Мощност на колелата - преди и/или след ъпгрейда...

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1009
Регистриран на: 29.11.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: внимателно
Мечтае да кара: самолет

Re: Мощност на колелата - преди и/или след ъпгрейда...

Мнение от u`F`o » 07 Авг 2012, 20:13

Nickelback написа:
u`F`o написа:
Boyadjiev написа:...Около 18-20%, или на окомера от сорта на - сток 28-мица дава еди колко си на колелата... (по други теми е дискутирано колко дават :paranoid: ) :yes:

Сток М3ка USA ZF скоростна кутия дава 12% загуба. С времето разбира се, тези загуби се увеличават.

Защо да се увеличават с времето, колега?

Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2


Защото с времето има износване на различните елементи и те не са напаснати както от завода са ги напасвали, в следствие на различни термични , механични и други въздействия. Или с други думи :arrow: Защото тези загуби, ако не се увеличаваха с времето, двигателите щяха да са вечни.

Отделно си има и загуби още от двигателя (ако не е ревизиран напълно), та и за това 36ци с английски мотори често вадят 140-145кс на колата при дино тестовете на събора, което се равнява на около 25 % загуба и е логично, че не идва само от трансмисията.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1862
Регистриран на: 20.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BigBlockV8
Мечтае да кара: бангия с предно
Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.

Re: Мощност на колелата - преди и/или след ъпгрейда...

Мнение от Nickelback » 07 Авг 2012, 20:20

Аз също съм си го мислел, но не вярвах да има толкова голяма разлика с течение на времето. Но определено най-големи загуби има в периода за разработка на новата кола.

Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2
Изображение Изображение

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 28.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
Мечтае да кара: е36 с осмак
Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.

Re: Мощност на колелата - преди и/или след ъпгрейда...

Мнение от Boyadjiev » 07 Авг 2012, 21:26

Едно е ZF кутия, друго е Getrag, при е36-тиците които караме загубите са 17% за ръчна кутия и около 20 за автоматична :wave:
2.8 от англия на 150 хиляди мили може и да дава 140 коня на колелата, читав мотор 2.8 дава около 160 ;)

Проверявайте си данните хубаво за да не стават обърквания :winky:
П.С. Загубите по ръчната трансмисия не се увеличават с времето :D

Друго интересно нещо за което съм споменал по-рано, Гтека не пренебрегва челното съпротивление на колата и за това резултатите от него са по-занижени от реалните стойности на диното :wave:
Изображение Изображение Изображение
Уважавай другия, независимо каква кола кара.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1009
Регистриран на: 29.11.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: внимателно
Мечтае да кара: самолет

Re: Мощност на колелата - преди и/или след ъпгрейда...

Мнение от u`F`o » 07 Авг 2012, 22:13

Boyadjiev написа:...
Друго интересно нещо за което съм споменал по-рано, Гтека не пренебрегва челното съпротивление на колата и за това резултатите от него са по-занижени от реалните стойности на диното :wave:


Ама имаш по-добър топлообмен, за разлика от на диното ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 28.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
Мечтае да кара: е36 с осмак
Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.

Re: Мощност на колелата - преди и/или след ъпгрейда...

Мнение от Boyadjiev » 07 Авг 2012, 22:59

u`F`o написа:
Boyadjiev написа:...
Друго интересно нещо за което съм споменал по-рано, Гтека не пренебрегва челното съпротивление на колата и за това резултатите от него са по-занижени от реалните стойности на диното :wave:


Ама имаш по-добър топлообмен, за разлика от на диното ;)

За какъв топлообмен става на въпрос :shock:
Изображение Изображение Изображение
Уважавай другия, независимо каква кола кара.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1009
Регистриран на: 29.11.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: внимателно
Мечтае да кара: самолет

Re: Мощност на колелата - преди и/или след ъпгрейда...

Мнение от u`F`o » 10 Авг 2012, 11:43

Boyadjiev написа:
u`F`o написа:
Boyadjiev написа:...
Друго интересно нещо за което съм споменал по-рано, Гтека не пренебрегва челното съпротивление на колата и за това резултатите от него са по-занижени от реалните стойности на диното :wave:


Ама имаш по-добър топлообмен, за разлика от на диното ;)

За какъв топлообмен става на въпрос :shock:


Нека помислим, кога се охлажда по-добре колата и кога ще взима по-студен въздух? Когато работи на място или като ускорява? :?: :dunno:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 28.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
Мечтае да кара: е36 с осмак
Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.

Re: Мощност на колелата - преди и/или след ъпгрейда...

Мнение от Boyadjiev » 10 Авг 2012, 13:48

u`F`o написа:
Boyadjiev написа:
u`F`o написа:
Boyadjiev написа:...
Друго интересно нещо за което съм споменал по-рано, Гтека не пренебрегва челното съпротивление на колата и за това резултатите от него са по-занижени от реалните стойности на диното :wave:


Ама имаш по-добър топлообмен, за разлика от на диното ;)

За какъв топлообмен става на въпрос :shock:


Нека помислим, кога се охлажда по-добре колата и кога ще взима по-студен въздух? Когато работи на място или като ускорява? :?: :dunno:

Когато се мери колата на стенд има един принципно доста приличен вентилатор, който обдухва предницата за да може да поема мотора чист въздух ;)
А челното съпротивление оказва доста голям спад на цифрите, както практически видях и както литературно ми го пише на листа до мен :yes:
Изображение Изображение Изображение
Уважавай другия, независимо каква кола кара.

Предишна

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook