насаждане на клима в е34 м20

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1617
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: насаждане на клима в е34 м20

Мнение от Jordana » 23 Юни 2012, 16:19

Нещо се прецака горния текст не знам как стана :cry:
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

Re: насаждане на клима в е34 м20

Мнение от tsb_bg » 23 Юни 2012, 16:26

Ето какво са писали и в TIS-a по въпроса (въпреки че те инженерите от BMW си пишат каквото им падне и въобще не се съобразяват с мнението на ddddk)

BMW TIS - 64 53 ... Notes on replacing drier bottle or drier insert

The drier bottle or drier insert does not have to be replaced at regular service intervals in a functioning, leakproof A/C system.
However, the drier bottle or drier insert must be replaced without fail in the event of:
- fouling of the refrigerant by filings/shavings (e.g. when the compressor is clamped)
- a leaking A/C system or loss of refrigerant
- the refrigerant circuit being opened for a period exceeding 24 hours, e.g. during repair work.

Източник: BMW TIS - 64 53 ...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 244
Регистриран на: 22.12.2010
Пол: Мъж

Re: насаждане на клима в е34 м20

Мнение от PornoMANo » 23 Юни 2012, 17:04

Jordana, махни дългото многоточие и ще се оправи. ; )
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

Re: насаждане на клима в е34 м20

Мнение от tsb_bg » 23 Юни 2012, 17:13

Jordana написа:....Карате го човека да слага нов дехидрататор ....

Колега никой никого не кара да прави нищо
Колегата Хаос правилно отбеляза, че "дехидратора ако е бил изложен на въздух е аут", аз го подкрепих с факти (цитирам писаното в официалните сервизни предписания на производителя TIS и уважаемо издателство което е специализирано в публикуването на ремонтни мануали за BMW - Bentley Publishers)
В същото време друг колега тръгна да търси доказателства за изложените факти (при това доста ултимативно и предизвикателно) без да покаже нищо конкретно (да не говорим за смислено) за да обори цитираните предписания

Нито някой е дал съвет какво да се прави, нито пък някой е предложил да достави резервната част или да извърши ремонта

ЕДИНСТВЕНО беше казано кое е правилно и защо, а от там нататък всеки си преценява сам ...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2386
Регистриран на: 9.06.2005
Кара: 518
Мечтае да кара: БМВ с кожен салон

Re: насаждане на клима в е34 м20

Мнение от ЗАЯДЛИВ ЗМЕЙ » 23 Юни 2012, 17:31

ddddk написа:И тоя НОВ дехидрататор ще го купиш вакуумиран, а?
И ще ти го монтират с някаква мегагигаултрасекретна технология, че да остане вакуумиран дори по време на монтажа.

:banghead:

Даже и затоплен да не овлажни. 60 70 лева е тоя дехидратор...на фона на филма е нищожен.
По лесно е да си купя м50 с клима,отколко м20 да правя,но това е мое мнение.
Нека колегата сподели накрая колко тотално е излезнало всичко с фреона,труд части и загубено време.
Изображение
М50B20 - Ни на баир ме радва , ни в завой ме плаши!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 404
Регистриран на: 5.06.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: Escort XR3i със задно; Е38 750
Мечтае да кара: E34 М5

Re: насаждане на клима в е34 м20

Мнение от Sasho.85 » 23 Юни 2012, 18:19

Дехидрататора се води консуматив, който се сменя на две години и на бас, че 99% от вас не са го направили.
От самото му име се разбира за какво служи, и представлява филтриращ елемент от нещо като силикагела дето го слагат в обувките и компютърните части. Като този за Р12 и Р134 са различни.
Бях взимал за Инфинити и на него имаше зелено кръгче и когато стане за смяна кръгчето изчезва или избледнява. Има и такива с прозорче.
Отностно смяната му няма проблем ако седи на въздух. Има си и тапи. Предполагам, че после прави някаква химична реакция с газта в системата и започва да работи. След това ако го извадиш или разхерметизираш системата имаш време да го прецакаш в зависимост от това колко е стар дехидрататора и каква е влажността на въздуха. Предполагам в Дубай може да си го гледаш цял ден :mhihi:


Аватар
Мнения: 2747
Регистриран на: 5.07.2006
Кара: E34

Re: насаждане на клима в е34 м20

Мнение от ivan. » 23 Юни 2012, 20:52

Темата стана доста интересна.
За дехидратора знам ,че се сменя на всеки две години...това ми е останало от един мануал на ''Диавия''.И честно ми е интересно защо са го написали или дали е правилно.
Аз дори не знам ролята му в климатичната система,освен това което ми говори името му.Свързвам го (без да съм сигурен) със смяната на спирачна течност през две години поради приемането на влага от самата течност.
Имам два или три такива излишни филтри и утре ще разрежа един ,че ми е интересно какво има в него толкова :mhihi:
Колкото до ТИС -овете ,по принцип им вярвам безусловно,но има един такъв момент,в който ти дават едно масло на автоматик да не се сменя никога и други такива примери.
Което ме води на мисълта,че са насочени към:
- ''след като навърши 5 год. новата ти кола я продай в БГ и си вземи следващият ни модел'';
-''до 5-тият й рожден ден я подържай както ти го пишем в ТИС !!!'';
Та нито колите са ни такива,нито желанията или дори целите може би....та в тоя ред на мисли имаме поне малко право да се съмняваме на каталозите за подръжка нали.
Затова разбирам колегата,който пита ''ЗАщО?''
п.п. извинявам се че си разсъждавам на ''глас''

По темата:
Турбаланчо какво още от това ти липсва ,до сега да го беше направил бре
Изображение
Изображение
by ''kompleksa''


Аватар
Мнения: 759
Регистриран на: 17.02.2009

Re: насаждане на клима в е34 м20

Мнение от Хаос » 23 Юни 2012, 21:01

аз бих искал да защитя колегата tsb_bg, той неслучайно беше модератор в Е34 раздела - именно заради големите си познания за модела

хайде да загърбите личните нападки и неприязън и да продължим темата по същество
АДМИНИТЕ ДА МЕ БАННАТ ПЕРМАНЕНТНО!!!


Аватар
Мнения: 2747
Регистриран на: 5.07.2006
Кара: E34

Re: насаждане на клима в е34 м20

Мнение от ivan. » 23 Юни 2012, 21:04

Хаос написа:аз бих искал да защитя колегата tsb_bg, той неслучайно беше модератор в Е34 раздела - именно заради големите си познания за модела

хайде да загърбите личните нападки и неприязън и да продължим темата по същество

:OT:
колега просто питаме за неща,които са ни интересни :oops:
мен лично ме заинтригува този дехидратор(препоръките му за експлотация се разминават доста) ,а може би ще е полезно и на колегата ,който иска да си монтира климатик...поне при избора му на такъв
Къде в темата видя лична нападка :roll:
Изображение
by ''kompleksa''

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1617
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: насаждане на клима в е34 м20

Мнение от Jordana » 23 Юни 2012, 21:35

Дехидрататора или филтър осушител както е по популярен съдържа магнезиев перхлорат по памет цитирам .Това е силно хигроскопично вещество за няколко часа няма нищо да му стане на въздух просто му пада количеството влага което може да поеме и не е желателно да се слага така защото вкарва тая влага във вече готовата осушена и вакуумирана система.Самото вещество се подава напълно на рециклиране като просто се загрява и отделя влагата.Ако се остави на въздух за 1 ден сигурно ще стане стане на каша от водата която поема.Та това не е точно филтър а осушител по скоро.Проблема с влагата е главно защото после замръзва в регулиращия /дроселиращ/ елемент в системата било то капиляр или ТРВ.Та ако ще и нов да е филтъра ако не се работи чисто при монтажа и не се вакуумира достатъчно ефекта от него ще е никакъв.
В тоя ред на мисли при една система добре работеща и в добро здраве да почна да точа фреон на 2 години да сменям О-пръстени да махам филтри и после да се чудя от де изпуща и що не работи ми не ..мерси.Бюджетния вариант на това е точене на фреона със станцията и зареждане наново като в агрегата има осушител и се осушава при тая процедура .Конкретно по темата не виждам причина колегата да не си го монтира климатика и после да отиде само за напълване и вакуумиране в някой сервиз .При малко налични технически умения и консултация във форума резултата би бил задоволителен.
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...


Аватар
Мнения: 2747
Регистриран на: 5.07.2006
Кара: E34

Re: насаждане на клима в е34 м20

Мнение от ivan. » 23 Юни 2012, 21:46

Jordana написа:Дехидрататора или филтър осушител както е по популярен съдържа магнезиев перхлорат по памет цитирам .Това е силно хигроскопично вещество за няколко часа няма нищо да му стане на въздух просто му пада количеството влага което може да поеме и не е желателно да се слага така защото вкарва тая влага във вече готовата осушена и вакуумирана система.Самото вещество се подава напълно на рециклиране като просто се загрява и отделя влагата.Ако се остави на въздух за 1 ден сигурно ще стане стане на каша от водата която поема.Та това не е точно филтър а осушител по скоро.Проблема с влагата е главно защото после замръзва в регулиращия /дроселиращ/ елемент в системата било то капиляр или ТРВ.Та ако ще и нов да е филтъра ако не се работи чисто при монтажа и не се вакуумира достатъчно ефекта от него ще е никакъв.
В тоя ред на мисли при една система добре работеща и в добро здраве да почна да точа фреон на 2 години да сменям О-пръстени да махам филтри и после да се чудя от де изпуща и що не работи ми не ..мерси.Бюджетния вариант на това е точене на фреона със станцията и зареждане наново като в агрегата има осушител и се осушава при тая процедура .Конкретно по темата не виждам причина колегата да не си го монтира климатика и после да отиде само за напълване и вакуумиране в някой сервиз .При малко налични технически умения и консултация във форума резултата би бил задоволителен.

Лично на мен ми се изясниха доста неща :yes: :bowdown:
Оправдах си нотката недоверие,което имах към дадени каталози
И ако не съм нагъл да попитам : защо е различен за различните видове...р12 ...134а?

Хора живейте си живота и не се занимавайте с глупости!!!Колата е това,което е.Ако не ти харесват екстрите....продаваш купуваш такава дето ти харесва(на този етап)и караш.То се едно има пет броя от модела и трябва да и се насаждат разни неща.......Хайде със здраве! :yes:

не 5 броя,но не са повече от 25броя истински Е34-ки в родината! :bchug:
Последна промяна ivan. на 23 Юни 2012, 22:02, променена общо 2 пъти
Изображение
by ''kompleksa''

СТАРШИНАТА НА ФОРУМА
Аватар
Мнения: 5434
Регистриран на: 31.07.2007
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Мечтае да кара: Е38 740IL

Re: насаждане на клима в е34 м20

Мнение от LiTtLeRoCk » 23 Юни 2012, 21:58

Предупреждавам всички, ако имате по особени чувства един към друг МОЛЯ, изразявайте си ги на лично.
После да не кажете, че не съм предупредил!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 844
Регистриран на: 2.02.2007
Местоположение: София

Re: насаждане на клима в е34 м20

Мнение от JOGI » 23 Юни 2012, 22:04

ivan. написа:И ако не съм нагъл да попитам : защо е различен за различните видове...р12 ...134а?

къде го дават да е различен, не е по принцип?


Аватар
Мнения: 2747
Регистриран на: 5.07.2006
Кара: E34

Re: насаждане на клима в е34 м20

Мнение от ivan. » 23 Юни 2012, 22:10

JOGI написа:
ivan. написа:И ако не съм нагъл да попитам : защо е различен за различните видове...р12 ...134а?

къде го дават да е различен, не е по принцип?

колегите...в тая тема:
http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?f=7&t=302245
Изображение
by ''kompleksa''

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

Re: насаждане на клима в е34 м20

Мнение от tsb_bg » 23 Юни 2012, 22:13

ivan. написа: ... мен лично ме заинтригува този дехидратор(препоръките му за експлотация се разминават доста) ,а може би ще е полезно и на колегата ,който иска да си монтира климатик...

Ще се опитам за 3-ти път да изложа фактите относно прословутия дехидратор и то единствено с цел да съм полезен на колегата пуснал темата и за тези, които просто искат да научат нещо за да знаят когато майстори тръгнат да им правят "профилактика на климатика" какво да очакват и на какво да вярват:

1. Разминаване в "препоръките за експлоатация" няма, още повече, че в единствените реално цитирани източници посочени от мен в темата предписанията се припокриват напълно
- при нормална експлоатация когато само се проверява /допълва количеството на фреона в инсталацията без да се разхерметизира системата не е необходимо да се подменя дехидратора
- когато се сменят основни елементи на системата като компресор, кондензатор и т.н. дехидратора се сменя задължително
- когато системата по някакви причини е била отворена (изложена на атмосферни влияния) за повече от 24 часа дехидратора се сменя

2. Не е удачно в случая да се прави аналог със изискванията за смяна на спирачна течност през определен период, защото там системата е отворена, предполага се и доливане при различни ремонти, обезвъздушаване и т.н от където и възможността спирачната течност (която е силно хигроскопична) да поеме повече или по-малко влага от въздуха и да загуби свойствата си.
В горния случай системата на климатика е херметически изолирана от околната среда и предназначението на дехидратора е по-скоро да отнема влагата попаднала в системата при монтажа преди вакуумирането и зареждането с фреон от колкото да изпълнява функциите си при нормалната работа на системата (при това производителя не прави разлика дали това се прави в Дубай или в Сибир) ...

3. При маслата за скоростните кутии за мен проблема е по-скоро че купувайки 2-ра употреба кола никой не знае дали не е правен някакъв ремонт, дали отдушниците и тръбите са били на мястото си и са функционирали правилно, дали е оригинално или поне подходящо маслото за съответния агрегат според предписанията на производителя и т.н.
В случая смяната му заедно с филтъра отговаря на доста въпроси и представлява макар и минимална гаранция за състоянието на агрегата

4. Ако някъде наистина препоръчват смяна на дехидратора през определен период без да се има предвид дали системата е херметизирана или не, то това не е от официален източник на BMW и аз лично не мога да измисля основателна причина (некомерсиална)
Повярвайте, че никой производител няма да пропусне възможността да включи подобно перо към цената на обслужването ако може да намери и най-малкия аргумент в защита на това.

5. Друг е въпроса за смяна на фреона (проверка и допълване) през определен период от време и то не толкова заради самия фреон като хладилен реагент, а заради маслото което се добавя за работата на компресора

ПредишнаСледваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook