Смяна на клапан на картерните газове /обяснение и снимки/
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- ivaylo_shack
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 175
- Регистриран на: 19.06.2010
- Местоположение: Kustendil/Yambol
- Пол: Мъж
- Кара: 520i E39
Re: Смяна на клапан на картерните газове /обяснение и снимки
Lawmaker написа:ivaylo_shack написа: Гася мотора след 5-10 сек. се чува изсъскване изпод колекторите и отварям капачката, при което мотора си взема въздух. !
Днес пробвах на M52B25 и прави същото както при теб
Благодаря ти! Имам да черпя!!!

- Nasko_325TD
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2582
- Регистриран на: 11.12.2008
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: E38 740i idividual
- Мечтае да кара: безаварийно
- Детайли за колата: Нормнална!
Re: Смяна на клапан на картерните газове /обяснение и снимки
И в крайна сметка нормално ли е да съска или не? 

- ivaylo_shack
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 175
- Регистриран на: 19.06.2010
- Местоположение: Kustendil/Yambol
- Пол: Мъж
- Кара: 520i E39
Re: Смяна на клапан на картерните газове /обяснение и снимки
Явно да! За момента не съм забелязъл да пипа маслото мо ще видим само 1500км съм минал от смяната.
- cHaunepucTa
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 361
- Регистриран на: 19.08.2010
- Пол: Мъж
Re: Смяна на клапан на картерните газове /обяснение и снимки
Пичове,
Знам, че говорим за различен двигател, но да питам.
Карам е46 318 143к.с. -n42b20.
Като е студено имам по малко конденз в маслото/на върха на щеката/. Майстори ми казаха, че е този клапан за смяна. Искат ми 80лв.-100лв. за смяна, защото трябвало да се свалят колектори.
Освен конденза зимата, като отворя капачката на маслото след като двигателя е угасен излизат бая пари, все едно отдушника/клапана за парите е запушен и няма къде да ходят(аз поне така си го обяснявам).
Засега не гори масло, като отворя капачката при работещ мотор губи обороти и гасне колата.
Може и да е съвсем в друга посока, но като карам колата, при отпускане на газта се чува едно като хъркане/ручене, което не е от изпускателната система.
И понякога като е загряла, на място, оборотите не мърдат, а отпред двигателя все едно леко тресе.
Тези симптоми, имат ли нещо общо с клапана на картерните газове и ако да, мога ли да го сменя сам без да махам колектори или трябва да си ида при майстор?
Знам, че говорим за различен двигател, но да питам.
Карам е46 318 143к.с. -n42b20.
Като е студено имам по малко конденз в маслото/на върха на щеката/. Майстори ми казаха, че е този клапан за смяна. Искат ми 80лв.-100лв. за смяна, защото трябвало да се свалят колектори.
Освен конденза зимата, като отворя капачката на маслото след като двигателя е угасен излизат бая пари, все едно отдушника/клапана за парите е запушен и няма къде да ходят(аз поне така си го обяснявам).
Засега не гори масло, като отворя капачката при работещ мотор губи обороти и гасне колата.
Може и да е съвсем в друга посока, но като карам колата, при отпускане на газта се чува едно като хъркане/ручене, което не е от изпускателната система.
И понякога като е загряла, на място, оборотите не мърдат, а отпред двигателя все едно леко тресе.
Тези симптоми, имат ли нещо общо с клапана на картерните газове и ако да, мога ли да го сменя сам без да махам колектори или трябва да си ида при майстор?
- Стефановски
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 76
- Регистриран на: 8.05.2008
- Местоположение: Мездра
- Пол: Мъж
- Кара: 525 tds, но заслужава да кара Х6
- Мечтае да кара: М5, но кара 525 tds
Re: Смяна на клапан на картерните газове /обяснение и снимки
Колеги, прочетох внимателно цялата тема, но не разбрах има ли 525 tds (98 г.)филтър за картерните газове или не?!Може би съм тъп
, така, че отговорете моля ви като на тъп : да, има и се намира еди къде си или не, няма не го търси!
Благодаря ви предварително!!!

Благодаря ви предварително!!!
- dbanchev
-
-
- Мнения: 761
- Регистриран на: 29.08.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e39 M52 газов котлон
- Мечтае да кара: колело на кило ракия
Re: Смяна на клапан на картерните газове /обяснение и снимки
На тдса имаш филтър за маслените пари - една мрежа на капака на клапаните се намира- като го свалиш ще го видиш. Измиваш с меглио и керосин ако имаш най- добре и караш.
- Bavarcho
- Пантерчо
-
- Мнения: 4700
- Регистриран на: 16.03.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: WBS нов внос
- Мечтае да кара: Е30 от скъпите
Re: Смяна на клапан на картерните газове /обяснение и снимки
Тези дни съм решил и аз да го сменя този клапан на М52ТУБ28 (сиреч с двата ваноса), но все пак да питам...
- на празен ход се чува едно съскане от към колекторите, и оборотите от време на време играят лекичко (стрелката на оборотомера потрепва лекично, но ме дразни), като дадеш газ и съскането не се чува
- при гасене се чува нещо между съскане и пърдене
това ли е звука за окйто говорите?
Иначе колата не пуши, върви много добре, маслото не го е пипнала
- на празен ход се чува едно съскане от към колекторите, и оборотите от време на време играят лекичко (стрелката на оборотомера потрепва лекично, но ме дразни), като дадеш газ и съскането не се чува
- при гасене се чува нещо между съскане и пърдене

Иначе колата не пуши, върви много добре, маслото не го е пипнала


- Bavarcho
- Пантерчо
-
- Мнения: 4700
- Регистриран на: 16.03.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: WBS нов внос
- Мечтае да кара: Е30 от скъпите
- cHaunepucTa
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 361
- Регистриран на: 19.08.2010
- Пол: Мъж
Re: Смяна на клапан на картерните газове /обяснение и снимки
Колеги, искам да го намеря тоя клапан да видя в Дару колко струва, но имам затруднение с REALOEM-а.
Това ли е моя клапан за картерни газове: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=15 и защо има две 1-ци, т.е. за различни модели автомобили. Коя е моята, че едното струва 50лв, другото е 150лв.
Това ли е моя клапан за картерни газове: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=15 и защо има две 1-ци, т.е. за различни модели автомобили. Коя е моята, че едното струва 50лв, другото е 150лв.

- mitrax
- ентусиаст
-
- Мнения: 902
- Регистриран на: 26.10.2008
- Местоположение: ДУПНИЦА Скрапинг
- Пол: Мъж
- Кара: coupe e36 m42 , цоупе е46 325ci
- Мечтае да кара: ///M
Re: Смяна на клапан на картерните газове /обяснение и снимки
Номенклатурен номер : 11617503520
Описание : МАСЛООТДЕЛИТЕЛ
Ед.цена (с ДДС) : 65.98 BGN
Има наличност
Дару Кар АД си запазва право за промени в цените
другия по-скъпия е за страни със студен климат , ние вярвам да сме в нормалния , ако не и в по- топъл
Описание : МАСЛООТДЕЛИТЕЛ
Ед.цена (с ДДС) : 65.98 BGN
Има наличност
Дару Кар АД си запазва право за промени в цените
другия по-скъпия е за страни със студен климат , ние вярвам да сме в нормалния , ако не и в по- топъл


- cHaunepucTa
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 361
- Регистриран на: 19.08.2010
- Пол: Мъж
Re: Смяна на клапан на картерните газове /обяснение и снимки
mitrax написа:Номенклатурен номер : 11617503520
Описание : МАСЛООТДЕЛИТЕЛ
Ед.цена (с ДДС) : 65.98 BGN
Има наличност
Дару Кар АД си запазва право за промени в цените
другия по-скъпия е за страни със студен климат , ние вярвам да сме в нормалния , ако не и в по- топъл
Добре де, може ли такова нещо или от ДАРУ са намалили цените или половината майстори в София са няма да казвам какви и ми обявяват цена на частта от 130лв.(от ДАРУ щели да я поръчат) и 100лв за работа...

- mitrax
- ентусиаст
-
- Мнения: 902
- Регистриран на: 26.10.2008
- Местоположение: ДУПНИЦА Скрапинг
- Пол: Мъж
- Кара: coupe e36 m42 , цоупе е46 325ci
- Мечтае да кара: ///M
Re: Смяна на клапан на картерните газове /обяснение и снимки
номерата на чарковете ги търся в bmwfans.info , същото е като реалоем , но по лесно се навигира . ето там - вижда се че за студения климат е по-скъп сепаратора , в дару тоя зимния е 148лв и няма наличен. а в дару се проверяват цените на ПЪРВАТА станица с копи/пасте на номера в "ЗАПИТВАНЕ ЗА ЧАСТ"
http://darucar.bg/index.php?show=home
ако се пейства - се махат интервалите междо цифрите на серийния номер
http://bmwfans.info/parts/catalog/E46/S ... separator/
Обаче заглеждам че и тръбата която влиза в сепаратора има "студен" и "не-суден" номер , та внимавай да не поръчаш различен от твоя сепаратор , за да не купуваш и тръба . Ако си с немски внос може да си със "студената" версия , италянките са с топлия климат . То като гледам цената на зимния сепаратор , по - добре да си купиш летния барабар с тръбата му и пак толкова ще излезе , а по - хубава профилактика ще се получи , и по - правилна
http://darucar.bg/index.php?show=home
ако се пейства - се махат интервалите междо цифрите на серийния номер
http://bmwfans.info/parts/catalog/E46/S ... separator/
Обаче заглеждам че и тръбата която влиза в сепаратора има "студен" и "не-суден" номер , та внимавай да не поръчаш различен от твоя сепаратор , за да не купуваш и тръба . Ако си с немски внос може да си със "студената" версия , италянките са с топлия климат . То като гледам цената на зимния сепаратор , по - добре да си купиш летния барабар с тръбата му и пак толкова ще излезе , а по - хубава профилактика ще се получи , и по - правилна
Номенклатурен номер : 11157503523
Описание : МАРКУЧ
Ед.цена (с ДДС) : 50.00 BGN
Има наличност
Дару Кар АД си запазва право за промени в цените

- cHaunepucTa
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 361
- Регистриран на: 19.08.2010
- Пол: Мъж
Re: Смяна на клапан на картерните газове /обяснение и снимки
Мерси колега, ще го сваля заедно с маркучите, да ги видя в какво състояние са, но пак...и да ги купя и двата маркуча със сепаратора, ще дам 160-170лв. за всичко, вместо 130лв. само за сепаратора както ми обявиха някой майстори. 
Благодаря още веднъж, ще се заемам да го сменям.

Благодаря още веднъж, ще се заемам да го сменям.

- mitrax
- ентусиаст
-
- Мнения: 902
- Регистриран на: 26.10.2008
- Местоположение: ДУПНИЦА Скрапинг
- Пол: Мъж
- Кара: coupe e36 m42 , цоупе е46 325ci
- Мечтае да кара: ///M
Re: Смяна на клапан на картерните газове /обяснение и снимки
единия е еднакъв маркуч и в 2та случая . Ако е здрав не е нужно да се купува. Както и да е , ще прецениш от тук на татък.
поздрави !
поздрави !

- cHaunepucTa
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 361
- Регистриран на: 19.08.2010
- Пол: Мъж
Re: Смяна на клапан на картерните газове /обяснение и снимки
mitrax написа:единия е еднакъв маркуч и в 2та случая . Ако е здрав не е нужно да се купува. Както и да е , ще прецениш от тук на татък.
поздрави !
Започнах да разглобявам колата, да го сменям и се оказа, че трябва да свалям колекторите за да го достигна.
Има ли някакви особености при свалянето на колекторите и дали мога нещо да объркам.
Виждат ми се болтовете, но не посмях да ги развивам, да не се окаже, че после няма да мога да я сглобя..

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани