Проблеми и решения на охладителната система!
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
- bai_ILIA
- ентусиаст
-
- Мнения: 1232
- Регистриран на: 6.02.2010
- Пол: Мъж
- Кара: '16 Q7 S Line 3.0 TFSI Supercharged
- Детайли за колата: Stage 1 435hp/545NM, заредена до гърба
Re: ЕГР термостат - 100 градуса
наистина изглежда все едно има въздух - цялата драма се е появила след смяната на ЕГР. логично е най-вероятния проблем да е в обезвъздушаването. пиши какво е станало после.
"Чемодан, вокзал, Москва"
- Flipz
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 316
- Регистриран на: 7.06.2010
- Местоположение: София, България
- Пол: Мъж
- Кара: 2012 BMW X5 Xdrive30d
- Мечтае да кара: 2020 BMW X5 Xdrive30d
- Детайли за колата: Sport Pkg, HUD, Adaptive Drive, Top View, LDW, Comfort Seats..all the works!
Re: ЕГР термостат - 100 градуса
Тази сутрин ходих в сервиза на Ванката Dimitroff и той веднага хвана проблема.
Проблемът се оказа виско съединител. Явно е бил прикрит от неработещия ЕГР термостат, когато колата загряваше до 75-76 градуса. В понеделник ще я сменим, но като цяло май от там идва проблемът.
Проблемът се оказа виско съединител. Явно е бил прикрит от неработещия ЕГР термостат, когато колата загряваше до 75-76 градуса. В понеделник ще я сменим, но като цяло май от там идва проблемът.
- Flipz
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 316
- Регистриран на: 7.06.2010
- Местоположение: София, България
- Пол: Мъж
- Кара: 2012 BMW X5 Xdrive30d
- Мечтае да кара: 2020 BMW X5 Xdrive30d
- Детайли за колата: Sport Pkg, HUD, Adaptive Drive, Top View, LDW, Comfort Seats..all the works!
Re: ЕГР термостат - 100 градуса
Виското е сменено и температурата не мърда от 88-90 градуса. Явно е било това, толкова прост проблем, а аз се вкарвах във филми с други глупости по охладителната система.
Re: ЕГР термостат - 100 градуса
В този ред на мисли какъв е най-точния (правилен) вариант за проверка на виското?
Трябва да си богат, за да караш BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!
- Dimitroff
- Фен на тройките
-
- Мнения: 6397
- Регистриран на: 21.02.2007
- Местоположение: СА,Х
- Пол: Мъж
- Кара: Колите да палят и работят!
- Мечтае да кара: ;)
- Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)
Re: ЕГР термостат - 100 градуса
JTD написа:В този ред на мисли какъв е най-точния (правилен) вариант за проверка на виското?
В неговият случай не ми трябваше да вдигам и капака - климатичната перка се скъсваше да върти.
Виско се чува, а при него на загрял мотор мълчеше...отделно, че го спрях и с лекота...
Re: ЕГР термостат - 100 градуса
Така, разрових се из разни ръководства и намерих следния метод за най-достоверен тест на виското.
Когато колата е напълно загряла, демек се очаква виското да работи, то температурата на обдухване на виското задължително!!! трябва да е над 85 градуса, като увличането на перката трябва да е над 80% от входящите обороти. Според вида на виското (парт номера му) тези цифри леко варират.
Но при над 85 градуса на обдухване и увличане под 70% спрямо входящите му обороти, то може да считаме виското за негодно и трябва да се смени.
Много е важно да се замери температурата на обдухване на виското. Защото ако имате задръстени радиатори често обдухването му е под 85 градуса и съответно си мислите, че е дало фира, а то реално работи.
Статичен тест на място се прави като двигателя и изгасен. Перката трябва да се върти гладко и стегнато. Трябва да има съпротивление, което се усеща на ръка, а не трябва да се върти свободно, като електрическата перка примерно. Също не трябва да има луфтове във виското. Самото съпротивление при въртене на перката зависи от това дали е бил загряно виското или не. Когато е студено и засилите перката, тя трябва да направи един до два оборота максимално.
Има още много да напиша, но това са основните правила за тестване.
Електрическата перка не е показател за това дали виското работи или не, поради причината, че тя се управлява и от климатика. Демек ако сте пуснали климатика, то нямате никаква база за решение за дефектно виско.
Ако не сте използвали климатик, то това е някакъв показател, че колата загрява и е редно да се направят тези тестове, които написах по-горе.
В повечето сервизи не разполагат с уред за реално измерване на оборотите на перката, за това като се съмнявате във виското, а не е брутално и очевидно умряло, то се ориентирайте към сервиз, където имат уред за мерене на оборотите на перката, за да не сменяте части напразно.
Поздрави.
Когато колата е напълно загряла, демек се очаква виското да работи, то температурата на обдухване на виското задължително!!! трябва да е над 85 градуса, като увличането на перката трябва да е над 80% от входящите обороти. Според вида на виското (парт номера му) тези цифри леко варират.
Но при над 85 градуса на обдухване и увличане под 70% спрямо входящите му обороти, то може да считаме виското за негодно и трябва да се смени.
Много е важно да се замери температурата на обдухване на виското. Защото ако имате задръстени радиатори често обдухването му е под 85 градуса и съответно си мислите, че е дало фира, а то реално работи.
Статичен тест на място се прави като двигателя и изгасен. Перката трябва да се върти гладко и стегнато. Трябва да има съпротивление, което се усеща на ръка, а не трябва да се върти свободно, като електрическата перка примерно. Също не трябва да има луфтове във виското. Самото съпротивление при въртене на перката зависи от това дали е бил загряно виското или не. Когато е студено и засилите перката, тя трябва да направи един до два оборота максимално.
Има още много да напиша, но това са основните правила за тестване.
Електрическата перка не е показател за това дали виското работи или не, поради причината, че тя се управлява и от климатика. Демек ако сте пуснали климатика, то нямате никаква база за решение за дефектно виско.
Ако не сте използвали климатик, то това е някакъв показател, че колата загрява и е редно да се направят тези тестове, които написах по-горе.
В повечето сервизи не разполагат с уред за реално измерване на оборотите на перката, за това като се съмнявате във виското, а не е брутално и очевидно умряло, то се ориентирайте към сервиз, където имат уред за мерене на оборотите на перката, за да не сменяте части напразно.
Поздрави.
Трябва да си богат, за да караш BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!
- Dimitroff
- Фен на тройките
-
- Мнения: 6397
- Регистриран на: 21.02.2007
- Местоположение: СА,Х
- Пол: Мъж
- Кара: Колите да палят и работят!
- Мечтае да кара: ;)
- Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)
Re: ЕГР термостат - 100 градуса
Похвално, че си се разчел, но това което си написал е смешно 
Особено в частта за ел.перката, която в случай, че има виско е само спомагателна...товст в случай на покачване на температурата дори и при изключен климатик се ВКЛЮЧВА, за да помогне за свалянето на температурата.
П.с. Теорията е хубаво нещо, но без практика - не става
Виското се диагностицира ЕЛЕМЕНТАРНО - само трябва да знаеш как и КОГА да го провериш.
Flipz - следи все пак още ден-два температурата, за да сме сигурни, че няма и вторичен проблем...макар да смятам, че няма - некабъдем сигурни на 101%

Особено в частта за ел.перката, която в случай, че има виско е само спомагателна...товст в случай на покачване на температурата дори и при изключен климатик се ВКЛЮЧВА, за да помогне за свалянето на температурата.
П.с. Теорията е хубаво нещо, но без практика - не става

Виското се диагностицира ЕЛЕМЕНТАРНО - само трябва да знаеш как и КОГА да го провериш.
Flipz - следи все пак още ден-два температурата, за да сме сигурни, че няма и вторичен проблем...макар да смятам, че няма - некабъдем сигурни на 101%

Re: ЕГР термостат - 100 градуса
Dimitroff написа:Похвално, че си се разчел, но това което си написал е смешно
Особено в частта за ел.перката, която в случай, че има виско е само спомагателна...товст в случай на покачване на температурата дори и при изключен климатик се ВКЛЮЧВА, за да помогне за свалянето на температурата.
П.с. Теорията е хубаво нещо, но без практика - не става
Виското се диагностицира ЕЛЕМЕНТАРНО - само трябва да знаеш как и КОГА да го провериш.
Flipz - следи все пак още ден-два температурата, за да сме сигурни, че няма и вторичен проблем...макар да смятам, че няма - некабъдем сигурни на 101%
Ел. перката се включва и (прочети внимателно съюза "и" в горното ми мнение) за да помогне за намаляването на температурата, това е така.
Но се включва и ако климатика е пуснат дори и колата да не е загряла.
За това съм го написал, че ако чуеш ел. перката да работи и ползваш климатик, това не означава, че виското не работи реално и да хукнеш да го сменяш.
А дали написаното от мен е "смешно" нека останалите потребители да преценят, особено като съм написал нещо, което е 100% истина и няма измислени неща.
Поздрави.
Трябва да си богат, за да караш BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!
- Dimitroff
- Фен на тройките
-
- Мнения: 6397
- Регистриран на: 21.02.2007
- Местоположение: СА,Х
- Пол: Мъж
- Кара: Колите да палят и работят!
- Мечтае да кара: ;)
- Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)
Re: ЕГР термостат - 100 градуса

По начина за тест на виското описан от теб - 50-60% от потребителите на форума с виско перки в колите си ... ще ги сменят безпричинно...нали не е това целта на този форум - да се сменят здрави части със здрави

Re: ЕГР термостат - 100 градуса
Dimitroff написа::)
По начина за тест на виското описан от теб - 50-60% от потребителите на форума с виско перки в колите си ... ще ги сменят безпричинно...нали не е това целта на този форум - да се сменят здрави части със здрави
Ами кажи най-елементарния и сигурен начин за тест на виско съединителя.
Както каза форума е за информация и всички да си помагаме. Но на зададения от мен въпрос не видях отговор от твоя страна.
Може би, дешифрирано от твоя отговор, единствения начин за тест е да се чува перката.
Да ама при какви обороти?
Ако вдигна 4000 оборота и се увлича с 50%, демек перката прави 2000 оборота, то тя пак ще се чува, но виско съединителя е за смяна, защото няма да достига дебит на въздух, създавана от перката, при по-широките оборотни режими на двигателя.
Аз написах 100% тест на виско съединител според официално сервизно ръководство.
Ако някой потребител го изпълни със сигурност няма да смени виско съединителя без причина!
Трябва да си богат, за да караш BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!
- Dimitroff
- Фен на тройките
-
- Мнения: 6397
- Регистриран на: 21.02.2007
- Местоположение: СА,Х
- Пол: Мъж
- Кара: Колите да палят и работят!
- Мечтае да кара: ;)
- Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)
Re: ЕГР термостат - 100 градуса
Виското ако е наред - не можеш да го спреш, чуваш го при подаване на газ, а на загасен мотор (загрял) не върти с лекота.
Не знам кой смята увеличение на оборотите и как, но...не мислиш ли, че е доста субективно ?
Не знам кой смята увеличение на оборотите и как, но...не мислиш ли, че е доста субективно ?
- Dimitroff
- Фен на тройките
-
- Мнения: 6397
- Регистриран на: 21.02.2007
- Местоположение: СА,Х
- Пол: Мъж
- Кара: Колите да палят и работят!
- Мечтае да кара: ;)
- Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)
Re: ЕГР термостат - 100 градуса
Всъщност съм пропуснал да добавя нещо много важно - ако чуеш ел.перката да работи - 99% е сигурно, че виското не е ок - при нормално охлаждащо виско - няма вариант да се чува ел перката дори и да работи - защото работи под много по малко натоварване!
Тогава когато има проблем - фучи сериозно...така, че да я чуваш.
П.С. Правете разлика между звук от виско и такъв от ел перка !!
Тогава когато има проблем - фучи сериозно...така, че да я чуваш.
П.С. Правете разлика между звук от виско и такъв от ел перка !!
Re: ЕГР термостат - 100 градуса
Dimitroff написа:Виското ако е наред - не можеш да го спреш, чуваш го при подаване на газ, а на загасен мотор (загрял) не върти с лекота.
Не знам кой смята увеличение на оборотите и как, но...не мислиш ли, че е доста субективно ?
Ето това е отговор като за темата

Само да добавя, че се смята % увличане спрямо оборотите, защото ако имаш задръстен радиатор или боклуци между двата радиатора, или проблем с водната помпа, или пък проблем с термостата то виско съединителя нито ще шуми, нито ще се чува при подаване на газ, нито ще има голямо усилие при проба да го въртиш на загрял двигател. Същевременно ел. перката ще си скъсва задника да охлажда колата, а тя все ще си стои топла. И точно в този момент може да си смениш виското без въобще да е виновно.
За това си има точен тест, който описах малко по-горе, да разбереш на 100% дали виското е за изхвърляне.
И ако имаш тези симптоми, за това се слага една термо двойка пред самото виско, за да видиш температурата му на обдухване, като ако е под 80 градуса в най-общия случай, то това се приема за напълно освободен съединител и не трябва да работи така, както ако загрее при 90 градуса.
Поздрави.

Трябва да си богат, за да караш BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!
Re: ЕГР термостат - 100 градуса
На времето като сменях виско един майстор каза че ако може да я спреш в движение с вестник значи е за смяна
Дори ми го демонстрира тогава
Моята се въртеше свободно при загрял мотор т.е. без усилие т.е. като загасиш колата и завъртиш с ръка няма как да сгрешиш ако е за смяна.
Преди това сменях гарнитура, но това беше преди повече от 10г. и дори Е36 320 изглеждаше като извънземна кола за местните майстори

Моята се въртеше свободно при загрял мотор т.е. без усилие т.е. като загасиш колата и завъртиш с ръка няма как да сгрешиш ако е за смяна.
Преди това сменях гарнитура, но това беше преди повече от 10г. и дори Е36 320 изглеждаше като извънземна кола за местните майстори

- Flipz
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 316
- Регистриран на: 7.06.2010
- Местоположение: София, България
- Пол: Мъж
- Кара: 2012 BMW X5 Xdrive30d
- Мечтае да кара: 2020 BMW X5 Xdrive30d
- Детайли за колата: Sport Pkg, HUD, Adaptive Drive, Top View, LDW, Comfort Seats..all the works!
Re: ЕГР термостат - 100 градуса
Да направя един ъпдейт на темата. Колата пак си позагрява малко "над нормите" (според мен) и ще ходя да направим една промивка на радиатора, че имам чувството, че се задъхва една идея повече от колкото трябва.
Тази сутрин от 8 съм навън с колата, в трафик, на околовръсното, климатик, без и т.н и температурата стигна и задържа 100-101 градуса с климатика.
Първоначално излязох на околовръсното на Симеоновско и тръгнах към Казичене да взема една кора от един колега, 15 км до Шела на Казичене - колата стигна работна температура от 75 около Арената на Младост и странно до Шела едва едва стигна 84 - беше рано и климатик не бях пуснал.
Връщам се от Казичене по околовръстното вече с климатик, средна скорост 60-80 заради разни тирове и т.н, и на светофара на Горубляне колата си показваше 95 градуса. До Икеа беше стигнала 97 и реших да пусна малко парното да върне градусите, че нещо пак ме навяваха спомени от заветните 117 градуса преди няколко седмици
)
Пуснах парното за 1 минута на макс и свали до 87. След това си пуснах да духа нормално, но без климатик и до отбивката на бул. България беше стигнал 92 градуса, там по надолнището се стабилизира до 87-88 и реших да пусна климатика. После хванах малко от обичайното задръстване на Гешов и така до Сливница си беше чукнала 101 градуса. Изключих климатика преди да я вкарам в гража и веднага падна на 99, но не по-малко..
Ще я карам при Dimitroff да почистят малко радиатора, мисля че е от него, но по така описания сценарии в норми ли са нещата или има пак охладителен проблем
Тази сутрин от 8 съм навън с колата, в трафик, на околовръсното, климатик, без и т.н и температурата стигна и задържа 100-101 градуса с климатика.
Първоначално излязох на околовръсното на Симеоновско и тръгнах към Казичене да взема една кора от един колега, 15 км до Шела на Казичене - колата стигна работна температура от 75 около Арената на Младост и странно до Шела едва едва стигна 84 - беше рано и климатик не бях пуснал.
Връщам се от Казичене по околовръстното вече с климатик, средна скорост 60-80 заради разни тирове и т.н, и на светофара на Горубляне колата си показваше 95 градуса. До Икеа беше стигнала 97 и реших да пусна малко парното да върне градусите, че нещо пак ме навяваха спомени от заветните 117 градуса преди няколко седмици

Пуснах парното за 1 минута на макс и свали до 87. След това си пуснах да духа нормално, но без климатик и до отбивката на бул. България беше стигнал 92 градуса, там по надолнището се стабилизира до 87-88 и реших да пусна климатика. После хванах малко от обичайното задръстване на Гешов и така до Сливница си беше чукнала 101 градуса. Изключих климатика преди да я вкарам в гража и веднага падна на 99, но не по-малко..
Ще я карам при Dimitroff да почистят малко радиатора, мисля че е от него, но по така описания сценарии в норми ли са нещата или има пак охладителен проблем

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани