автоматик, тайни, трикове и прочие
Модератори: ge_a, bravo, DrivinGGoD
- n_milanov_78
- Потребител
- Мнения: 39
- Регистриран на: 17.01.2010
- Местоположение: ВАРНА
- Пол: Мъж
- Кара: Х3 3.0 БЕНЗИН
- Мечтае да кара: Х6
- Детайли за колата: ръчка
Re: автоматик, тайни, трикове и прочие
Здравейте колеги и аз да попитам .От скоро се сдобих с едно Е39 520i 98г тип троник с двоен ванос та вапроса ми е като си карам на ( D) с 120/130 дали е проблем за кутията да сменям скорустите с ( - или + ) вместо кикдаун.
- Гецата
- некъв ентусиаст
- Мнения: 3022
- Регистриран на: 28.11.2005
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: ///М3
- Мечтае да кара: ///М3
Re: автоматик, тайни, трикове и прочие
трябва да си на DS че да ги сменяш ръчно
и кутията не е типтроник а стептроник
и кутията не е типтроник а стептроник
"90 Е30 316i "95 Е36 318i "00 Е46 320i "88 E30 320i "92 E36 318is''95 Е36///М3 ''92 E30 325i LA ''91 E30 316i ''05 E90 320d ''02 E46 330d ''03 E53 3.0d
- n_milanov_78
- Потребител
- Мнения: 39
- Регистриран на: 17.01.2010
- Местоположение: ВАРНА
- Пол: Мъж
- Кара: Х3 3.0 БЕНЗИН
- Мечтае да кара: Х6
- Детайли за колата: ръчка
Re: автоматик, тайни, трикове и прочие
Гецата написа:трябва да си на DS че да ги сменяш ръчно
и кутията не е типтроник а стептроник
Мерси за одговора колега за кутията незнаех че е стептроник а не е типтроник поне навсякаде в форума пише че е типтроник .
А относно че трябва да съм на DS то е ясно но дали може по врвме на движение и когато нсъм на D да дам на ляво лоста към DS и тогава да намалям предавките и увеличавам с + и - в место кик даун ,че ми е по удобно такан вместо да натискам педала на газта до край ? но незнам дали по този начин вредя на кутията
- stocky
- ентусиаст
- Мнения: 906
- Регистриран на: 14.05.2010
- Местоположение: Пловдив, България
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E82, E83, E92, F02
- Мечтае да кара: Saab Viggen 2.3T
- Детайли за колата: BMW X3 E83 LCI MY'08; 2.0d 177bhp, steptronic.
BMW 120d E82 MY'08; 2.0d 220bhp, steptronic.
BMW 320d E92 LCI MY'12; 2.0d 184bhp, steptronic.
BMW 320i E90 MY'05; 2.0i 150bhp.
BMW 750Ld F02 LCI MY'13; 3.0d 386bhp, steptronic.
BMW 320i E36 MY'96; 2.0i 150bhp.
BMW 118d F21 MY'13; 2.0d 143bhp.
Re: автоматик, тайни, трикове и прочие
Че то за това е направен ръчния режим, според мен.
За колегата с Х3-ката: Аз често ходя на ски зимата и бая покарвам на сняг Х3-ката. Колкото и странно да звучи - тая кола е малко своенравна на сняг, а понякога е и доста трудно предвидима, което е коренно различно от BMW философията според мен, но се замислям, че може и да е заради това, че зимни гуми на 245 и идват малко широки. Когато тръгне да поднася аз лично успявам да я хващам с малко газ - точно това ми казаха в Камор когато купувахме колата - ако загубиш сцепление просто поддържай равномерно газ и разчитай на електронните системи да те измъкнат - иначе или ще я завъртиш, или ще я сурнеш навън от завоя. Аз на сняг по завои я карам 90% на SD - така я усещам най-предвидима, а и когато карам така пътниците са ми споделяли, че пътуването е по-плавно на сняг, отколкото на нормален D режим, където понякога имам чувството, че колата заспива, защото се движа по-бавно и когато поискам нещо с педала на газта се събужда изведнъж и стават по-рязко нещата.
В началото на темата останах с впечатление, че не е крайно опасно да потегляш понякога със спирачка+газ от 2000об/мин примерно, а по-нататък се оказа, че не е баш така. Последно?
За колегата с Х3-ката: Аз често ходя на ски зимата и бая покарвам на сняг Х3-ката. Колкото и странно да звучи - тая кола е малко своенравна на сняг, а понякога е и доста трудно предвидима, което е коренно различно от BMW философията според мен, но се замислям, че може и да е заради това, че зимни гуми на 245 и идват малко широки. Когато тръгне да поднася аз лично успявам да я хващам с малко газ - точно това ми казаха в Камор когато купувахме колата - ако загубиш сцепление просто поддържай равномерно газ и разчитай на електронните системи да те измъкнат - иначе или ще я завъртиш, или ще я сурнеш навън от завоя. Аз на сняг по завои я карам 90% на SD - така я усещам най-предвидима, а и когато карам така пътниците са ми споделяли, че пътуването е по-плавно на сняг, отколкото на нормален D режим, където понякога имам чувството, че колата заспива, защото се движа по-бавно и когато поискам нещо с педала на газта се събужда изведнъж и стават по-рязко нещата.
В началото на темата останах с впечатление, че не е крайно опасно да потегляш понякога със спирачка+газ от 2000об/мин примерно, а по-нататък се оказа, че не е баш така. Последно?
- Borymeckata
- ентусиаст
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: автоматик, тайни, трикове и прочие
Да попитам: става въпрос за GM автоматична СК, с 5 предавки. Жена ми успя някак да я включи на положение "Р" в движение, при което от кутията се чу някакво изщракване. Може ли някой да обясни какво става в такъв случай? Доколкото знам, на положение "Паркинг" се блокира трансмисията. Дали има някакъв "предпазител" за такива ситуации или нещо се поврежда? После колата си вървеше нормално, но все се чудя дали не сме прецакали нещо.
Германците са предвидили доста неща и са опитали да направят колата "дуракоустойчива" - пали само на "Р", лостът е заключен, ако не натиснеш спирачката, има копче, което предпазва от случайно преместване, не можеш да извадиш ключа, ако не си на "Паркинг". Но ето - не са предвидили, че някой може да "паркира" колата в движение...
Германците са предвидили доста неща и са опитали да направят колата "дуракоустойчива" - пали само на "Р", лостът е заключен, ако не натиснеш спирачката, има копче, което предпазва от случайно преместване, не можеш да извадиш ключа, ако не си на "Паркинг". Но ето - не са предвидили, че някой може да "паркира" колата в движение...
Excellent! Steven is my name!
- Dimitroff
- Фен на тройките
- Мнения: 6397
- Регистриран на: 21.02.2007
- Местоположение: СА,Х
- Пол: Мъж
- Кара: Колите да палят и работят!
- Мечтае да кара: ;)
- Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)
Re: автоматик, тайни, трикове и прочие
Te простите Пасати имат защита ти за БМВ-то се тормозиш
Определено не и е добре на кутията и не се препоръчва, но грешки стават и "шваба" се е сетил, че може да се случи.
Защита има - ако след това кутията включва както си трябва и няма шумове и ритници при смяна на предавките - всичко е наред.
... и все пак... поговори с жена си
Определено не и е добре на кутията и не се препоръчва, но грешки стават и "шваба" се е сетил, че може да се случи.
Защита има - ако след това кутията включва както си трябва и няма шумове и ритници при смяна на предавките - всичко е наред.
... и все пак... поговори с жена си
Re: автоматик, тайни, трикове и прочие
Здравейте колеги и аз да попитам нещо свързано с автомата.Значи колата е е38 728 99г. нормално ли е когато включа на D и отпусна спирачката ,автомобила тръгва без да съм подал газ,но бавно.Въпросът ми е при всички автоматици ли е така,или моят има някакъв проблем?Благодаря предварително.
- M3 E92
- младши ентусиаст
- Мнения: 546
- Регистриран на: 31.03.2009
- Пол: Мъж
- Кара: го по тъч линията на живота..
Re: автоматик, тайни, трикове и прочие
Relsata написа:Здравейте колеги и аз да попитам нещо свързано с автомата.Значи колата е е38 728 99г. нормално ли е когато включа на D и отпусна спирачката ,автомобила тръгва без да съм подал газ,но бавно.Въпросът ми е при всички автоматици ли е така,или моят има някакъв проблем?Благодаря предварително.
При всички автоматици е така
- g_ishkitiev
- Потребител
- Мнения: 46
- Регистриран на: 7.12.2009
- Пол: Мъж
- Кара: 525d 2002год.
Re: автоматик, тайни, трикове и прочие
И аз съм с автоматик от година и половина. 2002год ми е колата, 5та серия.
Относно включването на N на светофарите и аз съм чувал противоречиви мнения. Според мен не е проблем и на D да си стой, просто харчи малко повече гориво защото я държи леко напъната. Иначе понякога си пускам на P понякога на N на светофарите или докато съм спрял за повече от 10-20сек.
Чувал съм, че е хубаво от време на време да се кара на ръчен режим. В началото го правих, но отдавна не съм. Не съм имал никакви проблеми до сега, масло не съм сменял на кутията (на самата кутия отдолу си пише да не се сменя и аз им вярвам ).
Моя съвет към по-неопитните с автоматика е да не си мъчат количките да дрифтят или поне това да не е често. По принцип дрифтирането доста натоварва кутията. При ръчните скорости натискаш газ, когато е необходимо бързо и съединител, докато за автоматика тази бърза смяна от газ до дупка и веднага превключване на по-ниски обороти когато се отнеме газта е тежка.
Иначе ако ви се наложи да дърпате колата, пускате на N и дърпате максимално с 40км/ч и не повече от 5км, след това се спира малко да се охлади и пак. Понеже маслото в кутията не циркулира съответно и не се охлажда и има опасност да прегреете кутията.
Дали работи добре кутията може да се провери по следния начин - давате рязко газ и трябва да превключи на по-ниска предавка без да се замисля много. Давате газ и след това веднага отнемате на цяло, тогава трябва плавно колата да си влезе в обороти или да смени предавката, а не да забие муцуната или като връща предавка назад да се получава ритане/друсане или нещо подобно.
Относно включването на N на светофарите и аз съм чувал противоречиви мнения. Според мен не е проблем и на D да си стой, просто харчи малко повече гориво защото я държи леко напъната. Иначе понякога си пускам на P понякога на N на светофарите или докато съм спрял за повече от 10-20сек.
Чувал съм, че е хубаво от време на време да се кара на ръчен режим. В началото го правих, но отдавна не съм. Не съм имал никакви проблеми до сега, масло не съм сменял на кутията (на самата кутия отдолу си пише да не се сменя и аз им вярвам ).
Моя съвет към по-неопитните с автоматика е да не си мъчат количките да дрифтят или поне това да не е често. По принцип дрифтирането доста натоварва кутията. При ръчните скорости натискаш газ, когато е необходимо бързо и съединител, докато за автоматика тази бърза смяна от газ до дупка и веднага превключване на по-ниски обороти когато се отнеме газта е тежка.
Иначе ако ви се наложи да дърпате колата, пускате на N и дърпате максимално с 40км/ч и не повече от 5км, след това се спира малко да се охлади и пак. Понеже маслото в кутията не циркулира съответно и не се охлажда и има опасност да прегреете кутията.
Дали работи добре кутията може да се провери по следния начин - давате рязко газ и трябва да превключи на по-ниска предавка без да се замисля много. Давате газ и след това веднага отнемате на цяло, тогава трябва плавно колата да си влезе в обороти или да смени предавката, а не да забие муцуната или като връща предавка назад да се получава ритане/друсане или нещо подобно.
- vanko242
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 245
- Регистриран на: 13.10.2011
- Местоположение: Mallorca
- Пол: Мъж
- Кара: трактор шестак
- Детайли за колата: m57tu2d30 OL
Re: автоматик, тайни, трикове и прочие
g_ishkitiev написа: Давате газ и след това веднага отнемате на цяло, тогава трябва плавно колата да си влезе в обороти или да смени предавката, а не да забие муцуната или като връща предавка назад да се получава ритане/друсане или нещо подобно.
.... Ти сигурно нямаш пеперудки, аз обаче имам и при рязко връщане на по-малка скорост усещам точно това леко забиване на муцуната.....
..има много елементарен начин да тествате АСК : палите колата и сте на P, включвате на R - трябва да се усети много лек тласък отзад. После минавате от R на N и пак същото, после от N на D и отново лек тласък. Това упражнение ще Ви даде представа в какво състояние е торкконвертора в АСК, ако купувате кола на старо например...времето за смяна на предавките при сдрава кутия е по-малко от секунда.
...тъй като ZF не препоръчва работа на АСК при температура -15 градуса по Целзий !?!, може да си загреете маслото в нея много лесно зимата, а именно дърпате ръчна, включвате на D и подавате газ до около 1500 оборота примерно 20 секунди.....после минавате на R, и пак газ около 20 секунди на 1500 оборота. Дръпнете ръчната докрай за да не бутнете някоя кола. повторете по 2 пъти сте готови......това последното ме светна един руснак от Санкт Петербург преди 6-7 години, било си задължително в сутрин в Русия.
...Избягвайте директно превключване от P на D, a задържайте по секунда на R и на N. Поздрави от подбалкана....
...тестове на масла : http://bmwservice.livejournal.com/27699.html
- g_ishkitiev
- Потребител
- Мнения: 46
- Регистриран на: 7.12.2009
- Пол: Мъж
- Кара: 525d 2002год.
Re: автоматик, тайни, трикове и прочие
Компетентен отговор ! Иначе пеперудките си ги имам, аз съм против такива "подобрявания" на колата.
Наистина може би при ниски скорости може и да се усеща някакво леко придърпване, но не ми е направило впечатление. Но като сменям от D на R има такъв тласък, дори и при силно натисни спирачки се усеща. А съм се возил в други BMW-та и не се усеща това на някои. По едно време си мислих, че моята е нещо кусурлия.
Наистина може би при ниски скорости може и да се усеща някакво леко придърпване, но не ми е направило впечатление. Но като сменям от D на R има такъв тласък, дори и при силно натисни спирачки се усеща. А съм се возил в други BMW-та и не се усеща това на някои. По едно време си мислих, че моята е нещо кусурлия.
- Dimitroff
- Фен на тройките
- Мнения: 6397
- Регистриран на: 21.02.2007
- Местоположение: СА,Х
- Пол: Мъж
- Кара: Колите да палят и работят!
- Мечтае да кара: ;)
- Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)
Re: автоматик, тайни, трикове и прочие
g_ishkitiev написа:Иначе ако ви се наложи да дърпате колата, пускате на N и дърпате максимално с 40км/ч и не повече от 5км
Това всъщност няма нищо общо с действителността
Скорост - до 80км/ч.
Дистанция - до 50км.
Ако е необходимо по-дълго разстояние - тогава се прави час-два пауза и пак.
- ozBMW
- младши ентусиаст
- Мнения: 599
- Регистриран на: 3.04.2011
- Пол: Мъж
- Кара: ше Е36 Cupe
- Мечтае да кара: М5 Комби
Re: автоматик, тайни, трикове и прочие
Я да питам и аз нещо за автоматика имам Е39 2.5ТДС
1. Защо педала на спирачката ми е толко твърд,особено като намаля или като спускам с висока скорост и тръгвам да спирам става много твърд или като седя на светофор едва ли не треябва с 2-та карака да го натискам така ли е при всички автоматици или при мойта нещо не е наред
2. Вредно ли е както си карам на D да мина N и колата да се движи поенерция и после да си включа пак на D и гас
3. Защо не откривам разлика между S и D ? Кога и как се кара на S?
1. Защо педала на спирачката ми е толко твърд,особено като намаля или като спускам с висока скорост и тръгвам да спирам става много твърд или като седя на светофор едва ли не треябва с 2-та карака да го натискам така ли е при всички автоматици или при мойта нещо не е наред
2. Вредно ли е както си карам на D да мина N и колата да се движи поенерция и после да си включа пак на D и гас
3. Защо не откривам разлика между S и D ? Кога и как се кара на S?
- g_ishkitiev
- Потребител
- Мнения: 46
- Регистриран на: 7.12.2009
- Пол: Мъж
- Кара: 525d 2002год.
Re: автоматик, тайни, трикове и прочие
ozBMW написа:Я да питам и аз нещо за автоматика имам Е39 2.5ТДС
1. Защо педала на спирачката ми е толко твърд,особено като намаля или като спускам с висока скорост и тръгвам да спирам става много твърд или като седя на светофор едва ли не треябва с 2-та карака да го натискам така ли е при всички автоматици или при мойта нещо не е наред
2. Вредно ли е както си карам на D да мина N и колата да се движи поенерция и после да си включа пак на D и гас
3. Защо не откривам разлика между S и D ? Кога и как се кара на S?
аз не знам да може да караш по инерция с автоматик ). То си пише, че между Д, Н, П се сменя когато колата не се движи.
S е спортен режим. Задържа повече на по-високи обороти преди да превключи следваща предавка. Ако ти е адаптивна кутията, когато караш на D също има няколко режима на работа. Ако я настъпваш повече пак ти сменя на по-високи обороти. Не знам.. аз по принцип я карам кротко и когато я включа на S и почна да я настъпвам става съвсем друга .
- ozBMW
- младши ентусиаст
- Мнения: 599
- Регистриран на: 3.04.2011
- Пол: Мъж
- Кара: ше Е36 Cupe
- Мечтае да кара: М5 Комби
Re: автоматик, тайни, трикове и прочие
На D като я карам и я настъпя до кик-даун или до преди него сменява в същите обороти като при S Иначе като карам на D и мога да включа на N само с бутане на лоста без да натискам копчето,докато ако искам да мина на 3,2 или S трябва да натисна копчето
А по въпроса за педала на спирачката?
А по въпроса за педала на спирачката?
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани