Чип тунинг - ТДС
Модератор: Технически модератори
60 мнения
• Страница 4 от 4 • 1, 2, 3, 4
- stony1
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: Чип тунинг - ТДС
coresnet написа:Пресиян Василев написа:...
Незнам колко са картите оригинално,щом казва,колегата че са 4 ,значи е така.Щом толеранса е голям и няма нужда нека пък да не ги бара.НА мен идеята ми беше ,че всеки дизелов агрегат обича предварението.Въпроса е да се насити с нафта достаъчно предварително ,без да се прекали ,защото ще се влезе в детонационно горене ,което води до прегряване в челото на буталото.Което е опасно и води до трошене.
Ако само засилим горивото ,и вдигнем лимита ,примерно от макс порция 47 -57мг.ефект ще има и то осезаем.
4 са картите, които имат отношение към горивото и които аз знам. Виждам и други карти в "ниския" EPROM но не знам за какво са (map сензор, idle control, контрол на подгревните свещи и т.н.), но те не са необходими за тунингаЗа аванса- това е което аз знам като информация (не е наложително да се пипат картата), но както казах ми е интересно и бих разчоплил и тази тема. За целта обаче трябва да доуточня параметрите на тази карта и най-важното- колега Пресиян (пък и другите колеги)- помогнете с теоретична информация къде какво трябва да се случи с аванса. Картата е обороти/порция гориво/предварение. В кой диапазон какво трябва да се измени, като се има предвид че горивото е увеличено в областта над 1300об/мин и порция гориво над 15мг/такт :
idle control - мисля, че е свързан с празния ход на мотора. Тук трябва да са картите за това как да реагира мотора, когато е на празен ход и се включват различни консуматори.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
- coresnet
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 105
- Регистриран на: 28.01.2012
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: '94 525tdsA
- stony1
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: Чип тунинг - ТДС
Мисля, че четвъртата графика трябва малко да се промени. Ако въртящият момент е константа след 1750 оборота има вероятност мотора да се прецака. Кога ще се скучи това нямам идея, но при тези обороти увеличаването на порцията гориво определено ще доведе до по-голямо натоварване на коляно-мотовилковата група и до по-голяма димност.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
- coresnet
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 105
- Регистриран на: 28.01.2012
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: '94 525tdsA
Re: Чип тунинг - ТДС
Поведението на оригиналната карта е също почти постоянно, разликите са 1-2мг, така че не би трябвало да има проблем 

- coresnet
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 105
- Регистриран на: 28.01.2012
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: '94 525tdsA
Re: Чип тунинг - ТДС
Малко да освежим темата- карам си колата с направения от мен файл и си върви доста добре (колегата zubcho да потвърди ако иска
), така че ако някой иска, мога да му спретна такъв файл. Остава проблема със записа на чипа, защото моя програматор не иска да ги записва тия чипове, а не е рентабилно да си купувам хубав такъв само заради 87С257... 


- Zubcho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3647
- Регистриран на: 25.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф за великани
- Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo
Re: Чип тунинг - ТДС
Stony дай информация как да се пипат предваренията ако имаш такава. Много е важно това според мен.
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
- stony1
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: Чип тунинг - ТДС
Zubcho написа:Stony дай информация как да се пипат предваренията ако имаш такава. Много е важно това според мен.
За кои предварения питаш?
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
- Zubcho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3647
- Регистриран на: 25.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф за великани
- Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo
Re: Чип тунинг - ТДС
stony1 написа:Zubcho написа:Stony дай информация как да се пипат предваренията ако имаш такава. Много е важно това според мен.
За кои предварения питаш?
За картите с предваренията на помпата. На отделен чип са от горивните карти. И по-точно как да се коригират.
Например ако променя порцията на горивото в даден диапазон (от 1000 до 3000 об) с + 20% с колко трябва аналогично да променя в същия диапазон предварението и как. Нека колегата coresnet да пусне картата с предварението и до нея картата с горивото. Фабричните да са моля.
Друго което прочетох написано от колега тук във форума. Когато се прави корекция на помпата към повече гориво, трябва да се пипне и предварението, което винаги трябва да е равно на 9 Както всички знаем колкото повече гориво се пуска от плочката то стойността по DIS намалява. Та формулата която видях е 7 милиграма гориво фабрично 2.8 предварение пак фабрично. Тук малко имам съмнения че се е объркал с това 9 ами трябва да е 10, но нямам никаква идея дали е така, тъй като имам липса на технически познания. Та примерно пуска се 5мл. по DIS и трябва да преместим предварението към 4.8 за да се запази формулата посочена по-горе. Добре де ама ако сложим горивото на 3 предварението трябва да иде на 6 или 6.8. Може ли изобщо да се премести до толкова помпата. Аз не съм сигурен. Някой ако може да хвърли светлина в тунела.
Та в този дух на мисли според мен трябва да се играе освен с помпата и с предварението. Аз си мисля, че при нагласена помпа 3.5 (по DIS), трябва предварение 4 (или 5?) и от там нататък да се бара през чипа допълнително. Та имаме как да бараме предварението ама не знаем с колко и как.
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
- stony1
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: Чип тунинг - ТДС
Предварението при ТДСа е фиксирано и се определя от положението на помпата спрямо двигателя. Това предварение, за което си мислиш се управлява при комънрейл моторите.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
- coresnet
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 105
- Регистриран на: 28.01.2012
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: '94 525tdsA
Re: Чип тунинг - ТДС
И при vp37 може да се променя ъгъла на впръскване, по-горе бях дал май картата 

- LiTtLeRoCk
- СТАРШИНАТА НА ФОРУМА
-
- Мнения: 5434
- Регистриран на: 31.07.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: Е38 740IL
Re: Чип тунинг - ТДС
В тая тема, пишете 5 човека, и само вие си разбирате какво сте написали.Ако, някой влезе и реши да се образова, нищо няма да вдене.Или напишете нещо на нормален български така, че да стане ясно за всички потребители или темата и се бие катинара, а лаф моабета и разни обсъждания на карти, сантасета и белот на лично.
Re: Чип тунинг - ТДС
stony1 написа:Предварението при ТДСа е фиксирано и се определя от положението на помпата спрямо двигателя. Това предварение, за което си мислиш се управлява при комънрейл моторите.
Не е баш така. Предварението се коригира и динамично в различните режими на работа на двг чрез тъй наречения авансатор , в гнп. долния край и излиза кабел с букса от него.
- coresnet
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 105
- Регистриран на: 28.01.2012
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: '94 525tdsA
Re: Чип тунинг - ТДС
Ами ако след 5 месеца се регистрира нов член на форума, който също поназнайва нещата и иска да се включи? Не знам как може да си позволяваме няколко човека да пишем по тази тема, пък другите видиш ли не разбират
Да вземем тогава да спрем да пишем такива теми, няма нужда да се избистрят такива сложни неща, достатъчно е да знаем как да си сменим течността на чистачките и да си напомпаме гумите 


- LiTtLeRoCk
- СТАРШИНАТА НА ФОРУМА
-
- Мнения: 5434
- Регистриран на: 31.07.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: Е38 740IL
Re: Чип тунинг - ТДС
coresnet написа:Ами ако след 5 месеца се регистрира нов член на форума, който също поназнайва нещата и иска да се включи? Не знам как може да си позволяваме няколко човека да пишем по тази тема, пък другите видиш ли не разбиратДа вземем тогава да спрем да пишем такива теми, няма нужда да се избистрят такива сложни неща, достатъчно е да знаем как да си сменим течността на чистачките и да си напомпаме гумите
Ще станете двама, и ще си търсите 3ти за 3-5-8.Айде стига толкова, след 5 месеца ще я отключим за новия разбирач.През това време, ще си сменяме течността за чистачки, и ще си помпаме гумите редовно.
Една тема трябва да е разбираема за всички, за да може да бъде полезна, иначе се губи нейния смисъл.
60 мнения
• Страница 4 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани