Проблеми и решения на охладителната система!

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 316
Регистриран на: 7.06.2010
Местоположение: София, България
Пол: Мъж
Кара: 2012 BMW X5 Xdrive30d
Мечтае да кара: 2020 BMW X5 Xdrive30d
Детайли за колата: Sport Pkg, HUD, Adaptive Drive, Top View, LDW, Comfort Seats..all the works!

Re: ЕГР термостат - 100 градуса

Мнение от Flipz » 07 Юли 2012, 16:51

В перфектни градуси си според мен. Може би една идея е по-добре да са по-високи до 89-90, но ти караш без клима и може би е от това. Аз достигаме 80-85 макс в супер жега с клима, това си е проблемното при мен. Ще държа в течение как вървят нещата след ремонта.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 406
Регистриран на: 6.04.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: на ток
Мечтае да кара: по пътища без дупки

Re: ЕГР термостат - 100 градуса

Мнение от nik4o_83 » 08 Юли 2012, 15:27

Днес проверих и на извънградско какво е положението - държи между 80 и 82 градуса с пуснат климатик и 4 човека.
Щом влезнах в София качи на 87 и варираше в диапазона 84-87.
Нямам представа така ли трябва да е, но за няколко градуса грам не го мисля.

Потребител
Аватар
Мнения: 32
Регистриран на: 26.06.2011
Пол: Мъж
Кара: е46 320D
Мечтае да кара: миг29

Re: ЕГР термостат - 100 градуса

Мнение от 2she » 08 Юли 2012, 16:34

А какъв е проблема ако ЕГР термостата не отваря.Какво е влиянието му върху системата ако е забил в затворено полужение ?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3602
Регистриран на: 10.09.2008
Местоположение: Смолян
Кара: E39 530D

Re: ЕГР термостат - 100 градуса

Мнение от Ivo_Borisov » 08 Юли 2012, 17:32

Не е няколко колега, цели десетина ти бягат на извън градското. И то с клима :roll: Аз дори на спускане не падам под 87. Провери си и ти термостатите!
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 406
Регистриран на: 6.04.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: на ток
Мечтае да кара: по пътища без дупки

Re: ЕГР термостат - 100 градуса

Мнение от nik4o_83 » 08 Юли 2012, 19:35

Ами не знам...:) Пусках я по инерция (склона от Вакарел към София по магистралата) и не падна под 80 градуса - демек държи си стабилна температура и не мърда...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 316
Регистриран на: 7.06.2010
Местоположение: София, България
Пол: Мъж
Кара: 2012 BMW X5 Xdrive30d
Мечтае да кара: 2020 BMW X5 Xdrive30d
Детайли за колата: Sport Pkg, HUD, Adaptive Drive, Top View, LDW, Comfort Seats..all the works!

Re: ЕГР термостат - 100 градуса

Мнение от Flipz » 08 Юли 2012, 21:24

80 е малко и според мен..възможно е големият ти термостат да не е напълно затворен..бях чел някъде, че освен постоянно отворен и затворен може да бъде в средно положение, което би дало симптом от 10-на градуса недозагряване. Иначе колегата е прав, 80 е малко, моята върти между 70-76 на магистралата..утре ще пиша от какво е, но при мен май е изцяло и постоянно отворен големия термостат.

Потребител
Аватар
Мнения: 32
Регистриран на: 26.06.2011
Пол: Мъж
Кара: е46 320D
Мечтае да кара: миг29

Re: ЕГР термостат - 100 градуса

Мнение от 2she » 10 Юли 2012, 22:38

2she написа:А какъв е проблема ако ЕГР термостата не отваря.Какво е влиянието му върху системата ако е забил в затворено полужение ?



Някой ще каже ли нещо по въпроса :dunno:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 902
Регистриран на: 26.10.2008
Местоположение: ДУПНИЦА Скрапинг
Пол: Мъж
Кара: coupe e36 m42 , цоупе е46 325ci
Мечтае да кара: ///M

Re: ЕГР термостат - 100 градуса

Мнение от mitrax » 11 Юли 2012, 13:15

ще си като без охлаждане на газовете към ЕГР-а. Моята е 10месец 2000г. 330д и ето как съм .
С охладени газове към ЕГР-а най вероятно просто му е "по-добре" на мотора докато се опитва да изгори нещо топло и вече горяло .

аз и "пеперудки" нямам , за което съм щастлив . Но ако имах термостат щях да съм по - доволен , предполагам че това малко оптимизира и разхода и работата на двигателя.

Изображение
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 316
Регистриран на: 7.06.2010
Местоположение: София, България
Пол: Мъж
Кара: 2012 BMW X5 Xdrive30d
Мечтае да кара: 2020 BMW X5 Xdrive30d
Детайли за колата: Sport Pkg, HUD, Adaptive Drive, Top View, LDW, Comfort Seats..all the works!

Re: ЕГР термостат - 100 градуса

Мнение от Flipz » 11 Юли 2012, 17:39

При мен долния маркуч на радиатора беше топъл при 60 градуса. Взел съм нов голям термостат и утре ще го сменям, искрено се надявам да се оправя нещата след това :))

Относно ЕГР термостата, до колкото знам и аз е спомагател и за разлика от големия отваря на два пъти - 70 и 95 градуса (то май даже някъде из тази или някоя подобна тема го обсъждахме)...не знам само при този термостат ако е постоянно затворен (теоретично, тъй като ги правят уж да се счупват отворени) - може ли да ти прегрее двигателя или е само за газовете от ЕГР-то...

Потребител
Аватар
Мнения: 32
Регистриран на: 26.06.2011
Пол: Мъж
Кара: е46 320D
Мечтае да кара: миг29

Re: ЕГР термостат - 100 градуса

Мнение от 2she » 11 Юли 2012, 18:04

Flipz написа:може ли да ти прегрее двигателя или е само за газовете от ЕГР-то...


Е точно това ме интересува,до колко влияе на охладителната система и дали е важен за охлаждането като кръг от системата или може и без него.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1202
Регистриран на: 3.12.2011
Пол: Мъж
Кара: –ше Е60 530 d

Re: ЕГР термостат - 100 градуса

Мнение от memorex » 11 Юли 2012, 20:47

Те точно това е целта на рециркулацията на отработените газове да свалят температурата на горене в цилиндрите и от там и количеството на вредните имисии които после поглащаме за дълголетие :mrgreen:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 316
Регистриран на: 7.06.2010
Местоположение: София, България
Пол: Мъж
Кара: 2012 BMW X5 Xdrive30d
Мечтае да кара: 2020 BMW X5 Xdrive30d
Детайли за колата: Sport Pkg, HUD, Adaptive Drive, Top View, LDW, Comfort Seats..all the works!

Re: ЕГР термостат - 100 градуса

Мнение от Flipz » 11 Юли 2012, 21:08

то това е ясно, но въпроса е теоретически при постоянно затворен ЕГР термостат какъв бил ефекта към колата?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1202
Регистриран на: 3.12.2011
Пол: Мъж
Кара: –ше Е60 530 d

Re: ЕГР термостат - 100 градуса

Мнение от memorex » 11 Юли 2012, 21:26

Ами ефекта към двигателя и турбината при постоянно затворен клапан на ЕГР не е същия както при нормално работещ и в същото време изменящ параметри които постъпват в ЕСUто и определят нормалната работа на двигателя според заводските настройки.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3602
Регистриран на: 10.09.2008
Местоположение: Смолян
Кара: E39 530D

Re: ЕГР термостат - 100 градуса

Мнение от Ivo_Borisov » 11 Юли 2012, 22:00

Според мен този термостат блокира наистина само в отворено положение и следва бавно загряване на мотора. Иначе едва ли влияе толкова на загряването в затворено положение. Като огледах маркучите които отиват към него, единия идва от радиатора, студената част. Значи все пак има пропускливост, дори и да не е отворил големия термостат. А вече отвори ли големия, според мен няма как да стане прегряване от това че не работи АГР термостата. Той си е само за охлаждане на АГР-а, но ако остане в отворено положение, макар и малко, водата си циркулира през водния радиатор и има по бавно загряване и мотора би работил на по ниска температура.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 902
Регистриран на: 26.10.2008
Местоположение: ДУПНИЦА Скрапинг
Пол: Мъж
Кара: coupe e36 m42 , цоупе е46 325ci
Мечтае да кара: ///M

Re: ЕГР термостат - 100 градуса

Мнение от mitrax » 12 Юли 2012, 8:01

Ivo_Borisov написа:Той си е само за охлаждане на АГР-а


:yes:

ако се чудите какво става ако е блокирал затворен - ми ще е като на модели който просто нямат охлаждане на агр-а :idea:
Изображение
със
Изображение
малкия термостат е екстра , не необходимост. Оптимизация :idea: Обаче като блокира отворен променя нормалната работа на Основната система - охладителната система на двигателя.
Изображение

ПредишнаСледваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook