Датчик за външна температура не променя показанията си
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
30 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Re: Датчик за външна температура не променя показанията си
Бордът отчита вариациите (покачването) в температурата бързо, само когато колата е в движение. В покой може да го чакаш часове, докато почне да показва реалната температура (или трябва да го ресетиш чрез захранването). Елементарен софтуерен филтър със следната презумпция - в реалния свят температурата около колата, докато е в покой, не се мени с бясна скорост. Евентуална такава промяна от гледна точка на борда може да бъде предизвикана само от грешни показания на датчика, предизвикани от контактни проблеми (окъсяване) по кабелите и буксите между борда и датчика, затова бордът отсвирва бързите промени в температурата, докато колата е в покой.
В движение е друга бира - бордът разбира кога колата е в движение по сигнала за скоростта, и там вече толерира достатъчно бързо измененията в съпротивлението на датичка, тъй като е нормално в движение условията (температурата) на околната среда да се менят бързо.
Така че изводи работи ли термометъра или не се правят само в движение, а на място - наблюдава се точно това, което описвате.
Не търсете под вола-теле (диоди, кондензатори и прочие дефекти) - датчикът е NTC резистор, вързан в мост или делител на напрежение. Не съм гледал как е в борда, но аналогичната верига, която е в таблото и мери температурата на блока на двигателя, е реализирана с делител. Резултатното напрежение се подава към АЦП на процесора на борда, където се линеализира и обръща в температура.
Останалото е софтуер
В движение е друга бира - бордът разбира кога колата е в движение по сигнала за скоростта, и там вече толерира достатъчно бързо измененията в съпротивлението на датичка, тъй като е нормално в движение условията (температурата) на околната среда да се менят бързо.
Така че изводи работи ли термометъра или не се правят само в движение, а на място - наблюдава се точно това, което описвате.
Не търсете под вола-теле (диоди, кондензатори и прочие дефекти) - датчикът е NTC резистор, вързан в мост или делител на напрежение. Не съм гледал как е в борда, но аналогичната верига, която е в таблото и мери температурата на блока на двигателя, е реализирана с делител. Резултатното напрежение се подава към АЦП на процесора на борда, където се линеализира и обръща в температура.
Останалото е софтуер

- PIPERKOV
- ентусиаст
-
- Мнения: 856
- Регистриран на: 19.08.2005
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e60 530i SMG
Re: Датчик за външна температура не променя показанията си
Колега jdl как тогава ще се обясни явлението,че когато колата е в покой без проблем и мигновенно от4ита само когато температурата пада,каква е логиката да прави само това от4итане но НЕ и в обратната посока когато се пока4ват градусите
Re: Датчик за външна температура не променя показанията си
И идея си нямам какво са имали предвид програмистите и по какво задание са го правили
Иначе - като догадка - в борда има заложено едно предупреждение за гранична ниска температура (3 градуса), под която предупреждава за възможно обледяване. В тази връзка презумпцията е, че е потенциално опасно и задължително трябва да се предупреди, когато температурата спада. Затова може да са облекчили има изцяло премахнали филтъра при намаляне на температурата, просто за да не се случи ситуация околната температура рязко да стане наистина ниска, а бордът да не предупреди още преди да тръгнеш, щото той си помни по-топличкото, а колата е в покой...
Примерно, колата си е нанкала на топло в гаража, да кажем на 5-10 градуса, отваряш вратата, студът нахлува, сядаш, даваш на контакт, и веднага да ти изписка бордът, че е замръз навън (не че нормален човек няма да съобрази, и без компютъра да му каже
)
А иначе няколко поста по-нагоре мернах, че към борда не е вързан сигналът за скоростта - който идва от таблото. Без него отчитането на температурата определено няма да става в реално време, защото бордът така и не разбира, че колата е в движение, съответно продължава да прилага въпросния агресивен филтър.

Иначе - като догадка - в борда има заложено едно предупреждение за гранична ниска температура (3 градуса), под която предупреждава за възможно обледяване. В тази връзка презумпцията е, че е потенциално опасно и задължително трябва да се предупреди, когато температурата спада. Затова може да са облекчили има изцяло премахнали филтъра при намаляне на температурата, просто за да не се случи ситуация околната температура рязко да стане наистина ниска, а бордът да не предупреди още преди да тръгнеш, щото той си помни по-топличкото, а колата е в покой...
Примерно, колата си е нанкала на топло в гаража, да кажем на 5-10 градуса, отваряш вратата, студът нахлува, сядаш, даваш на контакт, и веднага да ти изписка бордът, че е замръз навън (не че нормален човек няма да съобрази, и без компютъра да му каже

А иначе няколко поста по-нагоре мернах, че към борда не е вързан сигналът за скоростта - който идва от таблото. Без него отчитането на температурата определено няма да става в реално време, защото бордът така и не разбира, че колата е в движение, съответно продължава да прилага въпросния агресивен филтър.
- PIPERKOV
- ентусиаст
-
- Мнения: 856
- Регистриран на: 19.08.2005
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e60 530i SMG
Re: Датчик за външна температура не променя показанията си
всичко съм вързал днес и го пробвах в движение но много бавно вдига градусите,изклю4ително мудно и бавно трябва да карам поне 1 4ас 4е да си доидат на място.
А този софтуерен филтър има ли начин да му се въздейства по някакъв на4ин било то с програма за диагностика и кодиране като ИМПА и ДИС или по друг на4ин(просто някакъв на4ин да се коригира за по добро от4итане и опресняване на показанията на борда)
А този софтуерен филтър има ли начин да му се въздейства по някакъв на4ин било то с програма за диагностика и кодиране като ИМПА и ДИС или по друг на4ин(просто някакъв на4ин да се коригира за по добро от4итане и опресняване на показанията на борда)
Re: Датчик за външна температура не променя показанията си
Доколкото знам - не...
Ако някой се наеме да декодира и модифицира софта в борда - може да се постигне нещо, но надали някой би се заел, просто няма особен смисъл. А и в ежедневната употреба бордът показва достатъчно точно температурата, всички колеги, които го ползват от по-дълго време вероятно ще кажат същото.
Явно презумпцията е, че температурата не нараства обикновено с повече от 1-2 градуса на минута (съвсем условно казано), затова всичко по-бързо се счита от софта за ненормално и се орязва...
Ако някой се наеме да декодира и модифицира софта в борда - може да се постигне нещо, но надали някой би се заел, просто няма особен смисъл. А и в ежедневната употреба бордът показва достатъчно точно температурата, всички колеги, които го ползват от по-дълго време вероятно ще кажат същото.
Явно презумпцията е, че температурата не нараства обикновено с повече от 1-2 градуса на минута (съвсем условно казано), затова всичко по-бързо се счита от софта за ненормално и се орязва...
Re: Датчик за външна температура не променя показанията си
Другия вариант е в датчика. Провери с друг датчик дали ще отчита същите стойности, понеже не е нормално да караш един час за да ти се синхронизира температурата.
- PIPERKOV
- ентусиаст
-
- Мнения: 856
- Регистриран на: 19.08.2005
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e60 530i SMG
Re: Датчик за външна температура не променя показанията си
Пробвано е, пак е така - на място и в движение от4ита спадането а покачването само в движение-много бавно
Re: Датчик за външна температура не променя показанията си
PIPERKOV написа:Пробвано е, пак е така - на място и в движение от4ита спадането а покачването само в движение-много бавно
Пробвал ли си с друг борд? Ако не си и си от София мога да ти дам моя да тестваш и да кажеш дали е от него.
- PIPERKOV
- ентусиаст
-
- Мнения: 856
- Регистриран на: 19.08.2005
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e60 530i SMG
Re: Датчик за външна температура не променя показанията си
Да пробвал съм и с друг борд,едно и също е !
Re: Датчик за външна температура не променя показанията си
А ми в такъв случай може би да ти трябва диагностик за проверка и синхронизиране на борда с другите модули по колата, не се сещам за друго нещо.
Единствено ако нещо си омазал при връзването, но пък предполагам тогава нямаше да работи.
Единствено ако нещо си омазал при връзването, но пък предполагам тогава нямаше да работи.
- ~Мишо~
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3150
- Регистриран на: 7.05.2007
- Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
- Пол: Мъж
- Кара: видимо доволен
- Мечтае да кара: само за удоволствие...
- Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко
Re: Датчик за външна температура не променя показанията си
Какво ще е това синхронизиране на колата с малкия борд?
- Вот такая жизнь, эх, несправедливая!... Я вам обещаю, проживу её красиво я!
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
- PIPERKOV
- ентусиаст
-
- Мнения: 856
- Регистриран на: 19.08.2005
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e60 530i SMG
Re: Датчик за външна температура не променя показанията си
едва ли опират нещата до синхронизация,защото това е малък борд и няма какво да му се синхронизира,единствената по специална връзка е към скоростомера(за да знае кога колата е в движение)
Възможно ли е програмистите от БМВ да са използвали следната ЛОГИКА,поради която да не се от4ита на дисплея пока4ването на температурата:примерно карал си колата,двигателя е загрял и спира6 в покой.Няма възду6на струя която да обдухва дат4ика и топлината от двигателя започва да се разнася навсякъде при това положение дат4ика,малко или много 6те започне да от4ита покачването на температурата(породено от топлия двигател)и тогава показанието ще е различно от истинската температура на въздуха и ще ни заблуждава с невярна стойност и МОЖЕ БИ за това е измислено така да отчита покачването на температурата само при движение на колата(като за целта трябва пин13 на борда да е вързан към пин 2 от синята букса от таблото с уредите,от пин 2 излиза изходен сигнал от скоростомера.Не слу4айно и двата кабела са с еднакъв цвят - черно/бяло)?
Възможно ли е програмистите от БМВ да са използвали следната ЛОГИКА,поради която да не се от4ита на дисплея пока4ването на температурата:примерно карал си колата,двигателя е загрял и спира6 в покой.Няма възду6на струя която да обдухва дат4ика и топлината от двигателя започва да се разнася навсякъде при това положение дат4ика,малко или много 6те започне да от4ита покачването на температурата(породено от топлия двигател)и тогава показанието ще е различно от истинската температура на въздуха и ще ни заблуждава с невярна стойност и МОЖЕ БИ за това е измислено така да отчита покачването на температурата само при движение на колата(като за целта трябва пин13 на борда да е вързан към пин 2 от синята букса от таблото с уредите,от пин 2 излиза изходен сигнал от скоростомера.Не слу4айно и двата кабела са с еднакъв цвят - черно/бяло)?
Re: Датчик за външна температура не променя показанията си
...Възможно ли е програмистите от БМВ да са използвали следната ЛОГИКА,поради която...
А възможно ли е програмистите от БМВ да се семообесят безкрайно, ако видят какви размисли и страсти е породил факта, че борда не отчита температурата през 1 секунда?
Идеята на този термометър е да ви предупреди при евентуална възможна поледица, докато шофирате, а не толкова дали жегата е 30 или 32 градуса...
- PIPERKOV
- ентусиаст
-
- Мнения: 856
- Регистриран на: 19.08.2005
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e60 530i SMG
Re: Датчик за външна температура не променя показанията си
Разбира се че ми е важно да знам дали е 30 или 31 градуса, искам всичко по колата да работи безупречно!
Re: Датчик за външна температура не променя показанията си
От БМВ така са го направили, а не да се сменя показанието при всяко минаване през сянка ;]
Дано успееш да го направиш по-безупречно.
Дано успееш да го направиш по-безупречно.

30 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани