Компресорът на климаторника постоянно ли требе да работи?
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
13 мнения
• Страница 1 от 1
- turbo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2067
- Регистриран на: 20.01.2006
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: МПС-та
- Мечтае да кара: самолет
Компресорът на климаторника постоянно ли требе да работи?
Работата е там, че при мене си се включва и изключва, когато му е кеф...
Не че го прави от вчера де...
Така си каркам, духа си хладничко, че и температурката се мъчи да ми държи (с двете врътки е климатроникът, а не с дисплея). Зареждал съм го преди 2 години и си се държи прилично общо взето. Малко е досадно като си карам извънградско, че поприклаща колата като се включва и изключва тоя мощняк компресора (система е с кило и двеста!!! фреон). И на празен ход се усеща по оборотите на мотора, че пали и гасне компресорът... Та така ли е редно или нещо се бъзика при мене цялата система 



- Loewe
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 314
- Регистриран на: 28.04.2005
- Местоположение: DE Karlsruhe/ BG Пловдив
Да, трябва да излючва. Бих се притеснил ако не го прави. Компресора работи, докато се постигне определена температура на охладителната течност. Тази температура зависи от това каква е температурата която е настроена и колко топло е навън. След като се достигне компресирът изключва, като падне под определена пак се включва. Нормално е да изключва. И у вас компресора на хладилника изключва
А филтърчето сменял ли си иначе? Направи го ако не си, ще си спестиш евентуални главоболия. И казваш, че приклаща колата като се включи - с какъв двигател си? И при мен се усеща като се включи, но чак да приклаща не ми се струва.
А и да използвам темата: Колко струва смяна на охладителната течност с качествена такава в БГ ?

А филтърчето сменял ли си иначе? Направи го ако не си, ще си спестиш евентуални главоболия. И казваш, че приклаща колата като се включи - с какъв двигател си? И при мен се усеща като се включи, но чак да приклаща не ми се струва.
А и да използвам темата: Колко струва смяна на охладителната течност с качествена такава в БГ ?
“M” stands for Motorsport. And there’s no question that these cars have racing in their blood.
- Stanchev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5014
- Регистриран на: 18.05.2005
- Местоположение: PB
- Пол: Мъж
- Кара: 7er
И при мен се усеща на дълъг път като съм набрал известна скорост и я потдържам с минимална газ. Все едно отнемаш и даваш по малко газ, общо взето си е неприятно. Иначе за филтера е хубаво да го смениш, но няма да оправи нещата. Аз съм с М50Б20.

- turbo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2067
- Регистриран на: 20.01.2006
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: МПС-та
- Мечтае да кара: самолет
Ако говорим за филтър-дехидратора, не съм го сменял. Едно приятелче каза, че имало некви универсални за целта, които си били бая добри и цената е към 16-17 лв. Относно зареждането с фреон (по принцип така или иначе се източва всичко и после се пълни, за да е ОК, доколкото знам) тук в БГ го правят и на по 40 лв. на места, а фреонът е R134A и не може да има проблем, защото си е в едни бутилки, които приличат на малки битови, газови бутилки и на тях си пише R134A. Смятам, че няма да е проблем, като си дойдеш да го врътнеш.
А моторът е М50Б20 и точно това, което се получава е, че при поддържане на скоростта се усеща включването и изключването, а на магистралата с постоянна скорост даже се вижда разходомерът как подскача с почти цяло деление нагоре-надолу.
А моторът е М50Б20 и точно това, което се получава е, че при поддържане на скоростта се усеща включването и изключването, а на магистралата с постоянна скорост даже се вижда разходомерът как подскача с почти цяло деление нагоре-надолу.

- Loewe
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 314
- Регистриран на: 28.04.2005
- Местоположение: DE Karlsruhe/ BG Пловдив
Това за делението на разходомера си е вярно. С 1 литър някаде се вдига разхода, но си е друга работа с клима когато вънка е адска жега. Много е удобно, особено ако си в задръстване на магистралата, вместо да им дишаш мръсотиите на другите и да се мориш от жега си седиш на хлад
Иначе според мен няма начин да не се усеща, дори и да е малко. Естестено ще го усетите повече, ако сте в ниските обороти. Аз също го усещам, набирането е друго с включен климатик. Май за да спрем да го усещаме трябва да сме с 3.0 литра
Мерси за информацията! Ще го зареда като се прибера, сега си бачка и е ОК, но си е друго да съм си го сменил аз и да знам кога е сменян
ПП. Имах предвид филтъра, който се намира в купето, зад средната конзола, сменя се като се разглоби джабката. Мойта е със сервизна книжка и като го смених
Не изглеждаше да е сменян въобще, явно ги е мързяло копелетата, щото си е занимавка с тая джабка. Така че, ако не си го сменял го смени, там се събират много боклуци и може да сдухаш компресора, ако не е сменян отдавна. Направо късмет, че моя бачка 


Мерси за информацията! Ще го зареда като се прибера, сега си бачка и е ОК, но си е друго да съм си го сменил аз и да знам кога е сменян

ПП. Имах предвид филтъра, който се намира в купето, зад средната конзола, сменя се като се разглоби джабката. Мойта е със сервизна книжка и като го смених


“M” stands for Motorsport. And there’s no question that these cars have racing in their blood.
- bavareza
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 232
- Регистриран на: 30.12.2005
- Местоположение: с. Монтана, някъде из Бавария
Това е едно от първите неща които трябва да се подменят, при вземане на кола с климатик/климатроник/. Задръстеният филтър вкарва кофти миризма в купето, обдухването е доста слабо и се товари компресора.
Уважавай това което имаш, защото утре може да го нямаш!
- turbo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2067
- Регистриран на: 20.01.2006
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: МПС-та
- Мечтае да кара: самолет
Според мен компресорът си е защитен така или иначе от цялата система и вероятността да му се случи нещо е минимална, ако всичко е ОК. Има впредвид пресостати, релета, кабели, включването на вентилатора отпред и т.н. Още повече, че когато вземе да духа слабо вътре в купето не може да не се усетиш, че нещо му пречи на вентилатора да завърти като хората въздуха.
При мен нямаше проблем и си духаше като за световно зиме и лете вентилаторът и като ми пълниха система ми казаха, че филтърът е зад жабката и че не са го поглеждали и аз викам "ОК". Един ден реших да го извръткам и то след като го извадя да взема нов, за да е същият. Благодарение на указания на колегите от форума,
, имах идея какво представлява цялата работа и точно за 7 минути и половина отворих нещата и след още една минута обарване
извадих пластмасата с врътката и ХОП филтърче ЙОК!!!
Ама нали си е от Италия колата и си викам ясноооооо.
Отивам аз, взимам си филтърче, слагама го и газ и те тва е.
Обаче чух, че не е лошо тоя филтър-дехидратор да се смени, ако някой се е занимавал нека се изкаже по темата, а колегата като сменя фреона нека пита за тая джаджа да видим какво ще излезе.
Айде със здраве! 

При мен нямаше проблем и си духаше като за световно зиме и лете вентилаторът и като ми пълниха система ми казаха, че филтърът е зад жабката и че не са го поглеждали и аз викам "ОК". Един ден реших да го извръткам и то след като го извадя да взема нов, за да е същият. Благодарение на указания на колегите от форума,







Ама нали си е от Италия колата и си викам ясноооооо.



Отивам аз, взимам си филтърче, слагама го и газ и те тва е.
Обаче чух, че не е лошо тоя филтър-дехидратор да се смени, ако някой се е занимавал нека се изкаже по темата, а колегата като сменя фреона нека пита за тая джаджа да видим какво ще излезе.


Re: Компресорът на климаторника постоянно ли требе да работи
turbo написа:Работата е там, че при мене си се включва и изключва, когато му е кеф...Не че го прави от вчера де...
Така си каркам, духа си хладничко, че и температурката се мъчи да ми държи (с двете врътки е климатроникът, а не с дисплея). Зареждал съм го преди 2 години и си се държи прилично общо взето. Малко е досадно като си карам извънградско, че поприклаща колата като се включва и изключва тоя мощняк компресора (система е с кило и двеста!!! фреон). И на празен ход се усеща по оборотите на мотора, че пали и гасне компресорът... Та така ли е редно или нещо се бъзика при мене цялата система
А да питам тези от вас, на които се включва и изключва дали ви премигват фарове, плафони и лампичките по таблото?
- Stanchev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5014
- Регистриран на: 18.05.2005
- Местоположение: PB
- Пол: Мъж
- Кара: 7er
Re: Компресорът на климаторника постоянно ли требе да работи
tozy написа:turbo написа:Работата е там, че при мене си се включва и изключва, когато му е кеф...Не че го прави от вчера де...
Така си каркам, духа си хладничко, че и температурката се мъчи да ми държи (с двете врътки е климатроникът, а не с дисплея). Зареждал съм го преди 2 години и си се държи прилично общо взето. Малко е досадно като си карам извънградско, че поприклаща колата като се включва и изключва тоя мощняк компресора (система е с кило и двеста!!! фреон). И на празен ход се усеща по оборотите на мотора, че пали и гасне компресорът... Та така ли е редно или нещо се бъзика при мене цялата система
А да питам тези от вас, на които се включва и изключва дали ви премигват фарове, плафони и лампичките по таблото?
А на теб щом не ти изключва да питам от кога не си допълвал фреон


Re: Компресорът на климаторника постоянно ли требе да работи
stanchev написа:tozy написа:turbo написа:Работата е там, че при мене си се включва и изключва, когато му е кеф...Не че го прави от вчера де...
Така си каркам, духа си хладничко, че и температурката се мъчи да ми държи (с двете врътки е климатроникът, а не с дисплея). Зареждал съм го преди 2 години и си се държи прилично общо взето. Малко е досадно като си карам извънградско, че поприклаща колата като се включва и изключва тоя мощняк компресора (система е с кило и двеста!!! фреон). И на празен ход се усеща по оборотите на мотора, че пали и гасне компресорът... Та така ли е редно или нещо се бъзика при мене цялата система
А да питам тези от вас, на които се включва и изключва дали ви премигват фарове, плафони и лампичките по таблото?
А на теб щом не ти изключва да питам от кога не си допълвал фреон
Не бе, друга ми е идеята. Аз съм с климатик и като е включен лампичката светкаши и гаснеше през 4-5 сек., а отделно ми правеше и
мизериите с фаровете и плафоните в колата!
Ще ползвам темата да попитам...
При мен всичко е идентично както на колегата. Работи си добре. От скоро обаче забелязвам че колата загрява когато пусна климатика. Спра ли го веднага заковава на 12 часа. някъква идея, какъв ми е проблема? Някой спомена че е добре лятото в радиатора да има вода а не антифриз, защото водата по-лесно се охлаждала и затопляла...
Не схващам обаче какво и е общото с климатроника ?!?!
При мен всичко е идентично както на колегата. Работи си добре. От скоро обаче забелязвам че колата загрява когато пусна климатика. Спра ли го веднага заковава на 12 часа. някъква идея, какъв ми е проблема? Някой спомена че е добре лятото в радиатора да има вода а не антифриз, защото водата по-лесно се охлаждала и затопляла...
Не схващам обаче какво и е общото с климатроника ?!?!
Приятелите идват и си отиват, а враговете се натрупват.
- turbo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2067
- Регистриран на: 20.01.2006
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: МПС-та
- Мечтае да кара: самолет
Братле, не знам защо ти загрява колата като пуснеш климата ама тоя дето ти е казал лятото да караш с вода му кажи да се ухапе отзад!!!
Не че водата не топлоотдава по-добре, но антифриза има смазочни свойства и освен това предпазва охладителната система. Точно поради факта, че антифриза по-лошо топлоотдава е НАЙ-ДОБРЕ да се кара с антифриз разреден до необходимата температура и то с дестилирана вода, а не да се кара с концентрат.
Аз винаги съм внимавал какво слагам в охладителната система на коя да е кола и мога да кажа, че дертове не съм имал.
Не че водата не топлоотдава по-добре, но антифриза има смазочни свойства и освен това предпазва охладителната система. Точно поради факта, че антифриза по-лошо топлоотдава е НАЙ-ДОБРЕ да се кара с антифриз разреден до необходимата температура и то с дестилирана вода, а не да се кара с концентрат.
Аз винаги съм внимавал какво слагам в охладителната система на коя да е кола и мога да кажа, че дертове не съм имал.

13 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани