Зад волана на BMW M5 /E60/
Модератори: mitaka7, Общи модератори
47 мнения
• Страница 1 от 4 • 1, 2, 3, 4
Зад волана на BMW M5 /E60/

На летище Мюнхен усмихнати руси девойки в черни костюми с отличителните знаци на BMW ни отвеждат до фирмения център. Ние, 60 колеги журналисти от Източна и Централна Европа, ахваме при вида на 30-те чисто нови емпетици, които ни чакат пред халето, подредени сякаш с лазерен лъч в идеална права линия. Външният пакет, който ги отличава от нормалната 5-а серия, са двата големи въздухоотвора отпред, по-широките издувки на калниците с два решетъчни отвора като хриле върху предните, 19-цолови джанти и четирите ауспуха, разположени по двойки от двете страни отзад.Едва изчакваме да получим ключовете и се мятаме по машините. Минута - две инструктаж от човек на фирмата са напълно достатъчни, за да подкарам тази кола. Първото усещане, щом седнах зад волана, е лукс. Това не е сгърбената теснотия на типично спортен автомобил. Седалките са широки и много удобни, облицовани с фина кожа. Таванът е много висок, покрит с черен велур, а арматурното табло е изчистено, без излишни уреди. Педалите са два поради 7-степенната секвенциална (подредена) скоростна кутия SMG (за първи път в света се монтира такава на сериен автомобил), която ми позволява да избера или напълно автоматичен режим, или да превключвам ръчно. Това се извършва по два начина – от бутона “+” и “-” върху волана (да, както във Формула 1) или чрез нормалния скоростен лост долу вдясно. За смяната обаче не се налага да “улучвам” слотовете на скоростите – просто те се редуват във възходящ и низходящ ред чрез потупване на лоста в съответната посока (във възходящ ред с десен бутон на волана, в низходящ – с ляв).
Военното летище
Фюрстенфелдбрюк, където е един от изпитателните полигони на BMW. Включвам сателитната навигация – за пръв път ми е и няколко минути се ровя из менютата на централния LCD дисплей на арматурното табло, за да избера версията на английски и да задам дестинацията. Зад скоростния лост е разположен джойстикът за системата i- Drive, с който се борави досущ като при компютър. Не след дълго глас на английски започва да дава наставления накъде да карам, но малко по-късно откривам приятна изненада. M5 e снабден с head-on дисплей ( HUD) – холограмен образ върху предното стъкло, който показва скоростта, предавката, оборотите, температурата – досущ като на военен изтребител и особено полезно, когато караш много бързо и нямаш време да поглеждаш надолу към таблото. При включена навигация стрелки ти сочат върху стъклото посоката. Хитро.
По аутобана

Първоначално се движа на икономичен режим с намалена мощност – “само” 400 к.с. Трудно ми е обаче да устоя на изкушението да натисна бутона “POWER”, разположен до скоростния лост. Това отпушва максимално клапаните и двигателят заработва с пълните си 507 к.с. Подавам по-рязко газ и с голямо удоволствие усещам как автоматикът тутакси реагира и скоростите изтопуркват надолу, а колата стремглаво хуква напред. Страховитата физиономия на М5 кара колите от лявата лента на аутобана бързо-бързо да се изтеглят в средната. Повечето шофьори ни проследяват с интерес, защото виждат за първи път М5 на живо – моделът ще се продава от 2005 г.Участъкът, по който се движа, е без ограничение и 200 се стигат за нула време (по-точно за 12 секунди от спряло положение). Ако не бях видял скоростта върху дисплея, нямаше да повярвам, че се движа с толкова. В колата е тихо, шум от вятъра почти не се долавя, да не говорим за вибрации. Просто усещаш, че звярът, управляван от теб, може много, ама много още. Ами ако пукне гума при тази скорост? Споко. И тук е мислено - колата има Motosport Mobility System, която в движение запушва пробойни до 6 мм в гумата.Пристигаме на военното летище, което се оказва действащо, и ни е разрешено да ползваме само една писта с дължина 2,5 км, върху която при първия тест трябва да ускорим емпетицата до краен предел. Разясняват ни за т. нар. Launch Control – технология, заимствана от участието на BMW във Формула 1. При нея от неподвижна стартова позиция придържам скоростния лост избутан напред (т.е. на нулева), поставям ръчната трансмисия на 6-а позиция (най-агресивната) и натискам газта до дупка. Двигателят се форсира до 4200 оборота, а колата е все още неподвижна. Поемам дъх и пускам лоста. На мига залепвам за седалката, а в ушите ми звучи симфония от звуци – скоростите правят “туп”, “туп”, “туп”, като преди всяко тупване шумът от двигателя се извисява в невероятно приятен вой и щом оборотите наближат предела от 8000, следва ново “туп” – просто върхът! За 4,7 секунди прелитам стоте, някъде на 13-14 секунда съм на 200, без за миг да съм отлепял газта от пода. Стигам 250, но
Колата продължава да ускорява
Какво става? Нали има електронно ограничение до 250 км/ч?! Стигам 266 и беемвето почва да забавя, макар че още натискам газта до дупка. Ясно, просто от инерцията съм преминал граничната скорост, но дотук беше. При тази скорост разбирам колко полезен е head-on дисплея на предното стъкло – просто не бива да си отклоняваш вниманието от пътя дори за част от секундата. Трябва да ви кажа, че широката самолетна писта ми се стори тясна като пътека, а ограничителните пластмасови конуси край трасето се бяха слели в непрекъсната оранжева лента. В този миг зърнах знаците STOP – значи бях навлязъл в 300-метровата лента за спиране. Ще ми стигне ли, твърде къса е! – бе единствената тревожна мисъл в главата ми, с която скочих яко на спирачките. Затопуркаха ейбиеси и всякакви подобни джаджи и преди да се усетя, бях спрял много преди края на пистата. Впоследствие разбрах, че М5 спира от 200 км/ч за по-малко от 140 метра, а от 100 заковава на място след 36 м!
На слалом теста
Разбрах какво значат нещата, които малко по-горе нарекох “всякакви подобни джаджи” за стабилността на колата. При първото преминаване на зигзаг, признавам, се уплаших и натисках на няколко пъти спирачките. Но М5 стои така стабилно на пътя при резки завои, че на втория път просто натисках мощно газта и въртях волана, а колата уверено следваше с голяма скорост острите извивки на очертаното с конуси трасе, без намек за поднасяне или порив към преобръщане.Първата от тези “джаджи” се нарича Electronic Damper Control (ЕDC) – т. е. електронен контрол на окачването. Чрез тази система шофьорът по желание задава с помощта на джойстика върху LCD екрана един от следните три режима: комфортен, нормален или спортен. Може да го стори и чрез бутон вляво до скоростния лост.Специално разработен за М5 е новият вариант на системата Dynamic Stability Control (DSC) – т.е. динамичен контрол на стабилността. Тя има две положения – нормално и M-Dynamic, предназначено за спортно каране. Задават се по същите два начина като EDC. На пръв поглед изглежда сложно, но и тук има улеснение - едно единствено копче върху волана, обозначено с M, привежда трите системи POWER, ЕDC и DSC в спортен режим.
Изключването

На системите усетих при третото преминаване през слалома – тогава гумите въртят на място с пушек, колата поднася, задницата се върти като луда и караш с усещането, че нямаш контрол върху поведението на колата и работата на чудовищно мощния двигател. Това се разбра и на следващия ден, когато карахме емпетиците по усукани планински пътища в един от най-невероятно красивите райони на Бавария над езерото Тегернзее.С включени системи за стабилност влизането и в най-острия завой със скорост над 100 км/ч ти се струва детска игра. Каквото пък, като се замисли човек, си беше цялото изживяване на този тест.драйв. Защото М5 е действително една играчка за възрастния мъж, която го връща към детските му мечти – да кара като във Формула 1. Това е кола за човек, който хем желае да има свръхмощен автомобил, хем мрази външната показност. Човек, който иска да знае, че във всеки един момент, ако му се прииска, може да изпревари всички на пътя, без обаче те предварително да подозират за това.
MoToRsHoW
- Bavarishe
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3117
- Регистриран на: 9.08.2004
- Местоположение: СофиА
- Кара: `Е34 ТДС-ъ 95
- Мечтае да кара: `Е34`E32 `E38 `E31
- BMW lover
- Любовника
-
- Мнения: 2210
- Регистриран на: 10.10.2005
- Местоположение: Пловдив <-> София
- Пол: Мъж
- Кара: Е30 90' 320i convertible, E61 530d
Ей вие от чирпан сте много ентусиазирани бе, това момче М6 има няма и постне нещо за "дъ бест ъф" пък и честно казано според мен има и вкус към колите
. Миналия път - цялата история имоделите на Е23, а сега Е60 М5
Браво батка само така



Браво батка само така

- LAST RIDE
- ентусиаст
-
- Мнения: 1293
- Регистриран на: 4.07.2005
- Местоположение: Сливен О.С :))
- Пол: Мъж
- Кара: дизелaка да пропушва
- Мечтае да кара: НА БАБА ЯГА МЕТЛАТА :D:D
кво друго мога да кажа освен БРАВО 

Заменям си усилвателя!!
viewtopic.php?f=64&t=228928
коментар:
исках BMW,но татко каза не.......по добре да си взема SUZUKI IGNIS пък и те BMW нестават...
viewtopic.php?f=64&t=228928
коментар:
исках BMW,но татко каза не.......по добре да си взема SUZUKI IGNIS пък и те BMW нестават...

браво за труда. аз само ще добавя няколко неща..
1. не съм сигурен че в "м" режим на дисплея на стъклото се вижда температурата- показани са обороти, предавка и скорост... май... единствената връзка със температурата е че ако падне под 4 градуса има 5-7 (?) секунден сигнал и се показва една снежинка.
2. във м5-цата ако спукаш гума със 200.. спукана ти е работата.. м-мобилити системата е един флакон със газ/лепило със които можеш да се опиташ да си напомпаш гумата (на място) и да се молиш да затвори дупката.. като не стане (а почти никога не става), се обаждаш на bmw roadside resistance.. грешка - assistance и чакаш да дойде камиона и да ти натовари колата- резервна гума няма.
3. при "launch control" лоста за скоростите се държи на първа и напред, а не на нулева- нулевата е в средата и наляво (към шофьора). при положение лоста бутнат и задържан "напред" и пълна газ оборотите за старта могат да се регулират със лоста за темпомата.
4. окачването няма нужда да се ровиш за него във менютата- освен ако не искаш да променяш характеристиките на "м" бутона... бутона за окачването е до бутона за програмата за стабилност които пък е до бутона за 400/500 коня- и 3те са на централната конзола... всъщност 500те коня са два режима - 500 и 500спорт- като 500спорт може да се задава само като параметър за м-бутона и не е избираем със бутона на конзолата...
а за ограничителя- позволява да се вдигне 265км не защото може да го надвиеш със инерцията на ускорението, а просто защото е сложен на 265... закачка към мерцедес - е55 и цлс55 амг са ограничени на 248
1. не съм сигурен че в "м" режим на дисплея на стъклото се вижда температурата- показани са обороти, предавка и скорост... май... единствената връзка със температурата е че ако падне под 4 градуса има 5-7 (?) секунден сигнал и се показва една снежинка.
2. във м5-цата ако спукаш гума със 200.. спукана ти е работата.. м-мобилити системата е един флакон със газ/лепило със които можеш да се опиташ да си напомпаш гумата (на място) и да се молиш да затвори дупката.. като не стане (а почти никога не става), се обаждаш на bmw roadside resistance.. грешка - assistance и чакаш да дойде камиона и да ти натовари колата- резервна гума няма.
3. при "launch control" лоста за скоростите се държи на първа и напред, а не на нулева- нулевата е в средата и наляво (към шофьора). при положение лоста бутнат и задържан "напред" и пълна газ оборотите за старта могат да се регулират със лоста за темпомата.
4. окачването няма нужда да се ровиш за него във менютата- освен ако не искаш да променяш характеристиките на "м" бутона... бутона за окачването е до бутона за програмата за стабилност които пък е до бутона за 400/500 коня- и 3те са на централната конзола... всъщност 500те коня са два режима - 500 и 500спорт- като 500спорт може да се задава само като параметър за м-бутона и не е избираем със бутона на конзолата...
а за ограничителя- позволява да се вдигне 265км не защото може да го надвиеш със инерцията на ускорението, а просто защото е сложен на 265... закачка към мерцедес - е55 и цлс55 амг са ограничени на 248

Последна промяна alx на 17 Апр 2006, 16:22, променена общо 1 път
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- Runner
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 278
- Регистриран на: 17.04.2006
- Местоположение: София, България
- Пол: Мъж
- Кара: Е34 520i Vanos и Е60 525i
- Мечтае да кара: F10
- Christoff
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 777
- Регистриран на: 29.06.2006
- Местоположение: на пътя
- Кара: 330Xi
- Мечтае да кара: 760
ех дано тая М5ца след 5-6 години да е поевтиняла малко.....
E36 316i
E30 316i
E34 520iA
E61 535d
E46 330Xi
E30 316i
E34 520iA
E61 535d
E46 330Xi
- 7S\/E7OSLA\/
- ентусиаст
-
- Мнения: 870
- Регистриран на: 19.03.2006
- Местоположение: Сф
- Пол: Мъж
- Кара: BMW X5 E70 08.2010
- Детайли за колата: Сив металик
то и да кажем че поевтинее няма да имаш парички за поддръжка и за гориво ,да не мислиш че варви на вода толкова много ... 

47 мнения
• Страница 1 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани