Въпрос за монтиране на Интеркулер на 525 ТД

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Re: Въпрос за монтиране на Интеркулер на 525 ТД

Мнение от cod-cdbp » 08 Авг 2012, 15:37

Изображение

Въздуха като всеки друг флуид, с понижаване на температурата намалява обема си. Това означава, че при по-ниска температура (съответно по-висока плътност на въздуха) в един и същи обем има повече въздух респ и кислород (много тъпо звучи ама факт). Демек при по-ниски температури мотора гълта по-голямо количество въздух (и кислород), тъй като той е с по-голяма плътност(високо атм налягане и тн), за същия обем. Ако е в повече кислорода, ламбдата го отчита и хвърля още бензин.
Цялата работа прилича на турбо-мотор като идея.

Масметъра мери количество преминал флуид - въздух в случая, както и неговата температура. Чрез тези два параметъра, ЕКУ-то определя конкретната таблица, по която да впръсква гориво. Още колко параметъра от други датчици, чрез които ЕКУ-то калкулира, мисля че няма нужда да ви изброявам.
Финните корекции се правят по данните от ламбда сондата.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1419
Регистриран на: 6.08.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E65

Re: Въпрос за монтиране на Интеркулер на 525 ТД

Мнение от ddddk » 08 Авг 2012, 16:00

Абе въздух влиза в мотора колкото му пуснеш. Колко ще му пуснеш зависи от теб, колко си натиснал тротъла.
Колкото и въздух да влезе, съдържанието на кислород е 20,9% ЗАКОН БОЖИ! ЗАКОН ПРИРОДЕН!
И на екватора и в Сахара и на полюсите все си е толкова.

Масметърът е вид дебитомер. Масметърът не може да отдели едни молекули от други. Името му е различно заради различния метод на мерене. Но, това е друга тема отново. Няма нужда от лекции точно тук, който се интересува да пита Чичо Гугъл :ok:

Нобелови лауреати тука много станаха.

А, пък, ако намериш начин да вкараш повече КИСЛОРОД в мотора, то ще повишиш сериозно температурата в горивната камера :idea:
Амаааа това е вече пък съвсеееем друга тема. Убеден съм, че и по нея ще има кандитатури към Стокхолм.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 255
Регистриран на: 27.03.2008
Местоположение: gr.levski obl.Pleven

Re: Въпрос за монтиране на Интеркулер на 525 ТД

Мнение от mimo1987 » 08 Авг 2012, 21:50

Добре последно тука някои да ми каже да слагам кулер или не. И моля модераторите да я истрият след това благодаря за отговорите ви.... :bowdown:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Re: Въпрос за монтиране на Интеркулер на 525 ТД

Мнение от Zubcho » 08 Авг 2012, 22:22

mimo1987 написа:Добре последно тука някои да ми каже да слагам кулер или не. И моля модераторите да я истрият след това благодаря за отговорите ви.... :bowdown:


След толкова писане, четене, мислене и тюхкане ти как мислиш? Имаш ли 80-200лв. за да сложиш кулер или нямаш? Дали ще е по-добре да имаш по-мощна кола? Как ще се отрази това на разхода? Изобщо занимава ли ти се с поставянето на кулер или само си търкаме клавиатурите?

На кратко. Ако си с ръчни скорости и под водния радиатор не ти е масления радиатор за охлаждане на някое от маслата в колата, можеш да си монтираш фабричния тдс интеркулер. Гарантира ти се повече мощност, по нисък разход. Налага се да натегнеш разтоварващия клапан на турбото и да разтоварва поне на 1.1 може и на 1.3 бар. Има и един заборник отпред ако не се лъжа, който насочва въздуха към кулера. Може и него да вземеш.

Ако имаш маслен радиатор под водния, се налага монтаж на челен интеркулер. Според мен това е по-добрата опция. Там се налага обаче заигравка с турбо пътищата. Рязане на предна броня ако не е М-ТЕХ. Ще е по-скъпо като цена, но по-ефективно.

От тук на там ти си решаваш колко пари ти се дават, и какъв искаш да е крайния резултат. При всички положения с интеркулер ще е много по-добре от колкото без.
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 255
Регистриран на: 27.03.2008
Местоположение: gr.levski obl.Pleven

Re: Въпрос за монтиране на Интеркулер на 525 ТД

Мнение от mimo1987 » 09 Авг 2012, 8:15

Zubcho написа:
mimo1987 написа:Добре последно тука някои да ми каже да слагам кулер или не. И моля модераторите да я истрият след това благодаря за отговорите ви.... :bowdown:


След толкова писане, четене, мислене и тюхкане ти как мислиш? Имаш ли 80-200лв. за да сложиш кулер или нямаш? Дали ще е по-добре да имаш по-мощна кола? Как ще се отрази това на разхода? Изобщо занимава ли ти се с поставянето на кулер или само си търкаме клавиатурите?

На кратко. Ако си с ръчни скорости и под водния радиатор не ти е масления радиатор за охлаждане на някое от маслата в колата, можеш да си монтираш фабричния тдс интеркулер. Гарантира ти се повече мощност, по нисък разход. Налага се да натегнеш разтоварващия клапан на турбото и да разтоварва поне на 1.1 може и на 1.3 бар. Има и един заборник отпред ако не се лъжа, който насочва въздуха към кулера. Може и него да вземеш.

Ако имаш маслен радиатор под водния, се налага монтаж на челен интеркулер. Според мен това е по-добрата опция. Там се налага обаче заигравка с турбо пътищата. Рязане на предна броня ако не е М-ТЕХ. Ще е по-скъпо като цена, но по-ефективно.

От тук на там ти си решаваш колко пари ти се дават, и какъв искаш да е крайния резултат. При всички положения с интеркулер ще е много по-добре от колкото без.


Благодаря ти много колега колата ми е автомат затова мисля някаде отпреде да сложа кулера на челото както каза ти затова ще има игра но сам навит да почна това.Ако може на лично да ми пратиш 1 тел да се чуем да те питам нещо друго...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: Въпрос за монтиране на Интеркулер на 525 ТД

Мнение от vladobate » 09 Авг 2012, 23:33

mimo1987 написа:Добре последно тука някои да ми каже да слагам кулер или не. И моля модераторите да я истрият след това благодаря за отговорите ви.... :bowdown:

:OT: Колега , вече трета тема ти чета и не взимам отношение ама вече много ме издразни . Вземи си преосмисли приоритетите на участието си в тоз форум и или само си чети или не давай акъл кво да се трие и брише още повече като си решиш даден проблем довърши собственоръчно пуснатата си тема за да имат полза и другите след теб както ти си получил помощ с , уважение и внимание. Сори ама замисли се как ще се почувстваш ако ти си писал за да помогнеш на някой и после той изръси " моля после да се изтрие темата " тея дет са взели отношение по нея да го духат и всички останали като мен и след мен , майната им. :OT: По темата , факт при по-ниска температура на въздуха плътността му се повишава и като краен резултат като количество ( маса, нека се прави ралика че не става въпрос за процентно съдържание а за фактичесй=ко количество или брой кислородно молекули ) въздуха е в повече откъдето и следва наситеността с кислород е по-голяма откъдето и по-добро горене. Сега по въпроса за правилните пропорции ( въздух-гориво) се грижи и температурния датчик който дава останалата информация колко аджеба кислород( естествено тази информация не е дирректно мерене количеството кислородни молекули а по таблица за дадената температура на въздуха компа си взима стойността ) се съдържа във дадения момент в единица обем въздух постъпващ в колекторите и съответно се коригира и горивото . Като вседствие на всичко това притеснения относно неправилно дозирана смес гориво-въздух не трябва да имате , но е факт по-ефективно горене и оттам по-добро кпд на двг съответно води до икономия на енергия и повишена мощност ( от повишеното кпд ) . Всички неразбории идват от неточности в термините затова не се карайте за глупости . Повишаването на налягането на въздуха идва с цел да се повиши ( увеличи ) плътността на въздуха и оттам фактическото количество ( като маса , щото обема явно е константа ) на кислорода . Извод кулера е необходим първо за да се повиши мощността на двигателя и второ да смъкне температурата на нагнетения въздух който при тдс е с по-голямо максимално налягане ( 1.1 бара ) за да не се повишава прекомерно и работната температура на мотора . Сега колега е редно ако монтираш кулер , за което попита и получи достатъчно информация да споделиш какъв е крайния резултат от тази процедура независимо какъв е той , за да има смисъл всичкото това чукане.... :mhihi: по клавиатурите.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 255
Регистриран на: 27.03.2008
Местоположение: gr.levski obl.Pleven

Re: Въпрос за монтиране на Интеркулер на 525 ТД

Мнение от mimo1987 » 10 Авг 2012, 9:18

vladobate написа:
mimo1987 написа:Добре последно тука някои да ми каже да слагам кулер или не. И моля модераторите да я истрият след това благодаря за отговорите ви.... :bowdown:

:OT: Колега , вече трета тема ти чета и не взимам отношение ама вече много ме издразни . Вземи си преосмисли приоритетите на участието си в тоз форум и или само си чети или не давай акъл кво да се трие и брише още повече като си решиш даден проблем довърши собственоръчно пуснатата си тема за да имат полза и другите след теб както ти си получил помощ с , уважение и внимание. Сори ама замисли се как ще се почувстваш ако ти си писал за да помогнеш на някой и после той изръси " моля после да се изтрие темата " тея дет са взели отношение по нея да го духат и всички останали като мен и след мен , майната им. :OT: По темата , факт при по-ниска температура на въздуха плътността му се повишава и като краен резултат като количество ( маса, нека се прави ралика че не става въпрос за процентно съдържание а за фактичесй=ко количество или брой кислородно молекули ) въздуха е в повече откъдето и следва наситеността с кислород е по-голяма откъдето и по-добро горене. Сега по въпроса за правилните пропорции ( въздух-гориво) се грижи и температурния датчик който дава останалата информация колко аджеба кислород( естествено тази информация не е дирректно мерене количеството кислородни молекули а по таблица за дадената температура на въздуха компа си взима стойността ) се съдържа във дадения момент в единица обем въздух постъпващ в колекторите и съответно се коригира и горивото . Като вседствие на всичко това притеснения относно неправилно дозирана смес гориво-въздух не трябва да имате , но е факт по-ефективно горене и оттам по-добро кпд на двг съответно води до икономия на енергия и повишена мощност ( от повишеното кпд ) . Всички неразбории идват от неточности в термините затова не се карайте за глупости . Повишаването на налягането на въздуха идва с цел да се повиши ( увеличи ) плътността на въздуха и оттам фактическото количество ( като маса , щото обема явно е константа ) на кислорода . Извод кулера е необходим първо за да се повиши мощността на двигателя и второ да смъкне температурата на нагнетения въздух който при тдс е с по-голямо максимално налягане ( 1.1 бара ) за да не се повишава прекомерно и работната температура на мотора . Сега колега е редно ако монтираш кулер , за което попита и получи достатъчно информация да споделиш какъв е крайния резултат от тази процедура независимо какъв е той , за да има смисъл всичкото това чукане.... :mhihi: по клавиатурите.


ОК ще видя какъв ще е ефекта и ще шиша.А за това за триенето просто се издразних че колегите почнаха да спорат за молекули незнам си кво още и затова аз искам точни отговори не ме интересува кво влиза колко кубика въздъх и незнам кво..Затова исках да разбера какви части ще ми трябват и каде да бутам ако не аз да ходя намаистор но мисля че и сам ще се сшравя благодаря все пак ... :bchug:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6269
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Въпрос за монтиране на Интеркулер на 525 ТД

Мнение от zvetiko » 10 Авг 2012, 19:22

Колкото и въздух да влезе, съдържанието на кислород е 20,9% ЗАКОН БОЖИ! ЗАКОН ПРИРОДЕН!


Ама пълни глупости- и децата знаят, че с повишаване на надморската височина, количеството на кислорода намалява. Затова някои хора като са някъде си носят кислородни маски.;)Освен това двигателя не е бидон за въздух,а там въздуха,по-точно кислорода от въздуха, прави някои неща с горивото. ;) Така, че не е без значение да кажем за една секунда дали ще вкараш 150 или 300 единици въздух особено като го комбинираш това със съответно количество гориво- някои го наричат турбиниране на двигателя. ;)

Масметърът е вид дебитомер. Масметърът не може да отдели едни молекули от други. Името му е различно заради различния метод на мерене.


Не е дебитомер,който мери само дебита и затова не се нарича дебитомер, а масметър. ;) Ако разчленим тази дума на съставните и части, означава, че масметъра е уред, който мери маса,в случая масата на кислородните молекули.А масата е величина, която е право пропорционална от количеството на това, което се отчита.
Едно от предимствата на масметъра пред дебитомера е, че отчита и надморската височина от гледна точка на количеството на кислород във въздуха в зависимост от нея,подава тази информация на ЕКУ и то прави съответната смес

А, пък, ако намериш начин да вкараш повече КИСЛОРОД в мотора, то ще повишиш сериозно температурата в горивната камера


Има едно нещо, което наричаме турбо. ;) То според теб какво прави. :?: :paranoid:

Нобелови лауреати тука много станаха.


Колега, а ти виж някой учебник по естественознание за 2-3 клас за да си изясниш някои неща.
А май беше учил и ДВГ. ;)

Добре последно тука някои да ми каже да слагам кулер или не. И моля модераторите да я истрият след това благодаря за отговорите ви....


Колега, слагай тоя кулер- няма да си първият, значи има някакъв смисъл от него. ;) Е, поне няма да си единственият глупак излъгал се да направи подобно нещо. ;)
.

Предишна

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook