Зад волана на BMW M5 /E60/

Как издухах на старт едно Ferrari...

Модератори: mitaka7, Общи модератори


Аватар
Мнения: 864
Регистриран на: 29.05.2005

Зад волана на BMW M5 /E60/

Мнение от M6 » 16 Апр 2006, 12:56

Изображение
На летище Мюнхен усмихнати руси девойки в черни костюми с отличителните знаци на BMW ни отвеждат до фирмения център. Ние, 60 колеги журналисти от Източна и Централна Европа, ахваме при вида на 30-те чисто нови емпетици, които ни чакат пред халето, подредени сякаш с лазерен лъч в идеална права линия. Външният пакет, който ги отличава от нормалната 5-а серия, са двата големи въздухоотвора отпред, по-широките издувки на калниците с два решетъчни отвора като хриле върху предните, 19-цолови джанти и четирите ауспуха, разположени по двойки от двете страни отзад.Едва изчакваме да получим ключовете и се мятаме по машините. Минута - две инструктаж от човек на фирмата са напълно достатъчни, за да подкарам тази кола. Първото усещане, щом седнах зад волана, е лукс. Това не е сгърбената теснотия на типично спортен автомобил. Седалките са широки и много удобни, облицовани с фина кожа. Таванът е много висок, покрит с черен велур, а арматурното табло е изчистено, без излишни уреди. Педалите са два поради 7-степенната секвенциална (подредена) скоростна кутия SMG (за първи път в света се монтира такава на сериен автомобил), която ми позволява да избера или напълно автоматичен режим, или да превключвам ръчно. Това се извършва по два начина – от бутона “+” и “-” върху волана (да, както във Формула 1) или чрез нормалния скоростен лост долу вдясно. За смяната обаче не се налага да “улучвам” слотовете на скоростите – просто те се редуват във възходящ и низходящ ред чрез потупване на лоста в съответната посока (във възходящ ред с десен бутон на волана, в низходящ – с ляв).
Военното летище
Фюрстенфелдбрюк, където е един от изпитателните полигони на BMW. Включвам сателитната навигация – за пръв път ми е и няколко минути се ровя из менютата на централния LCD дисплей на арматурното табло, за да избера версията на английски и да задам дестинацията. Зад скоростния лост е разположен джойстикът за системата i- Drive, с който се борави досущ като при компютър. Не след дълго глас на английски започва да дава наставления накъде да карам, но малко по-късно откривам приятна изненада. M5 e снабден с head-on дисплей ( HUD) – холограмен образ върху предното стъкло, който показва скоростта, предавката, оборотите, температурата – досущ като на военен изтребител и особено полезно, когато караш много бързо и нямаш време да поглеждаш надолу към таблото. При включена навигация стрелки ти сочат върху стъклото посоката. Хитро.
По аутобана
Изображение
Първоначално се движа на икономичен режим с намалена мощност – “само” 400 к.с. Трудно ми е обаче да устоя на изкушението да натисна бутона “POWER”, разположен до скоростния лост. Това отпушва максимално клапаните и двигателят заработва с пълните си 507 к.с. Подавам по-рязко газ и с голямо удоволствие усещам как автоматикът тутакси реагира и скоростите изтопуркват надолу, а колата стремглаво хуква напред. Страховитата физиономия на М5 кара колите от лявата лента на аутобана бързо-бързо да се изтеглят в средната. Повечето шофьори ни проследяват с интерес, защото виждат за първи път М5 на живо – моделът ще се продава от 2005 г.Участъкът, по който се движа, е без ограничение и 200 се стигат за нула време (по-точно за 12 секунди от спряло положение). Ако не бях видял скоростта върху дисплея, нямаше да повярвам, че се движа с толкова. В колата е тихо, шум от вятъра почти не се долавя, да не говорим за вибрации. Просто усещаш, че звярът, управляван от теб, може много, ама много още. Ами ако пукне гума при тази скорост? Споко. И тук е мислено - колата има Motosport Mobility System, която в движение запушва пробойни до 6 мм в гумата.Пристигаме на военното летище, което се оказва действащо, и ни е разрешено да ползваме само една писта с дължина 2,5 км, върху която при първия тест трябва да ускорим емпетицата до краен предел. Разясняват ни за т. нар. Launch Control – технология, заимствана от участието на BMW във Формула 1. При нея от неподвижна стартова позиция придържам скоростния лост избутан напред (т.е. на нулева), поставям ръчната трансмисия на 6-а позиция (най-агресивната) и натискам газта до дупка. Двигателят се форсира до 4200 оборота, а колата е все още неподвижна. Поемам дъх и пускам лоста. На мига залепвам за седалката, а в ушите ми звучи симфония от звуци – скоростите правят “туп”, “туп”, “туп”, като преди всяко тупване шумът от двигателя се извисява в невероятно приятен вой и щом оборотите наближат предела от 8000, следва ново “туп” – просто върхът! За 4,7 секунди прелитам стоте, някъде на 13-14 секунда съм на 200, без за миг да съм отлепял газта от пода. Стигам 250, но
Колата продължава да ускорява
Какво става? Нали има електронно ограничение до 250 км/ч?! Стигам 266 и беемвето почва да забавя, макар че още натискам газта до дупка. Ясно, просто от инерцията съм преминал граничната скорост, но дотук беше. При тази скорост разбирам колко полезен е head-on дисплея на предното стъкло – просто не бива да си отклоняваш вниманието от пътя дори за част от секундата. Трябва да ви кажа, че широката самолетна писта ми се стори тясна като пътека, а ограничителните пластмасови конуси край трасето се бяха слели в непрекъсната оранжева лента. В този миг зърнах знаците STOP – значи бях навлязъл в 300-метровата лента за спиране. Ще ми стигне ли, твърде къса е! – бе единствената тревожна мисъл в главата ми, с която скочих яко на спирачките. Затопуркаха ейбиеси и всякакви подобни джаджи и преди да се усетя, бях спрял много преди края на пистата. Впоследствие разбрах, че М5 спира от 200 км/ч за по-малко от 140 метра, а от 100 заковава на място след 36 м!
На слалом теста
Разбрах какво значат нещата, които малко по-горе нарекох “всякакви подобни джаджи” за стабилността на колата. При първото преминаване на зигзаг, признавам, се уплаших и натисках на няколко пъти спирачките. Но М5 стои така стабилно на пътя при резки завои, че на втория път просто натисках мощно газта и въртях волана, а колата уверено следваше с голяма скорост острите извивки на очертаното с конуси трасе, без намек за поднасяне или порив към преобръщане.Първата от тези “джаджи” се нарича Electronic Damper Control (ЕDC) – т. е. електронен контрол на окачването. Чрез тази система шофьорът по желание задава с помощта на джойстика върху LCD екрана един от следните три режима: комфортен, нормален или спортен. Може да го стори и чрез бутон вляво до скоростния лост.Специално разработен за М5 е новият вариант на системата Dynamic Stability Control (DSC) – т.е. динамичен контрол на стабилността. Тя има две положения – нормално и M-Dynamic, предназначено за спортно каране. Задават се по същите два начина като EDC. На пръв поглед изглежда сложно, но и тук има улеснение - едно единствено копче върху волана, обозначено с M, привежда трите системи POWER, ЕDC и DSC в спортен режим.
Изключването
Изображение
На системите усетих при третото преминаване през слалома – тогава гумите въртят на място с пушек, колата поднася, задницата се върти като луда и караш с усещането, че нямаш контрол върху поведението на колата и работата на чудовищно мощния двигател. Това се разбра и на следващия ден, когато карахме емпетиците по усукани планински пътища в един от най-невероятно красивите райони на Бавария над езерото Тегернзее.С включени системи за стабилност влизането и в най-острия завой със скорост над 100 км/ч ти се струва детска игра. Каквото пък, като се замисли човек, си беше цялото изживяване на този тест.драйв. Защото М5 е действително една играчка за възрастния мъж, която го връща към детските му мечти – да кара като във Формула 1. Това е кола за човек, който хем желае да има свръхмощен автомобил, хем мрази външната показност. Човек, който иска да знае, че във всеки един момент, ако му се прииска, може да изпревари всички на пътя, без обаче те предварително да подозират за това.
MoToRsHoW

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3117
Регистриран на: 9.08.2004
Местоположение: СофиА
Кара: `Е34 ТДС-ъ 95
Мечтае да кара: `Е34`E32 `E38 `E31

Мнение от Bavarishe » 16 Апр 2006, 19:47

ей тия русолявите им казах като съм пиян да не ми пипат колата :mhihi:
ТДС - Турбо Див Селянин

Любовника
Аватар
Мнения: 2210
Регистриран на: 10.10.2005
Местоположение: Пловдив <-> София
Пол: Мъж
Кара: Е30 90' 320i convertible, E61 530d

Мнение от BMW lover » 16 Апр 2006, 21:29

Ей вие от чирпан сте много ентусиазирани бе, това момче М6 има няма и постне нещо за "дъ бест ъф" пък и честно казано според мен има и вкус към колите ;) . Миналия път - цялата история имоделите на Е23, а сега Е60 М5 :) :clap:

Браво батка само така 8)
Бъди такъв какъвто си - купи си BMW !!! ;)
Изображение


Аватар
Мнения: 864
Регистриран на: 29.05.2005

Мнение от M6 » 16 Апр 2006, 21:50

BMW lover написа:Ей вие от чирпан сте много ентусиазирани бе, това момче М6 има няма и постне нещо за "дъ бест ъф" пък и честно казано според мен има и вкус към колите ;) . Миналия път - цялата история имоделите на Е23, а сега Е60 М5 :) :clap:

Браво батка само така 8)

Тази тема е Copy Paste :mhihi:

Гост
Аватар

Мнение от Гост » 17 Апр 2006, 0:56

BMW MММММММММааааниииииии ... тидииии :shock: :lol:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1293
Регистриран на: 4.07.2005
Местоположение: Сливен О.С :))
Пол: Мъж
Кара: дизелaка да пропушва
Мечтае да кара: НА БАБА ЯГА МЕТЛАТА :D:D

Мнение от LAST RIDE » 17 Апр 2006, 15:03

кво друго мога да кажа освен БРАВО :bowdown:
Заменям си усилвателя!!

viewtopic.php?f=64&t=228928

коментар:
исках BMW,но татко каза не.......по добре да си взема SUZUKI IGNIS пък и те BMW нестават... :D

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4521
Регистриран на: 5.04.2005
Местоположение: Пловдив

Мнение от MaXimal » 17 Апр 2006, 15:05

Вижте и това - 51-33-3-424-201

A weekend with M5
Изображение

master of the force
Online
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Мнение от alx » 17 Апр 2006, 15:34

браво за труда. аз само ще добавя няколко неща..

1. не съм сигурен че в "м" режим на дисплея на стъклото се вижда температурата- показани са обороти, предавка и скорост... май... единствената връзка със температурата е че ако падне под 4 градуса има 5-7 (?) секунден сигнал и се показва една снежинка.

2. във м5-цата ако спукаш гума със 200.. спукана ти е работата.. м-мобилити системата е един флакон със газ/лепило със които можеш да се опиташ да си напомпаш гумата (на място) и да се молиш да затвори дупката.. като не стане (а почти никога не става), се обаждаш на bmw roadside resistance.. грешка - assistance и чакаш да дойде камиона и да ти натовари колата- резервна гума няма.

3. при "launch control" лоста за скоростите се държи на първа и напред, а не на нулева- нулевата е в средата и наляво (към шофьора). при положение лоста бутнат и задържан "напред" и пълна газ оборотите за старта могат да се регулират със лоста за темпомата.

4. окачването няма нужда да се ровиш за него във менютата- освен ако не искаш да променяш характеристиките на "м" бутона... бутона за окачването е до бутона за програмата за стабилност които пък е до бутона за 400/500 коня- и 3те са на централната конзола... всъщност 500те коня са два режима - 500 и 500спорт- като 500спорт може да се задава само като параметър за м-бутона и не е избираем със бутона на конзолата...

а за ограничителя- позволява да се вдигне 265км не защото може да го надвиеш със инерцията на ускорението, а просто защото е сложен на 265... закачка към мерцедес - е55 и цлс55 амг са ограничени на 248 ;)
Последна промяна alx на 17 Апр 2006, 16:22, променена общо 1 път
алекс
трабант 601с
разни други возила

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 278
Регистриран на: 17.04.2006
Местоположение: София, България
Пол: Мъж
Кара: Е34 520i Vanos и Е60 525i
Мечтае да кара: F10

Мнение от Runner » 17 Апр 2006, 20:57

М6, добра тема :)

Пич, къде ми е колата?
Аватар
Мнения: 3058
Регистриран на: 5.02.2002

Мнение от ! Алекс » 18 Апр 2006, 14:03

Страхотно :yes:
:driving: Ех мечти :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 274
Регистриран на: 3.05.2005
Местоположение: софия
Пол: Мъж

Мнение от exotique » 25 Апр 2006, 23:52

аз се возих на м5 2005 на "икономи4ният режим"с 400те коня,е казвам ви нема такова животно :shock: пове4е от трета предавка не влиза на градско :twisted:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 777
Регистриран на: 29.06.2006
Местоположение: на пътя
Кара: 330Xi
Мечтае да кара: 760

Мнение от Christoff » 13 Юли 2006, 12:28

ех дано тая М5ца след 5-6 години да е поевтиняла малко.....
E36 316i
E30 316i
E34 520iA
E61 535d
E46 330Xi

Потребител
Аватар
Мнения: 26
Регистриран на: 12.07.2006
Местоположение: Gabrovo city

Мнение от Duratec » 13 Юли 2006, 13:10

така ако падне до 10тина хил. лева ще си взема една :mhihi: :D
u kBo ?!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 870
Регистриран на: 19.03.2006
Местоположение: Сф
Пол: Мъж
Кара: BMW X5 E70 08.2010
Детайли за колата: Сив металик

Мнение от 7S\/E7OSLA\/ » 13 Юли 2006, 13:13

то и да кажем че поевтинее няма да имаш парички за поддръжка и за гориво ,да не мислиш че варви на вода толкова много ... :guitarist:

Следваща

Назад към Страхотни истории

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook