Алтернаторни неволи
Модератор: Технически модератори
70 мнения
• Страница 2 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
- Stanchev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5014
- Регистриран на: 18.05.2005
- Местоположение: PB
- Пол: Мъж
- Кара: 7er
Re: Алтернаторни неволи
това, че има китайски за 20 и истински за 70-100 лв, не ги прави автоматично кретени 
ти единствено си преценяваш какво да си вградиш в колата и дали ще работи коректно и дали няма да ти направи поразия за стотици левове, защото това не е ароматизатор или течност за чистачки

ти единствено си преценяваш какво да си вградиш в колата и дали ще работи коректно и дали няма да ти направи поразия за стотици левове, защото това не е ароматизатор или течност за чистачки


- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6269
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Алтернаторни неволи
spacepl написа:Искаш да ме убедиш, че колата може да изгасне за ток ако стои достатъчно дълго време на тихи обороти ?!?!?!?!?
Не смогва да го зареди достатъчно, но това не означава, че колата работи на акумулатор.
Изобщо не те убеждавам в това- алтернатора генерира някакъв ток, който помага на акумулатора,но поради ниските обороти на двигателя, напрежението му не е достатъчно за оптимално зареждане на акумулатора. Да кажем напрежението е 12.5В, а за нормално зареждане на акумулатора трябва да е 13.8-14.2В.
Да кажем ако вземеш един алтернатор,хвърлиш му регулатора на напрежение и го завъртиш на стенд , при ниски обороти ще показва да кажем 12В, с увеличаване на оборотите може да стигне до 60В.Съвремените регулатори на напрежение са ценерови диоди, които пропускат ток с напрежение до определни граници,над тях веригата се прекъсва,когато напрежението е под зададените граници- в случая 13.8-14.2В нищо не се регулира.Или още по-подробно- когато напрежението достигне над 14.2В ценеровият диод прекъсва тока към възбудителната намотка на алтернатора и той спира да генерира ток,напрежението пада под 14.2В ценеровият диод отпушва веригата и отново започва да се генерира ток.Някога при Ладите това се е правело с реле-регулатор- когато напрежението стане над 14.2В силата на привличане на котвата му става по-голяма от силата на пружината, която я държи и релето отваря веригата, когато падне напрежението, котвата се отпуска и веригата се затваря и т.н.

Иво погледни за всеки случай, състоянието на колекторите- вдлъбнатини, конусни износвания.
- Zubcho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3647
- Регистриран на: 25.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф за великани
- Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo
Re: Алтернаторни неволи
Stanchev написа:това, че има китайски за 20 и истински за 70-100 лв, не ги прави автоматично кретени
ти единствено си преценяваш какво да си вградиш в колата и дали ще работи коректно и дали няма да ти направи поразия за стотици левове, защото това не е ароматизатор или течност за чистачки
ОК дай контра предложение

Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
- spacepl
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3350
- Регистриран на: 29.03.2007
- Местоположение: Pleven
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530D F07 530D
- Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
- Детайли за колата: трошляче някакво :)
Re: Алтернаторни неволи
писах ... писах и накрая изтрих всичко и се предавам. Прав си, колата на тихи е на акумулатор.
- ddddk
- ентусиаст
-
- Мнения: 1419
- Регистриран на: 6.08.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E65
Re: Алтернаторни неволи
Ти се предаваш, ама утре нов потребител ще почне да търси подобна информация и нали все ги юркаме новите да ползват търсачката и човекът ще прочете тази невярна информация и ще е я приеме за вярна и... баси смисълът от такъв технически подфорум?
Същата работа беше и преди няколко години пак zvetiko философстваше, че зимните гуми били перфектни лятото и пак така колегите се отказаха...
И сега пак така...
За никъв х** не ставаме нащо племе...
Същата работа беше и преди няколко години пак zvetiko философстваше, че зимните гуми били перфектни лятото и пак така колегите се отказаха...
И сега пак така...
За никъв х** не ставаме нащо племе...


- cod-cdbp
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
Re: Алтернаторни неволи
Aз не смятам че колата на тихи е на акумулатор.
Смених си реле-регулатора, лагерите, обслужих колектора на ротора с шкурка и напрежението беше 11.99-13.65В според консуматорите, оборотите и тн.
Занесох алтернатора на ремонт, със съмнение за диоден блок - за справка на 140А алтернатор има 14 ДИОДА
, които струват не малка сума пари - ~200лв.
Майстора ми звънна след наколко часа копане по моя алтернатор (занесох го само него), и ми съобщи, че реле-регулатора, които съм си купил не смогва да отдаде необходимия ток и напрежение, заради което го е заменил с по-мощен за цели 20лв. Когато го попитах защо и стария бошовски регулатор дава подобни напрежения, той ми обясни, че с времето транзисторите вътре просто намаляват напрежението (износват се). Също ми каза, че не му е проблем да смени този регулатор с още по-мощен (съответно и по-скъп), ако имам някакви проблеми или оплаквания.
За момента на празен ход моята кола държи около 13.60В на алтернатор.
Надявам се информацията да ви е полезна.
Смених си реле-регулатора, лагерите, обслужих колектора на ротора с шкурка и напрежението беше 11.99-13.65В според консуматорите, оборотите и тн.
Занесох алтернатора на ремонт, със съмнение за диоден блок - за справка на 140А алтернатор има 14 ДИОДА

Майстора ми звънна след наколко часа копане по моя алтернатор (занесох го само него), и ми съобщи, че реле-регулатора, които съм си купил не смогва да отдаде необходимия ток и напрежение, заради което го е заменил с по-мощен за цели 20лв. Когато го попитах защо и стария бошовски регулатор дава подобни напрежения, той ми обясни, че с времето транзисторите вътре просто намаляват напрежението (износват се). Също ми каза, че не му е проблем да смени този регулатор с още по-мощен (съответно и по-скъп), ако имам някакви проблеми или оплаквания.
За момента на празен ход моята кола държи около 13.60В на алтернатор.
Надявам се информацията да ви е полезна.

- ddddk
- ентусиаст
-
- Мнения: 1419
- Регистриран на: 6.08.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E65
Re: Алтернаторни неволи
cod-cdbp написа:Aз не смятам че колата на тихи е на акумулатор...
То няма какво и да смяташ, приятелю. По-смело.
По тази тема няма нито казус, нито хипотези, нито варианти.
Затова се дразня толкова.

- Peter Angelov
- ентусиаст
-
- Мнения: 1415
- Регистриран на: 5.06.2008
Re: Алтернаторни неволи
Стояне, това ти държи на празни с включени консуматори или без? При мен на Е34 ми държи между 14-14.20, но на Е31 - ми държи в началото
когато запаля - 14-14.20, после пада до към 13.6 -13.8 ако включа всичко а при нея са доста неща пада до към 13.00-13.10! Това нормално ли е?
Алтернатора е 140А, правена ревизия но незнам с какво и как! По мое мнение нищо не е правено но това е друг въпрос! Говорих с разни хора и те ми споделиха че е нормално с толкова много консуматори да пада до това положение! До сега съм нямал проблеми с падане на батерии които при мен са 2 на брой. Можели това че съм с 2 батерии да има значение повечето коли са с 1 батерия....
Поздрави
P.S. При мен и на двете коли оборотите на моторите не ми оказват влияние на това алтернатора с какви стойности зарежда!
когато запаля - 14-14.20, после пада до към 13.6 -13.8 ако включа всичко а при нея са доста неща пада до към 13.00-13.10! Това нормално ли е?
Алтернатора е 140А, правена ревизия но незнам с какво и как! По мое мнение нищо не е правено но това е друг въпрос! Говорих с разни хора и те ми споделиха че е нормално с толкова много консуматори да пада до това положение! До сега съм нямал проблеми с падане на батерии които при мен са 2 на брой. Можели това че съм с 2 батерии да има значение повечето коли са с 1 батерия....
Поздрави
P.S. При мен и на двете коли оборотите на моторите не ми оказват влияние на това алтернатора с какви стойности зарежда!
- cod-cdbp
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
Re: Алтернаторни неволи
Значи доста бях ровил по темата, нормално е 13.60 да е средно долния праг на зареждане (не твърдя че не трябва да пада под тази стойност, а че би трябвало в повечето време да я поддръжа).
Реално на пазара се продават много разнообразни реле регулатори. Само че и една доста голяма част от продавачите на авточасти са дебили, и изобщо не съобразяват, че реле регулатор за кола с преден и за такава със заден акумулатор има разлика от земята до небето, независимо от ампеража на алтернатора. Все пак са продавачи, и не им пука какво продават, но това разваля реномето им и тн - навлизаме в друга тема.
Затова има и толкова големи вариации на напреженията. Колкото и да са дебели кабелите, а те са ДОСТА дебели, пак има загуби.
Извода за мен е един - оригинални части по НОМЕР за конкретната кола, или максимално скъпа алтернативна част. Поне ако човек смята да разчита на въпросния автомобил.
До тук съм съсипал два акумулатора, благодарение на покупката на какво да е реле-регулатор. Извода е ясен.
ПС Откакто съм с новия регулатор, от време на време също следя напреженията и ако имам отново оплаквания, ще има рекламации и покупка на още по-скъп или по-читав. Но наблюдавам следното - при палене касетофона не прекъсва, а акумулатора не е никак нов. Докато преди години, с чисто нов акумулатор касетофона не прекъсваще около седмица и малко, което е приличен индикатор за мен лично.
Реално на пазара се продават много разнообразни реле регулатори. Само че и една доста голяма част от продавачите на авточасти са дебили, и изобщо не съобразяват, че реле регулатор за кола с преден и за такава със заден акумулатор има разлика от земята до небето, независимо от ампеража на алтернатора. Все пак са продавачи, и не им пука какво продават, но това разваля реномето им и тн - навлизаме в друга тема.
Затова има и толкова големи вариации на напреженията. Колкото и да са дебели кабелите, а те са ДОСТА дебели, пак има загуби.
Извода за мен е един - оригинални части по НОМЕР за конкретната кола, или максимално скъпа алтернативна част. Поне ако човек смята да разчита на въпросния автомобил.
До тук съм съсипал два акумулатора, благодарение на покупката на какво да е реле-регулатор. Извода е ясен.
ПС Откакто съм с новия регулатор, от време на време също следя напреженията и ако имам отново оплаквания, ще има рекламации и покупка на още по-скъп или по-читав. Но наблюдавам следното - при палене касетофона не прекъсва, а акумулатора не е никак нов. Докато преди години, с чисто нов акумулатор касетофона не прекъсваще около седмица и малко, което е приличен индикатор за мен лично.
Последна промяна cod-cdbp на 06 Авг 2012, 15:07, променена общо 2 пъти

- ddddk
- ентусиаст
-
- Мнения: 1419
- Регистриран на: 6.08.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E65
Re: Алтернаторни неволи
Когато консуматорите станат много и напрежението от алтернатора падне под 13,8V, то компютърът повишава оборотите на двигателя посредством стъпковото моторче.
Ако обхватът на стъпковото моторче не стигне да се покрият ВСИЧКИ консуматори на колата, то нещо по алтернативното електрическо захранване на автомобила не е наред.
Два акумулатора се слагат на "много нагрухани с екстри" автомобили, защото се допуска, че на потребителят ще му се случва да движи седалките, стъклата, шибидаха и чейнджъра на изключен мотор. А за хладилника да не говорим. И паметта на седалките и волана в 90% от случаите се задвижват при изключен мотор
Ако обхватът на стъпковото моторче не стигне да се покрият ВСИЧКИ консуматори на колата, то нещо по алтернативното електрическо захранване на автомобила не е наред.
Два акумулатора се слагат на "много нагрухани с екстри" автомобили, защото се допуска, че на потребителят ще му се случва да движи седалките, стъклата, шибидаха и чейнджъра на изключен мотор. А за хладилника да не говорим. И паметта на седалките и волана в 90% от случаите се задвижват при изключен мотор


- cod-cdbp
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
Re: Алтернаторни неволи
ddddk написа:Когато консуматорите станат много и напрежението от алтернатора падне под 13,8V, то компютърът повишава оборотите на двигателя посредством стъпковото моторче.
Ако обхватът на стъпковото моторче не стигне да се покрият ВСИЧКИ консуматори на колата, то нещо по алтернативното електрическо захранване на автомобила не е наред.
Два акумулатора се слагат на "много нагрухани с екстри" автомобили, защото се допуска, че на потребителят ще му се случва да движи седалките, стъклата, шибидаха и чейнджъра на изключен мотор. А за хладилника да не говорим. И паметта на седалките и волана в 90% от случаите се задвижват при изключен мотор
Дамяне, моята кола е излязла с голям резервоар и заради това имам нивомат, и прилично количество екстри заради което имам голям алтернатор.
Тъй като екстрите ми нарастнаха с времето монтажа на втори акумулатор при мен не е никак далеч, а и оригинална инсталация съм приготвил за целта.
Единствено се чудя, дали алтернатора ще смогва, и при какви ситуации работят и двата и тн


- ddddk
- ентусиаст
-
- Мнения: 1419
- Регистриран на: 6.08.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E65
Re: Алтернаторни неволи
Значи, както писах и по-горе: включваш каквото се сетиш, стоиш на обороти и си гледаш борда функция 9.
Това ти дава отговор на въпроса дали алтернаторът е достатъчно "голям" (ако приемем, че всичко по тая система е здраво).
По отношение на акумулаторите нямам никаква представа по каква схема трябва да се вържат.
По отношение на зареждането им: докато алтернаторът дава над 13,8 акумулаторите ще се зареждат. Въпросът не е в размера на алтернатора, а в продължителността на зареждане.
Продължителността на зарежда се пресмята, разбира се, но за обикновения потребител това е ненужна информация.
Накратко: и акумулатори от танк да сложиш и алтернатор от спейс шатъл, то караш ли по 5 километра/ден, няма спасение за акумулаторите. И колкото е по-голям един акумулатор, толкова повече време иска за зарядка, нали
Демек домът на Е32 е магистралата
А, шофьорът (собственик) - роб на Лукойл
Това ти дава отговор на въпроса дали алтернаторът е достатъчно "голям" (ако приемем, че всичко по тая система е здраво).
По отношение на акумулаторите нямам никаква представа по каква схема трябва да се вържат.
По отношение на зареждането им: докато алтернаторът дава над 13,8 акумулаторите ще се зареждат. Въпросът не е в размера на алтернатора, а в продължителността на зареждане.
Продължителността на зарежда се пресмята, разбира се, но за обикновения потребител това е ненужна информация.
Накратко: и акумулатори от танк да сложиш и алтернатор от спейс шатъл, то караш ли по 5 километра/ден, няма спасение за акумулаторите. И колкото е по-голям един акумулатор, толкова повече време иска за зарядка, нали

Демек домът на Е32 е магистралата

А, шофьорът (собственик) - роб на Лукойл


- cod-cdbp
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
Re: Алтернаторни неволи
ddddk написа:Демек домът на Е32 е магистралата![]()
А, шофьорът (собственик) - роб на Лукойл



Re: Алтернаторни неволи
ddddk написа:Когато консуматорите станат много и напрежението от алтернатора падне под 13,8V, то компютърът повишава оборотите на двигателя посредством стъпковото моторче.
Ако обхватът на стъпковото моторче не стигне да се покрият ВСИЧКИ консуматори на колата, то нещо по алтернативното електрическо захранване на автомобила не е наред.
...
Хмм. Аз понеже карам предимно къси разстояния, затова ли кочинката от време на време решава да държи 1300 оборота?


- ddddk
- ентусиаст
-
- Мнения: 1419
- Регистриран на: 6.08.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E65
Re: Алтернаторни неволи
PornoMANo написа:ddddk написа:Когато консуматорите станат много и напрежението от алтернатора падне под 13,8V, то компютърът повишава оборотите на двигателя посредством стъпковото моторче.
Ако обхватът на стъпковото моторче не стигне да се покрият ВСИЧКИ консуматори на колата, то нещо по алтернативното електрическо захранване на автомобила не е наред.
...
Хмм. Аз понеже карам предимно къси разстояния, затова ли кочинката от време на време решава да държи 1300 оборота?
НЕ.
Няма общо.
Не си хванал идеята. Ще я коментираме друг път на живо


70 мнения
• Страница 2 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани