Местоположение: СА
- Кара: м си...
Re: Проблем с динамо
Диодния блок или регулатора на напрежение (четкодържателя) е чао
Това при условие ,че си сигурен в четките и всички кабели и връзки към него са ОК .
п.п.Ама да ремонтираш алтернатор и да не смениш четките ,които са най-евтиния компонент е меко казано тъпо

п.п.Ама да ремонтираш алтернатор и да не смениш четките ,които са най-евтиния компонент е меко казано тъпо


- ShibinG
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 542
- Регистриран на: 25.04.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e39tdsA "97
- Мечтае да кара: c63amg
- Salis
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 82
- Регистриран на: 3.11.2008
- Местоположение: Сандански
- Пол: Мъж
- Кара: 95`` m52b20
- Мечтае да кара: м52б20 stroke engine, coming soon....
Re: Проблем с динамо
И аз мисля, че е четкодържателя, сега го свалих и други ден ще го откарам на жичкаджия да го погледне за всеки случай, Ще пиша пак до 2 дни 

- Jang1r
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 508
- Регистриран на: 9.07.2006
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: го на ножки
- Мечтае да кара: на 50ст бензина.
Re: Проблем с динамо
Направо го сменяй!15тина лева е нов барабар с четките 

BMW e36 318TDS Touring
BMW e36 318iS Sedan with m52b25-SOLD
Opel Vectra B X16XEL
BMW e36 318iS Sedan with m52b25-SOLD
Opel Vectra B X16XEL
- Salis
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 82
- Регистриран на: 3.11.2008
- Местоположение: Сандански
- Пол: Мъж
- Кара: 95`` m52b20
- Мечтае да кара: м52б20 stroke engine, coming soon....
Re: Проблем с динамо
Jang1r написа:Направо го сменяй!15тина лева е нов барабар с четките
Нека първо да видим да не е диодния блок

- Salis
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 82
- Регистриран на: 3.11.2008
- Местоположение: Сандански
- Пол: Мъж
- Кара: 95`` m52b20
- Мечтае да кара: м52б20 stroke engine, coming soon....
Re: Проблем с динамо
Проблема е отстранен, оказа се, че едната жичка на колектора не е запоена хубаво и не правише връзка.
- kiky_7
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 362
- Регистриран на: 4.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Много коли
- Мечтае да кара: M4
Re: Проблем с динамо
Колеги и аз имах същия проблем, днес смених диоден блок, четки и пръстените на алтернатора. Лампата изгасна на таблото, но нещо почна да вие, оставих да поработи малко започна по леко да вие почти изчезна, но премерих с мултицет на загасена кола е 12,30V на запалена с фарове 13,50V. До 14V не иска да стигне и това си е. Възможно ли е да е от акомулатора ?


- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: Проблем с динамо
kiky_7 написа:Колеги и аз имах същия проблем, днес смених диоден блок, четки и пръстените на алтернатора. Лампата изгасна на таблото, но нещо почна да вие, оставих да поработи малко започна по леко да вие почти изчезна, но премерих с мултицет на загасена кола е 12,30V на запалена с фарове 13,50V. До 14V не иска да стигне и това си е. Възможно ли е да е от акомулатора ?
Характерно явление е да се появи "виене" , когато се сменя целия колектор или само пръстените ..... Колкото и добре да е изпипано , винаги остава едно виене (може да е леко , може да е и доста осезателно , зависи как е набит колектора или пръстните) и то идва от това , че алтернатора се товари електрически и не е резултат от механичен проблем ... Опитвал съм какво ли не при подмяна на колектор , за да огранича това "виене".... , е не може да се направи като заводското , ако ще на врата си да стъпите !
Щом на загасен двигател ти дава 12.3 - акумулатора ти е за зареждане ... , долната граница за добър заряд на акумулатор е 12.4v (напрежението не трябва да пада под тази граница , защото започва процес на разпад на активна маса от плочите в резултат на недозареденото състояние на акумулатора ).... За това пусни акумулатора да се зарежда ...
Другото .... щом ти пуска 13.5 при запален двигател (с товар фарове) , то всичко с алтернатора ти е ОК ....
Извод - единствения проблем при теб е леко разредения акумулатор - пусни го да се зареди хубаво и си готов ....
- kiky_7
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 362
- Регистриран на: 4.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Много коли
- Мечтае да кара: M4
- kiky_7
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 362
- Регистриран на: 4.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Много коли
- Мечтае да кара: M4
Re: Проблем с динамо
Днес си купих нов акумулатор AFA 72Ah 680 пусков ток с 2 години гаранция, сложих на колата покарах 20тина минути и отидох при човека да го замери. Закачи го на мултицета показваше 12,09 и ми каза, че алтернатора не го зарежда, след което отидох при майстора който ми прави алтернатора и му казах какъв е проблема, накрая се оказа, че едната клема плюсовата на алтернатора не беше завита хубаво и не даваше контакт. Както зави болта и започна да зарежда, но алтернатора почна да вие и най-много стига до 13,80 запалена (запалена с фарове 13,72), изгасена 12.60. Сега какъв ще е проблема
Единя майстор казва, че акумулатора не е читав (всъщност е купен преди 1 час) другя казва, че алтернатора не е направен като хората и сега незнам какво да правя. Някакви съвети ?



- Cosworth
- ентусиаст
-
- Мнения: 1278
- Регистриран на: 25.02.2005
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: Е30 и Е36 и Е90,Е93
- Мечтае да кара: Турбо кола със задно
- Детайли за колата: Е30 318iS RennAuto
Re: Проблем с динамо
kiky_7 написа:Днес си купих нов акумулатор AFA 72Ah 680 пусков ток с 2 години гаранция, сложих на колата покарах 20тина минути и отидох при човека да го замери. Закачи го на мултицета показваше 12,09 и ми каза, че алтернатора не го зарежда, след което отидох при майстора който ми прави алтернатора и му казах какъв е проблема, накрая се оказа, че едната клема плюсовата на алтернатора не беше завита хубаво и не даваше контакт. Както зави болта и започна да зарежда, но алтернатора почна да вие и най-много стига до 13,80 запалена (запалена с фарове 13,72), изгасена 12.60. Сега какъв ще е проблемаЕдиня майстор казва, че акумулатора не е читав (всъщност е купен преди 1 час) другя казва, че алтернатора не е направен като хората и сега незнам какво да правя. Някакви съвети ?
Ако можеш ли погледни регулатора, колко волта пише на него. Преди бях сменял регулатор и на него пишеше 13,9в и да ти кажа на кондезатора отзад на музиката 14волата никога не съм виждал !!!

Скоро сменях моят с ХУКО на него си пише 14волта, сега като погледна някога дори 14,2 качва отзад иначе на борда 14,4 си ги прави..
- sims
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 86
- Регистриран на: 15.03.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 318is на Гняс
Re: Проблем с динамо
Колеги днес заради тази тема мерих моя алтернатор (БОШ)и греда,на загасена кола-12.50в.като запаля се качва до 13.80в.без консуматори на тихи обороти а като пусна фаровете и парното слиза на 12.80в.лампата на таблото не свети но това напрежение е малко,какъв може да е проблема-реле,четки или нещо друго,преди месец е ремонтиран алтернатора и са сменени лагерите и почистен колектор,майстора каза тогава че всичко е ОК. 

- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: Проблем с динамо
Колеги , писал съм и в други теми по този повод , ще пиша и тук .....
Изобщо не е вярно , че алтернатора трябва задължително да държи 14 волта при работещ двигател !
Нормално е дори 13.5 волта , даже в Аутодата за нашите коли с/у типична стойност на напрежението от алтернатора пише - 13.5в
Тоест за всички колеги , които изказаха притеснения по този въпрос - еми няма защо да се притесняват !
Подобно на вас и аз преди време смятах , че алтернатора трябва да държи над или на 14 волта , та цяла тема пусках за ревизия на алтернатора и подмяна на разните му чаркалаци (има я даже в полезни теми ) , но пак ви казвам .... ,ако натоварен ,алтернатора държи напрежение > =13.5 , значи всичко ви е наред .... Ако под товар , напрежението пада под 13.5 , тогава вече има защо да се притеснявате и най -честия причинител на проблема е реле -регулатора или диодния блок (изгорял диод пречи на релето да вдигне напрежението до необходимите стойности ) ...
Иначе за колегата sims ... , щом напрежението пада на 12.8 при натоварен алтернатор , то първо трябва реле-регулатора да се види ... Имай на предвид , че DRL-модула , който монтира , съм го направил така , че ако алтернатора не е изправен и напрежението на алтернатора подкляква много (пада под 13.1 при запален двигател и без товар ), то фаровете се гасят , тоест това е първия сигнал , за сериозен проблем с алтернатора ... та модула също може да ти е ориентир дали алтернатора не работи добре ... Въпреки , че има вариянт , алтернатора да подкляква под 13 волта само при сериозен товар (примерно включени къси + габарити и дълги и т.н.) , това също е състояние извън нормалното и трябва да се обърне внимание (какъвто е май случая при теб )
Изобщо не е вярно , че алтернатора трябва задължително да държи 14 волта при работещ двигател !
Нормално е дори 13.5 волта , даже в Аутодата за нашите коли с/у типична стойност на напрежението от алтернатора пише - 13.5в
Тоест за всички колеги , които изказаха притеснения по този въпрос - еми няма защо да се притесняват !
Подобно на вас и аз преди време смятах , че алтернатора трябва да държи над или на 14 волта , та цяла тема пусках за ревизия на алтернатора и подмяна на разните му чаркалаци (има я даже в полезни теми ) , но пак ви казвам .... ,ако натоварен ,алтернатора държи напрежение > =13.5 , значи всичко ви е наред .... Ако под товар , напрежението пада под 13.5 , тогава вече има защо да се притеснявате и най -честия причинител на проблема е реле -регулатора или диодния блок (изгорял диод пречи на релето да вдигне напрежението до необходимите стойности ) ...
Иначе за колегата sims ... , щом напрежението пада на 12.8 при натоварен алтернатор , то първо трябва реле-регулатора да се види ... Имай на предвид , че DRL-модула , който монтира , съм го направил така , че ако алтернатора не е изправен и напрежението на алтернатора подкляква много (пада под 13.1 при запален двигател и без товар ), то фаровете се гасят , тоест това е първия сигнал , за сериозен проблем с алтернатора ... та модула също може да ти е ориентир дали алтернатора не работи добре ... Въпреки , че има вариянт , алтернатора да подкляква под 13 волта само при сериозен товар (примерно включени къси + габарити и дълги и т.н.) , това също е състояние извън нормалното и трябва да се обърне внимание (какъвто е май случая при теб )
- sims
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 86
- Регистриран на: 15.03.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 318is на Гняс
Re: Проблем с динамо
metodi80...точно по модула разбрах че имам проблем,но от какво ще пада така напрежението,диоден блок или реле
днес ще пробвам с друго реле да видим какво ще излезе и ще споделя резултата. 


17 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани