Даунсайзинг - реални ползи

Това е главният форум за дискусия на автомобилите с марка BMW и всичко друго от автомобилния свят, свързано с тях.

Модератор: Общи модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4877
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d

Re: Даунсайзинг - реални ползи

Мнение от acho.rs » 04 Юли 2012, 1:09

Ами хората слагат среден разход - междинни ускорения , нормално шофиране и 120 км/ч . То и моята мога да я докарам на 5,7-5.9 но реалния разход извънграда при нормално шофиране е 7+
Също е интересно , защо производителите категорично отказват да дадът автомобили за сравнение на ефектна на даунсайзинга . В случая атмосферната 5ца е осигурена от дилър :idea:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 645
Регистриран на: 30.03.2009
Местоположение: U gorata
Пол: Мъж
Кара: prascho, nervaka i redneckmobil
Мечтае да кара: "samodelna" kola

Re: Даунсайзинг - реални ползи

Мнение от BMW_RIDER » 05 Юли 2012, 22:37

5 литра атмосферен 412 кс от София до Халкидики със скорост малко над ограничението - 9л/100 изчислено на бензиностанция с допълване до горе и борда показва същото. Е....те си даунсайзинга измислен.
When I'm on that bike, it's just me and God...And He better be holding on

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Re: Даунсайзинг - реални ползи

Мнение от steeN » 05 Юли 2012, 22:53

като гледам даунсайзинга е същата работа както при хибридите.
градско е по-добре, извънградско няма голяма файда.
сигурен съм, че този 5 литров ще опъва 15-16/100 градско ако не и повече...
и то ако караш културно, иначе изобщо няма смисъл да го мериш.
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 743
Регистриран на: 2.03.2007
Кара: в шоуто на тройките

Re: Даунсайзинг - реални ползи

Мнение от swh_bmw » 06 Юли 2012, 8:12

^ същото ще важи и ако се кара около 90 км/ч(не на всякъде е магистрала), сигурен съм че даунсайзинга тогава ще се усети доволно.

Старши спамър
Аватар
Мнения: 1895
Регистриран на: 27.04.2010
Местоположение: Извън матрицата
Пол: Мъж
Кара: Кон
Мечтае да кара: Сърф
Детайли за колата: Немски кон

Re: Даунсайзинг - реални ползи

Мнение от Top Gun Maverick » 06 Юли 2012, 20:51

Доволно, доволно...колко да е доволно? Литър или два на сто? Това оправдава ли използването на толкова вентилатори и усложнения?
Не знам защо подръжниците на духалките когато говорят за разходи, доста тактично заобикалят всички усложнения, които се налагат за всеки един агрегат. Всъщност знам защо. Причината е същата поради, която в сравнението на колегата Ачо не са сложили модерния атмосферен двигател да се сравнява с вентилаторния. :mhihi: Страх от резултата, който праща идеята за икономии и разни други неща под сериозна въпросителна.
In God we trust, all others we track.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач. :mhihi:
I feel the need, the need for speed.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4877
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d

Re: Даунсайзинг - реални ползи

Мнение от acho.rs » 06 Юли 2012, 21:48

swh_bmw написа:^ същото ще важи и ако се кара около 90 км/ч(не на всякъде е магистрала), сигурен съм че даунсайзинга тогава ще се усети доволно.

Вероятно ще е така за по-тежки автомобили с АВД , но според моите наблюдения турбо моторите имат предимство в разхода (а и динамиката) при потегляне . От там и при цикли с безброй спирания като евростандарта НЕФЗ . Извънграда , когато вече автомобила има инерция и атмосферките вършат отлична работа . Мотори като N53 стигат 90%-98% от тягата си на 1500 оборота , така че ...

master of the force
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Re: Даунсайзинг - реални ползи

Мнение от alx » 07 Юли 2012, 4:08

Идеята е че един малък турбиниран мотор ако не му влизаш в турбото се държи като малък атмосферен като икономия и като вредни газове. Това е изключително важно в наше време. А пък като го настъпиш на извънградско си има и въртящ момент- които пък е много важен при днешните тежки коли пълни с глупости.

... Та затова и всички са луднали да правят по- малки мотори и да им слагат духалки. Не щото искат, а щото имат нормативи за икономия и вредни газове и тия нормативи стават само по- строги.

За сравнение големия атмосферен мотор и на 1000-1500 оборота да го караш из града- пак ще ти дава 15-20/100 и ще е и значително по- мръсен защото колкото по- големи са цилиндрите толкова по- непълно е изгарянето независимо от интелигентното управление на запалването, горенето, многот искри и многото свещи. Вярно, че на дълъг път големия мотор често ще даде подобна на малкия двигател икономия защото може да му се сложат по- дълги предавки и съответно смъкнат оборотите, но това не е достатъчно за да бъдат предпочитани особено на стария континент.

Та това което убива големите мотори е градското каране защото там просто няма как да ги направят по- чисти и по- икономични от малките мотори. При всичко друго еднакво един 3 литра атмосферен винаги ще дава поне два пъти повече вредни емисии от един 1.5 турбо дето се кара извън турбото... И начин това да се промени при ширпотребата коли- няма.

Разбира се най- хубав за карне е големия мотор или още по- добре големия мотор с турбо, но тези ще са все по- рядки но все пак ще ги има за клиентите с възможности. Съществуването на тези мотори е важно за имиджа и маркеринга на луксозните марки. А е възможно защото повечето нормативи за икономии и вредни газове не са индивидуални а са най- грубо казано средно аритметично от всичките модели на определн производител. Демек, за да има среден разход 10/100 смесено каране производителя той може да направи няколко модела със 15/100 разход, но съответно трябва да направи доста повече със 7/100 за да дръпне средното на 10/100.

Или да го напиша малко политически некоректно, за да могат малкото богати да карат дебелите коли и маркеринга да е успешен, трябва да има много по- скромни хора каращи по- икономичните модели.
алекс
трабант 601с
разни други возила

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1617
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: Даунсайзинг - реални ползи

Мнение от Jordana » 07 Юли 2012, 9:12

С тва последното не съм много съгласен щото все едно да твърдиш че масовите и ефтини модели са всичките турбинирани малолитражки а луксозните и скъпите са астматични 5 литрови 8 ци и 12 ци.
Екологичните норми на евро пазара за автомобили са водещ критерий в момента .Това няма нищо общо с ниския разход. Даунсайзинга просто налива вода в мелницата на манията по големи мощности подхваната от мерцедес и бмв през 80 те години защото кризата ги удари точно в тоя сегмент.Малък литров обем с турбо е елегантно бягане по тъч линията като се запазват големите мощности .Никой не иска малки тесни варели с 600 см3 двигатели въпреки че са най икономични .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Re: Даунсайзинг - реални ползи

Мнение от steeN » 07 Юли 2012, 10:22

ми аз както ги виждам нещата, екологичните норми са си пряко свързани с разхода.
в щатите примерно има наложена норма. ако колата харчи над тая норма се води за gas
guzzler и производителя цака яко (gas guzzler tax).другото цо2/100 км е пряка функция на
разхода (което мисля, че е европейското нещо). просто няма как една кола да харчи 10/100,
друга 5/100 и да имат еднакво цо2.

тва наистина звучи некоректно за малките коли, обаче си е така.
щом се стигна до там, че бмв сътрудничат с пежо и тойота.
тва някой да ми го беше казал преди 7-8 години щях да го обявя за ненормален :)
ебаси времената дето дойдоха :)
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 743
Регистриран на: 2.03.2007
Кара: в шоуто на тройките

Re: Даунсайзинг - реални ползи

Мнение от swh_bmw » 07 Юли 2012, 14:28

BMWPOWERRR_ACM написа:Доволно, доволно...колко да е доволно? Литър или два на сто? Това оправдава ли използването на толкова вентилатори и усложнения?
Не знам защо подръжниците на духалките когато говорят за разходи, доста тактично заобикалят всички усложнения, които се налагат за всеки един агрегат. Всъщност знам защо. Причината е същата поради, която в сравнението на колегата Ачо не са сложили модерния атмосферен двигател да се сравнява с вентилаторния. :mhihi: Страх от резултата, който праща идеята за икономии и разни други неща под сериозна въпросителна.


е 2 лт малко ли са ? Направи сметка за 400 000-500 000. Както колегите написаха из града разликата ще е още по голяма.
И какво го бърка крайния купувач колко сложна е направена една кола ?
Мислиш ли че всеки който купи автомобил го разглобя на части на всеки Х км прави профилактика и псува производителя че е ползвал N на брой турбини ?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1249
Регистриран на: 17.07.2005
Местоположение: София, Божурище
Пол: Мъж
Кара: X3 28i / А4 3.0i quattro
Мечтае да кара: настрани

Re: Даунсайзинг - реални ползи

Мнение от maxpower » 07 Юли 2012, 14:52

alx написа:Идеята е че един малък турбиниран мотор ако не му влизаш в турбото се държи като малък атмосферен като икономия и като вредни газове. Това е изключително важно в наше време. А пък като го настъпиш на извънградско си има и въртящ момент- които пък е много важен при днешните тежки коли пълни с глупости.


Не съм съгласен и веднага давам пример. 1,2тси на VAG. Не знам какво разбираш под малък турбо мотор, но тук това се счита за малък :mhihi: . Не съм му гледал характеристиките, но покарах ония ден 2-3 часа Jetta с такъв мотор и мога да ти кажа, че върви точно до 3500-4000 оборота, на горе няма никой. По бързо се ускорява като сменяш на 4000 отоколкото на по високи обороти. Целия въртящ момент е струпак някъде между 2 и 3000-3500 оборота. Наситина от 2000 тръгва добре за толкова малко моторче, но до там се свършва. По голямото му братче 1,4тси с една турбина реагира по същия начин, но той върви няктде до към 4500 и нагоре пак тъпче. Съвсем разбираемо, не можеш да направиш една турбина да има малък лаг и да помпа във високите. Единствено 1,4тси с механичния и турбо компресора върви хубаво чак до вискоте обороти,но на каква цена, като дори от VW признаха, че е лишен от надеждност. И накрая какво стана добрия стар 1,8т и 2.0т се оказаха най добре вървящите VAG мотори и същевременно значително по надеждни от по малките си братчета и честно казано, не отстъпват и по разход ако се карат еднакво като с малките моторчета.
Това което искам да кажа е, че за да вървят малките мотори трябва да даваш повече газ и постоянно си в турбо режима на двигателя, дори не виждам как можеш да ги караш извън този режим и да очакваш какъвто и да било вървеж. За надеждността няма да обяснявам, че ще ме уволнят :mhihi:
A sleeper (car) - is a car that has high performance and an unassuming exterior.

Старши спамър
Аватар
Мнения: 1895
Регистриран на: 27.04.2010
Местоположение: Извън матрицата
Пол: Мъж
Кара: Кон
Мечтае да кара: Сърф
Детайли за колата: Немски кон

Re: Даунсайзинг - реални ползи

Мнение от Top Gun Maverick » 07 Юли 2012, 19:14

swh_bmw написа:
BMWPOWERRR_ACM написа:Доволно, доволно...колко да е доволно? Литър или два на сто? Това оправдава ли използването на толкова вентилатори и усложнения?
Не знам защо поддръжниците на духалките когато говорят за разходи, доста тактично заобикалят всички усложнения, които се налагат за всеки един агрегат. Всъщност знам защо. Причината е същата поради, която в сравнението на колегата Ачо не са сложили модерния атмосферен двигател да се сравнява с вентилаторния. :mhihi: Страх от резултата, който праща идеята за икономии и разни други неща под сериозна въпросителна.


е 2 лт малко ли са ? Направи сметка за 400 000-500 000. Както колегите написаха из града разликата ще е още по голяма.
И какво го бърка крайния купувач колко сложна е направена една кола ?
Мислиш ли че всеки който купи автомобил го разглобя на части на всеки Х км прави профилактика и псува производителя че е ползвал N на брой турбини ?

Ами зависи от гледната точка и за какво ти е колата. По принцип БМВ не е точно кола, която купуваш за да пестиш пари. Има и такива хора, но се разочароват после и заради тях битува мнението у непросветените, че БМВ не било кола защото много горяла. Миналият ден един си продаде Е36-цата(която държа да знае е 316)защото много горяла. :shock:
Трябва малко да се позамислите, че основните клиенти на БМВ не си купуват колите за да горят малко. А за тези 400-500, не знам колко хора си купуват БМВ и правят тези километри. :shock:
Какво го бърка крайния купувач колко му е сложна колата ли? Хайде де, ти сериозно ли? Ами ако ще я кара 20 хил. километра, вероятно изобщо няма да се замисли. Но още от първата смяна на масло идват разликите, които според теб не го бъркат. Не може да плащаш по-малко за едни неща, които ги има, спрямо ако в друга кола ги няма. Особено пък ако случаят е такъв описан от теб с 400-500 хил. :shock: Не знам колко неща повече ще си платил, колко гориво ще си "спестил" и къде ще е разликата накрая.
За мен това с даунсайзинга ако някой си го купува заради "по-малкото" разходи, то той просто мисли на дребно и накрая ще е разочарован.
In God we trust, all others we track.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач. :mhihi:
I feel the need, the need for speed.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1373
Регистриран на: 29.11.2004
Местоположение: София

Re: Даунсайзинг - реални ползи

Мнение от BadAngel » 07 Юли 2012, 21:00

alx написа:Идеята е че един малък турбиниран мотор ако не му влизаш в турбото се държи като малък атмосферен като икономия и като вредни газове. Това е изключително важно в наше време. А пък като го настъпиш на извънградско си има и въртящ момент- които пък е много важен при днешните тежки коли пълни с глупости.

... Та затова и всички са луднали да правят по- малки мотори и да им слагат духалки. Не щото искат, а щото имат нормативи за икономия и вредни газове и тия нормативи стават само по- строги.

За сравнение големия атмосферен мотор и на 1000-1500 оборота да го караш из града- пак ще ти дава 15-20/100 и ще е и значително по- мръсен защото колкото по- големи са цилиндрите толкова по- непълно е изгарянето независимо от интелигентното управление на запалването, горенето, многот искри и многото свещи. Вярно, че на дълъг път големия мотор често ще даде подобна на малкия двигател икономия защото може да му се сложат по- дълги предавки и съответно смъкнат оборотите, но това не е достатъчно за да бъдат предпочитани особено на стария континент.

Та това което убива големите мотори е градското каране защото там просто няма как да ги направят по- чисти и по- икономични от малките мотори. При всичко друго еднакво един 3 литра атмосферен винаги ще дава поне два пъти повече вредни емисии от един 1.5 турбо дето се кара извън турбото... И начин това да се промени при ширпотребата коли- няма.

Разбира се най- хубав за карне е големия мотор или още по- добре големия мотор с турбо, но тези ще са все по- рядки но все пак ще ги има за клиентите с възможности. Съществуването на тези мотори е важно за имиджа и маркеринга на луксозните марки. А е възможно защото повечето нормативи за икономии и вредни газове не са индивидуални а са най- грубо казано средно аритметично от всичките модели на определн производител. Демек, за да има среден разход 10/100 смесено каране производителя той може да направи няколко модела със 15/100 разход, но съответно трябва да направи доста повече със 7/100 за да дръпне средното на 10/100.

Или да го напиша малко политически некоректно, за да могат малкото богати да карат дебелите коли и маркеринга да е успешен, трябва да има много по- скромни хора каращи по- икономичните модели.


и това, което си написал го има, но не е основния мотив

ако беше, всички щяха да почнат да произвеждат 3-цилиндрови тротинетки и да се реши проблема, но от това няма никакъв смисъл, защото за тази кола не можеш да искаш примерно 20 000 лв. продажна цена


даунсайзинга в момента е мода, която се използва, за да се внуши на купувача, че взима нещо хай-тек, за да може производителя да излезе и да каже, че предлага нещо нечувано

по-високо позиционираните марки първи влизат в играта, защото те искат да изкарат по-високи продажни цени на колите си

след това почват марките като форд, пежо и т.н... да си забелязал някой хюндай да даунсайзва? не, нали? а не са ли еднакви еко нормите за всички производители

пазара е жаден за даунсайз мотори и производителите им ги дават.. ако някой се опитва да каже, че автомобилите тръгват в грешна посока и вече никога няма да ги има 5-литровите асматици, може да вини само и единствено себе си, в качеството си на потребител

самата истина за 1.4 литров мотор с турбо в сравнение с еквивалентен по коне 2-литров мотор е, че малкия мотор харчи повече, има по-скъпа подръжка и предполагам по-къс живот, това го виждаме всички тук, но някой архитект, бивш клиент на сааб, едва ли би го отчел.. а той има пари за 2-литрово турбо бмв, сааб вече не произвеждат и е принуден да даде своя глас за даунсайзинга
No bling at the Ring

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Re: Даунсайзинг - реални ползи

Мнение от steeN » 07 Юли 2012, 21:09

и от какво да даунсайзват хюндай хахаха. от 1.6 на пеша ли? въпреки, че като се замисля фиат не са много далече с фиат 500...
Последна промяна steeN на 07 Юли 2012, 21:17, променена общо 1 път
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1373
Регистриран на: 29.11.2004
Местоположение: София

Re: Даунсайзинг - реални ползи

Мнение от BadAngel » 07 Юли 2012, 21:15

steeN написа:и от какво да даунсайзват хюндай хахаха. от 1.6 на пеша ли?

точно

хюндай нямат нужда от даунсайзинга, защото просто техния клиент не изпитва неистово желание да е в крак с модата

той си знае, че кара тойота или мицу на 5 години и повече не иска

но по-фенси марките.. го правят

рено замениха атм. 1.6 литровия мотор К4М с 1.2 турбо мотор
No bling at the Ring

ПредишнаСледваща

Назад към Основен Форум

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook