Спортен филтър за Е36 Въпрос?
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
48 мнения
• Страница 3 от 4 • 1, 2, 3, 4
- ръб
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 750
- Регистриран на: 8.09.2009
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: E63 650i
Re: Спортен филтър за Е36 Въпрос?
Определено върлува някакъв мит тука в България, че спортните филтри и гърнета са истински перформънс тунинг и се очакват някви нереални ефекти от тея модове. За мен лично качествен панелен филтър или K&N CAI са едно приятно допълнение към свършената (ако има такава) работа по мотора. Капка по капка - вир. А и между другото K&N не са върха на сладоледа. Плюс това има различни типове филтри за автомобили с различни потребности.
п.п. Тъй е, всичко е майтап. Филтри- милтри, валове- малове..
ако бяхме във фб директно "Like"
п.п. Тъй е, всичко е майтап. Филтри- милтри, валове- малове..

- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Спортен филтър за Е36 Въпрос?
То за да го вкараш тоя въздух иска някъде и да излезе. Ако е напълно сток кола файдата от конус (за по-малък мотор от 2.5 не мисля, че изобщо има смисъл от конус) ще е малка към никаква. Стоковия мотор има някакъв запас допълнителен въздух, който може да поеме, но тоя запас е по-скоро незначителен.
Колкото и повече да му дадеш като няма как да го претика през матора все тая. Само дето ще грухти повече.
Ако освободиш генерацията ще поеме повече. Ако сложиш по-голям колектор после- още повече. Ако портнеш дросела или направо сложиш един от тия, дето са като чайник големи
ще поеме още, ако сложиш и едни доста по-остри валове ще иска още, ако смениш пружините и въртиш до повече обороти пак иска още и така..
Смяната само на филтъра сама по себе си е малко по-готин звук, може би малко повече отзивчивост, малко спестени пари във времето и сигурност, че караш с оригинален филтър, а не с Цун Кай Хуй, дето прави филтри от една и съща хартия с която прави и тая за гъз и просто я е сложил в опаковка на Мале, Кнехт и т.н.
И не слагайте лайна като ФК, Симота и т.н. до фирми като К&Н, АЕМ и другите от тоя ранг. Едните са лъскава опаковка и "бате, тва е правено в Тайван, а не в Китай", а зад другото стоят малко повече проучвания, тестове, ноу-хау и малко по-накрая маркетинг и празни приказки.
Колкото и повече да му дадеш като няма как да го претика през матора все тая. Само дето ще грухти повече.
Ако освободиш генерацията ще поеме повече. Ако сложиш по-голям колектор после- още повече. Ако портнеш дросела или направо сложиш един от тия, дето са като чайник големи

Смяната само на филтъра сама по себе си е малко по-готин звук, може би малко повече отзивчивост, малко спестени пари във времето и сигурност, че караш с оригинален филтър, а не с Цун Кай Хуй, дето прави филтри от една и съща хартия с която прави и тая за гъз и просто я е сложил в опаковка на Мале, Кнехт и т.н.
И не слагайте лайна като ФК, Симота и т.н. до фирми като К&Н, АЕМ и другите от тоя ранг. Едните са лъскава опаковка и "бате, тва е правено в Тайван, а не в Китай", а зад другото стоят малко повече проучвания, тестове, ноу-хау и малко по-накрая маркетинг и празни приказки.
- lagoon82
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 101
- Регистриран на: 24.08.2010
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: е46 М3-Manual, е36 328 Hamann
- Мечтае да кара: кара ги вече
Re: Спортен филтър за Е36 Въпрос?
Bum_Bum браво точен ясен дълъг отговор на въпросите



Re: Спортен филтър за Е36 Въпрос?
bum_bum написа:То за да го вкараш тоя въздух иска някъде и да излезе. Ако е напълно сток кола файдата от конус (за по-малък мотор от 2.5 не мисля, че изобщо има смисъл от конус) ще е малка към никаква. Стоковия мотор има някакъв запас допълнителен въздух, който може да поеме, но тоя запас е по-скоро незначителен.
Колкото и повече да му дадеш като няма как да го претика през матора все тая. Само дето ще грухти повече.
Ако освободиш генерацията ще поеме повече. Ако сложиш по-голям колектор после- още повече. Ако портнеш дросела или направо сложиш един от тия, дето са като чайник големище поеме още, ако сложиш и едни доста по-остри валове ще иска още, ако смениш пружините и въртиш до повече обороти пак иска още и така..
Смяната само на филтъра сама по себе си е малко по-готин звук, може би малко повече отзивчивост, малко спестени пари във времето и сигурност, че караш с оригинален филтър, а не с Цун Кай Хуй, дето прави филтри от една и съща хартия с която прави и тая за гъз и просто я е сложил в опаковка на Мале, Кнехт и т.н.
И не слагайте лайна като ФК, Симота и т.н. до фирми като К&Н, АЕМ и другите от тоя ранг. Едните са лъскава опаковка и "бате, тва е правено в Тайван, а не в Китай", а зад другото стоят малко повече проучвания, тестове, ноу-хау и малко по-накрая маркетинг и празни приказки.
Точно щях да питам, дали има смисъл от такъв филтър на 318тдс, но мисля, че това мнение отговори на въпроса ми.
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Спортен филтър за Е36 Въпрос?
Аз два пъти съм имал 318тдс и първото нещо, което му взимам е панелен К&Н. Първия път беше преди много години и не произвеждаха за тоя мотор. Затва си взех един от някакъв Шевролет, огромен и го срязах с макетния нож. И на всяко пране го уплътнявах по рязаното със силикон
После за компакта пак си взех, щото всички филтри винаги си ги взимам оригинални и във времето все пак се спестява някой лев, щото не е евтин тоя от Дару.

Re: Спортен филтър за Е36 Въпрос?
bum_bum написа:Аз два пъти съм имал 318тдс и първото нещо, което му взимам е панелен К&Н. Първия път беше преди много години и не произвеждаха за тоя мотор. Затва си взех един от някакъв Шевролет, огромен и го срязах с макетния нож. И на всяко пране го уплътнявах по рязаното със силиконПосле за компакта пак си взех, щото всички филтри винаги си ги взимам оригинални и във времето все пак се спестява някой лев, щото не е евтин тоя от Дару.
От поста да разбирам ли, че смисъла е само бъдещата икономия от купуването на обикновени филтри или се усеща и в работата на ДВГ-то?
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Спортен филтър за Е36 Въпрос?
Няма какво да усетиш от мотора от филтъра. Една идея по-чувствителна газ и малко по-шумен мотор. Ползата е, че караш с хубав филтър и ако го караш достатъчно дълго ще спестиш някакви пари.
Нямам идея колко са ментеливите филтри, но оригиналния беше около 70лв. Аз сменям маслото на 6 000, при 20 000 на година мисля, че вече съм доста напред за две години
Нямам идея колко са ментеливите филтри, но оригиналния беше около 70лв. Аз сменям маслото на 6 000, при 20 000 на година мисля, че вече съм доста напред за две години

- dobrev3
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 144
- Регистриран на: 26.04.2011
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: X3 E83 2.0d; 330xd e91; E36 325tds
- Мечтае да кара: Е24 635CSi
Re: Спортен филтър за Е36 Въпрос?
Може ли някой да ми каже каква е разликата между моя си стоков панелен филтър и "спортен" филтър ... все филтри и все пазят от боклуци и прахоляк пък някой си мислят че като е със спортен филтър колата му ще литне




- ~Мишо~
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3150
- Регистриран на: 7.05.2007
- Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
- Пол: Мъж
- Кара: видимо доволен
- Мечтае да кара: само за удоволствие...
- Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко
Re: Спортен филтър за Е36 Въпрос?
dobrev3 написа:Може ли някой да ми каже каква е разликата между моя си стоков панелен филтър и "спортен" филтър ... все филтри и все пазят от боклуци и прахоляк пък някой си мислят че като е със спортен филтър колата му ще литне![]()
![]()
Спортните пазят особено...


- Вот такая жизнь, эх, несправедливая!... Я вам обещаю, проживу её красиво я!
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Спортен филтър за Е36 Въпрос?
dobrev3 написа:Може ли някой да ми каже каква е разликата между моя си стоков панелен филтър и "спортен" филтър ... все филтри и все пазят от боклуци и прахоляк пък някой си мислят че като е със спортен филтър колата му ще литне![]()
![]()
Разликата е значителна от гледна точка на пропускливост на въздух. За филтрирането му говорихме вече кои филтри колко добре се справят. Въпроса е как тази разлика в пропускливостта ще се усвои от двигателя. Ключа за максимален ефект е в перфектната топлоизолация. Разликата е по-осезаема при по-големи мотори. Но аз продължавам да се чудя защо масово се очаква да се случи някакво чудо. Да не забравяме все пак, че модове е желателно да се правят на напълно изрядни агрегати. Тогава се усеща и пълния ефект.
- dobrev3
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 144
- Регистриран на: 26.04.2011
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: X3 E83 2.0d; 330xd e91; E36 325tds
- Мечтае да кара: Е24 635CSi
Re: Спортен филтър за Е36 Въпрос?
Dirty M5 driveR написа:dobrev3 написа:Може ли някой да ми каже каква е разликата между моя си стоков панелен филтър и "спортен" филтър ... все филтри и все пазят от боклуци и прахоляк пък някой си мислят че като е със спортен филтър колата му ще литне![]()
![]()
Разликата е значителна от гледна точка на пропускливост на въздух. За филтрирането му говорихме вече кои филтри колко добре се справят. Въпроса е как тази разлика в пропускливостта ще се усвои от двигателя. Ключа за максимален ефект е в перфектната топлоизолация. Разликата е по-осезаема при по-големи мотори. Но аз продължавам да се чудя защо масово се очаква да се случи някакво чудо. Да не забравяме все пак, че модове е желателно да се правят на напълно изрядни агрегати. Тогава се усеща и пълния ефект.
Склонен съм напълно да се съглася с теб попрочетох насам натам... може да е направен самия филтър така че хем да пропуска повече въздух и хем по малко боклуци поне аз така го разбирам докато обикновения е направен според изчисленията на производителите не е предвиден за спортно каране. И понеже тепърва навлизам в автомобилния свят и съм свикнал първо да попрочета малко за нещото което реша да правя на автомобила си и да се запозная има ли или няма смисъл в това , а пък ме дразни това че моите връстници ходят и си купуват за 20 лв "спортен филтър" от пазара и си мислят че колите им едва ли не летят вече.
- CooL123Es
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 140
- Регистриран на: 29.03.2009
- Местоположение: Плевен- Сопот
- Пол: Мъж
- Кара: e39 528i e60 530d e61 535d
Re: Спортен филтър за Е36 Въпрос?
с евтините само звук и нищо друго само заминават дебитомерите по бързо на мен ми подариха един само си прецах дебитомера, съквартиранта и той да невиди и той сложи и неговия замина,шурето си сложи на вектрата самоче на дизел и той прецака дебитомера та при мен изводае че от евтин няма ефект незнам как е с по-скъпите
- dobrev3
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 144
- Регистриран на: 26.04.2011
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: X3 E83 2.0d; 330xd e91; E36 325tds
- Мечтае да кара: Е24 635CSi
Re: Спортен филтър за Е36 Въпрос?
CooL123Es написа:с евтините само звук и нищо друго само заминават дебитомерите по бързо на мен ми подариха един само си прецах дебитомера, съквартиранта и той да невиди и той сложи и неговия замина,шурето си сложи на вектрата самоче на дизел и той прецака дебитомера та при мен изводае че от евтин няма ефект незнам как е с по-скъпите
И аз не съм пробвал да кажа, страх ме е да не си прецакам нещо двигателя накрая че съм доволен от него и нямам проблеми и не ми се правят опити иначе К/Н много гги хвалят...
- BiTurbo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1654
- Регистриран на: 7.06.2003
- Местоположение: PB/HD
- Пол: Мъж
- Кара: '04 BMW 330i // '96 BMW 320i
- Мечтае да кара: '96 BMW M3
Re: Спортен филтър за Е36 Въпрос?
Аз също съм си мислел да слагам такъв филтър, но единствено с оглед на това да се подобри звука на колата, далеч съм от мисълта, че ще вдигне някви невероятно коне и ще стане забележимо. Та за да не се разваля оригиналната конструкция на филтърната кутия (нещо, което е констуирано от инженери, смятано и тествано) мисля, че най-добрия вариант е панелен филтър. Да ама как стои въпросът със звука при този вариант? Има ли някакво подобрение или нищо не се забелязва? Не ми се слагат генерации, ако това ще ме посъветвате 

- maxpower
- ентусиаст
-
- Мнения: 1249
- Регистриран на: 17.07.2005
- Местоположение: София, Божурище
- Пол: Мъж
- Кара: X3 28i / А4 3.0i quattro
- Мечтае да кара: настрани
Re: Спортен филтър за Е36 Въпрос?
То не филтъра заглушава, а сама кутия и най вече входа на кутията, който при м50/м52 на входа има една елипсовидна фуния примерно, която аз отдавна избуших, но уви разлика в звука ако има аз не я чувам
. Ако толкова искаш да разбереш как ще е с филтър в кутията, извади хартиения и ще разбереш как е звука- демек никакъв
. Махни кутията и остави само да смуче от дебитомера и ще разбреш как звучи горе-долу на конус.


A sleeper (car) - is a car that has high performance and an unassuming exterior.
48 мнения
• Страница 3 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани