Въпрос за плюса на компресора за климатика на е30
Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори
55 мнения
• Страница 3 от 4 • 1, 2, 3, 4
- GEORGIEV
- Е30 Fanatic
-
- Мнения: 2057
- Регистриран на: 7.09.2005
- Местоположение: Севлиево
- Пол: Мъж
- Кара: от онея старите....
- Мечтае да кара: магазинска е30-ка
Re: Въпрос за плюса на компресора за климатика на е30
Rumburak написа:мазало и половина, черно белият кабел стига до датчика единият, да.
но не идва плюс на компресора.
няма как без онзи модул според мен
нямам силова верига до компресора, управляващата(датчиците) я имам.![]()
![]()
![]()
при модела без този модул,който всъщност е едно реле,управляваща верига няма има силова,която е тази от бушониерата през датчиците...
при модела с модул таз същата верига се явява управляваща и вече силовата е захранена от друго място
то и двата случая е едно и съща,с таз разлика че в единия директно минава силовата верига през датчиците ,а в другия тя се използва за управление на модула

ааааа,в момента системата заредена ли е ,тоест датчиците за налягане в затворено положение ли са,и ако да,идва ли плюс по този черно/белия кабел като пуснеш климата(той трябва да е само на моменти,през няколко секунди модула вътре в кл. тяло подава плюс по веригата )

- Rumburak
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 412
- Регистриран на: 4.12.2003
- Местоположение: BG,Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: съмтаймс сайдуейс по пистити :D
- Мечтае да кара: е30 м3
- Детайли за колата: e30 sedan m44b19
Re: Въпрос за плюса на компресора за климатика на е30
Заредихме, но плюс до компресора не стига.
Нещо съм объркал като съм наставял и връзвал жиците при бушонното табло.
GEORGIEV, вече ми стана пределно ясно, че съм със инсталация, дето няма управляваща(или оперативна) верига, а съм само със силова.,...можеш ли да ми помогнеш да ме насочиш по коя схема да навържа кабелите?
Сега пускам обява в купува, че си търся нерязана инсталация за клима, която е без AC Compressor Control unit.

Нещо съм объркал като съм наставял и връзвал жиците при бушонното табло.
GEORGIEV, вече ми стана пределно ясно, че съм със инсталация, дето няма управляваща(или оперативна) верига, а съм само със силова.,...можеш ли да ми помогнеш да ме насочиш по коя схема да навържа кабелите?

Сега пускам обява в купува, че си търся нерязана инсталация за клима, която е без AC Compressor Control unit.


Последна промяна Rumburak на 25 Юли 2012, 11:26, променена общо 1 път
- deyan-enchev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2582
- Регистриран на: 24.05.2007
- Местоположение: квартала на младите
- Пол: Мъж
- Кара: малки котета на задната седалка
- Мечтае да кара: по-леко
- Детайли за колата: Черна скрап
Re: Въпрос за плюса на компресора за климатика на е30
Обади се на Мето да те прати при човека от който си купи мотора за колата на баща му. Тя е била ис с климатик ....



Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you. Spoilers and bodykits are how much of a mess you leave on the wall. Rollcages and windownets are how much of the wall you take with you.
- Rumburak
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 412
- Регистриран на: 4.12.2003
- Местоположение: BG,Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: съмтаймс сайдуейс по пистити :D
- Мечтае да кара: е30 м3
- Детайли за колата: e30 sedan m44b19
Re: Въпрос за плюса на компресора за климатика на е30
Вчера вечерта се ядосах и разглобих при бушонното табло мойта инсталация. Сравних я с инсталацията на бонго , неговата е30-ка е комби (ex-320) с клима(стои инсталацията и бачка). При него към бушонното табло няма разклонение за шибаният AC Compressor Control Unit и има следните цветове:
Синьо-черен, зелено-черен, два черни, зелено-бял, черно-бял, черно-червен, черно-кафяв и един кафяв.
При мен са същите, с малката разлика, че имам два черно-червени, имам един по-добел черен и зелено-белият е зелено-черен, а пък един от другите черни е жълто-черен.
Няма пет милиона схеми. Има схема за със AC Compr. Control Unit и за без такъв Unit, която аз нямам и не мога да намеря. Иначе всичко е адски просто, стига човек да проследи кабелите.
Има 3 вида ел инсталации, но изпълнението им е подобно.
За тези колеги, които не са наясно кой кабел къде е
да помогна малко :
Зад левите фарове има една 3 пинова букса - тя е за ел перката, при нея кабелите са:
кафяв (маса, връзва се на левият калник, заедно с кафевият тънък кабел от инсталацията дето ива откъм бушонното табло)
Синьо-черен идва от бушон №3(fuse for K6 High Speed Relay)
зелено-черен идва от бушон №18(fuse for K1 Normal Speed Relay)
Зад десните фарове се намира splice-а за три-пиновата букса за датчика на радиатора, за двата датчика(за ниско и високо налягане при дехидратора) и за плюса на компресора, цветовете са :
за датчика на радиатора -> черно-кафяв, черен и зелено-бял(при мен зелено-черен)
за датчик налягане - голям при дехидратора -> черен и черно-червен(при мен 2 броя черно-червен и един черно-жълт)
за датчик налягане - малък при дехидратора -> черен с по-тънък черен и черно-бял (при мен черно-жълт 2броя и черно-бял)
Опис на кабелите при бушонното табло :
Синьо-черен отива на бушон №3 (fuse for K1 Normal Speed Relay)
зелено-черен отива на бушон №18(fuse for K6 High Speed Relay)
черно-кафяв отива на 86 краче на К6 реле
кафевият отива на 85 краче на К6 реле
един черен отива към 85 краче на К1 реле и оттам се връща към диода, след него минава лилаво-черен през 5 пиновата букса и отива към купето
черно-белият отива към 5 пиновата букса и през нея продължава същият цвят към купето
зелено-белият отива към 5 пиновата букса и през нея преминава на черно-зелен(все тая, при мен пък си е черно-зелен от - до) и отива към купето
черно-червеният отива към 5 пиновата букса и през нея продължава същият цвят към купето
вторият черен отива към 5 пиновата букса и през нея преминава към жълто-черен цвят(все тая, при мен пък си е жълто-черен от - до) и отива към купето
Дотук са 9 кабела, които изредих как отиват към бушонното табло. При мен съм ги навързал по същият начин! Излишните кабели при мен са вторият черно-червен и един черен по-добел, който се оказа плюса на компресора !!!
Единствена ми молба към всички Вас е да споделите къде да го включа и климатика ми тръгва!
Моето съмнение е, че тр. да отиде на 5-ти пин на Evaporator Temperature Regulator... ?

Синьо-черен, зелено-черен, два черни, зелено-бял, черно-бял, черно-червен, черно-кафяв и един кафяв.
При мен са същите, с малката разлика, че имам два черно-червени, имам един по-добел черен и зелено-белият е зелено-черен, а пък един от другите черни е жълто-черен.
Няма пет милиона схеми. Има схема за със AC Compr. Control Unit и за без такъв Unit, която аз нямам и не мога да намеря. Иначе всичко е адски просто, стига човек да проследи кабелите.
Има 3 вида ел инсталации, но изпълнението им е подобно.
За тези колеги, които не са наясно кой кабел къде е

Зад левите фарове има една 3 пинова букса - тя е за ел перката, при нея кабелите са:
кафяв (маса, връзва се на левият калник, заедно с кафевият тънък кабел от инсталацията дето ива откъм бушонното табло)
Синьо-черен идва от бушон №3(fuse for K6 High Speed Relay)
зелено-черен идва от бушон №18(fuse for K1 Normal Speed Relay)
Зад десните фарове се намира splice-а за три-пиновата букса за датчика на радиатора, за двата датчика(за ниско и високо налягане при дехидратора) и за плюса на компресора, цветовете са :
за датчика на радиатора -> черно-кафяв, черен и зелено-бял(при мен зелено-черен)
за датчик налягане - голям при дехидратора -> черен и черно-червен(при мен 2 броя черно-червен и един черно-жълт)
за датчик налягане - малък при дехидратора -> черен с по-тънък черен и черно-бял (при мен черно-жълт 2броя и черно-бял)
Опис на кабелите при бушонното табло :
Синьо-черен отива на бушон №3 (fuse for K1 Normal Speed Relay)
зелено-черен отива на бушон №18(fuse for K6 High Speed Relay)
черно-кафяв отива на 86 краче на К6 реле
кафевият отива на 85 краче на К6 реле
един черен отива към 85 краче на К1 реле и оттам се връща към диода, след него минава лилаво-черен през 5 пиновата букса и отива към купето
черно-белият отива към 5 пиновата букса и през нея продължава същият цвят към купето
зелено-белият отива към 5 пиновата букса и през нея преминава на черно-зелен(все тая, при мен пък си е черно-зелен от - до) и отива към купето
черно-червеният отива към 5 пиновата букса и през нея продължава същият цвят към купето
вторият черен отива към 5 пиновата букса и през нея преминава към жълто-черен цвят(все тая, при мен пък си е жълто-черен от - до) и отива към купето
Дотук са 9 кабела, които изредих как отиват към бушонното табло. При мен съм ги навързал по същият начин! Излишните кабели при мен са вторият черно-червен и един черен по-добел, който се оказа плюса на компресора !!!
Единствена ми молба към всички Вас е да споделите къде да го включа и климатика ми тръгва!

Моето съмнение е, че тр. да отиде на 5-ти пин на Evaporator Temperature Regulator... ?




Последна промяна Rumburak на 26 Юли 2012, 20:05, променена общо 1 път
- GEORGIEV
- Е30 Fanatic
-
- Мнения: 2057
- Регистриран на: 7.09.2005
- Местоположение: Севлиево
- Пол: Мъж
- Кара: от онея старите....
- Мечтае да кара: магазинска е30-ка
Re: Въпрос за плюса на компресора за климатика на е30
я кажи тези черния и черно/червения какво сечение са ? 1.5 кв. ли са,като черно белия?
и инсталацията ти разплетена ли ти е в момента или всичко е увито,тези двата колко са дълги,че си мисля че инсталацията ти е като моята ,при мен имаше същите 2 ,които се оказаха за COOLANT TEMPERATURE SWITCH който стои някъде на мотора и прекъсва захранването на компресора при някакви градуси на мотора.няма го на всички схеми това и аз доста порових докато го открия,и даже при мен си беше с буксата инсталацията там за този датчик,и двата кабела ги запоих като по този начин имитирам че датчика е там и прави верига и готово.
това е някаква застраховка като прегрее мотора да се спира климата има го на м3 ,при мен климата е от тд.....
виж ги с какво сечение са ,дали е същото като на черно/белия примерно и до къде ти стигат като дължина
а,и този черния отива долу на буксата на компресора така ли?
и сега като пуснеш климата какво става?
перката тръгва ли ?
модула вътре почва ли да цъка през няколко секунди?
....и само горе в мнението си промени захранващите кабели за перката,да не се обърка някой,
черно/зеления е за нормал спийд
черно/син за хай спийд

и инсталацията ти разплетена ли ти е в момента или всичко е увито,тези двата колко са дълги,че си мисля че инсталацията ти е като моята ,при мен имаше същите 2 ,които се оказаха за COOLANT TEMPERATURE SWITCH който стои някъде на мотора и прекъсва захранването на компресора при някакви градуси на мотора.няма го на всички схеми това и аз доста порових докато го открия,и даже при мен си беше с буксата инсталацията там за този датчик,и двата кабела ги запоих като по този начин имитирам че датчика е там и прави верига и готово.
това е някаква застраховка като прегрее мотора да се спира климата има го на м3 ,при мен климата е от тд.....
виж ги с какво сечение са ,дали е същото като на черно/белия примерно и до къде ти стигат като дължина

а,и този черния отива долу на буксата на компресора така ли?
и сега като пуснеш климата какво става?
перката тръгва ли ?
модула вътре почва ли да цъка през няколко секунди?
....и само горе в мнението си промени захранващите кабели за перката,да не се обърка някой,
черно/зеления е за нормал спийд
черно/син за хай спийд


- Rumburak
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 412
- Регистриран на: 4.12.2003
- Местоположение: BG,Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: съмтаймс сайдуейс по пистити :D
- Мечтае да кара: е30 м3
- Детайли за колата: e30 sedan m44b19
Re: Въпрос за плюса на компресора за климатика на е30
GEORGIEV написа:я кажи тези черния и черно/червения какво сечение са ? 1.5 кв. ли са,като черно белия?
и инсталацията ти разплетена ли ти е в момента или всичко е увито,тези двата колко са дълги,че си мисля че инсталацията ти е като моята ,при мен имаше същите 2 ,които се оказаха за COOLANT TEMPERATURE SWITCH който стои някъде на мотора и прекъсва захранването на компресора при някакви градуси на мотора.няма го на всички схеми това и аз доста порових докато го открия,и даже при мен си беше с буксата инсталацията там за този датчик,и двата кабела ги запоих като по този начин имитирам че датчика е там и прави верига и готово.
това е някаква застраховка като прегрее мотора да се спира климата има го на м3 ,при мен климата е от тд.....
виж ги с какво сечение са ,дали е същото като на черно/белия примерно и до къде ти стигат като дължина![]()
а,и този черния отива долу на буксата на компресора така ли?
и сега като пуснеш климата какво става?
перката тръгва ли ?
модула вътре почва ли да цъка през няколко секунди?
....и само горе в мнението си промени захранващите кабели за перката,да не се обърка някой,
черно/зеления е за нормал спийд
черно/син за хай спийд
Хм... това за този датчик е доста странно...
Значи дължината им е до бушонното табло стигат. Черният е от другата страна при компресора стига, мерих го с мултицета. И двата са с еднакво сечение, мисля, че е 1кв.( или максимум 1,5кв.)
Като пусна копчето перката тръгва на втора степен ...хм..., не би ли трябвало на 1-ва да тръгва ?
Как да разбера дали модула вътре цъка на няколко секунди....? Да меря с мултицета някъде, или да слухтя?
- GEORGIEV
- Е30 Fanatic
-
- Мнения: 2057
- Регистриран на: 7.09.2005
- Местоположение: Севлиево
- Пол: Мъж
- Кара: от онея старите....
- Мечтае да кара: магазинска е30-ка
Re: Въпрос за плюса на компресора за климатика на е30
перката тръгва на бърза степен понеже си разменил кабелите,най-вероятно точно тези дебелите захранващите ,черни/син и черно/зелен
черно/зелен е за бавната,той трябва да е на реле К1,на същото на което отива и малкото черно кабелче с диода,то през тоз диод идва сигнала от модула вътре да пусне бавната степен.
разменил си ги,сиг захранващите както горе си ги объркал в мнението
модула като пуснеш климата и почва да се опитва да пусне компресора,ако няма верига до компресора той цъка през да кажем 5 секунди,като се заслушаш ще го чуеш,аз даже сега го чувам и в движение като работи климата,та цъка докато се пусне компресора ....
а,тези двата кабела,щом черния отива на компресора ,виж черно/червения къде отива,много вероятно е да отива на втория(последния)датчик по веригата от двата за налягането,ако е така честито инсталацията ти е като моята,запояваш ги изолираш и трябва да тръгне

черно/зелен е за бавната,той трябва да е на реле К1,на същото на което отива и малкото черно кабелче с диода,то през тоз диод идва сигнала от модула вътре да пусне бавната степен.
разменил си ги,сиг захранващите както горе си ги объркал в мнението

модула като пуснеш климата и почва да се опитва да пусне компресора,ако няма верига до компресора той цъка през да кажем 5 секунди,като се заслушаш ще го чуеш,аз даже сега го чувам и в движение като работи климата,та цъка докато се пусне компресора ....
а,тези двата кабела,щом черния отива на компресора ,виж черно/червения къде отива,много вероятно е да отива на втория(последния)датчик по веригата от двата за налягането,ако е така честито инсталацията ти е като моята,запояваш ги изолираш и трябва да тръгне


- Rumburak
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 412
- Регистриран на: 4.12.2003
- Местоположение: BG,Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: съмтаймс сайдуейс по пистити :D
- Мечтае да кара: е30 м3
- Детайли за колата: e30 sedan m44b19
Re: Въпрос за плюса на компресора за климатика на е30
GEORGIEV написа:перката тръгва на бърза степен понеже си разменил кабелите,най-вероятно точно тези дебелите захранващите ,черни/син и черно/зелен![]()
черно/зелен е за бавната,той трябва да е на реле К1,на същото на което отива и малкото черно кабелче с диода,то през тоз диод идва сигнала от модула вътре да пусне бавната степен.
разменил си ги,сиг захранващите както горе си ги объркал в мнението![]()
модула като пуснеш климата и почва да се опитва да пусне компресора,ако няма верига до компресора той цъка през да кажем 5 секунди,като се заслушаш ще го чуеш,аз даже сега го чувам и в движение като работи климата,та цъка докато се пусне компресора ....
а,тези двата кабела,щом черния отива на компресора ,виж черно/червения къде отива,много вероятно е да отива на втория(последния)датчик по веригата от двата за налягането,ако е така честито инсталацията ти е като моята,запояваш ги изолираш и трябва да тръгне
Човече, ти си злато!



червено-черният отива до вторият датчик, да!
Утре ще пробвам модула да го чуя... де на би да е прецакан... имам резервен поне!
Ще им направя една хубава спойка на кабелите, после термосвилаем шлаух 2 ката и готово.
Ще пиша като заредя с фреон(сега има около 200гр. само в системата) и дано да тръгне да фърга сняг в купето най-накрая!
П.П.: По-интересното е, че на комбито, дето е заводско с клима и нищо не му е пипано - кабелите са си така както съм ги описал, дет викаш, че е грешно..



П.П.: Ще ги разменя разбира се!

- GEORGIEV
- Е30 Fanatic
-
- Мнения: 2057
- Регистриран на: 7.09.2005
- Местоположение: Севлиево
- Пол: Мъж
- Кара: от онея старите....
- Мечтае да кара: магазинска е30-ка
Re: Въпрос за плюса на компресора за климатика на е30
щом е така увий ги кабелите един в друг за проба ,трябва да е всичко шест
100% тези двата кабела са за датчика на мотора,дето го има много рядко,а колко си блъсках и аз главата докато разбера за него като слагах климата
модула се чува ,но направо връзвай кабелите и пали
а иначе за перката,по всички схеми излиза черно/зелен за бавна,и при мен е така

100% тези двата кабела са за датчика на мотора,дето го има много рядко,а колко си блъсках и аз главата докато разбера за него като слагах климата

модула се чува ,но направо връзвай кабелите и пали

а иначе за перката,по всички схеми излиза черно/зелен за бавна,и при мен е така


- Rumburak
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 412
- Регистриран на: 4.12.2003
- Местоположение: BG,Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: съмтаймс сайдуейс по пистити :D
- Мечтае да кара: е30 м3
- Детайли за колата: e30 sedan m44b19
Re: Въпрос за плюса на компресора за климатика на е30
GEORGIEV написа:щом е така увий ги кабелите един в друг за проба ,трябва да е всичко шест![]()
100% тези двата кабела са за датчика на мотора,дето го има много рядко,а колко си блъсках и аз главата докато разбера за него като слагах климата
модула се чува ,но направо връзвай кабелите и пали![]()
а иначе за перката,по всички схеми излиза черно/зелен за бавна,и при мен е така
Ето ме!

Допрях въпросните кабели.

Може би, защото имам само 100-200гр. фреон в системата - не тръгна, но след това за малко като окъсих датчика големия за налягането при дехидратора и О БОЖЕ




















- UBAH5
- ентусиаст
-
- Мнения: 1120
- Регистриран на: 4.11.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E90 320d; BMW E30 318i cabrio
Re: Въпрос за плюса на компресора за климатика на е30
Rumburak написа:GEORGIEV написа:щом е така увий ги кабелите един в друг за проба ,трябва да е всичко шест![]()
100% тези двата кабела са за датчика на мотора,дето го има много рядко,а колко си блъсках и аз главата докато разбера за него като слагах климата
модула се чува ,но направо връзвай кабелите и пали![]()
а иначе за перката,по всички схеми излиза черно/зелен за бавна,и при мен е така
Ето ме!![]()
Допрях въпросните кабели.![]()
Може би, защото имам само 100-200гр. фреон в системата - не тръгна, но след това за малко като окъсих датчика големия за налягането при дехидратора и О БОЖЕза сефте видях как чисто новият компресор му зацепи съединителя и врътна
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ники дано да тръгне най-после


When people ask you what car you drive and you say a BMW and they get all excited until they see it...
- deyan-enchev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2582
- Регистриран на: 24.05.2007
- Местоположение: квартала на младите
- Пол: Мъж
- Кара: малки котета на задната седалка
- Мечтае да кара: по-леко
- Детайли за колата: Черна скрап
Re: Въпрос за плюса на компресора за климатика на е30
Хареса ми как леко втъкна ... "чисто новия компресор", Ники добре дошъл в 21 век
дано настинеш

Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you. Spoilers and bodykits are how much of a mess you leave on the wall. Rollcages and windownets are how much of the wall you take with you.
- Rumburak
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 412
- Регистриран на: 4.12.2003
- Местоположение: BG,Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: съмтаймс сайдуейс по пистити :D
- Мечтае да кара: е30 м3
- Детайли за колата: e30 sedan m44b19
Re: Въпрос за плюса на компресора за климатика на е30
deyan-enchev написа:Хареса ми как леко втъкна ... "чисто новия компресор", Ники добре дошъл в 21 векдано настинеш
Днес ще напълним с фреонче системата с Илийката.

Интересното е, че си мисля, че се включва само 2-ра степен на перката... а по-лошото е, че ми гърми често бушона за нея..


- deyan-enchev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2582
- Регистриран на: 24.05.2007
- Местоположение: квартала на младите
- Пол: Мъж
- Кара: малки котета на задната седалка
- Мечтае да кара: по-леко
- Детайли за колата: Черна скрап
Re: Въпрос за плюса на компресора за климатика на е30
Включва се директно на втора степен или през определен интервал се включва втората степен и се изключва ?
ПС: Ако не се лъжа втората степен не се ползва от климатика, а е спомагателна на виското.
ПС: Ако не се лъжа втората степен не се ползва от климатика, а е спомагателна на виското.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you. Spoilers and bodykits are how much of a mess you leave on the wall. Rollcages and windownets are how much of the wall you take with you.
- GEORGIEV
- Е30 Fanatic
-
- Мнения: 2057
- Регистриран на: 7.09.2005
- Местоположение: Севлиево
- Пол: Мъж
- Кара: от онея старите....
- Мечтае да кара: магазинска е30-ка
Re: Въпрос за плюса на компресора за климатика на е30
Rumburak написа:deyan-enchev написа:Хареса ми как леко втъкна ... "чисто новия компресор", Ники добре дошъл в 21 векдано настинеш
Днес ще напълним с фреонче системата с Илийката.![]()
Интересното е, че си мисля, че се включва само 2-ра степен на перката... а по-лошото е, че ми гърми често бушона за нея..![]()
човеко размени си кабелите ,захранващите както са по схемата,нали ти писах че си ги разменил ,черно/ син и черно /зелен
сега в момента климатика ти пуска първа степен през бушона за първа степен ,НО ти си вързал втората там на перката и така се получава

кой бушон гори 3 или 18

55 мнения
• Страница 3 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани