Компресорът на климаторника постоянно ли требе да работи?

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2067
Регистриран на: 20.01.2006
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: МПС-та
Мечтае да кара: самолет

Компресорът на климаторника постоянно ли требе да работи?

Мнение от turbo » 13 Юли 2006, 0:42

Работата е там, че при мене си се включва и изключва, когато му е кеф... :shock: Не че го прави от вчера де... :mhihi: Така си каркам, духа си хладничко, че и температурката се мъчи да ми държи (с двете врътки е климатроникът, а не с дисплея). Зареждал съм го преди 2 години и си се държи прилично общо взето. Малко е досадно като си карам извънградско, че поприклаща колата като се включва и изключва тоя мощняк компресора (система е с кило и двеста!!! фреон). И на празен ход се усеща по оборотите на мотора, че пали и гасне компресорът... Та така ли е редно или нещо се бъзика при мене цялата система :?:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 314
Регистриран на: 28.04.2005
Местоположение: DE Karlsruhe/ BG Пловдив

Мнение от Loewe » 13 Юли 2006, 2:05

Да, трябва да излючва. Бих се притеснил ако не го прави. Компресора работи, докато се постигне определена температура на охладителната течност. Тази температура зависи от това каква е температурата която е настроена и колко топло е навън. След като се достигне компресирът изключва, като падне под определена пак се включва. Нормално е да изключва. И у вас компресора на хладилника изключва ;)
А филтърчето сменял ли си иначе? Направи го ако не си, ще си спестиш евентуални главоболия. И казваш, че приклаща колата като се включи - с какъв двигател си? И при мен се усеща като се включи, но чак да приклаща не ми се струва.

А и да използвам темата: Колко струва смяна на охладителната течност с качествена такава в БГ ?
“M” stands for Motorsport. And there’s no question that these cars have racing in their blood.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5014
Регистриран на: 18.05.2005
Местоположение: PB
Пол: Мъж
Кара: 7er

Мнение от Stanchev » 13 Юли 2006, 8:49

И при мен се усеща на дълъг път като съм набрал известна скорост и я потдържам с минимална газ. Все едно отнемаш и даваш по малко газ, общо взето си е неприятно. Иначе за филтера е хубаво да го смениш, но няма да оправи нещата. Аз съм с М50Б20.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2067
Регистриран на: 20.01.2006
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: МПС-та
Мечтае да кара: самолет

Мнение от turbo » 13 Юли 2006, 9:03

Ако говорим за филтър-дехидратора, не съм го сменял. Едно приятелче каза, че имало некви универсални за целта, които си били бая добри и цената е към 16-17 лв. Относно зареждането с фреон (по принцип така или иначе се източва всичко и после се пълни, за да е ОК, доколкото знам) тук в БГ го правят и на по 40 лв. на места, а фреонът е R134A и не може да има проблем, защото си е в едни бутилки, които приличат на малки битови, газови бутилки и на тях си пише R134A. Смятам, че няма да е проблем, като си дойдеш да го врътнеш.

А моторът е М50Б20 и точно това, което се получава е, че при поддържане на скоростта се усеща включването и изключването, а на магистралата с постоянна скорост даже се вижда разходомерът как подскача с почти цяло деление нагоре-надолу. ;)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 538
Регистриран на: 20.04.2005

Мнение от jk » 13 Юли 2006, 11:54

А какъв е този филтър-дехидратор? Аз като го пълних с фреон нищо не ми казаха за тоя филтър?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 314
Регистриран на: 28.04.2005
Местоположение: DE Karlsruhe/ BG Пловдив

Мнение от Loewe » 13 Юли 2006, 12:48

Това за делението на разходомера си е вярно. С 1 литър някаде се вдига разхода, но си е друга работа с клима когато вънка е адска жега. Много е удобно, особено ако си в задръстване на магистралата, вместо да им дишаш мръсотиите на другите и да се мориш от жега си седиш на хлад :D Иначе според мен няма начин да не се усеща, дори и да е малко. Естестено ще го усетите повече, ако сте в ниските обороти. Аз също го усещам, набирането е друго с включен климатик. Май за да спрем да го усещаме трябва да сме с 3.0 литра :)
Мерси за информацията! Ще го зареда като се прибера, сега си бачка и е ОК, но си е друго да съм си го сменил аз и да знам кога е сменян ;)
ПП. Имах предвид филтъра, който се намира в купето, зад средната конзола, сменя се като се разглоби джабката. Мойта е със сервизна книжка и като го смених :shock: Не изглеждаше да е сменян въобще, явно ги е мързяло копелетата, щото си е занимавка с тая джабка. Така че, ако не си го сменял го смени, там се събират много боклуци и може да сдухаш компресора, ако не е сменян отдавна. Направо късмет, че моя бачка :)
“M” stands for Motorsport. And there’s no question that these cars have racing in their blood.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 232
Регистриран на: 30.12.2005
Местоположение: с. Монтана, някъде из Бавария

Мнение от bavareza » 13 Юли 2006, 22:51

Това е едно от първите неща които трябва да се подменят, при вземане на кола с климатик/климатроник/. Задръстеният филтър вкарва кофти миризма в купето, обдухването е доста слабо и се товари компресора.
Уважавай това което имаш, защото утре може да го нямаш!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2067
Регистриран на: 20.01.2006
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: МПС-та
Мечтае да кара: самолет

Мнение от turbo » 14 Юли 2006, 14:59

Според мен компресорът си е защитен така или иначе от цялата система и вероятността да му се случи нещо е минимална, ако всичко е ОК. Има впредвид пресостати, релета, кабели, включването на вентилатора отпред и т.н. Още повече, че когато вземе да духа слабо вътре в купето не може да не се усетиш, че нещо му пречи на вентилатора да завърти като хората въздуха. ;)
При мен нямаше проблем и си духаше като за световно зиме и лете вентилаторът и като ми пълниха система ми казаха, че филтърът е зад жабката и че не са го поглеждали и аз викам "ОК". Един ден реших да го извръткам и то след като го извадя да взема нов, за да е същият. Благодарение на указания на колегите от форума, :bowdown: :bowdown: :bowdown: , имах идея какво представлява цялата работа и точно за 7 минути и половина отворих нещата и след още една минута обарване :uups: извадих пластмасата с врътката и ХОП филтърче ЙОК!!! :evil: :evil: :evil:
Ама нали си е от Италия колата и си викам ясноооооо. :D :D :D
Отивам аз, взимам си филтърче, слагама го и газ и те тва е.
Обаче чух, че не е лошо тоя филтър-дехидратор да се смени, ако някой се е занимавал нека се изкаже по темата, а колегата като сменя фреона нека пита за тая джаджа да видим какво ще излезе.
:bchug: Айде със здраве! :bchug:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 102
Регистриран на: 26.07.2004
Местоположение: Пловдив

Re: Компресорът на климаторника постоянно ли требе да работи

Мнение от tozy » 14 Юли 2006, 15:45

turbo написа:Работата е там, че при мене си се включва и изключва, когато му е кеф... :shock: Не че го прави от вчера де... :mhihi: Така си каркам, духа си хладничко, че и температурката се мъчи да ми държи (с двете врътки е климатроникът, а не с дисплея). Зареждал съм го преди 2 години и си се държи прилично общо взето. Малко е досадно като си карам извънградско, че поприклаща колата като се включва и изключва тоя мощняк компресора (система е с кило и двеста!!! фреон). И на празен ход се усеща по оборотите на мотора, че пали и гасне компресорът... Та така ли е редно или нещо се бъзика при мене цялата система :?:


А да питам тези от вас, на които се включва и изключва дали ви премигват фарове, плафони и лампичките по таблото?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5014
Регистриран на: 18.05.2005
Местоположение: PB
Пол: Мъж
Кара: 7er

Re: Компресорът на климаторника постоянно ли требе да работи

Мнение от Stanchev » 14 Юли 2006, 16:39

tozy написа:
turbo написа:Работата е там, че при мене си се включва и изключва, когато му е кеф... :shock: Не че го прави от вчера де... :mhihi: Така си каркам, духа си хладничко, че и температурката се мъчи да ми държи (с двете врътки е климатроникът, а не с дисплея). Зареждал съм го преди 2 години и си се държи прилично общо взето. Малко е досадно като си карам извънградско, че поприклаща колата като се включва и изключва тоя мощняк компресора (система е с кило и двеста!!! фреон). И на празен ход се усеща по оборотите на мотора, че пали и гасне компресорът... Та така ли е редно или нещо се бъзика при мене цялата система :?:


А да питам тези от вас, на които се включва и изключва дали ви премигват фарове, плафони и лампичките по таблото?


А на теб щом не ти изключва да питам от кога не си допълвал фреон :mhihi:
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 102
Регистриран на: 26.07.2004
Местоположение: Пловдив

Re: Компресорът на климаторника постоянно ли требе да работи

Мнение от tozy » 14 Юли 2006, 17:30

stanchev написа:
tozy написа:
turbo написа:Работата е там, че при мене си се включва и изключва, когато му е кеф... :shock: Не че го прави от вчера де... :mhihi: Така си каркам, духа си хладничко, че и температурката се мъчи да ми държи (с двете врътки е климатроникът, а не с дисплея). Зареждал съм го преди 2 години и си се държи прилично общо взето. Малко е досадно като си карам извънградско, че поприклаща колата като се включва и изключва тоя мощняк компресора (система е с кило и двеста!!! фреон). И на празен ход се усеща по оборотите на мотора, че пали и гасне компресорът... Та така ли е редно или нещо се бъзика при мене цялата система :?:


А да питам тези от вас, на които се включва и изключва дали ви премигват фарове, плафони и лампичките по таблото?


А на теб щом не ти изключва да питам от кога не си допълвал фреон :mhihi:


Не бе, друга ми е идеята. Аз съм с климатик и като е включен лампичката светкаши и гаснеше през 4-5 сек., а отделно ми правеше и
мизериите с фаровете и плафоните в колата!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1383
Регистриран на: 17.09.2004
Местоположение: Банкя
Кара: E21 79'

Мнение от Pin2 » 14 Юли 2006, 17:30

Ще ползвам темата да попитам...
При мен всичко е идентично както на колегата. Работи си добре. От скоро обаче забелязвам че колата загрява когато пусна климатика. Спра ли го веднага заковава на 12 часа. някъква идея, какъв ми е проблема? Някой спомена че е добре лятото в радиатора да има вода а не антифриз, защото водата по-лесно се охлаждала и затопляла...
Не схващам обаче какво и е общото с климатроника ?!?!
Приятелите идват и си отиват, а враговете се натрупват.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2067
Регистриран на: 20.01.2006
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: МПС-та
Мечтае да кара: самолет

Мнение от turbo » 15 Юли 2006, 0:18

Братле, не знам защо ти загрява колата като пуснеш климата ама тоя дето ти е казал лятото да караш с вода му кажи да се ухапе отзад!!!
Не че водата не топлоотдава по-добре, но антифриза има смазочни свойства и освен това предпазва охладителната система. Точно поради факта, че антифриза по-лошо топлоотдава е НАЙ-ДОБРЕ да се кара с антифриз разреден до необходимата температура и то с дестилирана вода, а не да се кара с концентрат.
Аз винаги съм внимавал какво слагам в охладителната система на коя да е кола и мога да кажа, че дертове не съм имал. ;)

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook