Е не се сдържах вече ... въпрос за ASC!

Това е главният форум за дискусия на автомобилите с марка BMW и всичко друго от автомобилния свят, свързано с тях.

Модератор: Общи модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1040
Регистриран на: 6.07.2005
Местоположение: East side
Пол: Мъж
Кара: 316

Е не се сдържах вече ... въпрос за ASC!

Мнение от dopestar » 09 Юли 2006, 21:25

срам не срам искам да знам, кво е тва АCЦ и за кво служи :uups:
Последна промяна dopestar на 09 Юли 2006, 21:39, променена общо 1 път
:)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2643
Регистриран на: 22.11.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж

Мнение от Kris » 09 Юли 2006, 21:29

да не искаш да кажеш АСЦ???

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1040
Регистриран на: 6.07.2005
Местоположение: East side
Пол: Мъж
Кара: 316

Мнение от dopestar » 09 Юли 2006, 21:39

да де :uups:
:)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2643
Регистриран на: 22.11.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж

Мнение от Kris » 09 Юли 2006, 22:01

Автоматичен стабилизиращ контрол

или по-просто казано:

не дава на гумите да превъртат като ползва датчиците на ABS да следи оборотите на колелата

или "електронен шпер"

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1040
Регистриран на: 6.07.2005
Местоположение: East side
Пол: Мъж
Кара: 316

Мнение от dopestar » 09 Юли 2006, 22:15

к 10хъ за инфото
:)

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12841
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Мнение от vld » 10 Юли 2006, 11:15

Kris написа:Автоматичен стабилизиращ контрол

или по-просто казано:


или "електронен шпер"

Не точно !
Имаше една тема на "alx" мисля че беше,та там е обяснено много подробно.

E30 Fanatic!
E30 Fanatic!
Аватар
Мнения: 4057
Регистриран на: 14.10.2005
Местоположение: Столичанин
Пол: Мъж
Кара: Е36 328g
Мечтае да кара: Е30 Cabrio, Е30 с голям мотор, Е30 М3 SportEvo

Мнение от Дилян Пенчев » 10 Юли 2006, 17:52

Не е електронен шпер ми действа на много прост принцип:
Когато някоя от гумите започне да буксува посредством датчика за АБС-а това нещо се отчита и веднага стиска спирачката на това колело като същевременно отнема и от газта - ефекта е че предава въртящия момент към другото колело и това спира да буксува като същевременно и спираш щото ти връща газта :lol:
Изображение
Какво се мъчиш да четеш тука, не пише нищо интересно вече :)))

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Мнение от steeN » 10 Юли 2006, 18:16

мисля, че даже и аванса на запалването връща :)
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.

E30 Fanatic!
E30 Fanatic!
Аватар
Мнения: 4057
Регистриран на: 14.10.2005
Местоположение: Столичанин
Пол: Мъж
Кара: Е36 328g
Мечтае да кара: Е30 Cabrio, Е30 с голям мотор, Е30 М3 SportEvo

Мнение от Дилян Пенчев » 10 Юли 2006, 18:18

[steeN] написа:мисля, че даже и аванса на запалването връща :)
:shock: :shock: :shock:
Е чак пък аванса... защо да го връща :roll: :?:
Я кажи имаш ли няква информация за това и какъв е резултата от такава една корекция :roll: :?:
Изображение
Какво се мъчиш да четеш тука, не пише нищо интересно вече :)))

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Мнение от steeN » 10 Юли 2006, 18:32

на доста места съм чел, че тракшън контрола работи и като дърпа аванса назад и по този начин намалява въртящия момент, който стига до гумите за да могат да си възвърнат сцеплението...

п.с. даже се сетих че като четох пдф-ите на мегаскуирта там има такава функция в едно от разширенията (мега нещо си беше), доста примитивна ест, защото няма сензори за скороста на колелата и т.н.
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1040
Регистриран на: 6.07.2005
Местоположение: East side
Пол: Мъж
Кара: 316

Мнение от dopestar » 10 Юли 2006, 18:43

с две думи АСЦ съкс :)
:)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4521
Регистриран на: 5.04.2005
Местоположение: Пловдив

Мнение от MaXimal » 10 Юли 2006, 20:17

Автоматичен контрол на стабилноста (ASC+T).
Автоматичен контрол на стабилноста + Тракшън (ASC+T) е подфункция на DSC и предпазва колелата от буксуване, осигурявайки оптимално сцепление с пътя и стабилност. Ако някое от задвижващите колела е върху стабилна повърхност, а другото се намира върху хлъзгава повърхност, към колелото което има вероятност да приплъзне се подава спирачна сила, докато другото колело възстанови сцеплението с пътя. Ситемата може да се деактивира при опити за излизане от дълбок сняг.
Изображение

баварски фанатик
Аватар
Мнения: 4558
Регистриран на: 26.03.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: нещо...
Мечтае да кара: McLaren F1 LM

Мнение от Dimo » 10 Юли 2006, 21:35

Дилян Пенчев написа:
[steeN] написа:мисля, че даже и аванса на запалването връща :)
:shock: :shock: :shock:
Е чак пък аванса... защо да го връща :roll: :?:
Я кажи имаш ли няква информация за това и какъв е резултата от такава една корекция :roll: :?:


При Е36 специално съм забелязал че АСЦ-то действа единствено на газта, до сега спирачка май не ми е натискало или аз не съм усетил :mhihi:
Обикновено действа със малко закъснение, надвам газ като за да поднесе и в момента в който тръгне задницата с 5см на някъде и все едно съм пуснал газта, демек отнема я. Другото интъересно е че като си на по опесъчен терен и потегляш гумите избуксуат малко и индикатора светва че АСЦ-то се намесва, ама не се усеща нищо и ми е странно дали при малко газ преценява че превъртането няма да доведе до поднасяне и само предупреждава с индикация или прото аз не го усещам като се включва :roll:
Изображение

Сватбаря
Аватар
Мнения: 8913
Регистриран на: 25.04.2002
Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
Кара: Opel Zafira А OPC

Мнение от Penchev » 10 Юли 2006, 22:02

на право и на пясък,няма да го усетиш щом го правиш с не много газ :!: Я пробвай с много газ да видиш какво ще се случи :mhihi:

Дилян и това чудо подложи на какви ли не тестове,веднага му се хванаха спатиите :mhihi: :mhihi: Ма системата си е много умна е добра :!:

Георги Пенчев
Изображение

автомобилен поклонник
Аватар
Мнения: 4969
Регистриран на: 17.02.2002
Пол: Мъж

Мнение от Turturelo » 10 Юли 2006, 23:06

Ако някое от задвижващите колела е върху стабилна повърхност, а другото се намира върху хлъзгава повърхност, към колелото което има вероятност да приплъзне се подава спирачна сила, докато другото колело възстанови сцеплението с пътя.

ебати малоумния превод са направили в bmw.bg .. отново .. и неверен естествено


Много грубо казано .. ASC е Automatic Stability Control, в по-новите модели е ASC+T (Automatic Stability Control + Traction) и в последните модели от около 2003та насам е част от група електронни системи, които помагат за стабилността, всички обединени под DSC (Dynamic Stability Control).
Всички те (почти всъшност) вземат информация от датчиците на ABS-а, като сравняват оборотите, които колелата правят с останалите на автомобила.
ASC + Т въздейства по два начина, като отнема подадената газ и прилага спирачно усилие. Ако си представим, че на задния мост едното колело е загубило сцепление, а другото е на път да го стори, то ASC + T връща подадената от вас газ, дори и педала да е до ламарината, за да избегне бъдещо приплъзване на колелото и прилага спирачно усилие на колелото вече загубило сцепление, за да го върне към нормален режим на работа. Това се случва индивидуално за четирите колела, независимо, кое от тях е загубило сцепление .. Системата сработва до около 40 км/ч като симулира lsd (Limited slip) диференциал 100%, който има за цел двете задвижващи колела да имат еднаква скорост на въртене винаги. Над 80км/ч системата реагира само променайки позицията на дросела, защото в критична ситуация прилагането на спирачно усилие може да влоши положението.
Системата има и още една страна, когато downshift-вате често при по-рязко пускане на съединителя се получава блокиране на задните колела. ASC+T следи за такива моменти, като сравнява задвижващите колела с недвигателните и ако тяхната скорост е значително по-малка системата отнема мощността на двигателя, за да не се получи завъртане на автомобила в екстремна ситуация. Това става при скорости по-големи от 20км/ч. Системата се нарича MSR, но сега ме мързи да я обяснявам .. потърсете инфо за нея по мрежата ;)

В сравнение със сегашната DSC III (3-то поколение), ASC/ASC+T може да се нарече пещерняшка технология. Значително по-примитивна е като поведение. Общо взето от всичките коли, които са ми минали през ръцете .. доста са .. до момента няма толкова добра електронна система на каквато и да е повърхност, в каквито и да е атмосферни условия. DSC III се държи наистина адекватно, за разлика от останалите .. и ASC/ASC+T, но на тях им е простено, защото са на доста годинки вече ..

За сравнение DSC следи ъгъла на завиване, за да разбере колко искате да завиете; G ускорението, което натоварва автомобила, за да разбере какво очаквате да се случи с този автомобил и какво трябва да поемат гумите; сензор как се държи автомобила при спиране, съответно колко сцепление имате, като сравнява подаденото спирачно усилие и реални резултат; ъгъла на реално завиване на автомобила, за да разбере колко се откланя от траекторията, като сравнява данните с ъгъла на волана, който сте задали ..
Сега си представете, че освен изброените има още 6 отделни системи, които имат за цел да ви задържат на пътя ..

Следваща

Назад към Основен Форум

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot]

Последни теми
Facebook