М43 чукане на аванс

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 24
Регистриран на: 30.05.2008
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: E39 525D

М43 чукане на аванс

Мнение от Radoslaf » 01 Авг 2012, 18:19

Здравейте колеги , от няколко дни започна доста осезаемо да ми причуква аванса при подаване на газ на ниски обороти.
Колата е 318 М43 имам я от около 2 години , слагал съм си обикновена газова още като я взех.
Вчера ходих при един познат майстор и ме насочи към недостиг на гориво.
Днес смених маслото с всички филтри , свалих бенз. помпа да я прегледаме мерихме и дебита и всичко е ОК.
Имах към 30л. бензин 95 вътре днес сложих и 15л. 100 октана от ОМВ и една добавка за повишаване на октановото число но без резултат.
Свещи , кабели и те са наред колата и на газ и на бензин работи перфектно мотора не трепва в буквалния смисъл.
Четох няколко теми в които се изказваха , че на БМВ аванса няма как да чука но при мен баш той си чука даже и при рязко подаване на газ на място.
Направи ми впечатление , че от както почна да причуква като че ли загряла пали една идея по трудно от преди.
Като е студена го няма чукането както на газ го няма.
Дайте някаква насока къде може да е проблема.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3876
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Re: М43 чукане на аванс

Мнение от metodi80 » 02 Авг 2012, 9:48

Еми щом си сигурен , че ти чука аванса (въпреки , че не знам от къде идва тази ти убеденост) , значи детонационните датчици са повредени .... Закачи една диагностика , или премери датчиците с мултицет (те със сигурност могат да е премерят с мултицет и това да е достатъчно показателно дали са или не са здрави , за разлика от някои други датчици...) Съпротивлението на детонационен датчик трябва да е минимум 1 мега ОМ , мери се или като се откачи буксата на датчика на двата му пина (доста разкачане пада при този вариянт , защото няма директен достъп до конекторите ) , или другия вариянт е на буксата на компютъра (който е 100 пъти по -удобния вариятн) , мери се на 16 спрямо 43 пин за единия датчик и на 42 спрямо 43 за другия (43 пин е обща точка за двата датчика ) ....

Всичко описано е ако наистина си сигурен , че ти чука аванса и чуваш детонации в мотора ... , а иначе не е вярно , че при БМВ не може да има детонации ... , ако детонационен датчик е повреден си има детонации като стой та гледай , а мотора си заминава за норматив .... Ако наистина има детонации , вземи незабавни мерки , защото ще се съсипе мотора !

Потребител
Аватар
Мнения: 24
Регистриран на: 30.05.2008
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: E39 525D

Re: М43 чукане на аванс

Мнение от Radoslaf » 02 Авг 2012, 17:13

Благодаря за съвета колега , относно убедеността ми за чукането на аванса е понеже съм шофьор от времето на соц возилата и този звук не може да се сбърка с друг.
Закарах я днес при един познат на диагностика и не открихме никакъв проблем.
Той ми каза , че тези датчици променят много малък процент запалването и примерно ако е от кофти гориво не могат да го компенсират напълно.
Докато бях при него се събраха доста разбирачи и стигнаха до извода , че може би е от висока температура.
Мерихме радиатора с лазерен термометър и наистина има 20 градуса разлика между горната и долната част на радиатора.
До сега никога не съм имал проблеми с температурата , стрелката не е мръдвала и милиметър над средата.
Миналата година сменях виското а януари месец термостата и не мисля че има проблем с температурата.
В събота отивам на море и ще изгоря бензина който е в колата както ме посъветва майстора понеже според него 90% е от кофти гориво.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 258
Регистриран на: 2.10.2008
Местоположение: Хасково
Пол: Мъж
Кара: Е60

Re: М43 чукане на аванс

Мнение от nayden » 03 Авг 2012, 9:18

Когато се кара на газ бензина бързо остарява и се получава тоя ефект , по-правилно е да го източиш и да сложиш нов , не да доливаш . Има голяма вероятност и дюзите да имат намален дебит .

1 . Смяна на бензина
2 . Почистване на дюзите на ултразвук

Потребител
Аватар
Мнения: 24
Регистриран на: 30.05.2008
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: E39 525D

Re: М43 чукане на аванс

Мнение от Radoslaf » 03 Авг 2012, 9:41

Да знам го това за бензина , но нарочно я държа с повечко бензин да не загрява помпата.
Сложих и 2 добавки на Liqui Moly за почистване на дюзите и ще я поиздухам до морето и обратно и като се върна ако го има проблема ще свалям дюзите да ги чистя.
Забравих да спомена , че вчера като я пробва майстора наистина един път чука аванса а друг път не.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2041
Регистриран на: 5.06.2003
Местоположение: Targovishte
Пол: Мъж
Кара: 1996 318i, 1987 318i M10B18
Мечтае да кара: E30 M3
Детайли за колата: 1996-та е36 318 М43В18, 2000-а Е36 компакт М43В19, 1987-ма Е30 М10В18 Л-джет

Re: М43 чукане на аванс

Мнение от michev » 04 Авг 2012, 20:18

Детонаций се получават и от бедна смес и в тази връзка огледай да не смучеш въздух от гофрата между дебитомера и дросела или някой вакумен маркуч. От клапана на картерните газове при скъсана мембрана също дърпа въздух, но то тогава съска и мотора е нестабилен на празен ход и би трябвало да го хванеш.Както ти споменха по-горе колегите, може и в разпръсквачите да е проблма, но най-вероятно сместта ти беднее.
only rear wheel drive

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook