Въпрос за плюса на компресора за климатика на е30
Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори
55 мнения
• Страница 1 от 4 • 1, 2, 3, 4
- Rumburak
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 412
- Регистриран на: 4.12.2003
- Местоположение: BG,Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: съмтаймс сайдуейс по пистити :D
- Мечтае да кара: е30 м3
- Детайли за колата: e30 sedan m44b19
Въпрос за плюса на компресора за климатика на е30
Уважаеми колеги, моля Ви за помощ!
Ел. инсталацията на "комплекта" климатик, който си купих преди половин година и най-накрая смогвам да си монтирам е рязана откъм бушонното табло и не успявам да се ориентирам по официалните схеми къде се връзва черният (1,5 квадрата) кабел, който захранва компресора? На някое от релетата К1 или К6 ли се връзва и ако да на кое краче?
Ето кои схеми съм гледал до момента, за да навържа останалите 9 кабела:

а на тази :


съм отбелязал с въпросителни и стрелки причините да се обърквам и да не мога да чатна къде се връзва черният кабел за плюса на компресора...

П.П.: В този файл http://www.armchair.mb.ca/~dave/BMW/e30/e30_91.pdf е използваната от мен литература.

Ел. инсталацията на "комплекта" климатик, който си купих преди половин година и най-накрая смогвам да си монтирам е рязана откъм бушонното табло и не успявам да се ориентирам по официалните схеми къде се връзва черният (1,5 квадрата) кабел, който захранва компресора? На някое от релетата К1 или К6 ли се връзва и ако да на кое краче?
Ето кои схеми съм гледал до момента, за да навържа останалите 9 кабела:
а на тази :
съм отбелязал с въпросителни и стрелки причините да се обърквам и да не мога да чатна къде се връзва черният кабел за плюса на компресора...





П.П.: В този файл http://www.armchair.mb.ca/~dave/BMW/e30/e30_91.pdf е използваната от мен литература.
Последна промяна Rumburak на 22 Юли 2011, 9:57, променена общо 3 пъти
- deyan-enchev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2582
- Регистриран на: 24.05.2007
- Местоположение: квартала на младите
- Пол: Мъж
- Кара: малки котета на задната седалка
- Мечтае да кара: по-леко
- Детайли за колата: Черна скрап
Re: Въпрос за плюса на компресора за климатика на е30
Абе Ники, тоя кабел не е ли за Compressor Clutch Diode ?
Понеже при мен буксата която е на датчика за налягане над дехидратора, сякаш има такъв кабел в нея да го ева.
И помня че ако силово сложа пластмасата зад фаровете тя натиска понякога буксата и я разкача - па после компресора ми не тръгва докато не вкарам буксите
Понеже при мен буксата която е на датчика за налягане над дехидратора, сякаш има такъв кабел в нея да го ева.
И помня че ако силово сложа пластмасата зад фаровете тя натиска понякога буксата и я разкача - па после компресора ми не тръгва докато не вкарам буксите

Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you. Spoilers and bodykits are how much of a mess you leave on the wall. Rollcages and windownets are how much of the wall you take with you.
- Rumburak
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 412
- Регистриран на: 4.12.2003
- Местоположение: BG,Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: съмтаймс сайдуейс по пистити :D
- Мечтае да кара: е30 м3
- Детайли за колата: e30 sedan m44b19
Re: Въпрос за плюса на компресора за климатика на е30
deyan-enchev написа:Абе Ники, тоя кабел не е ли за Compressor Clutch Diode ?
Не, не точно.

на снимката отбелязаното е всъщност "Compressor Clutch Diode"
deyan-enchev написа:Понеже при мен буксата която е на датчика за налягане над дехидратора, сякаш има такъв кабел в нея да го ева.
И помня че ако силово сложа пластмасата зад фаровете тя натиска понякога буксата и я разкача - па после компресора ми не тръгва докато не вкарам буксите
Разбирам те, но все още не ми е ясно къде се връзва този шибан плюс на компресора.... предполагам се връзва на 87 краче на релето наречено "AC Compressor Control Unit", но според схемите натам отива червено-черен кабел...





- deyan-enchev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2582
- Регистриран на: 24.05.2007
- Местоположение: квартала на младите
- Пол: Мъж
- Кара: малки котета на задната седалка
- Мечтае да кара: по-леко
- Детайли за колата: Черна скрап
Re: Въпрос за плюса на компресора за климатика на е30
Абе я взимай компресора, схемите и лист хартия утре и сядаме с Илия на бира да обясни и каже кво що
Обади се следобяд да координирам нещата че по обед сме в Сърбия

Обади се следобяд да координирам нещата че по обед сме в Сърбия

Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you. Spoilers and bodykits are how much of a mess you leave on the wall. Rollcages and windownets are how much of the wall you take with you.
- Rumburak
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 412
- Регистриран на: 4.12.2003
- Местоположение: BG,Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: съмтаймс сайдуейс по пистити :D
- Мечтае да кара: е30 м3
- Детайли за колата: e30 sedan m44b19
Re: Въпрос за плюса на компресора за климатика на е30
deyan-enchev написа:Абе я взимай компресора, схемите и лист хартия утре и сядаме с Илия на бира да обясни и каже кво що![]()
Обади се следобяд да координирам нещата че по обед сме в Сърбия
Окей...даано!
Междувременно бих се зарадвал ако някой от форума знае отговора на въпроса ми.




- Stoicho
- член на клуба
-
- Мнения: 362
- Регистриран на: 4.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: само 2 вратки
Re: Въпрос за плюса на компресора за климатика на е30
Ей този компресор ми е познат от някъде
Успех Румбураче,имам разни части за климатик,ако нещо ти липсва или трябва 


"Българинът ще стане велик гражданин на света в деня, когато зареже най-долното си качество - винаги да гледа да мине тънко и да не си плати справедливо за това, което получава.А.Б."
- Rumburak
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 412
- Регистриран на: 4.12.2003
- Местоположение: BG,Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: съмтаймс сайдуейс по пистити :D
- Мечтае да кара: е30 м3
- Детайли за колата: e30 sedan m44b19
Re: Въпрос за плюса на компресора за климатика на е30

Колеги, отново Ви моля за помощ!

Оказва се, че имам 2 кабела от инсталацията за климатика, която е от компресора,през перката та до бушонното табло, които не знам накъде да навържа.
Единият е черен, другият е червено-черен.
Да поясня, че съм навързал нещата до момента така, че като натисна копчето за климатика и перката се включва.
Не мога да си обясня тия двата кабела кои са.


Предполагам, че единият е за компресора, но къде да го включа...?
- Egoist
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 223
- Регистриран на: 30.12.2008
- Кара: kolite da se 4upqt
- Мечтае да кара: E30 s izgled kum zvesdite(kabrio)mai mu vikat :D
- Детайли за колата: E30 s dve porti namru6tena usmivka na farovete s lupi i kunec :)
Re: Въпрос за плюса на компресора за климатика на е30
колега не е ли това кабела за които питаш на релето ? 



всеки истински ентусиаст рано или къснно прави двигателя на мармалад 

- GEORGIEV
- Е30 Fanatic
-
- Мнения: 2057
- Регистриран на: 7.09.2005
- Местоположение: Севлиево
- Пол: Мъж
- Кара: от онея старите....
- Мечтае да кара: магазинска е30-ка
Re: Въпрос за плюса на компресора за климатика на е30
Rumburak написа::arrow:
Колеги, отново Ви моля за помощ!![]()
Оказва се, че имам 2 кабела от инсталацията за климатика, която е от компресора,през перката та до бушонното табло, които не знам накъде да навържа.
Единият е черен, другият е червено-черен.
Да поясня, че съм навързал нещата до момента така, че като натисна копчето за климатика и перката се включва.
Не мога да си обясня тия двата кабела кои са.![]()
Предполагам, че единият е за компресора, но къде да го включа...?
дай малко по подробно,кое си вързал?
датчиците вързани ли са?
с два отделни ли си ,или с един двоен?
компресора вързан ли е?
от каква кола е свален климатика?
има ли в инсталацията една букса женска подобна на тази на ел. стъклата...че тя е за един датчик който не всички клими го имат,а там примерно са черен и черен с червен...?
тези дето се чудиш как завършват ?
и тоз климатик за една година не го ли подкара,моя ми отне 6 месеца и си мислех че няма друг мазохист като мен


- deyan-enchev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2582
- Регистриран на: 24.05.2007
- Местоположение: квартала на младите
- Пол: Мъж
- Кара: малки котета на задната седалка
- Мечтае да кара: по-леко
- Детайли за колата: Черна скрап
Re: Въпрос за плюса на компресора за климатика на е30
Срещна проблеми със стойката на компресора главно Ники, затова не го подкара. Ама за сметка на това си взе нов компресор.
Ники дай снимки де поФали се
лудак си голям.
Ники дай снимки де поФали се

Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you. Spoilers and bodykits are how much of a mess you leave on the wall. Rollcages and windownets are how much of the wall you take with you.
- Rumburak
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 412
- Регистриран на: 4.12.2003
- Местоположение: BG,Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: съмтаймс сайдуейс по пистити :D
- Мечтае да кара: е30 м3
- Детайли за колата: e30 sedan m44b19
Re: Въпрос за плюса на компресора за климатика на е30
deyan-enchev написа:Срещна проблеми със стойката на компресора главно Ники, затова не го подкара. Ама за сметка на това си взе нов компресор.
Ники дай снимки де поФали селудак си голям.
Ето ме колеги,

Бях по морето за 2-3 дни и сега се връщам та видях, че сте писали.
Проекта "Климатик в седан с присаждана is-ка" бе замразен за неопределен период от време.

Обърнах половината свят едва ли не, но не можах да си намеря компресор(смятайте щом и Явор няма


Egoist написа:колега не е ли това кабела за които питаш на релето ?
Колега, имам и аз съмнение, че единият от двата въпросни кабела отива на 86 краче на черното продълговато реле, което се казва "AC Compressor Control Unit" , но не съм сигурен , а пък и другият кабел за къде е ...

GEORGIEV написа:дай малко по подробно,кое си вързал?
датчиците вързани ли са?
с два отделни ли си ,или с един двоен?
компресора вързан ли е?
от каква кола е свален климатика?
има ли в инсталацията една букса женска подобна на тази на ел. стъклата...че тя е за един датчик който не всички клими го имат,а там примерно са черен и черен с червен...?
тези дето се чудиш как завършват ?
и тоз климатик за една година не го ли подкара,моя ми отне 6 месеца и си мислех че няма друг мазохист като мен
"Комплекта" климатик е свалян да не казвам как от е30 м40.
Датчиците са вързани и са два отделни - за ниското и високото.
Компресора е монтиран на стойката, която е монтирана на блока.
Ако говориш за тази букса бяло-прозрачната


Нея си я имах в бушонното табло, но инсталацията за датчиците и перката дето е за климатика, дето отива към бушонното беше яко рязана и миналото лято имаше яко пре-кримпване на кабели.
Мога да кажа точно кой с какъв е премостен, накъде и т.н.
Диода си го купих чисто нов(както почти всичко друго да го ева) от Дару. Монтиран е.
До момента вече съм почти на 100% сигурен, че на м20 и м40 се различават инсталациите на климатика, както и има малки разлики между м40 и м42

Тези кабели дето се чудя са
и завършват на рязано с резачките, както почти всички други кабели от инсталацията дето вървят заедно.Rumburak написа:Единият е черен, другият е червено-черен.

Ето снимки на прогреса до момента :

В албум : http://imageshack.us/g/705/dscf1944e.jpg/
и направо:























- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: Въпрос за плюса на компресора за климатика на е30
Какво не е ясно по схемата ? Ако се мъчиш да ги напасваш по цветове може да объркаш поради разлика в маркировката.Проследи си веригите най добре.Тва в компресора е диод паралелно на бобината на магнита в едната схема е запаралелен в корпуса в другата е с отделен извод. Веригата на магнита минава през пресостат високо налягане нормално затворен и прекъсва над 26 бар и пресостат ниско под 2 бар прекъсва.На общата блок схема трябва да видиш и на кой пин в ЕКУ то подава напрежение магнита че е вкл. и работи климата.
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- GEORGIEV
- Е30 Fanatic
-
- Мнения: 2057
- Регистриран на: 7.09.2005
- Местоположение: Севлиево
- Пол: Мъж
- Кара: от онея старите....
- Мечтае да кара: магазинска е30-ка
Re: Въпрос за плюса на компресора за климатика на е30
говорех дали имаш тази букса(оградил съм я)

това е моята инсталация със сменено тиксо,без нищо рязано по нея...
аз нямам този AC Compressor Control Unit ,и при мен компресора се командва от вътре от климатичното тяло,то си има модул там,после минава до бушониерата и от голямата бяла букса с 4-5 кабела на нея ,която стои в бушониерата кабела става черно/бял и отива на датчика за налягане(при мен е един двоен,при теб са два отделни понеже си с по-старата инсталация)и от датчика отива на компресора,с тази разлика че при мен минава през датчик някакъв за прегряване на водата който е с тази букса оградената,но тва го имам много рядко,ако го няма е директно на компресора...
та вземи си проследи този черно/бял кабел дали отива на единия датчик,после виж дали прави верига сигнала през датчиците и от втория датчик сигнала трябва да отиде на компресора.
този AC Compressor Control Unit мисля го имат по-късните 30-ки,идеята е че сигнала от датчиците до компресора да минава през реле което пък е захранено само на работеща кола,а при по-старите е директно.
Ако нямаш в инсталацията ракова реле,не го и търси,просто гледай по схемата без него

това е моята инсталация със сменено тиксо,без нищо рязано по нея...
аз нямам този AC Compressor Control Unit ,и при мен компресора се командва от вътре от климатичното тяло,то си има модул там,после минава до бушониерата и от голямата бяла букса с 4-5 кабела на нея ,която стои в бушониерата кабела става черно/бял и отива на датчика за налягане(при мен е един двоен,при теб са два отделни понеже си с по-старата инсталация)и от датчика отива на компресора,с тази разлика че при мен минава през датчик някакъв за прегряване на водата който е с тази букса оградената,но тва го имам много рядко,ако го няма е директно на компресора...
та вземи си проследи този черно/бял кабел дали отива на единия датчик,после виж дали прави верига сигнала през датчиците и от втория датчик сигнала трябва да отиде на компресора.
този AC Compressor Control Unit мисля го имат по-късните 30-ки,идеята е че сигнала от датчиците до компресора да минава през реле което пък е захранено само на работеща кола,а при по-старите е директно.
Ако нямаш в инсталацията ракова реле,не го и търси,просто гледай по схемата без него

- Rumburak
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 412
- Регистриран на: 4.12.2003
- Местоположение: BG,Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: съмтаймс сайдуейс по пистити :D
- Мечтае да кара: е30 м3
- Детайли за колата: e30 sedan m44b19
Re: Въпрос за плюса на компресора за климатика на е30
GEORGIEV написа:говорех дали имаш тази букса(оградил съм я)
това е моята инсталация със сменено тиксо,без нищо рязано по нея...
аз нямам този AC Compressor Control Unit ,и при мен компресора се командва от вътре от климатичното тяло,то си има модул там,после минава до бушониерата и от голямата бяла букса с 4-5 кабела на нея ,която стои в бушониерата кабела става черно/бял и отива на датчика за налягане(при мен е един двоен,при теб са два отделни понеже си с по-старата инсталация)и от датчика отива на компресора,с тази разлика че при мен минава през датчик някакъв за прегряване на водата който е с тази букса оградената,но тва го имам много рядко,ако го няма е директно на компресора...
та вземи си проследи този черно/бял кабел дали отива на единия датчик,после виж дали прави верига сигнала през датчиците и от втория датчик сигнала трябва да отиде на компресора.
този AC Compressor Control Unit мисля го имат по-късните 30-ки,идеята е че сигнала от датчиците до компресора да минава през реле което пък е захранено само на работеща кола,а при по-старите е директно.
Ако нямаш в инсталацията ракова реле,не го и търси,просто гледай по схемата без него
Хм... тоест излиза, че директен кабел между компресора и бушонното табло няма? Демек веригата от датчиците в единият си край отива на онова самотното кабелче, дето се включва в компресора?
Започвам яко да се обърквам с тия схеми, дето не се знае знае ли се коя за коя кола е... майче , че във всяка е30-ка е различно излиза.



Ето наснимах си инсталацията :








А иначе такъв модул и аз имам на вътрешното тяло, вляво от левията въздуховод, дето духа към краката на шофера. Казва се "Evaporator Temperature Regulator" ....

Ето какви кабели влизат в него...


















Намерих един интересен файл :
Майче тази схема важи при мен,а ?

П.П.: Утре ще се уговоря с колегата lambreto, дето има ис-ка със заводски климатик...да видя инсталацията ако е удобно..

Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Последна промяна Rumburak на 16 Юли 2012, 23:34, променена общо 2 пъти
- GEORGIEV
- Е30 Fanatic
-
- Мнения: 2057
- Регистриран на: 7.09.2005
- Местоположение: Севлиево
- Пол: Мъж
- Кара: от онея старите....
- Мечтае да кара: магазинска е30-ка
Re: Въпрос за плюса на компресора за климатика на е30
тоз модул вътре на климатичното тяло ти подава сигнал към датчиците,ако те са ок сигнала от тях отива в компресора
няма релета няма нищо и недей гледа схеми с AC Compressor Control Unit ,щото явно го нямаш тва и се объркваш с него 



55 мнения
• Страница 1 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани