отново за амортисьорите на стъклото на комбито

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 435
Регистриран на: 19.12.2004
Местоположение: В.Т-во, София
Кара: E34 TOURING `95 без номер на мотора

отново за амортисьорите на стъклото на комбито

Мнение от BigMUZZY » 13 Авг 2012, 15:04

Здравейте,

дойде време и аз да питам от тъпите въпроси. Четох указаните теми, но не намерих отговор на един въпрос:

Амортисьорчетата на стъклото, след като ги освободя от захвата им към самото стъкло, просто трябва да могат да се изтеглят навън, или трябва и да сваля тапицерията и някъде отзад, в основата им, да ги освободя по някакъв начин?

http://realoem.com/bmw/showparts.do?mod ... g=41&fg=60

Притеснява ме №23 на схемата къде стои. Днес освободих дясното откъм стъклото и доста се опитвах да го изтегля, но не стана. Или трябва още по-силно да тегля, или си има друг пиниз.

Благодаря предварително!
...Тез` две бири `що ги каза ...?

Чичо Митко
Аватар
Мнения: 2303
Регистриран на: 12.01.2007
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: Х5 и W209
Мечтае да кара: DDT на море :)

Re: отново за амортисьорите на стъклото на комбито

Мнение от Митко Стоянов » 13 Авг 2012, 16:19

Виж тази тема, може да ти помогне
http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... p=21954298
Гледам си е залепил рамо за амортисьорчето, май това е пиниза.
Изображение

Женската жестокост край няма. Аз и подарих милиони животи.... а тя ги изплю :mhihi: :mhihi: :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Re: отново за амортисьорите на стъклото на комбито

Мнение от Zubcho » 13 Авг 2012, 17:22

Сваля се тапицерията/тавана и развиваш номер 23 от схемата, която си пуснал.
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

Чичо Митко
Аватар
Мнения: 2303
Регистриран на: 12.01.2007
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: Х5 и W209
Мечтае да кара: DDT на море :)

Re: отново за амортисьорите на стъклото на комбито

Мнение от Митко Стоянов » 13 Авг 2012, 19:52

Ето го начина:
Изображение
Изображение

Женската жестокост край няма. Аз и подарих милиони животи.... а тя ги изплю :mhihi: :mhihi: :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 435
Регистриран на: 19.12.2004
Местоположение: В.Т-во, София
Кара: E34 TOURING `95 без номер на мотора

Re: отново за амортисьорите на стъклото на комбито

Мнение от BigMUZZY » 13 Авг 2012, 20:07

Мдаааа....

Благодаря много за бързите и точни отговори. Сега ме чака разкачване на тапицерия или търсене на специален инструмент.

Ще го мисля тези дни.

Благодаря отново.
...Тез` две бири `що ги каза ...?

Чичо Митко
Аватар
Мнения: 2303
Регистриран на: 12.01.2007
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: Х5 и W209
Мечтае да кара: DDT на море :)

Re: отново за амортисьорите на стъклото на комбито

Мнение от Митко Стоянов » 13 Авг 2012, 20:16

BigMUZZY написа:Мдаааа....

Благодаря много за бързите и точни отговори. Сега ме чака разкачване на тапицерия или търсене на специален инструмент.

Ще го мисля тези дни.
Благодаря отново.
Виж снимките от първия линк, човека си е направил приспособление, с него може и да се получи. Нищо не губиш, ако пробваш.
Изображение
Изображение

Женската жестокост край няма. Аз и подарих милиони животи.... а тя ги изплю :mhihi: :mhihi: :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 435
Регистриран на: 19.12.2004
Местоположение: В.Т-во, София
Кара: E34 TOURING `95 без номер на мотора

Re: отново за амортисьорите на стъклото на комбито

Мнение от BigMUZZY » 13 Авг 2012, 20:21

Така е, само дето първо трябва да хвана в ръка или поне на картинка да видя какво представлява този ПИН с №23 от схемата. А дори и чичко Гугъл не дава картинки, само схеми.
...Тез` две бири `що ги каза ...?

Чичо Митко
Аватар
Мнения: 2303
Регистриран на: 12.01.2007
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: Х5 и W209
Мечтае да кара: DDT на море :)

Re: отново за амортисьорите на стъклото на комбито

Мнение от Митко Стоянов » 13 Авг 2012, 20:23

Заебавай го пина :winky:
http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... trut+glass
В тази тема е обсъдено, има и снимка на приспособлението за вадене.
Изображение

Женската жестокост край няма. Аз и подарих милиони животи.... а тя ги изплю :mhihi: :mhihi: :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 435
Регистриран на: 19.12.2004
Местоположение: В.Т-во, София
Кара: E34 TOURING `95 без номер на мотора

Re: отново за амортисьорите на стъклото на комбито

Мнение от BigMUZZY » 13 Авг 2012, 20:54

Нааайс!!!

Много благодарско на Чичо Митко!!! Хората наистина са си написали всичко. Тези дни ще го приложа.
...Тез` две бири `що ги каза ...?

Потребител
Аватар
Мнения: 30
Регистриран на: 22.08.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: отново за амортисьорите на стъклото на комбито

Мнение от grik4 » 09 Окт 2012, 19:28

BigMUZZY написа:Така е, само дето първо трябва да хвана в ръка или поне на картинка да видя какво представлява този ПИН с №23 от схемата. А дори и чичко Гугъл не дава картинки, само схеми.

Здравей. Сега видях темата, търсейки амортесьорчета. Два пъти ги сменях и вече се считам специалист. Този номер 23 е болт със сферична глава. Вади се от тавана под тапицерията и захваща въпросните амортесьорчета, които имат съответната дупка във вътрешния си край. На 90 градуса е спрямо амортесьорчетата. Виж си захващането на амортесьорите на багажната врата - същото е. Но според мен хич не се захващай с тавана! С фенерче, дълга и тънка щанга и с повече сръчност и търпение можеш да ги откачиш и закачиш през дупката за пантите. Ако не си правил нищо, пиши и ще ти дам повече подробности. Имам въпрос - от къде намери амортесьорчета?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Re: отново за амортисьорите на стъклото на комбито

Мнение от Zubcho » 09 Окт 2012, 20:14

grik4 написа:
BigMUZZY написа:Така е, само дето първо трябва да хвана в ръка или поне на картинка да видя какво представлява този ПИН с №23 от схемата. А дори и чичко Гугъл не дава картинки, само схеми.

Здравей. Сега видях темата, търсейки амортесьорчета. Два пъти ги сменях и вече се считам специалист. Този номер 23 е болт със сферична глава. Вади се от тавана под тапицерията и захваща въпросните амортесьорчета, които имат съответната дупка във вътрешния си край. На 90 градуса е спрямо амортесьорчетата. Виж си захващането на амортесьорите на багажната врата - същото е. Но според мен хич не се захващай с тавана! С фенерче, дълга и тънка щанга и с повече сръчност и търпение можеш да ги откачиш и закачиш през дупката за пантите. Ако не си правил нищо, пиши и ще ти дам повече подробности. Имам въпрос - от къде намери амортесьорчета?


EM Комплект 33 имат. Има и при колеги продаващи авточасти.
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

Потребител
Аватар
Мнения: 30
Регистриран на: 22.08.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: отново за амортисьорите на стъклото на комбито

Мнение от grik4 » 10 Окт 2012, 8:55

Търсих там. Няма.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 435
Регистриран на: 19.12.2004
Местоположение: В.Т-во, София
Кара: E34 TOURING `95 без номер на мотора

Re: отново за амортисьорите на стъклото на комбито

Мнение от BigMUZZY » 11 Окт 2012, 0:34

grik4 написа:
BigMUZZY написа:Така е, само дето първо трябва да хвана в ръка или поне на картинка да видя какво представлява този ПИН с №23 от схемата. А дори и чичко Гугъл не дава картинки, само схеми.

Здравей. Сега видях темата, търсейки амортесьорчета. Два пъти ги сменях и вече се считам специалист. Този номер 23 е болт със сферична глава. Вади се от тавана под тапицерията и захваща въпросните амортесьорчета, които имат съответната дупка във вътрешния си край. На 90 градуса е спрямо амортесьорчетата. Виж си захващането на амортесьорите на багажната врата - същото е. Но според мен хич не се захващай с тавана! С фенерче, дълга и тънка щанга и с повече сръчност и търпение можеш да ги откачиш и закачиш през дупката за пантите. Ако не си правил нищо, пиши и ще ти дам повече подробности. Имам въпрос - от къде намери амортесьорчета?



Здравей,

благодаря за отзивчивостта. Все още не съм се наканил да направя процедурата и да ги сменя, затова не съм и споделял. Амортисьорчета намерих от донор друго комби. Според моето инфо, такива предлага само Куинтом Хазел, или както се чете името им и оригинални.Когато сваля някое от старите, ще попрочета какво пише на него като показания и размери и евентуално ще се разтърся за заменяемост/пасване от друг автомобил и ще споделя.
...Тез` две бири `що ги каза ...?

Потребител
Аватар
Мнения: 30
Регистриран на: 22.08.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: отново за амортисьорите на стъклото на комбито

Мнение от grik4 » 12 Окт 2012, 22:00

Благодаря, но от нищо друго не става. Имам три стари, знам данните.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 435
Регистриран на: 19.12.2004
Местоположение: В.Т-во, София
Кара: E34 TOURING `95 без номер на мотора

Re: отново за амортисьорите на стъклото на комбито

Мнение от BigMUZZY » 27 Фев 2013, 18:16

И така, процедурата все още е в ход. Бавно, защото се пазя и стъклото още не ми е разбило носа за втори път. Днес, най-сетне, свалих донорите. След като четох мненията от всички вас, за което съм благодарен, след четенето в линка от Чичо Митко, реших да пробвам с по-кратка процедура: да не свалям никакви тапицерии, а да ръчкам с подръчни средства. ( Навремето на учения Родопи един руски генерал бе казал: Только гуя подручное средство!)

Необходими начални инструменти: лекарски пинцети, тънка отвертка, гаечен ключ от Фолксваген и дебела отвертка или рамо.

Изображение
Егаси и многоцелевия инструмент, при положение че на Фолксвагена няма такива амортисьорчета!

Изображение

Отваря се капака на донора и се виждат краищата на амортисьорчетата. Нанизани са на пинчета и отвън имат по едни тънички, мънинички, гаднички осигурителни шайбички. Тези шайбички се свалят с много майки, тънките отвертки или пинцетите. С дебелата отвертка се промушва и напъва между ухото на амортисьорчето и рамото на стъклото, за да се извади.

Изображение
Отворен капак в начално състояние.


Изображение
Вижда се ухото и шайбичката.


Изображение
Със свалена шайбичка и ухо.

Сега идва готиното: Ключът за гуми се обръща, нанизва се на амортисьорчето и се натиква навътре, докато опре в твърдо. Гарантирам, спира преди предното стъкло. Малко. Дебелата отвертка или желязо се използват като лост и се натиска надолу, за да се откачи главата на амортисьора. При изваждането на ключа, амортисьорчето е в него.

Изображение
Дълбочина, на която влиза ключът.

Изображение

Изображение
Натискате надолу.


Вярно, малко е тясно пространството, но пък не се разкачат никакви кори и глупости.

Евентуални последствия: възможно е да се наранят или скъсат защитните маншончета.

Възможни трудности: да ви заяде някоя от осигурителните шайбички. След над 30 мин. борба, на моето комби все още не съм свалил едното амортисьорче.

Сигурни трудности: монтаж на донорите. След още 30 мин. борба реших, че за днес ми стига и придобиването на резервни части.

Борбата с монтажа предстои.
...Тез` две бири `що ги каза ...?

Следваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook